Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2004, 11:12
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb al een tijdje vier mannetjes cavia's en ik kan ze absoluut niet bij elkaar zetten. Ze gaan dan net zo lang door met vechten totdat er eentje het loodje legt.

Ik vraag me nu af of er ook mensen zijn die hun mannetjes wel bij elkaar kunnen houden (die dus geen broertjes zijn of van jongs af aan bij elkaar zitten). Waarom verschilt dit per cavia? En hoe ging dit in het wild?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2004, 11:50
Verwijderd
Misschien is het ook wel gewoon net zoals bij mensen dat de ene mannetjescavia agressiever is dan de andere, en als je er twee bij elkaar zet die niet superagressief zijn, dan gaat dat dan wel goed. Ik weet 't niet zeker natuurlijk, maar 't zou stug zijn als alle mannetjescavia's allemaal even agressief zouden zijn.

Oh, en een gecastreerde cavia is ook niet agressief, doordat er dan geen testosteron uit de testikels meer in het bloed komt.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 13:51
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Ik dénk, dat de voorouders van de cavia in het wild in een groep leven, waarbij er één dominant mannetje is en één of meer vrouwtjes met jongen. In mijn encyclopedie staat dat de cavia dicht op elkaar leeft, maar wel elk een eigen nest maakt. Verder staat er niets bij over hun levensvorm. Maar in ieder geval is dit gedrag wel goed verklaarbaar, aangezien mannetjes er altijd voor willen zorgen dat zij zelf voor zoveel mogelijk nageslacht zorgen. Een ander, onbekend mannetje is in het wild dus altijd een bedreiging. Zo is het dus logisch dat ook tamme cavia's (beertjes) nog agressief zijn tegen andere mannetjes ondanks dat er geen vrouwtjes bij in de buurt zijn. Dit is puur instinct.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 17:23
faan
faan is offline
Als een mannetje gedekt heeft dan kan hij niet meer bij een ander mannetje gezet worden.. Maar ik heb daar niet echte ervaring mee.. maar een intense rasfokker zei me dat eens
Oud 12-02-2004, 09:38
Stefanie
Stefanie is offline
Maar één mannetje van mij heeft een vrouwtje gedekt in de dierenwinkel, de rest heb ik van kleins af aan. En het klopt ook wel dat het mannetje wat gedekt heeft extra dominant is.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 18:15
extinction
extinction is offline
Offtopic: @ xStefjuhx : zeer lieve ava
Oud 12-02-2004, 18:18
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 09-02-2004 @ 12:50:
Misschien is het ook wel gewoon net zoals bij mensen dat de ene mannetjescavia agressiever is dan de andere, en als je er twee bij elkaar zet die niet superagressief zijn, dan gaat dat dan wel goed. Ik weet 't niet zeker natuurlijk, maar 't zou stug zijn als alle mannetjescavia's allemaal even agressief zouden zijn.

Oh, en een gecastreerde cavia is ook niet agressief, doordat er dan geen testosteron uit de testikels meer in het bloed komt.
het is inderdaad zo dat de ene cavia agressiever kan zijn dan de andere die beestjes hebben eenheel eigen karakter!!!! daaromzijn zo ook zo gaaf!!!!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 21:22
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
extinction schreef op 12-02-2004 @ 19:15:
Offtopic: @ xStefjuhx : zeer lieve ava
Dankje!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten