Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2004, 16:38
Gothic
Gothic is offline
Dit topic lijkt misschien een beetje op het pluspunten/minpunten, maar kan wel degelijk op zichzelf staan lijkt mij...

Wat is er in je huidige relatie beter dan in je vorige? En welke dingen mis je nu die in een vorige relatie leuker/beter oid waren?

TS begint:

Beter:
- M'n vriend vindt het prima om hand in hand te lopen, me in het openbaar te zoenen. Ik heb niet het gevoel dat hij zich voor mij schaamt of dat ik me voor hem moet schamen.
- Hij is absoluut niet negatief, leeft lang leven de lol.
- Hij vindt het leuk om samen dingen te doen als b.v. naar de bios gaan.
- Ik kan het goed met zijn ouders ed vinden, dat was in vorige relatie wat minder.
- Hij is aan me gewaagd. Ik krijg minder snel mijn zin en doorziet dingen beter.

Minder:
- Ik krijg niet alles uit hem, ik krijg minder mijn zin. Maar op de belangrijke momenten vertelt hij me wel de 'belangrijke' dingen.

Al met al is deze relatie dus een duidelijke vooruitgang...
Oud 19-01-2004, 16:42
ZIJ
ZIJ is offline
Mijn vorige vriendje was veel te quasi-romantisch... Wilde hij me 30 rozen geven toen we 4 weken iets hadden enzo... En samen naar luchten kijken in het bos. Hij vroeg ook om de minuut of ik gelukkig was. Daar kreeg ik op een gegeven moment echt genoeg van... Mijn vriend nu is heel anders. Veel nuchterder en op een andere manier heel lief. Veel origineler en hij begrijpt me beter. Hij heeft niet zo'n beeld van de liefde zoals je altijd in films ziet enzo.

Het enige mindere is dat ik soms wel eens een heel grote knuffel wil... Heel stevig.. Maar dat komt wel ! !
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:55
Stefanie
Stefanie is offline
Mijn vorige vriend was veel te kinderlijk nog. Het leven was voor hem een groot feest (misschien iets te overdreven), maar hij maakte zich weinig druk over problemen, terwijl ik af en toe me weleens drukmaakte om bepaalde dingen. Zo is mijn huidige vriend dus niet. Mn huidige vriend heeft veel meer meegemaakt en is een stukje ouder Ik voel me gewoon beter bij hem.

Al vind ik het soms jammer dat mijn huidige vriend veel minder spontaan is over sommige dingen. Dat was mijn vorige vriend wel heel erg.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 17:35
FemmeLaRose
FemmeLaRose is offline
Beter:

M'n ex dacht altijd eerst aan zichzelf dan aan mij. M'n huidige vriend denk eerst aan mij en dan aan zichzelf. Mijn ex deed altijd heel afstandelijk als we samen ergens waren, me huidige vriend durft teminste een arm om me heen te geven of een kus. Me ex had nooit tijd...altijd smoesjes en me huidige vriend maakt alle tijd voor mij vrij. Me ex was erg kinderachtig en had totaal geen humor, en me huidige vriend is volwassener en heeft wel humor. Tja zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Verslechterd:

Mijn huidige vriend is niet zo romantisch. Krijg wel veel maar je kent het. Gewoon die kleine dingetjes, romantisch dineetje, bosje bloemen. Me ex was niet jaloers en me huidige vriend juist wel, maar daar moet ik het maar mee doen, want verder is hij perfect
Oud 19-01-2004, 18:07
coecie
coecie is offline
ik vind dit zo mogelijk nog vervelender dan de plus en minpunten opnoemen.
gelukkig is dit forum vrij en hoef ik het niet op te schrijven.

ik ben blijer met mijn huidige vriendje dan ik met welk ander ooit geweest ben
Oud 19-01-2004, 18:33
miro
miro is offline
Beter:

hij heeft zijn eigen leven
Hij doet niet alsof ik stoop aan mn kont heb
hij heeft zijn eigen mening
Hij luistert niet altijd naar mij
Hij is spontaan
hij weet hoe hij met vreemde mensen om moet gaan
Hij zorgt voor goede sex
Hij kan goed met mijn vrienden opschieten
Ik kan goed met zijn vrienden opschieten
Hij weet wat ie wil
Laat zich niet makkelijk beinvloeden
Hij is van mijn leeftijd
enz.

Slechter:

Hij heeft geen auto
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:41
Verwijderd
Ik dacht dat dit over begin van je relatie en nu zou gaan, maar ik ga de relatie met mn vriend echt niet lopen vergelijken met die van mijn ex.

Het is zo totaal verschillend. Ik zou qua niet verbeteringen alleen weten dat ik me in het huis van mn ex meer op mn gemak voelden omdat het groter en rustiger was waardoor er meer kans was je terug te trekken en in meerdere plekken van het huis alleen te zijn (niet altijd op dezelfde kamer etc.). Maar dat heeft niets met de relatie óf mn ex te maken, dus is echt volkomen onzinnig.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 18:56
Sade
Sade is offline
Vergelijking tussen laatste relatie en nu... kan eigenlijk alleen maar pluspunten bedenken eigenlijk :

+ Hij is eerlijker en duidelijker
+ Betrouwbaarder, geen player-neigingen
+ Volwassener
+ Veel meegemaakt dus behoorlijk wat levenswijsheid enzo
+ Wil gelukkig niet overal eindeloos over door praten
+ Laat zich niet zo erg beinvloeden door vrienden
+ Heeft z'n eigen dingen om z'n tijd mee te vullen
+ Doet altijd moeite voor me
+ Is niet seksueel gefrustreerd
+ Maakt zich niet druk om 'sociale status'
+ Is niet geobsedeerd door ex
+ Klooit niet met andere meisjes aan
+ Is zelfverzekerder

En zo kan ik nog wel even doorgaan

Edit: typfoutje
Oud 19-01-2004, 19:27
MoonWolf
MoonWolf is offline
Beter:

- Hij is ouder (heeft een auto),... goh nu begin ik ook wel meteen met iets heel belangrijks.
- Wil nog wel eens komen als hij tussen door tijd heeft
- Verzet zich niet tegen heel de wereld
- Ongeveer zelfde muziek smaak

Slechter:

- Weet vaak niet waar ik aan toe ben qua hem zien. Soms hoor ik een tijdje niks, soms komt hij elke dag. Mn ex zag ik elke week in het weekend.
- Met mn ex kon ik beter praten
Oud 19-01-2004, 21:52
Verwijderd
Beter :

- geen ruzies
- relaxte schoonouders
- acceptatie door mijn kring
- spontaner, vrolijker, liever

Minder :

- ze lijkt in sommige opzichten op mijn 1 na laaste ex-vriendin
- stopt onmiddelijk met hand vast houden als haar familie in de buurt is

Maar zeker een verbetering
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 10:30
Coral
Coral is offline
Beter:
Meer vrijheid
Meer gelijkenissen
Zelfde interesses
Toch wel ietwat romantisch ookal wil hij het niet toegeven
Hij is liever
Claimt me niet
We kunnen echt suuper veel lol hebben en maf doen

Slechter:
Minder vertrouwen in toekomst.
Ik ben veel onzekerder in deze 'relatie' (of wat het dan ook is wat we hebben) dan in mn vorige.
Dit is veel spannender en daardoor ook super mega eng.
Oud 20-01-2004, 10:36
Verwijderd
kan niet echt vergelijken omdat mijn vorige relaties niet echt serieus waren.

wat ik wel beter vind is dat hij minder achter mn reet aanloopt en dat ik met mijn problemen bij hem kan komen. Dat gevoel van vertrouwen had ik in mijn vorige relaties niet...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 10:44
Verwijderd
Beter: nuchterder, zeer betrouwbaar, goeie schoonouders, is in staat om mij in te tomen als ik te emotioneel word.

minder: hmm moet ik nog eens over denken, kom ik nog op terug
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 13:03
Phileine
Phileine is offline
Beter: alles.
Slechter: we raken verwend.

Zo, en what's the use van dit topic?
Oud 20-01-2004, 13:23
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Phileine schreef op 20-01-2004 @ 14:03:
Beter: alles.
Slechter: we raken verwend.

Zo, en what's the use van dit topic?
What's the use van een forum?
Oud 20-01-2004, 13:37
Phileine
Phileine is offline
Citaat:
Gothic schreef op 20-01-2004 @ 14:23:
What's the use van een forum?
Zinnige discussies, geen veemarkt.
Oud 20-01-2004, 13:41
Verwijderd
Ik denk niet dat ik de twee relaties die ik in mn hele leven had kan vergelijken. De een was 1,5 maand en de ander 4 jaar.

Maar ik zal van de laatste pluspuntjes noemen:

- hij houdt van me, echt heel veel
- hij is ontzettend intelligent en begrijpt bijna alles
- hij is romantisch, lief op de goede momenten
- hij is lekker gek

minpunten:
- hij is chaotisch en heeft geen discipline qua school, terwijl hij wel alles haalt (is vrij frustrerend als je zelf heel druk met school bent)
- hij is soms wat te kinderlijk, gedraagt zich dan als een kleuter
- als hij het nut van dingen niet inziet, dan doet ie ze simpelweg niet. Zo doet hij bijvoorbeeld alleen een bord onder zijn ontbijt (boterham) omdat ik dat nodig vind. Zelf vindt ie het onzin.

Maar dat zijn kleine dingetjes.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Phileine schreef op 20-01-2004 @ 14:37:
Zinnige discussies, geen veemarkt.
Tis niet dat we hier mensen gaan verhandelen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 13:59
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Wat een fucking trieste topic!
Om te janken gewoon
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 14:02
Phileine
Phileine is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-01-2004 @ 14:42:
Tis niet dat we hier mensen gaan verhandelen ofzo.
Nee, wel keuren.

Elke relatie is anders, iedereen is anders, heb daar tenminste een beetje respect voor.
Oud 20-01-2004, 14:06
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
[Het Engeltje] schreef op 20-01-2004 @ 14:59:
Wat een fucking trieste topic!
Om te janken gewoon
je hoeft niet te reageren hoor meisje
Oud 20-01-2004, 14:08
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Phileine schreef op 20-01-2004 @ 15:02:
Nee, wel keuren.

Elke relatie is anders, iedereen is anders, heb daar tenminste een beetje respect voor.
Ik denk dat mensen gewoon niet durven vergelijken, dat is heel anders. Misschien zelfs een stapje verder, dat mensen bang zijn dat de vorige relatie toch beter was...

Het lijkt mij juist goed dat je kunt concluderen dat je vooruit gaat in relaties, dat je iets leert van dingen die je niet fijn vond uit vorige relaties...

En het is nog altijd vrijwillig te reageren... als je niet wilt, verpest het topic dan niet.
Oud 20-01-2004, 15:33
Optima
Optima is offline
mijn relatie nu is veel volwassener. Af en toe mis ik dat kinderlijke 'lieve woordjes fluisteren/koosnaampjes/keutelige sms-jes' uit mijn vorige relatie, maar als ik er over nadenk, ben ik daar eigenlijk veel te nuchter voor.
Oud 20-01-2004, 16:39
Phileine
Phileine is offline
Citaat:
Gothic schreef op 20-01-2004 @ 15:08:
Ik denk dat mensen gewoon niet durven vergelijken, dat is heel anders. Misschien zelfs een stapje verder, dat mensen bang zijn dat de vorige relatie toch beter was...

Het lijkt mij juist goed dat je kunt concluderen dat je vooruit gaat in relaties, dat je iets leert van dingen die je niet fijn vond uit vorige relaties...

En het is nog altijd vrijwillig te reageren... als je niet wilt, verpest het topic dan niet.
Ik verpest niks, naar mijn weten.

In ieder geval, ik vergelijk niet omdat ik twijfel aan mijn huidige relatie (ha!), maar eerder omdat het dan zo zielig is voor mijn exen.
Oud 23-01-2004, 17:35
Verwijderd
Beter:

- Ik voel me heel erg op me gemak bij hem... heel vertouwd
- Zijn familie is echt heel erg lief voor me en ik kan goed met ze opschieten
- We doen heel erg veel leuke dingen samen... zoals, naar de bios, winkelen uitgaan...
- Hij kan heel goed opschieten met mijn vrienden, dus ik kan gewoon EN met hem afspreken EN met vriendinnen zonder problemen
- Hij heeft ook nog een eigen leven naast dat met mij... Wat de vorige absoluut neit had en wat mij ontzettend irriteerde
- Hij is niet snel jaloers
- Hij is heel erg spontaan
- ZELFS mijn zus vind hem aardig {{en dat wil echt wat zeggen als mijn zus een vriendje van mij aardig vind... want de vorige mocht ze dus absoluut neit}} en emt de rest van mijn familie kan ie ook goed opschieten al heeft ie ze nog niet heel veel gezien

Minder:
- Hij woont helaas 3 uur rijden bij mij vandaan... en bij mijn vorige relatie was dat maar 1,5 uur... Maja... Wat van ver komt is lekkerder zeggen ze toh?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2004, 15:46
*Madel*
*Madel* is offline
Mijn vriendje is gewoon veel liever, aardiger, leuker dan mijn vorig vriendje Hij neemt me zoals ik ben en luisterd altijd naar me *hoe erg ik ook het idee heb dat ik weer aan het doordraven ben * En zo kan ik nog wel even doorgaan Maar kort samengevat: Hij is gewoon super!!
Oud 27-01-2004, 16:58
Auryon
Auryon is offline
Ik kan gewoon alles aan haar vertellen. Als ik bij mijn ex over onze relatie begon, dan klapte ze meteen dicht. Ook altijd leuk om een gesprek te kunnen voeren over seks , dat lukte bij mijn ex niet echt.
Ze is dan misschien wel een halfjaar jonger dan mijn ex, maar ze is gewoon zoveel volwassener. Ze heeft mij genomen zoals ik ben, met al mijn goede kanten....maar ook mijn slechte kanten neemt ze erbij. Terwijl mijn ex al boos op mij was als ik een andere mening had over iets onbenulligs.
Mijn vriendin is gewoon geweldig
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 15:16
Prune
Prune is offline
met deze relatie voel ik me meer op me gemak......ik ben ook veel meer verliefd nu...bij me andere relatie was het zow van...of wel een *aardig* meisje...maar nu ben ik echt verliefd

ze lijkt ook qua karakter op mij...we hebben zon beetje de zelfde intresses...dat was bij me andere relatie niet....en met me huidige vriendin durf ik echt mee over straat te lopen....dat was me me andere niet zow....en ze wil ook hand in hand lopen...dat wilde me ex ook niet

dus de conclusie ...ben er gigantisch op vooruit gegaan
Oud 28-01-2004, 15:34
Verwijderd
beter: mijn vriend is een iets mindere aansteller dan mijn exvriend, hij is creatiever, ik kan beter met hem praten, onze smaak en onze meningen komen meer overeen, hij is minder gauw beledigd, hij is openminder, zijn ouders zijn véél aardiger en zijn broers zijn leuker dan het zusje van mijn exvriend, hij heeft iets meer gevoel voor romantiek maar 't is niet alsof mijn ex-vriend dat helemaal niet had.
slechter: hmm, ik kan niets bedenken dat slechter is geworden; hoogstens dat bij sommige slechte eigenschappen die mijn ex-vriend heeft, mijn vriend ze ook heeft.

En vooral: Ik ben nu anders dan toen ik iets met mijn ex-vriend had; als ik nú iets met mijn exvriend zou hebben dan zou dat helemaal niet goed gaan, maar als ik twee jaar geleden iets met mijn huidige vriend gehad zou hebben dan was dat ook niet goed gegaan.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 16:21
Verwijderd
Beter: mijn vriend is directer in gesprekken, houdt van uitgaan, maakt geen smoesjes voor alles en niks, is geen mamma's jongentje en houdt geen geheimen voor me
Minder: Zijn taalgebruik is groffer, hij is wel lief maar veel nuchterder en soms zou ik echt willen dat hij net als mn ex af en toe spontaan iets voor me deed (me een lange email sturen, me een brief schrijven en in mn zak doen.. zulk soort dingen)

tis al met al wel vooruit gegaan.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 16:42
Fleur
Fleur is offline
HA! Dit is een makkie

Hij is slimmer/intelligenter, waardoor hij minder kortzichtig is en we goed met elkaar kunnen praten. Hij is eerlijk, recht voor z'n raap (draait er niet omheen als hij iets wil of niet wil) en duidelijk. Onze humor komt overeen, we kunnen ontzettend met elkaar lachen. Ik heb echt het gevoel dat ik hem volledig kan vertrouwen. Hij is niet kinderachtig en probeert niet om kinderachtige manieren zijn zin door te douwen. Hij respecteert mij en mijn mening. Hij luistert naar me, praat met me. Hij zeurt niet om dingen die er totaal niet toe doen, hij stelt zich niet aan, hij is niet puberaal en wordt niet driftig om kleine flutdingen.
Hij vindt veel dezelfde dingen als ik leuk en we doen vaak leuke dingen. Ik voel me bij hem op mijn gemak. Hij is creatief/artistiek.

Eh kortom, hij is liever, gezelliger, aardiger, betrouwbaarder, grappiger, slimmer, leuker om te zien...
Pff zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan. Ik ben erg blij met hem!

Hij is in alle punten 'beter' dan mijn ex, komt ook omdat mijn ex een typische puber was en bovendien nog zo dom als het achterend van een varken. ('liefde' maakte in dat geval zeker erg blind) We pasten totaal niet bij elkaar.
Oud 29-01-2004, 13:20
miekmuis
miekmuis is offline
Beter:

-Zijn kijk op het hele leven is een stuk positiever dan dat van mijn vorige vriend, en daar ben ik ontzettend blij mee
-Hij is een stuk zelfstandiger
-Hij is een stuk knapper
-Hij is helemaal niet gierig
-Hij heeft meer interesse in mij en vraagt meer naar mijn dagelijkse bezigheden waardoor hij beter weet wat er momenteel allemaal speelt in mijn leven
-Hij blijft heel redelijk als we het ergens niet over eens zijn
-Hij heeft zijn eigen auto en dus kunnen we een stuk makkelijker even ergens heen en kan hij dus ook een stuk makkelijker even naar mij toe komen
-Ohja en zijn ouders en zusje zijn stukken leuker dan die van mijn ex. Dat was wel zo'n ramp! Maar zijn ouders en zusje zijn erg aardig godzijdank
Minder:

-Ik heb bij hem minder het gevoel dat ik alles tegen hem kan zeggen, omdat ik bang ben dat ik hem wegjaag en dat hij wat last van bindingsangst heeft.
-Hij loopt weg als ik niet met hem wil praten behalve over het onderwerp waar we op dat moment ruzie over hebben en als ik iets vreselijk vind, is het weglopen. (vooral omdat hij 150 kilometer bij me vandaan woont)
-Hij woont nog verder weg dan mijn ex , maar daar staat dus wel tegenover dat hij een eigen auto heeft

Maar eigenlijk vind ik het heel fout om huidige lovers te gaan vergelijken met exen
Oud 29-01-2004, 18:27
droomkoningin
droomkoningin is offline
Het eerste wat in me opkwam toen ik deze vraag las.
Mijn huidige vriend gaat mee op stap! En vind het leuk ook Mijn vorige vriend was echt zo a-sociaal en dan niet in de zin van geen flikker doen ofzo, maar dat hij nooit 'uit' wilde, weggaan van huis. Dat is nu veeeeel beter
En mijn huidige vriend heeft ook een eigen leven. Mijn vorige vriend was echt zo van 'ik wil bij je zijn!' en dat was even leuk, maar dat gaat ook irriteren na drie maanden.....
Ben blij met mn vriendje nu...
Oud 29-01-2004, 20:52
Auryon
Auryon is offline
Mijn liefje is gewoon zo geweldig. Vanmiddag waren we allebei een beetje teleurgesteld in onszelf door iets wat gebeurd was vanmorgen. En we reageerden dat een klein beetje af op elkaar.

Na een tijdje voelen we ons terug een beetje beter, maar i.p.v. dan gewoon derover te zwijgen, kunnen wij er dan nog wel over praten als 2 verstandige mensen. Geen gekibbel, gewoon wat er is misgegaan en hoe wij ons voelden. Met mijn ex begon ik daar beter niet weer over, want dan kregen we gewoon ruzie, omdat zij die gevoelens er dan altijd terug ging bij betrekken... Hoe kan je ruzies of conflicten nu vermijden als je nooit met elkaar praat over dingen die fout gaan. Je kan nooit genoeg van iemand te weten komen hoor. Er is altijd iets nieuws te ontdekken.

Sorry, ik wilde dit gewoon nog even kwijt, want ik vind mij vriendin echt geweldig en dan wil ik dat soms een beetje van de daken schreeuwen .
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Auryon schreef op 29-01-2004 @ 21:52:

Sorry, ik wilde dit gewoon nog even kwijt, want ik vind mij vriendin echt geweldig en dan wil ik dat soms een beetje van de daken schreeuwen .
Wat lief Zo'n vriendje wil ik ook..
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 17:12
OldSchoolAngie
OldSchoolAngie is offline
...dingen die beter zijn geworden tussen mn vriend en mij (in 4 maanden) is het contact tussen ons, eerder was het soms nog een beetje terughoudend, de liefde is gegroeid en hij is nu echt helemaal zichzelf bij mij, waar ik aan het begin wel aan twijfelde. Iets wat nog niet veranderd is is zijn jaloezie, hij is heel snel jaloers..lief maar voor hem heel vervelend(en voor mij soms ook wel..)mahjah..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten