Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Citaat:
(sommige hebben een interne router en ook nog een firewall) Je kan het ook nog controleren om je interne ip te vergelijken met de externe ip. interne ip: start -> uitvoeren -> cmd (of als je windows 98 hebt, of lager: command ) -> ipconfig externe ip: Mijnip.nl Als deze twee anders zijn, dan zit je achter een router. Citaat:
Dit kan via een programma of het zit al in de hardware (meestal in je router) Citaat:
Wel is het verstandig om je virusscanner telkens up-te-daten met de nieuwste definities, alles wat je binnenhaald te scannen en nooit verdachte emailtjes openen. Citaat:
Mijn aanrader voor de firewall blijft nog steeds zonealarm.
Laatst gewijzigd op 15-07-2004 om 16:15. |
![]() |
|
Goed, aangezien het over software gaat
![]() - Als je achter een router zit is een software firewall dikke onzin. De router heeft nl. een soort van ingebouwde firewall (alleen heet het geloof ik anders, telkens als ik het een firewall noem wordt ********** boos ![]() - Virusscanner. Aangezien je je jezelf een gigantische n00b noemt lijkt het me wel verstandig om er één te installeren ![]() ![]() Meer info hier: http://www.kasperskylab.nl/ Verder is het natuurlijk wel zo dat als je gewoon een up-to-date virusscanner gebruikt, de automatische update-functie van Windows gebruikt ('t is heel belangrijk dat je de laatste updates enzo installeert, veel mensen zijn daar te lui voor) en bij voorkeur geen Internet Explorer gebruikt, je niet zoveel kans hebt om een virus op te lopen. Gewoon een beetje je verstand gebruiken ![]()
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Dan zal het bij mij dus in de router zitten.. Citaat:
Hmm, okee, ik open sowieso nooit die mailtjes met spam enz., maar blijkbaar doe ik toch wat verkeerd aangezien ik op de een of andere manier wel spyware heb die ik niet wegkrijg (niet met spybot noch ad-aware).. Norton heb ik steeds upgedate enz., maar blijkbaar is dat dus niet genoeg. Citaat:
Dat internet af en toe geen verbinding maakt, door de firewall. wat doe ik daaraan? Ik heb je na je mailtje & pm iig toegevoegd aan msn ![]() ![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb volgens mij ook nooit een firewall geinstalleerd ofzoiets, maar het schijnt dat microsoft m wel standaard ingebouwd heeft, dus ik weet niet of het nou alleen de router is of meer ![]() Citaat:
Als ik met die virusscanner dan van de problemen af ben dan is dat geld het me iig wel waard. Een virusscanner instaleren kan sowieso geen kwaad lijkt me? Ik zal die site ns kijken, ik was toch al niet tevreden over norton ![]() Citaat:
![]() Wat raad je aan als alternatief voor IE? Mozilla? |
![]() |
||
Citaat:
om spyware te voorkomen/wegtehalen zou je is het centrale spy/adware topic kunnen bekijken ![]() linkje om te voorkomen ken ik eigenlijk alleen SpywareBlaster. Die blockt al in zijn database voorkomende spy/adware. Spywareblaster |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zal spywareblaster iig eens proberen ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Daarom heb ik toch maar gekozen voor zonealarm, en is makkelijk voor de leken hier makkelijk in te stellen. Problemen heb ik er nog nooit mee gehad, zolang je hem maar goed instelt en dus niet bij de standaard instellingen houd. Citaat:
(voor bewijs gebruik de zoekfunctie) Citaat:
Verwijder gewoon ff messengerplus, maar aangezien je al hebt geprobeert om hem te vewijderen zijn die bestanden beschadigt. Dus installeer opnieuw Messengerplus met sponsorprogramma en verwijder hem dan opnieuw. Herstart je pc en installeer dan opnieuw messengerplus zonder sponsorprogramma. Hier geld dezelfde oplossing als voor de virussen. vertrouw nooi gratis programma's tenzij het shareware/freeware of opensource is. Denk logisch na voordat je op iets klikt, enz Citaat:
Er zijn een veel alternatiefen voor I.E, maar de meest gebruikte alternatief op dit subforum blijft toch nog Firefox!! ![]()
Laatst gewijzigd op 16-07-2004 om 09:37. |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Inderdaad, heb al van meerdere kanten gehoord dat dat weinig toegevoegde waarde heeft... Citaat:
Jup, die. Verschrikkelijk irritant ding ![]() Vanmiddag haal k dus mn nieuwe pc op, zal dan gelijk gewoon zonder msnplus installeren. Op oude pc zal ik ook vanmiddag installeren, verwijderen en installeren ![]() Citaat:
(sorry ![]() Citaat:
![]() stel dat dat niet bevalt om de een of andere reden, krijg ik firefox dan makkelijk weg en IE terug? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Firefox kan je makkelijk installeren en ook weer verwijderen zonder dat je last krijgt van I.E. En wat nog aantrekkelijker is is dat tijdens de installatie firefox je vraagt of hij al je snelkoppelingen, cookies, enz mag importeren in firefox! Maar voor deze vragen kan je beter ff wat posten in de centrale topic daarvoor. Ennuh nog ff iets,..adware/spyware zijn géén virussen.
Laatst gewijzigd op 16-07-2004 om 11:11. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en dat spyware en adware geen virussen zijn weet ik, heb het alleen ff in dit topic erbij gegooit omdat het te weinig is voor n nieuwe ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Centraal] Spyware, adware en virussen topic #6 Verwijderd | 217 | 04-03-2011 15:12 | |
Software & Hardware |
Antivirusprogramma Afwezignummer2 | 41 | 08-05-2010 17:36 | |
Software & Hardware |
Centraal spyware, adware & virussen topic [5] M@rco | 499 | 26-03-2008 13:10 | |
Software & Hardware |
[Centraal] Spy-, adware & virussen [4] M@rco | 500 | 01-12-2006 11:27 | |
Software & Hardware |
Ik krijg een map met geen mogelijkheid verwijderd Verwijderd | 96 | 09-10-2006 22:53 | |
Software & Hardware |
[Centraal] Spyware & Adware (deel 2) freyk | 195 | 11-12-2004 23:12 |