Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2004, 19:46
FoxyRoxy
FoxyRoxy is offline
heej mensen,
Ik ben een beetje aan het valsspelen bij Duits en heb een samenvatting van Das Boot gemaakt zonder de film gezien te hebben. Ik kan alleen nergens vinden hoe het eindigt. Kunnen jullie me daarmee helpen?
En wat vond je van de film?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2004, 19:49
Lionheart
De film was goed, t einde ben ik allang weer vergeten
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 19:56
FoxyRoxy
FoxyRoxy is offline
Mja tis ook wel een beetje een oude film
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 22:53
Verwijderd
't einde is juist 1 van de vetste dingen van de film.
waarom heb je 'm niet afgekeken?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 00:42
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Je zou 'm natuurlijk gewoon kunnen huren, zoveel moeite is dat heus niet.

Bovendien goed voor je ontwikkeling.
Oud 27-01-2004, 08:19
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
eXo schreef op 26-01-2004 @ 23:53:
waarom heb je 'm niet afgekeken?
ze heeft de film nog niet gekeken..

ik moet hem nog steeds zien wil hem wel heel graag zien..
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 09:11
Anteverta
Anteverta is offline
Zo zo, vals spelen bij duits, gelukkig maar dat ik je daar nooit bij heb geholpen
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 09:49
FoxyRoxy
FoxyRoxy is offline
Citaat:
Anteverta schreef op 27-01-2004 @ 10:11:
Zo zo, vals spelen bij duits, gelukkig maar dat ik je daar nooit bij heb geholpen
nee, ik heb gelukkig van jou nog nooit iets gehad voor school

en ik ben van plan die film misschien wel te gaan kijken, maar ik heb er nu gewoon geen tijd voor. Ik zou hem idd wel kunnen gaan huren enkel voor het einde, maar dat is ook weer zo wat.

@ eXo: wat is het einde dan??
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 18:19
Verwijderd
De miniserie van Das Boot is veel uitgebreider, de film is ingekort. Weet iemand of de serie ook verkrijgbaar is op DVD?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 18:48
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 27-01-2004 @ 19:19:
De miniserie van Das Boot is veel uitgebreider, de film is ingekort. Weet iemand of de serie ook verkrijgbaar is op DVD?
Zover ik weet niet. De Director's Cut is wel gemakkelijk te verkrijgen, die duurt 209 minuten. Hebben ze dus wel ruim een uur uit de miniserie geknipt.
Oud 28-01-2004, 13:45
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Is de miniserie niet de in stukken gehakte director's cut? Als je de reclame en andere verloren tijd erbij optelt kom je volgens mij wel aan de looptijd van de Director's Cut.
Oud 28-01-2004, 13:50
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 28-01-2004 @ 14:45:
Is de miniserie niet de in stukken gehakte director's cut? Als je de reclame en andere verloren tijd erbij optelt kom je volgens mij wel aan de looptijd van de Director's Cut.
De naam zegt het al, directors cut. Dus zijn er stukken uitgeknipt en duurt de volledige serie langer. Hij was zo'n acht, negen jaar geleden op nederland 1 of 2, en dat was in vier delen van elk minstens een uur zonder reclame.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 14:01
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Het einde is wel vet.
Oud 28-01-2004, 15:58
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 28-01-2004 @ 14:50:
De naam zegt het al, directors cut. Dus zijn er stukken uitgeknipt en duurt de volledige serie langer. Hij was zo'n acht, negen jaar geleden op nederland 1 of 2, en dat was in vier delen van elk minstens een uur zonder reclame.
Ik dacht dat het vijf delen van een uur waren op een commerciële zender.

Maar dat het een director's cut is, wil natuurlijk niet zeggen dat er ook een volledigere langere versie beschikbaar is. Als je een film maakt neem je een hele zooi materiaal op, en uiteindelijk zullen er een aantal stukken in zitten die totaal niet uit de verf komen. Die laten ze dan weg. De director's cut is dan de versie waarbij mindere stukken toch weer aanwezig zijn.
Nou vond ik dat ze in de film teveel weggelaten hebben. Maarja. Metropolis heeft ook maar een jaar of twee bestaan.
Oud 28-01-2004, 16:11
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 28-01-2004 @ 16:58:
De director's cut is dan de versie waarbij mindere stukken toch weer aanwezig zijn.
Mwah, ook niet per definitie. Director's cut is gewoon de versie zoals hij eigenlijk volgens de regisseur had moeten zijn. De scenes zijn meestal weggelaten om een film aantrekkelijker/geschikter te maken, voor bioscooppubliek om maar wat te noemen. Hoeft niet perse minder te zijn; integendeel. De director's cut van bijv. Apocalypse Now heeft in mijn ogen meer diepgang. (Of een andere mogelijkheid in een director's cut is het plots weglaten van een voice-over - zoals bij BladeRunner, wat gelijk een totaal andere sfeer geeft.)
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 19:48
FoxyRoxy
FoxyRoxy is offline
Bedankt voor deze tamelijk nutteloze reacties

ik heb het intussen al van een vriendin gehoord.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 00:02
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Je moet gewoon die film kijken, lutser.
Oud 30-01-2004, 02:39
Verwijderd
in het kort eindigd het zo dat de sub in een duitse haven aankomt, iedereen blij en gelukkig, mensen worden bijelkaar geveegd, ze horen een raar geluid en ineens staat de hele haven in lichtelaaien en de hele zooi gebombardeerd en iedereen gaat dood.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 13:18
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Je had natuurlijk ook op http://www.ruinedendings.com/ kunnen kijken
Oud 02-02-2004, 17:53
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
FoxyRoxy schreef op 26-01-2004 @ 20:46:
heej mensen,
Ik ben een beetje aan het valsspelen bij Duits en heb een samenvatting van Das Boot gemaakt zonder de film gezien te hebben. Ik kan alleen nergens vinden hoe het eindigt. Kunnen jullie me daarmee helpen?
En wat vond je van de film?

Alvast bedankt
Ik heb de film zelf gehad op DVD(En video) .Deze film is uit 1980 en is zowel in een 4 delen miniserie veschenen ,alsook op ''speelfilm'' (bioscoop lengte. Alleen op Video) verschenen. Het einde is dat de duikboot HEEL terugkeerd naar Duitsland ,maar bij een laatste luchtaanval alsnog tot zinken wordt gebracht (Zonder bemanning).
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 18:29
Verwijderd
nou ja...heel
dr lagen al wat schroefjes en dergelijke uit

en dat de bemanning niet in de u-boot zat betekent nog niet dat ze het overleeft hebben...toch? Ik weet van het boek nog dat 1 van de laatste zinnen was dat er bij de Ouwe bloed uit zn mond stroomde
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 23:56
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
De kapitein ging onder met z'n schip..
Oud 03-02-2004, 16:52
Verwijderd
Ik ben natuurlijk de grootste filmbarbaar die er bestaat,
maar ik vind die Redux versie echt retesaai (van AN), het haalt het tempo dat opgebouwd is in het eerste stuk ontzettend naar beneden en maakt het geheel gewoon tamelijk saai. Pas als Brando in the picture komt, wordt 't geheel weer enigzins interessant.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 02-02-2004 @ 18:53:
Ik heb de film zelf gehad op DVD(En video) .Deze film is uit 1980 en is zowel in een 4 delen miniserie veschenen ,alsook op ''speelfilm'' (bioscoop lengte. Alleen op Video) verschenen. Het einde is dat de duikboot HEEL terugkeerd naar Duitsland ,maar bij een laatste luchtaanval alsnog tot zinken wordt gebracht (Zonder bemanning).
De film zelf bezitten op dvd en video en nog niet weten naar welk land die terugkeert
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten