Advertentie | |
|
![]() |
|
Hangt totaal van het soort foto af. Een zonsondergang oid is in kleur het mooist. Als je je richt op de kleuren op dat moment kun je wel zwart/wit gebruiken maar dan is de essentie een beetje weg.
Maar ik vind -over het algemeen- zwart/wit mooier, puurder. Helemaal bij portretten.
|
![]() |
Mensen zien er op zwart-wit foto's vaak purer uit, kwetsbaarder, meer stilgezet op een tijdpunt dat onaantastbaar is (wat een gezwets). Bij bepaalde situaties is dat ook zo.
Zwart-wit vind ik vaak mooier dan kleur. Voor echte landschapsfoto's prefereer ik zeker kleur en voor de rest is het helemaal van goed licht afhankelijk.
|
![]() |
Zwart-wit kan natuurlijk ook bruinachtig zwart-wit zijn.. dat geeft vaak n heel mooi effect, bijvoorbeeld bij gezichten.
Ik heb sowieso een hekel aan felgekleurde foto's. Als je er al kleur op wilt hebben, doe het dan goed ![]() ![]() Nja, toch maar ff n voorbeeldje jatten uit mn fotoreportage...: Maar dit plaatje zou in zwart-wit toch behoorlijk wat verliezen:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
The Saaire #1367 Verwijderd | 500 | 29-04-2011 13:03 | |
Verhalen & Gedichten |
Enkele gedichten Chilicicada | 4 | 28-01-2006 10:41 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Ik word nooit gewoon. Verwijderd | 313 | 02-12-2005 19:07 | |
ARTistiek |
[foto's]kritiek is zeer welkom! de Koe! | 17 | 07-05-2004 18:52 | |
De Kantine |
Iemand nog leuke kleine-kinderuitspraken? Verwijderd | 96 | 17-04-2003 20:28 | |
ARTistiek |
foto's italianboy | 22 | 17-12-2002 17:36 |