Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik meen me te herinneren dat er een vorm is, die een 'Gerund' heet. Dat gaat zo:
I like swimming --> Dan is 'swimming' de Gerund. Of heeft dat hier niets mee te maken? ![]() Het lijkt mij wel goed, alleen voel ik er een verschil in betekenis in. Als je zegt 'we're probably going skiiing', lijkt het mij iets wat je tegen iemand zegt als je de beslissing al hebt gemaakt (het woord 'probably' heeft hier dan geen inhoud). Als in: je loopt met al je ski-gerei naar de berg, en dan vraagt iemand je: wat ga je doen? Dan zeg jij: we're going skiing. Terwijl bij 'we're probably going to ski' ik meer denk aan iets wat je nog niet zeker weet. Alsof je een brief schrijft naar iemand over je weekendplannen: 'we're probably going to ski, but we might as well go swimming'. Maar dat is slechts een kwestie van gevoel... ik vraag me nu echt af wat het nou moet zijn. Iemand? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eindexamens 2013 |
[HAVO] Engels vraag 23 mariavdh | 3 | 24-05-2013 23:45 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Engels vraagje.. wiskunde37 | 14 | 21-11-2010 21:17 | |
[Engels] Vragen over Australie damsco | 11 | 01-11-2006 16:37 | |
[Engels] Vraagje Saarah | 2 | 08-03-2005 16:04 | |
Verhalen & Gedichten |
Engel met geduld (deel 1 & 2) en "Engel van me" star9 | 3 | 03-02-2002 19:47 | |
engels harm-jan | 1 | 06-10-2001 11:56 |