Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2004, 13:28
Eurydice
Eurydice is offline
Ik had vannacht iets super engs.. Er stond opeens een wildvreemde jongen midden in mn kamer, hij was binnen gekomen door mn raampje terwijl ik lag te slapen. Hij beweerde dat mn raampje open was, maar volgens mij heb ik um dicht gedaan. Ik heb um verder niet gezien, want het was pikdonker en ik had geen zin om het licht uit te doen maar wou dat hij zo snel mogelijk wegging. Maar ik vroeg me af, is het sowieso strafbaar om bij iemand naar binnen te gaan (door een piepklein raampje, echt ziek ben je dan) onafhankelijk of het raam wel of niet open stond? En heeft het zin om aangifte te gaan doen. Iedereen zegt dat ik dat moet doen namelijk, maar ik weet niet eens hoe hij eruit zag. Hij heeft me verder niet bedreigt ofzo, maar zo voelt het wel als iemand midden in de nacht opeens in je kamer staat.
Oud 12-02-2004, 13:33
Boogie
Boogie is offline
Spannend...en toen?

'Inklimmen' is inderdaad verboden. Dat wil zeggen het zonder toestemming betreden van anderman woning of bijvoorbeeld auto.
Oud 12-02-2004, 13:47
Auntie M
Auntie M is offline
Tjiezus, ik zou echt 10 kleuren hebben gescheten. Maar natuurlijk mag je niet zomaar iemands woning betreden. De wijze waarop is hier natuurlijk helemaal fout.

Maar is die gozer gewoon weggegaan dan? Ik zou gewoon aangifte doen, no matter what. Staatie straks weer in je kamer omdat het de vorige keer zo makkelijk ging (ik wil je verder niet bang maken hoor).
Oud 12-02-2004, 14:34
Verwijderd
Jaja, inklimming
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 14:45
Verwijderd
Zeker weten dat het geen droom is geweest?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 15:07
Eurydice
Eurydice is offline
Citaat:
Alex schreef op 12-02-2004 @ 15:45:
Zeker weten dat het geen droom is geweest?
waarom vraagt iedereen dat toch? Ik ben heus niet achterlijk.. Mijn hele kamer ligt overhoop, de sleutel van mn raampje is weg en alles is platgetrapt.. Of hoort dat ook bij de droom?
Oud 12-02-2004, 15:10
Miracle
Miracle is offline
Het lijkt me wel verstandig om aangifte te doen. Misschien dat diegene er een hobby van maakt ofzo? Dan weten ze iig dat er iets aan de hand is en als het steeds in dezelfde wijk is dan kunnen ze er vaker wagens laten rondrijden.
Oud 12-02-2004, 15:11
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
Eurydice schreef op 12-02-2004 @ 16:07:
waarom vraagt iedereen dat toch? Ik ben heus niet achterlijk.. Mijn hele kamer ligt overhoop, de sleutel van mn raampje is weg en alles is platgetrapt.. Of hoort dat ook bij de droom?
ik zou meteen aangifte doen
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 15:22
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Zoiezo aangifte doen. Je hebt nog mazzel dat die gast niet wat meer wou. Persoonlijk had ik hem z'n hersens ingeslagen met het dichtsbijzijnde gebruiksvoorwerp dat hiervoor nuttig is.
Oud 12-02-2004, 15:23
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 12-02-2004 @ 16:22:
Zoiezo aangifte doen. Je hebt nog mazzel dat die gast niet wat meer wou. Persoonlijk had ik hem z'n hersens ingeslagen met het dichtsbijzijnde gebruiksvoorwerp dat hiervoor nuttig is.
oeh kom jij me redden als ie bij mij langskomt?

Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 15:34
skadhd
skadhd is offline
en je zegt dat je geen zin had om et licht aan te doen...als er een wildvreemde gast in mn kamer staat doe ik tog echt wel et licht aan en donder em 10 keer zo hard et raam uit..
Oud 12-02-2004, 15:48
Eurydice
Eurydice is offline
Citaat:
skadhd schreef op 12-02-2004 @ 16:34:
en je zegt dat je geen zin had om et licht aan te doen...als er een wildvreemde gast in mn kamer staat doe ik tog echt wel et licht aan en donder em 10 keer zo hard et raam uit..
misschien ff ter achtergrond info: ik slaap half naakt, nouja, BH had ik nog aan, maar om zo schaars gekleed onder de dekens vandaan te komen, het licht aan te doen en hem op
ideën te brengen, nou nee..
Oud 12-02-2004, 15:54
Fade of Light
Fade of Light is offline
hmm ja, aangifte doen, al denk ik niet dat je er veel mee opschiet. En de sloten vervangen, waarvan de sleutel gejat is.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 23:25
Eurydice
Eurydice is offline
Nou, ik heb dus aangifte gedaan. Gaat die agent me gewoon een beetje zitten versieren.. Hij heeft me tot vier keer toe mee uit gevraagd?!! Ik ben daar toch zeker om aangifte te doen, niet om mee uit gevraagd te worden. Djeezus, onprofessioneel zeg!!
Oud 13-02-2004, 23:35
Verwijderd
Citaat:
skadhd schreef op 12-02-2004 @ 16:34:
Leef je eens in in haar.

Zoiets lijkt me echt doodeng. Je hebt nog geluk gehad dat hij jou niets aangedaan heeft, eigenlijk. Het is verder niet echt zinvol om aangifte te doen, ze pakken hem namelijk toch niet, het is alleen handig als je verzekerd bent tegen dit soort dingen.

Trouwens, als ik jou was zou ik betere sloten aan laten brengen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 14:23
Go
Go is offline
Citaat:
perseus schreef op 14-02-2004 @ 00:35:
Leef je eens in in haar.

Zoiets lijkt me echt doodeng. Je hebt nog geluk gehad dat hij jou niets aangedaan heeft, eigenlijk. Het is verder niet echt zinvol om aangifte te doen, ze pakken hem namelijk toch niet, het is alleen handig als je verzekerd bent tegen dit soort dingen.

Trouwens, als ik jou was zou ik betere sloten aan laten brengen.
En als hij vaker inbreekt (daar ga ik van uit) en dan gepakt wordt? Misschien bekent hij 'het inklimmen' bij haar dan ook wel, dan is het handig dat zij aangifte heeft gedaan.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Eurydice schreef op 12-02-2004 @ 16:07:
Heeft hij ook wat gestolen?
Verder zou ik dat raampje wat beter beveiligen
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Eurydice schreef op 14-02-2004 @ 00:25:
Nou, ik heb dus aangifte gedaan. Gaat die agent me gewoon een beetje zitten versieren.. Hij heeft me tot vier keer toe mee uit gevraagd?!! Ik ben daar toch zeker om aangifte te doen, niet om mee uit gevraagd te worden. Djeezus, onprofessioneel zeg!!
Klacht indienen bij éen of andere tuchtraad. Informeren naar de mogelijkheden een klacht in te dienen, dan houden ze wel op.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 19:59
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 14-02-2004 @ 15:23:
En als hij vaker inbreekt (daar ga ik van uit) en dan gepakt wordt? Misschien bekent hij 'het inklimmen' bij haar dan ook wel, dan is het handig dat zij aangifte heeft gedaan.
Van alle inbraken bij elkaar wordt slechts 20% opgelost, veelal zoekt men langer naar inbrekers die grote kraken zetten. De pakkans wordt daardoor nog eens een heel stuk kleiner.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 22:28
SuperSanne
SuperSanne is offline
iek!!! Okay, dat is dus idd eng . Ik zou aangifte den. Al is het maar uit principe, dan kun je in ieder geval zeggen dat je er alles aan hebt gedaan, ook al is de kans dat die pipo gepajt word helaas klein. Verder zou ik de sloten vervangen en (heel belangrijk) dievenklauwen aanschaffen.
Reageren

Regels voor berichten