Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Verders wil ik toelichten dat ik niet op ruzie uit ben, maar dat ik me serieus zorgen maak over mijn vriend en geloof me, niet zonder reden dus ik vraag om echte advies en niet commentaar...
||
![]() |
Citaat:
Ik denk niet dat het veel uitmaakt of ik je ken of niet, ik ken meerdere mensen die ook in deze zelfde situatie zitten en waarbij het niet goed is dat een buitenstaander zich ermee bemoeit. In het commentaar van Questor bemerkte ik helaas een zekere hypocrisie, waar ik hem gewoon wel op moést wijzen. Volgens mij probeert hij met zijn laatste zin op jouw persoonlijke situatie te reageren, wat mij niet gepast lijkt en tot hypocriete situaties leidt. Van PMS heb ik niet op regelmatige basis last, echter, geestelijk wil ik wel eens dezelfde symptomen hebben als ik dergelijke dingen lees. Luister; Als jij gaat 'helpen', of je ermee gaat bemoeien, krijg je ruzie met je vriend en zijn vriendin. Ze zullen de bemoeienissen niet accepteren en jij zult als het ware extra druk uitoefenen op hun relatie. Ik denk dat het in sommige situaties nooit meer goed kan komen. Als jij niet helpt, laat je mensen hun eigen fouten maken, wat hen kan stimuleren om van de situatie te leren. Je kunt de relatie op de natuurlijke manier zijn gang laten gaan, en als, zoals jij impliceert, de relatie gedoomd is te mislukken, zal dit ook wel gebeuren. Echter, je moet toegeven, je vriend heeft ook een eigen stel hersenen en kan ook zelf denken en voelen, dus is er ook misschien wel een grote kans dat jij gewoon mis zit, en dat jij je onterecht zorgen maakt. Welnu, hoe zou jij je voelen, ervan uitgaande dat jij geen zij-motieven hebt, als de relatie vanwege jouw druk uit zou gaan, terwijl die twee mensen gewoon heel veel van elkaar houden en een eerlijke relatie proberen op te bouwen? Als je mensen op een eerlijke manier vertelt wat en hoe je denkt, help je vaak zoveel als je kunt helpen. Ze zullen zich later herinneren hoe jij er voor hen bent geweest en zullen je zo dankbaar zijn dat je geholpen hebt, en dat je op de best mogelijke manier vriendin voor hen bent geweest. Als jij hun relatie nu besluit kapot te maken door allerlei, eventueel onterechte, aantijgingen, zullen jij en je vriend nooit weten of de relatie anders ook was uitgegaan. Ik denk niet dat je vriendschap dan ooit weer hetzelfde wordt. Laatst gewijzigd op 24-04-2002 om 18:42. |
![]() |
|
Eindelijk iemand die wat zinnigs heeft te vertellen... gelukkig kan je ook normaal antwoord krijgen hiero... ik begon er namelijk aan te twijfellen... Wat hun relatie betreft, ik hou me er buiten, ze moeten het zelf weten, ik ben al teruggefloten door een dierbaar iemand... Het is het mij niet waard om andere mensen te verliezen om toch achteraf te horen dat ik wel gelijk had...
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik heb zelf eens iets dergelijk meegemaakt met een vriend. Z'n vriendin was echt een absolute bitch, zat 'em achter z'n rug om zwart te maken. Iedereen wist het, bahalve hij. Liefde maakt soms vrij letterlijk blind, hij was compleet gek op dat *beep*. Hij wou ook niet luisteren, hij kon en wou gewoon niet geloven dat zijn 'liefde' dat deed. Later is het natuurlijk uitgekomen, hij diep ongelukkig, etc. Bottom line: Je kunt best als goede vriend eens met hem praten, maar de kans is groot dat hij die dingen helemaal niet wil horen. |
![]() |
||
Citaat:
Mensen leren niet minder van hun fouten als ze daar voortijdig op gewezen worden. Je hoeft je niet te branden om te weten dat vuur heet is. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zolang de relatie niet letterlijk dodelijk is voor mensen kan het zeker geen kwaad hen hun eigen fouten te laten maken in plaats van ze als vriend eruit te 'redden'. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Sommige fouten kunnen permanente schade aanrichten. Lichamelijk of emotioneel, of binnen relaties. Als je iemand een eye opener kunt geven zodat diegene ziet dat het fout gaat, kan dat een hoop ellende schelen, en toch leert die persoon er van. Nogmaals: Je hoeft jezelf niet te branden om te weten dat vuur heet is. Je kunt ook leren om een fout niet te maken, door in te zien wat de gevolgen van een bepalde actie/weg zijn. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Love always Rach. PS: Bij deze is deze topic verleden tijd...
||
![]() |
Citaat:
en idd, we hebben te lang niet gesproken en der is een hoop veranderd, zowel kwa idee als gevoel... spreek je snel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als er 1 ding is, waar mensen zich het beste niet mee bemoeien, is het andermans relatie.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik zou de persoon zijn egen fouten laten maken.
Van fouten leer je dat is mij in de prachtijk vaak zat bewezen ik vind het daarom ook fout als derde zich er mee gaan bemoeien. mijn advies is dan ook, hoe pijn het ook doet om de persoon los te laten, het is zijn leven . Ik persoonlijk weet hoe moeilijk het is,maar ik heb ook moeten leren mensen in hun waarde te laten en mij en niet mee te bemoeien. aan de andere kant moet er ook even bij zeggen mocht het dan ook fout gaan tussen die personen kwamen ze er allebij wel beter uit. dat is het voordeel van het GEWOON LATEN GAAN GrOeTjEs M&m |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Resaai #1899 Allure | 500 | 08-01-2014 18:43 | |
De Kantine |
Es ist Saai für Reich! #881 Verwijderd | 501 | 23-02-2010 12:33 | |
Verkeer & Vervoer |
Asociaal rijgedrag Lethe | 200 | 03-11-2007 22:54 | |
Software & Hardware |
[Software] Firewall en AntiVirus-vraagjes Verwijderd | 11 | 16-07-2004 13:51 | |
Software & Hardware |
Netwerk aangelegd maar het werkt niet. langejongen | 6 | 30-11-2002 14:01 |