Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2002, 22:22
Devotee
Devotee is offline
Wat doe je als je een vriend de mist in ziet gaan??? Als je ziet dat zijn relatie alles is behalve goed??? Laat je hem zijn eigen fouten maken of probeer je hem toch te redden terwijl je weet dat het op een knallende ruzie kan uitlopen???

Laatst gewijzigd op 22-04-2002 om 22:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2002, 22:44
Questor
Questor is offline
Het is duidelijk: als ie je advies had gewild had ie er allang aanspraak op gemaakt... hier geldt: een ezel... het is jammer, maar hij wil blijkbaar gewoon ook in 'de val' lopen....
Oud 23-04-2002, 15:39
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Het is belangrijk mensen hun eigen fouten te laten maken, willen ze ervan leren. Je kunt niet iemand jouw mening opdringen, terwijl er een grote kans bestaat dat het aan jouw visuele afwijking ligt dat jij denkt dat er iets mis is. De kans is groot dat er geen probleem is. Laat hem (hen) met rust. Als er wel een probleem blijkt te zijn, is het beter mensen dit zelf op te laten lossen en hen geen druk mee te geven en zo zelf een foute, negatieve rol te spelen in de besluitvorming van andere mensen, waar jij iig geen flikker mee te maken hebt.
Met andere woorden: Butt out
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 15:47
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Questor schreef:
Het is duidelijk: als ie je advies had gewild had ie er allang aanspraak op gemaakt... hier geldt: een ezel... het is jammer, maar hij wil blijkbaar gewoon ook in 'de val' lopen....
Toch gek dat jij eerst zegt dat hij het advies van Devotee niet nodig heeft, en daarna zelf je mening geeft, wetende dat hij het zal lezen. Wel een beetje hypocriet, denk je ook niet?
Bovendien wordt niet om persoonlijk advies gevraagd, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 18:22
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:

Toch gek dat jij eerst zegt dat hij het advies van Devotee niet nodig heeft, en daarna zelf je mening geeft, wetende dat hij het zal lezen. Wel een beetje hypocriet, denk je ook niet?

Questor bedoelt neem ik aan dat die vriend van Devotee zijn advies niet wil.
Oud 23-04-2002, 22:01
Devotee
Devotee is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Het is belangrijk mensen hun eigen fouten te laten maken, willen ze ervan leren. Je kunt niet iemand jouw mening opdringen, terwijl er een grote kans bestaat dat het aan jouw visuele afwijking ligt dat jij denkt dat er iets mis is. De kans is groot dat er geen probleem is. Laat hem (hen) met rust. Als er wel een probleem blijkt te zijn, is het beter mensen dit zelf op te laten lossen en hen geen druk mee te geven en zo zelf een foute, negatieve rol te spelen in de besluitvorming van andere mensen, waar jij iig geen flikker mee te maken hebt.
Met andere woorden: Butt out
Dat je wel eerlijk je mening over deelt, kan ik waarderen (anders zou ik niet deze topic openen) maar ik vind je wel een beetje vijandig tegenover me terwijl je geen idee hebt van wie ik ben of waar ik voor sta... Let wel op dat je wel met mensen hebt te maken die toch anoniem voor je zijn dus pas je woorden wel aan... En waarom je Questor aanvalt terwijl hij toch een duidelijk en eerlijke mening geeft... erg vreemd... Ik weet dat je een jongen bent maar heb je last van PMS ofzo...

Verders wil ik toelichten dat ik niet op ruzie uit ben, maar dat ik me serieus zorgen maak over mijn vriend en geloof me, niet zonder reden dus ik vraag om echte advies en niet commentaar...
Oud 24-04-2002, 18:40
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Devotee schreef:

Dat je wel eerlijk je mening over deelt, kan ik waarderen (anders zou ik niet deze topic openen) maar ik vind je wel een beetje vijandig tegenover me terwijl je geen idee hebt van wie ik ben of waar ik voor sta... Let wel op dat je wel met mensen hebt te maken die toch anoniem voor je zijn dus pas je woorden wel aan... En waarom je Questor aanvalt terwijl hij toch een duidelijk en eerlijke mening geeft... erg vreemd... Ik weet dat je een jongen bent maar heb je last van PMS ofzo...

Verders wil ik toelichten dat ik niet op ruzie uit ben, maar dat ik me serieus zorgen maak over mijn vriend en geloof me, niet zonder reden dus ik vraag om echte advies en niet commentaar...
Om mijn nogal harde commentaar maar even in advies om te zetten: Je kunt je er maar beter niet mee bemoeien. Voor jou en voor hen.

Ik denk niet dat het veel uitmaakt of ik je ken of niet, ik ken meerdere mensen die ook in deze zelfde situatie zitten en waarbij het niet goed is dat een buitenstaander zich ermee bemoeit.
In het commentaar van Questor bemerkte ik helaas een zekere hypocrisie, waar ik hem gewoon wel op moést wijzen. Volgens mij probeert hij met zijn laatste zin op jouw persoonlijke situatie te reageren, wat mij niet gepast lijkt en tot hypocriete situaties leidt.
Van PMS heb ik niet op regelmatige basis last, echter, geestelijk wil ik wel eens dezelfde symptomen hebben als ik dergelijke dingen lees.

Luister;
Als jij gaat 'helpen', of je ermee gaat bemoeien, krijg je ruzie met je vriend en zijn vriendin. Ze zullen de bemoeienissen niet accepteren en jij zult als het ware extra druk uitoefenen op hun relatie. Ik denk dat het in sommige situaties nooit meer goed kan komen.
Als jij niet helpt, laat je mensen hun eigen fouten maken, wat hen kan stimuleren om van de situatie te leren. Je kunt de relatie op de natuurlijke manier zijn gang laten gaan, en als, zoals jij impliceert, de relatie gedoomd is te mislukken, zal dit ook wel gebeuren.
Echter, je moet toegeven, je vriend heeft ook een eigen stel hersenen en kan ook zelf denken en voelen, dus is er ook misschien wel een grote kans dat jij gewoon mis zit, en dat jij je onterecht zorgen maakt. Welnu, hoe zou jij je voelen, ervan uitgaande dat jij geen zij-motieven hebt, als de relatie vanwege jouw druk uit zou gaan, terwijl die twee mensen gewoon heel veel van elkaar houden en een eerlijke relatie proberen op te bouwen?
Als je mensen op een eerlijke manier vertelt wat en hoe je denkt, help je vaak zoveel als je kunt helpen. Ze zullen zich later herinneren hoe jij er voor hen bent geweest en zullen je zo dankbaar zijn dat je geholpen hebt, en dat je op de best mogelijke manier vriendin voor hen bent geweest. Als jij hun relatie nu besluit kapot te maken door allerlei, eventueel onterechte, aantijgingen, zullen jij en je vriend nooit weten of de relatie anders ook was uitgegaan. Ik denk niet dat je vriendschap dan ooit weer hetzelfde wordt.

Laatst gewijzigd op 24-04-2002 om 18:42.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 22:05
Devotee
Devotee is offline
Eindelijk iemand die wat zinnigs heeft te vertellen... gelukkig kan je ook normaal antwoord krijgen hiero... ik begon er namelijk aan te twijfellen... Wat hun relatie betreft, ik hou me er buiten, ze moeten het zelf weten, ik ben al teruggefloten door een dierbaar iemand... Het is het mij niet waard om andere mensen te verliezen om toch achteraf te horen dat ik wel gelijk had...
Oud 24-04-2002, 22:24
Questor
Questor is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:

blaatmode detected. Ik oordeel hier niet persoonlijk, maar zo objectief mogelijk. Ik ken de situatie, maar daardoor hoeft mijn antwoord niet 'vertroebeld' te zijn. Ik zie de hypocrisie geheel niet in mijn antwoord.
Oud 25-04-2002, 00:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Devotee schreef:
Wat doe je als je een vriend de mist in ziet gaan??? Als je ziet dat zijn relatie alles is behalve goed??? Laat je hem zijn eigen fouten maken of probeer je hem toch te redden terwijl je weet dat het op een knallende ruzie kan uitlopen???
Je kunt het er eens met 'em over hebben, maar vroeg of laat komt 'ie er toch echt zelf wel achter.

Ik heb zelf eens iets dergelijk meegemaakt met een vriend. Z'n vriendin was echt een absolute bitch, zat 'em achter z'n rug om zwart te maken. Iedereen wist het, bahalve hij. Liefde maakt soms vrij letterlijk blind, hij was compleet gek op dat *beep*.

Hij wou ook niet luisteren, hij kon en wou gewoon niet geloven dat zijn 'liefde' dat deed. Later is het natuurlijk uitgekomen, hij diep ongelukkig, etc. Bottom line: Je kunt best als goede vriend eens met hem praten, maar de kans is groot dat hij die dingen helemaal niet wil horen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 00:21
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Het is belangrijk mensen hun eigen fouten te laten maken, willen ze ervan leren.
Dus jij laat een klein kind ook rustig richting snelweg wandelen?

Mensen leren niet minder van hun fouten als ze daar voortijdig op gewezen worden. Je hoeft je niet te branden om te weten dat vuur heet is.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 00:23
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Questor schreef:
Het is duidelijk: als ie je advies had gewild had ie er allang aanspraak op gemaakt...
Jij zult de situatie wel beter kennen dan ik, maar mensen die dergelijke problemen hebben zien het zelf eigenlijk nooit. Die komen er pas later achter dat het niet allemaal rozegeur en maneschijn was.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 07:15
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Dus jij laat een klein kind ook rustig richting snelweg wandelen?

Mensen leren niet minder van hun fouten als ze daar voortijdig op gewezen worden. Je hoeft je niet te branden om te weten dat vuur heet is.
Misschien kun je eens normaal doen? Mensen kunnen nog van hun fouten leren zolang ze niet dood zijn (en zelfs als ze dood zijn misschien nog wel, maar dat doet er niet toe)
Zolang de relatie niet letterlijk dodelijk is voor mensen kan het zeker geen kwaad hen hun eigen fouten te laten maken in plaats van ze als vriend eruit te 'redden'.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2002, 08:54
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:

Misschien kun je eens normaal doen?
Moet je horen wie het zegt. Wil je a.u.b. jouw 'minder gangbare' wereldbeeld niet aan andere opdringen als zijnde de norm? Dank u hartelijk.

Citaat:

Zolang de relatie niet letterlijk dodelijk is voor mensen kan het zeker geen kwaad hen hun eigen fouten te laten maken in plaats van ze als vriend eruit te 'redden'.
"What does not destroy me, makes me stronger" - Friedrich Nietzsche. Hij vergat alleen de tweede zin. "But it can hurt like hell".

Sommige fouten kunnen permanente schade aanrichten. Lichamelijk of emotioneel, of binnen relaties. Als je iemand een eye opener kunt geven zodat diegene ziet dat het fout gaat, kan dat een hoop ellende schelen, en toch leert die persoon er van. Nogmaals: Je hoeft jezelf niet te branden om te weten dat vuur heet is. Je kunt ook leren om een fout niet te maken, door in te zien wat de gevolgen van een bepalde actie/weg zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 10:32
Devotee
Devotee is offline
Citaat:
Chimera schreef:

"What does not destroy me, makes me stronger" - Friedrich Nietzsche. Hij vergat alleen de tweede zin. "But it can hurt like hell".

Sommige fouten kunnen permanente schade aanrichten. Lichamelijk of emotioneel, of binnen relaties. Als je iemand een eye opener kunt geven zodat diegene ziet dat het fout gaat, kan dat een hoop ellende schelen, en toch leert die persoon er van. Nogmaals: Je hoeft jezelf niet te branden om te weten dat vuur heet is. Je kunt ook leren om een fout niet te maken, door in te zien wat de gevolgen van een bepalde actie/weg zijn.
En daar ben ik het helemaal mee eens... maar ik hoor ook net dat diegene nu zich ook verstopt om maar geen ongevraagde advies te krijgen, wel een beetje laf en ook een bewijs dat hij weet dat het geen zuivere koffie is... Ach... Ik ben het ook een beetje zat...
Oud 29-04-2002, 00:32
Empaled
Empaled is offline
Citaat:
Devotee schreef:

En daar ben ik het helemaal mee eens... maar ik hoor ook net dat diegene nu zich ook verstopt om maar geen ongevraagde advies te krijgen, wel een beetje laf en ook een bewijs dat hij weet dat het geen zuivere koffie is... Ach... Ik ben het ook een beetje zat...
well why don't you just f*cking call me then?
Oud 30-04-2002, 22:59
Devotee
Devotee is offline
Citaat:
Empaled schreef:

well why don't you just f*cking call me then?
Because a little bird told me that you want me to butt out, so that's is what I'm doing... No matter what, I'll be there for you but don't expect me to keep running after you...
Love always
Rach.

PS: Bij deze is deze topic verleden tijd...
Oud 01-05-2002, 07:11
Empaled
Empaled is offline
Citaat:
Devotee schreef:

Because a little bird told me that you want me to butt out, so that's is what I'm doing... No matter what, I'll be there for you but don't expect me to keep running after you...
Love always
Rach.

PS: Bij deze is deze topic verleden tijd...
ik heb je nooit gevraagd achter me aan te rennen meis...

en idd, we hebben te lang niet gesproken en der is een hoop veranderd, zowel kwa idee als gevoel... spreek je snel.
Oud 01-05-2002, 07:28
Verwijderd
Citaat:
Devotee schreef:
Het is zijn relatie..

Als er 1 ding is, waar mensen zich het beste niet mee bemoeien, is het andermans relatie..
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 14:50
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Heel erg goed gezegd! Ben het er helemaal mee eens!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 21:46
M&m110022
M&m110022 is offline
Ik zou de persoon zijn egen fouten laten maken.

Van fouten leer je dat is mij in de prachtijk vaak zat bewezen
ik vind het daarom ook fout als derde zich er mee gaan bemoeien.

mijn advies is dan ook, hoe pijn het ook doet om de persoon los te laten, het is zijn leven .

Ik persoonlijk weet hoe moeilijk het is,maar ik heb ook moeten leren mensen in hun waarde te laten en mij en niet mee te bemoeien.

aan de andere kant moet er ook even bij zeggen mocht het dan ook fout gaan tussen die personen kwamen ze er allebij wel beter uit.

dat is het voordeel van het GEWOON LATEN GAAN

GrOeTjEs M&m
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten