![]() |
|
Bush kandidaat voor Nobelprijs voor de Vrede
Uitgegeven: 1 februari 2004 14:54 OSLO - Tot de kandidaten die zijn voorgedragen voor de Nobelprijs voor de Vrede, behoort de Amerikaanse president Bush. Dit heeft het Noorse Nobelcomité zondag laten weten nadat de kandidaatstellingstermijn was afgelopen. Bush begon in 2003 een aanvalsoorlog tegen Irak zonder daarvoor een mandaat te hebben van de Verenigde Naties. De Noorse parlementariër J. Simonsen heeft verklaard dat hij Bush en de Britse premier Blair heeft voorgedragen omdat zij een einde hebben gemaakt aan het bewind van dictator Saddam Hussein. De vroegere Noorse premier Jagland heeft de Europese Unie voorgedragen voor de prijs wegens de vredesbevorderende werking van haar uitbreiding naar het oosten. bron www.nu.nl Aan de ene kant vind ik het een beetje vreemd dat iemand die een oorlog begint, genomineerd wordt voor de nobelprijs voor de vrede, maar aan de andere kant is door die oorlog wel een einde gekomen aan het bewind van Saddam Hoessein. Al vind ik het opmerkelijk dat Bush genomineerd is voor de Nobelprijs, terwijl hij onder valse voorwendselen de oorlog is begonnen, namelijk de angst voor massavernietigingswapens. Deze zijn tot op heden nog niet gevonden. Wat vinden jullie van deze "Nobelprijsnominatie" voor Bush? |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind niet dat de daden van blair en bush gesteund moeten worden door een nobelprijs. Of je blij bent dat Saddam weg is of niet, een ding moet iedereen toegeven, de manier waarop ze ermee zijn begonnen en hoe alles tot stand kwam deugde niet, en daarvoor verdienen ze en harde schop en geen prijs
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik vind 't ongelofelijk grappig.
![]() Persoonlijk vind ik het geweldig. ![]() Bush heeft wel in z'n eentje een eind gemaakt aan het dictatorschap van Saddam Hussein. Iets wat de VN niet lukt is; die zijn er enkel in geslaagd het volk te laten lijden onder allerlei sancties. ![]() Arafat is/was een schurk. Bush is al een heel stuk beter. |
![]() |
|
Ik hecht weinig waarde aan de Nobelprijs voor Vrede - velen hebben t mi helemaal niet verdiend. Enja, misschien 1 actie van hen was goed; maar al t overige was gewoon slecht voor de vrede. Snap niet waarom ze t dan toch krijgen
![]()
Laatst gewijzigd op 01-02-2004 om 17:33. |
![]() |
|
![]() ![]() ![]() ![]() Welke achterlijke door verstand-verlaten verdomde idiote hersenloze randdebielen kunnen BUSH misschien wel de grootste terrorist ter wereld nou nomineren voor een VREDESPRIJS?!?!?!!? Als hij hem krijgt, dan pleeg ik echt een massamoord, gooi een kernwapen op Amsterdam en verkracht alle peuters uit een kinderdagverblijf om DIE prijs te krijgen.... Dus OORLOG VOEREN staat gelijk aan een VREDESPRIJS krijgen... WAAR GODDOMME MOET HET HEEN MET AL DIE HERSENLOZE MONGOLEN TEGENWOORDIG?!?!?!?!?!?!!? Dat Arafat hem toen heeft gekregen was ook al dubieus, maar DIT SLAAT ALLES!!!! Ik nomineer bij deze Adolf Hitler, Osama bin Laden, Pinochet, Josef Stalin, Bauterse, Saddam Hussein en alle andere VREDELIEVENDE machthebbers van deze aardkloot.. als ie em krijg hoop ik dat ie eraan doodgaat, onze vredeslijer. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar je hebt natuurlijk wel gelijk. Het is alleen wel Bouterse en niet Bauterse.
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Zul je zien, die nobelprijs word uitgereikt precies rond de tijd dat de verkiezingen in amerika op een belangrijk punt zitten. Het is natuurlijk een hele goede verkiezingscampagne, zo'n nobelprijs voor de vrede krijgen. Dat zal een boel van die geindoctrineerde amerikanen overhalen om op Bush te stemmen. "Onze held"
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
mwoa ik denk dat ik wel enigzinds met skyrise kan meevoelen, het is ook te belachelijk voor woorden, en zijn tirade vond ik eerlijk gezegd onbedoeld erg grappig, maar helaas kun je het alleen maar met hem eens zijn, het is te absurd voor woorden dat zo'n gast een vredeprijs krijgt, terwijl hij zoveel doden op zijn geweten heeft
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nou, wat zijn we blij... in het zelfde rijtje staan als Bush maakt me als europeaan niet echt trots op zo'n nominatie. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Het zegt dus niet zoveel....
||
Citaat:
De Nederlandse houding vond ik heel prima. Van de ene kant begrip tonen dat de VS wil aanvallen en ook aangeven dat men het jammer vindt dat het niet via de VN gegaan is. Zo hebben we de VS te vriend gehouden en Duitsland en Frankrijk niet te zeer tegen de haren ingestreken. Prima voor de economie en voor het baantje van Jaap de Hoop-Scheffer ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Al Gore wint nobelprijs voor de vrede Verwijderd | 146 | 18-10-2007 21:43 | |
Executie Stanley Tookie Williams, morgen al... Verwijderd | 109 | 15-12-2005 23:46 | |
Nobelprijs voor de vrede marlies | 37 | 21-02-2002 15:02 |