|
|
Bekijk resultaten poll: Welk Engels spreek je? | |||
Amerikaans |
![]() ![]() ![]() ![]() |
22 | 30.56% |
Brits |
39 | 54.17% |
Geen idee |
10 | 13.89% |
Spreek geen Engels |
1 | 1.39% |
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Brits, maar het ligt eraan met wie ik praat welk accent ik gebruik.
standaard praat ik wel erg cockney volgens mij, omdat dat het qua klanken het meest lijkt op m'n eigen accent (rotterdams), maar ik vind het ook leuk om met een northern accent te praten (manchester of liverpool ofzo. vooral vloeken). Eigenlijk kan ik alle accentjes wel een beetje. Geordie, das grappig. Wat ik doe met schrijven weet ik eigenlijk niet. Zal dan ook wel brits zijn. Ik was me er eigenlijk niet zo van bewust sommige woorden in amerika anders werd geschreven.
|
Ik spreek zoveel mogelijk Brits. Dat het can't en geen cen't is, is er vanaf de burgklas ingehammerd. Of ik ok Brits schrijf, ik betwijfel het. Het zal wel een mengeling zijn door het tal van woorden, uitdrukkingen e.d. dat je tegenkomt in films en op internet en die vaak toch wel Amerikaans zijn. Maar als ik duidelijk een verschil weet tussen Brits & Amerikaans kies ik toch meestal voor het Britse. Vind flavor en harbor veel mooier zonder de u.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij mij op de middelbare school gingen ze altijd uit van het Britse Engels. Terwijl ik daarna alleen maar Amerikaanse boeken (behalve voor engels, dat was Brits Engels) kreeg. Voor mijn gevoel klopt het Amerikaanse toch meer. Maar het lukt allebei perfect en zonder moeite. edit: een hoop gezeik maar verwijderd... Laatst gewijzigd op 23-01-2004 om 05:48. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik sprak en schreef altijd Brits, omdat dat op de middelbare school toch meer geleerd wordt, en ik op internet veel omging met een groepje Britten. Maar op de universiteit krijg ik veel Amerikaanse boeken te lezen en is de voertaal ook Amerikaans. Dus ik spreek nu meer Amerikaans, maar niet als de eerste de beste redneck uit Alabama.
Indiaas accent nadoen is trouwens ook ![]() "berry koet better in Bombay sir" |
![]() |
|
![]() |
Ik zou graag volledig Brits willen praten maar heb kortgeleden ontdekt dat ik een vreselijk Vlaams accent heb...
![]() Zelf schrijf ik Brits.
||
![]() |
Citaat:
Ik spreek genuine british english. Velen zeggen dat ik een upperclass accent in mijn engels heb, dus dat zal wel. Veder vind ik het gewoon veel mooier klinken in plaats van dat platte amerikaans van bijvoorbeeld Bush. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar dat geheel offtopic. |
![]() |
||
Citaat:
Wallonië is een stuk van België en ligt absoluut niet in Frankrijk |
![]() |
|
IK kan beide wel, maar ik zou gemakshalve American English nemen. Dat is de taal die mij het meest ter ore komt en ik dat dus ook sneller zou gaan spreken. Maar als ik met een Engelsman zou spreken, zou ik proberen om het wat Engelse klanken te geven.
Er was een keer een Amerikaanse mevrouw bij ons op bezoek en die vond dat ik accentloos Amerikaans sprak ![]()
|
![]() |
meestal spreek ik brits, maar ik kan ook een russisch-engels accent, iers en een beetje amerikaans.
en dat wat ze in east-enders praten (eerst h weg laten etc), ben ff de naam kwijt ![]() gewoon bekakt brits ownt het meest ps: al die slang ken ik niet, alleen uitspraak |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
net nog een engels gesprek gehad met mn engels lerares....in Sheffield's dialect (tis eilijk een accent, maar om nou te zeggen dat een persoon die engels kan verstaan het verstaat.......)..was echt subliem
![]() maar eigenlijk vind ik amerikaans veel handiger, je leest/hoort het vaker... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze doen iig hun best netjes engels te spreken, vind ik al heel erg goed. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Hoe groot is jouw Eng0lse vocabulary? Holland Oates | 67 | 13-03-2018 22:48 | |
Algemene schoolzaken |
Welk Engels uitspraakmodel op de middelbare school? tuttebel | 38 | 05-03-2010 18:28 | |
Studeren |
Engelse taal & cultuur Captured2 | 8 | 19-01-2009 09:10 | |
Games |
World of Warcraft: deel 11 Verwijderd | 500 | 26-07-2006 11:36 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[EN] sollicitatiebrief Verwijderd | 8 | 10-06-2006 11:17 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[ENGELS] No offence of no offense??? Verwijderd | 9 | 27-05-2003 08:50 |