Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het verhaal zelf goed geschreven, het is een onderwerp waar al vaak dingen van gepost zijn hier op Letteren. Enerszijds is het jammer, creativiteit staat bij mij hoog in het vaandel. Anderszijds is het makkelijk om een oordeel te vellen, omdat ik veel vergelijkingsmateriaal heb. Het verhaal houdt mijn aandacht vast, maar het is geen sterke greep. Ik heb dit verhaal al een keer gelezen, maar toen vergat ik commentaar te geven. De schuine stukjes in je tekst geven het geheel een grappig accent, maar het is stom om te lezen ![]() Grim - Ik vind het goed, ga door! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Grim - er staat 'volg' in, dus de bedoeling is wel duidelijk, hoop ik? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Grim - Goed stukje ![]() |
![]() |
|
De stilte duurde maar een paar seconden en werd gevolgd door bonken op de deur en schreeuwende stemmen. Uit de slaapkamer kwam geen geluid en voorzichtig liep ze naar de deur. Wie is dat? Is dat mijn moeder misschien? Voorzichtig opende ze de deur op een kier en keek om het hoekje. Het was geen familie.
Voor de deur stonden drie mannen met alledrie een gezicht dat de woede niet wist te verhullen. De voorste man gaf een duw tegen de deur, wat ervoor zorgde dat ze bijna omviel. Geschrokken deed ze een stap achteruit. ‘W-Wie zijn jullie. Wat doen jullie…’ De tweede man kwam naar haar toegelopen met grote passen en drukte een doek tegen haar mond aan. Ademloos zag ze de kamer draaien en langzaam vervagen, daarna werd alles donker. Voorzichtig opende ze haar ogen maar het licht was te fel en snel sloot ze ze weer. Met haar handen tastte ze langs de muur en stond ze voorzichtig op. De kamer was een rotzooi. Overal lag alles verspreidt, terwijl ze het net opgeruimd had. Een ijzige gil kwam uit haar mond maar zelf had ze het gevoel dat haar oren het niet meer deden. ‘Ronald!’ Daar lag hij. Een poel bloed rond zijn hoofd dat zich door de kamer verspreidde. Ze had hem niet eens gezien! Voorzichtig pakte ze zijn hand. ‘Ronald hoor je me? Wat is er gebeurd, wat moet ik doen?! Tranen stroomden over haar gezicht heen en drupten op zijn gezicht. Dit kan niet waar zijn. Dit kan echt niet waar zijn. Eerst mijn vader en nu Ronald, de jongen waar ik zoveel van houd. Snel pakte ze de telefoon terwijl ze door zijn haar streek. Wat is er gebeurd, wat kan er nou gebeurd zijn? Waarom waren die mannen zo boos? Ze dacht terug aan haar vader, die anderhalf jaar geleden overleden was. Waarom gebeurt dit toch? Waarom in mijn leven? Waarom kan alles verdomme nou niet een keertje goed gaan?! De ambulance kwam met loeiende sirene aangereden en de buren kwamen allemaal om het hoekje kijken. ‘Ga verdomme ergens anders kijken! Leuk hè iemand zien liggen in zijn eigen bloed! Leuk hè, ja voor jullie misschien wel maar ik houd godverdomme van hem ja, ik wel!’ Iemand greep haar vast en weerhield haar daarmee ervan dat ze iemand aanvloog. De buren keken allemaal angstig naar haar, alsof ze gek was. Met tranen in haar ogen zag ze toe hoe Ronald afgevoerd werd. Hij zag er zo hulpeloos uit. De rit naar het ziekenhuis beleefde ze in een roes. Er werden dingen gezegd over zijn toestand maar ze hoorde niks. Ze zag hem alleen maar. Haar vriendje. Haar redder in nood. Waarom moest dit gebeuren in haar leven? Na zes uur zag ze eindelijk de deur van de operatiekamer opengaan. Lijkbleek lag hij daar op het bed met zijn ogen gesloten. Wat een opluchting, hij leefde nog! Toch? Ongerust keek ze naar de dokter die naast het bed liep. Hij keek haar aan en gaf haar een knipoog. ‘Hij haalt het denk ik wel hoor meid, maak je niet teveel zorgen en ga naar huis. Rust even dan kan je als hij over een paar uur bijkomt er zijn als hij zijn ogen opent. Laat voor de zekerheid maar even je telefoonnummer achter bij de balie oké?’ ‘Oké,’ wist ze met zachte stem uit te brengen. Ze had geen energie om ertegenin te gaan dus liep ze naar de balie toe en gaf haar telefoonnummer. Buiten keek ze omhoog naar de lucht. Heb ik geen recht op geluk en liefde papa? Mag ik niet een keertje blij zijn met mijn leven en de kant die het opgaat? Ze wist dat ze geen antwoord zou krijgen. Of misschien was dit wel zijn antwoord? Ze had de vraag al zo vaak gesteld en misschien was het antwoord gewoon ‘nee’.
Laatst gewijzigd op 06-01-2005 om 18:45. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Mooi stukje weer, ik vloog er echt doorheen. Maar, het zal eens niet zo zijn, ik heb wat opmerkingen.
Citaat:
Citaat:
Verder zijn de schuine stukjes wel echt 'jouw' verhaal, maar ze zijn nog steeds rete-irritant om te lezen. Grim - Je gaat lekker zo ![]() |
![]() |
|
moet ik nou wel of niet die stukjes schuin zetten??
de een vind het wel duidelijk...de ander niet...ben confused nu... ![]() @Grim: ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik lees er wel doorheen. ![]() Grim |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Grim |
![]() |
||
Citaat:
|
Ze werd gewekt uit haar onrustige slaap door het rinkelen van de telefoon. Gelijk paniek. Was er iets mis met Ronald? Meteen kwam er de angst die ze al eerder had gevoeld. Als het maar niet gebeurd is, als hij maar niet dood was. Ze rende naar de telefoon maar struikelde onderweg over de plant die nog steeds midden in de kamer lag. Snel pakte ze de pot op, terwijl ze over haar pijnlijke knieën wreef.
‘Hallo met…’ Ze was te laat, de verbinding was alweer verbroken. Moedeloos zakte ze in elkaar. Echt niks gaat goed vandaag, verdomme! Boos gaf ze en trap tegen de plantenbak, die daardoor een stuk verder rolde. De telefoon ging niet meer en het huis bleef stil. Ze stond op en pakte de plant. Ze maakte alles weer netjes terwijl ze met harde muziek de nare gedachtes uit haar hoofd probeerde te zetten. Alles komt goed, alles komt goed, alles komt goed. Dat zinnetje herhaalde zich elke keer in haar hoofd. Zelf twijfelde ze aan de betekenis ervan maar het was beter dan denken; komt alles goed? Dat was eigenlijk de vraag die ze zich onbewust de hele tijd stelde, terwijl ze zelf het antwoord niet kon weten. De telefoon ging na een half uur weer. Dit keer was ze op tijd. Het was het ziekenhuis, of ze even wilde komen. De stem van de vrouw klonk neutraal en zonder emoties. Snel belde ze een taxi, dan maar even geld uitgeven, het was sneller dan helemaal met de bus het centrum door! Na twintig minuutjes kwamen ze eindelijk bij het ziekenhuis aan. Ze rende snel naar binnen en hijgend kwam ze aan bij de balie. ‘Wat is er gebeurd? Wat is er aan de hand?’ De woorden kwamen feller en harder uit haar mond dan ze bedoelde maar het kon haar niks schelen. De vrouw achter de balie bleef rustig zitten en typte langzaam iets in. Een gevoel van radeloosheid en boosheid zorgde er bijna voor dat ze de vrouw over de balie heen sleurde maar ze hield zich kalm. Ze werd doorverwezen naar een kamernummer en snel liep ze naar de lift die natuurlijk weer een eeuwigheid op zich liet wachtten. Eenmaal in de kamer aangekomen verwachtte ze Ronald te zien liggen maar hij lag er niet! Verward keek ze om zich heen. Hier moest ze toch zijn? Weer keek ze naar het kamernummer en het is inderdaad het nummer dat de vrouw noemde. Ze rende de gang op en keek in een volgende kamer, waar een zuster bezig was een man medicijnen te geven. De vrouw was zo inspannend bezig dat ze niet eens merkte dat ze in de kamer was. Ze loopt weer terug naar kamer 572 en daar staat een man die schijnbaar op haar stond te wachten. ‘Waar is Ronald? Waar is hij?! Geruststellend kijkt de man haar aan. ‘Maak je geen zorgen, alles komt goed met hem, echt waar. Ik wilde alleen dat je zou komen zodat je erbij bent als hij wakker wordt over een half uurtje ongeveer.’ ‘Wa-wat heeft ie?’ Ze stelde de vraag maar wist niet of ze het antwoord wel wilde horen.
Laatst gewijzigd op 09-01-2005 om 20:17. |
![]() |
||
Hey! Ik vond het weer een nice stukje
![]() Citaat:
Het zou misschien iets fijner lopen als je de 2e zin het woord 'zinnetje' zou vervangen door 'ervan', dus dan krijg je: Dat zinnetje herhaalde zich elke keer in haar hoofd. Zelf twijfelde ze aan de betekenis ervan, maar het was beter dan denken; komt alles goed? Mja, mierenneukerij, voor de rest naais! Keep it goin'!
||||||
Tof, maar nog een paar foutjes
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook heb je erg weinig komma's gebruikt, maar ik heb geen zin om die er allemaal uit te halen ![]()
||
Citaat:
Je kunt ook een gestresste buurvrouw hebben die alles herhaalt.
||
Citaat:
![]() Verder goed!
|
|