Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2004, 21:57
Fainne
Fainne is offline
De laaste tijd, misschien is het seizoensgebonden iig weet ik niet door wat, hoor ik veel slechter.Het komt meestal voor in de winter want vorige winter had ik het ook.

'snachts darentegen, kan ik niet slapen omdat mijn oren aanvoelen als reusachtige schelpen die gescherpt staan op het minste geluid.
ik hoor elke voetstap, elke kuch,elke deur die open of toe gaat... van de mensen in de huizen rondom mij; van de buren, de overburen, de onderburen en misschien zelfs verder.Soms duurt het zo lang dat ik letterlijk gek word van miserie. Ik ben het beu want ik slaap heel slecht en ik moet altijd vroeg op.

Heeft iemand hetzelfde probleem of heeft iemand tips hoe ik mij kan aflsuiten van die geluiden of op de een of andere manier mijn oren kan afsluiten of laten rusten snachts?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 22:03
trasher
trasher is offline
Misschien helpt het om die geluiden met vertrouwde muziek zachtjes te overstemmen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 23:12
Verwijderd
Dit is geen helderhorendheid. Helderhorend houdt in dat je net als helderziend, helderruikend enz dingen hoort die later pas zullen gebeuren of totaal ergens anders gebeuren.
ik denk dat je gewoon moeite hebt met het verschil tussen achtergrondgeluiden die opeens wegvallen 's nachts. ik hoor zo bijv. mijn klok tot in mijn hoofd tikken gewoon omdat het zo stil is. Iig niets mystieks, ik denk eerder lichaam en gezondheid.

(ik heb het ook een tijd gehad en toen heb ik een tijd met mijn discman op geslapen, zo hoor ik alleen muziek en val ik makkelijker in slaap. Zelfde als ik op een festival zit en iedereen blijft 's nachts maar vervelend zijn, discman op, alleen muziek en ik ben zo weg).
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 23:18
Omnipresence
Omnipresence is offline
Heb ik ook last van des nachts...meestal ga ik pas aan het begin van de ochtend, rond vijf uur, slapen, anders durf ik 't niet.
Wat wel een beetje helpt, zoals eerder geopperd, mits je niet angstig bent, is een koptelefoon opzetten met wat ontspannen muziek.

Laatst gewijzigd op 31-01-2004 om 23:22.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 23:32
Verwijderd
Discman idd ja.. of oordopjes
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 14:38
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Of je kamer volledig isoleren hehe mocht er niks anders helpen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 20:12
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Mutant schreef op 01-02-2004 @ 00:12:
Dit is geen helderhorendheid. Helderhorend houdt in dat je net als helderziend, helderruikend enz dingen hoort die later pas zullen gebeuren of totaal ergens anders gebeuren.
ik denk dat je gewoon moeite hebt met het verschil tussen achtergrondgeluiden die opeens wegvallen 's nachts. ik hoor zo bijv. mijn klok tot in mijn hoofd tikken gewoon omdat het zo stil is. Iig niets mystieks, ik denk eerder lichaam en gezondheid.

(ik heb het ook een tijd gehad en toen heb ik een tijd met mijn discman op geslapen, zo hoor ik alleen muziek en val ik makkelijker in slaap. Zelfde als ik op een festival zit en iedereen blijft 's nachts maar vervelend zijn, discman op, alleen muziek en ik ben zo weg).
Maar helderhorend zijn of helderziend enz, heeft verschillende aspecten. Zo heb je als helderziende niet gewoon alleen dat je beelden uit de toekomst of het verleden krijgt, maar dat je zicht ondersteund wat je helderwetend ontvangt, zoals bvb door mensen hun masker heenkijken.
Als hederruikende heb je bijvoorbeeld dat je over straat loopt, en kunt zeggen wat ze in elk huis op dat moment aan het eten zijn.
Bij helderhoren heb ik dat ik elk licht geluid uit de huizen rondom me hoor en door mijn hoofd hoor galmen. Dat is dan mijn letterlijk gehoor maar daarbuiten ontvang ik ook andere dingen die fysiek niet verklaarbaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 20:20
Roos
Roos is offline
Gewoon oordopjes kopen, die dingen werken best goed en het kost niets
Oud 02-02-2004, 20:41
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Roos schreef op 02-02-2004 @ 21:20:
Gewoon oordopjes kopen, die dingen werken best goed en het kost niets
Dan hoor ik mijn wekker niet meer
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 21:48
Daevrem
Daevrem is offline
Ik wordt ook met het minste of gerichtste wakker. Als mijn duur geopend wordt, als er beneden iemand iets hards zegt, als het ineens hard begint te regenen of te waaien enz.

Als mijn wekker gaat, en die gaat hard, dan schrik ik me elke morgen echt totaal rot. Als ik ooit een hardaanval krijg krijg ik het daardoor.

Oordopjes kunnen helpen, de gemiddelde wekker hoor je dan echt nog wel duidelijk. Een discman zie ik niet echt werken. Maar ik zou er sowiezo op letten. Als je een kamer gaat huren let dan op het geluid. Als je ergens gaat logeren houd er dan rekening mee dat je wellicht heel slecht of helemaal niet slaapt. Dat soort dingen, helpt bij mij aardig goed.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten