Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2002, 17:55
*mystery*
*mystery* is offline
ik heb drie weken geleden implanon in mijn arm laten plaatsen. In het begin heb ik er heel veel last van gehad (van mijn arm dan) maar nu ben ik heel tevreden, geen pil meer, lichter ongesteld, geen pijn meer...
maar wat ik nou wou vragen: zijn er hier nog meer meisjes die implanon hebben, en zo ja, wat is jullie ervaring hiermee?
zijn jullie regelmatig ongesteld? hadden jullie ook erg last van je arm? hoe lang heb je al implanon?
alvast bedankt
-xxx-
Suzy
Oud 30-04-2002, 09:55
Snufje
Snufje is offline
Sorry, geen ervaring mee......
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 21:42
nijntje-het-konijntj
nijntje-het-konijntj is offline
Citaat:
Snufje schreef:
Sorry, geen ervaring mee......
beetje nutteloze reply dan denk ik..
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 11:55
rabecca
rabecca is offline
Ze hebben het me wel aangeboden in het ziekenhuis maar ze raadde het wel af.
Die vrouw zei me:" Ik heb dat ding er al een paar keer op de ok uit moeten halen dat het helemaal niet goed ging."
Daarom heb ik hem zelf niet genomen.
Ik vond het gewoon een eng idee zo`n ding in mijn arm.
Maar het is toch een soort buisje?
Zie je dat niet heel erg zitten? en hoe hebben ze het erin gezet dan??
Oud 02-05-2002, 16:57
*mystery*
*mystery* is offline
Citaat:
rabecca schreef:
Ze hebben het me wel aangeboden in het ziekenhuis maar ze raadde het wel af.
Die vrouw zei me:" Ik heb dat ding er al een paar keer op de ok uit moeten halen dat het helemaal niet goed ging."
Daarom heb ik hem zelf niet genomen.
Ik vond het gewoon een eng idee zo`n ding in mijn arm.
Maar het is toch een soort buisje?
Zie je dat niet heel erg zitten? en hoe hebben ze het erin gezet dan??
nee, het is geen buisje, het is een staafje ongeveer zo groot als een lucifer. je ziet het niet zitten, maar als je er met je vinger overheen gaat kan je het wel voelen. Veel mensen vinden het eng en onnatuurlijk aanvoelen, maar ik vind het niet zo erg.
ze brengen het in met een naald en dat was wel eng, want je moet dat ding dus bij de apotheek ophalen, en dan kan je zelf al leuk een kijkje nemen hoe dat ding eruit ziet. Het hele geval zelf is ongeveer 25 cm lang, waarvan de naald ong. 6 cm.

je krijgt eerst een verdoving (let op!! je moet 0,2 ml krijgen, en niet 1,2 ml zoals ik kreeg) en dat is het enige wat je een beetje voelt van de hele ingreep. daarna moet je even w8en, en dan wordt die grote naald geheel onder het oppervlakte van je huid gebr8. (in de niet-dominante arm, boven, ong.5 cm onder je oksel)
dat ziet er wel heel eng uit, maar je voelt het niet. dan wordt de bovenste helft van de naald (naja... niet de naald zelf, maar waarmee het in je arm wordt geduwd) eraf gehaald, en dan draait de dokter de naald 185 graden. naald eruit halen, verbandje erom heen... en tadaaaaaa....
bij mij deed mun arm eerst nog heel erg pijn, maar nu gelukkig niet meer.
tot nu toe vind ik het alleen maar relaxed...
ik heb er idd wel enge verhalen over gehoord, over dat het niet zou werken, maar dat is alleen als de dokter um niet goed inbrengt. en ja, als er iets mis gaat komt dat natuurlijk in de media, maar als het goed gaat hoor je er niks van. dus van de miljoen keer dat dat ding wordt geimplanteerd, gaat het misschien een keer mis.
volgens mijn dokter is het staafje, mits het goed wordt ingebracht, 100% betrouwbaar... ik hoop het maar.
ik denk dat over een paar jaar wel meer meisjes hier mee rondlopen, maar waar ik nou echt op w8 is een voorbehoedsmiddel voor mannen (en dan bedoel ik niet een condoom ofzo, maar ook bijv. een pil of een staafje)
naja... hoop dat je er nu wat meer van af weet.

Regels voor berichten