Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2004, 12:45
Verwijderd
Ben zelf laatste tijd bezig met maquettes maken, oa voor school, en ik hoopte dat er ook andere mensen zijn hiero die met het ontwerpen van huizen of gebouwen bezig zijn. Kan ik nog wat (extra) inspiratie opdoen.
Deze maquette heb ik pas gemaakt, kwaliteit van foto ligt aan scanner...
FF voor de duidelijkheid: middelste 'toren' hangt boven de grond en is verbonden met de omringende torens en met de 'bruggen' tussen de vier buitenste torens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2004, 13:02
coecie
coecie is offline
leuk hoor
ik heb een tijdje een soort van stage gelopen bij een architectenbureau, daar heb ik enorm veel maquette's gemaakt ook van karton zoals hier, en ook van hout.

maar als jij de ontwerpen maakt die je maakt, heb je dan werkelijk een idee van waar je zou willen dat ze komen, heb je berekent of het uberhaupt een te verwezenlijken idee is, heb je bouwtekeningen en schetsen, of rommel je gewoon 'zomaar' wat aan?
Oud 30-01-2004, 13:22
Verwijderd
Vaak werk ik het ontwerp wel helemaal uit met schaaltekeningen en tekeningen voor de inrichting. Ik zorg er wel voor dat het een redelijk praktisch huis of gebouw moet zijn. Ik denk niet echt na over waar ze moeten komen. Dit is een soort van kasteel-achtig huis, dus dat zou mooi op een groot landgoed kunnen met een slotgracht en ophaalbrug bijvoorbeeld.
Ik heb nog een paar maquettes, maar die stop ik liever niet onder mn scanner, omdat er allemaal uitsteeksels aan zitten enzo en ik heb weinig camera's.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 13:49
Skyrise
Skyrise is offline
niet "analoog" wel "digitaal"

wolkenkrabberfreakje dus...

ik ben net aan het Maya-en en 3dsmax-en, dit komt uit Bryce 5, vooral nog veel basic vormen, maar ik hoop dat et alsnog inspirerend is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten