Citaat:
Mutant schreef op 01-02-2004 @ 00:12:
Dit is geen helderhorendheid. Helderhorend houdt in dat je net als helderziend, helderruikend enz dingen hoort die later pas zullen gebeuren of totaal ergens anders gebeuren.
ik denk dat je gewoon moeite hebt met het verschil tussen achtergrondgeluiden die opeens wegvallen 's nachts. ik hoor zo bijv. mijn klok tot in mijn hoofd tikken gewoon omdat het zo stil is. Iig niets mystieks, ik denk eerder lichaam en gezondheid.
(ik heb het ook een tijd gehad en toen heb ik een tijd met mijn discman op geslapen, zo hoor ik alleen muziek en val ik makkelijker in slaap. Zelfde als ik op een festival zit en iedereen blijft 's nachts maar vervelend zijn, discman op, alleen muziek en ik ben zo weg).
|
Maar helderhorend zijn of helderziend enz, heeft verschillende aspecten. Zo heb je als helderziende niet gewoon alleen dat je beelden uit de toekomst of het verleden krijgt, maar dat je
zicht ondersteund wat je helderwetend ontvangt, zoals bvb door mensen hun masker heenkijken.
Als hederruikende heb je bijvoorbeeld dat je over straat loopt, en kunt zeggen wat ze in elk huis op dat moment aan het eten zijn.
Bij helderhoren heb ik dat ik elk licht geluid uit de huizen rondom me hoor en door mijn hoofd hoor galmen. Dat is dan mijn letterlijk
gehoor maar daarbuiten ontvang ik ook andere dingen die fysiek niet verklaarbaar zijn.