Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2004, 12:16
phensicske
phensicske is offline
Scarification – huidversiering met littekens – is al eeuwenlang een populaire gewoonte in Afrika. Met name in Soedan komt het veel voor en per regio zijn de littekens verschillend: Noord-Soedanese stammen hebben meestal alleen wat inkervingen op de slapen, maar in het zuiden van het land kent de creativiteit geen grenzen. Sommige etnische groepen bedekken het hele lichaam met stippen en strepen en ook het gezicht wordt uitbundig versierd met geometrische patronen.

zie hier

Met andere woorden, gewoon littekens maken als versiering.

Zouden jullie dit doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2004, 12:24
Hagel
Hagel is offline
Neuh, hoewel ik wel een litteken op mijn enkel heb van een infuus (kruisje) en dat staat wel mooi eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 12:33
lipglossnblack
lipglossnblack is offline
ik vind het soms wel mooi uitzien bij anderen, maar zelf zou ik het echt niet doen

lijkt me echt super pijnlijk
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 12:35
Roos
Roos is offline
Ik heb er niks mee
Oud 11-02-2004, 12:42
Verwijderd
nee, liever niet.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 12:50
Sjoerd
Sjoerd is offline
Nee dankje.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 12:57
Verwijderd
Wow dat ziet er best dope uit

Maar 't is niks voor mij.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:03
suikerprinses
suikerprinses is offline
ieljk. ik vind het er echt freaky uitzien.
niks voor mij dus.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:04
Laïs
Laïs is offline
Ik zou het nooit doen. Ietsje te pijnlijk.
Oud 11-02-2004, 13:19
Anteverta
Anteverta is offline
Ik zou het nooit doen, het lijkt me veel te pijnlijk, en ik vind het eerlijk gezegd ook niet echt mooi...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:22
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik vind het eigenlijk wel mooi op een donkere/zwarte huid. Ik ken een Afrikaans meisje die twee littekenstrepen op elke wang heeft, zoals indianenstrepen, en dat is echt heel mooi.
Maar ik zou het nooit bij mezelf laten doen, heb al genoeg littekens, ben méér dan stoer .
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:23
Verwijderd
Ik denk dat ik toch eerder voor een tatoo ga maar heel misschien neem ik er ooit wel een, het kán heel mooi zijn. Maar op die site staaat een foto van een vrouw met scarficaties op dr tieten en dat vind ik wel erg eng und lelijk
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:25
Verwijderd
Zo eentje over je oog heen vindt ik op zich wel 'stoer' staan, maar ik denk dat als ik probeer dat in te voeren op school, ik vierkant wordt uitgelachen, en voor gothic wordt uitgemaakt.

Sommige 'personen' hebben van die getekende dingen, dat is werkelijk te clownesk voor woorden.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:52
Faery
Faery is offline
Ja, een flink slagveld op je arm of been is wel tr00 .
Oud 11-02-2004, 14:12
Verwijderd
Nee, niks voor mij..
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 14:15
guess what
guess what is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 11-02-2004 @ 15:12:
Nee, niks voor mij..
Oud 11-02-2004, 14:35
slender_fungus
slender_fungus is offline
ja, ipv een tattoo
maar kun je dat ook laten doen? zo geweldig kan ik namelijk niet tekenen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 14:40
Verwijderd
Zeker wel vet, ja. Maar ik vind littekens sowieso mooi.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 14:51
charly not
charly not is offline
Ik krijg er helemaal koude rillingen van als ik er naar kijk ..
Ik vind het er overigens niet heel lelijk uit zien, maar wel een ziek iets om je zelf zo toe te takelen.
Schiet me opeens te binnen dat een vriendinnetje uit de 1ste ooit eens een ster op haar hand getekend had met een passer ...
Oud 11-02-2004, 14:57
Verwijderd
vies vies vies

tattoo is veel mooier
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 14:59
HandigeHarry
HandigeHarry is offline
hmm.. ziet er leuk uit maar ik zal leiver een tatoo nemen
Oud 11-02-2004, 15:01
Verwijderd
Citaat:
charly not schreef op 11-02-2004 @ 15:51:
Ik krijg er helemaal koude rillingen van als ik er naar kijk ..
Ik vind het er overigens niet heel lelijk uit zien, maar wel een ziek iets om je zelf zo toe te takelen.
Schiet me opeens te binnen dat een vriendinnetje uit de 1ste ooit eens een ster op haar hand getekend had met een passer ...
Met een passer figuurtjes tekenen op je huid is iets anders dan een patroon er in snijden.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 15:01
Nuck
Nuck is offline
Niks voor mij.
Oud 11-02-2004, 15:11
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
dat lijkt me nou echt pijnlijk
ik hoef het niet, heb al zat littekens.
een gitarist van crazy town heeft een grote ster op zijn buik, dat was ook een litteken. dat zag er wel cool uit
Oud 11-02-2004, 15:56
Verwijderd
Getver die vent met al die gezwellen op zijn rug.
Dan heb ik nog liever een schoteltje in mijn kin.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2004, 16:19
Gadje
Gadje is offline
nee das niks, soms wel mooi maar niet bij mezelf
je krijgt al per ongeluk genoeg littekens
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 16:22
Roos
Roos is offline
Trouwens een ex-vriendje van mij had een groot litteken in zijn nek van een motor-ongeluk.. dat was dan weer wel sexy
Oud 11-02-2004, 17:10
Verwijderd
Achja. Sommige mensen hebben van zichzelf weinig inhoud en originaliteit en moeten zich dus tot dat soort shit verlagen. Hun probleem.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 17:20
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2004 @ 18:10:
Achja. Sommige mensen hebben van zichzelf weinig inhoud en originaliteit en moeten zich dus tot dat soort shit verlagen. Hun probleem.
Op die manier kun je dingen als sieraden ook wel afkraken. En als je een stapje verder gaat - kleren ook. Het zijn tenslotte allebei dingen die je aan de buitenkant veranderen/mooier maken. (Goed, kleren bieden ook bescherming en warmte, maar je snapt m'n punt.)

Scarificatie is een manier om je lichaam te versieren. Wat is daar zo inhoudsloos en onorigineel aan? (Mits je het doet omdat je het zelf mooi vindt plus zelf een scar verzint in plaats van er eentje in 'n boekje aan te wijzen, uiteraard.)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 17:22
Mother Earth
Mother Earth is offline
Ik denk dat bijna iedereen in de 'westerse wereld' dit soort dingen raar vindt, omdat het gewoon ongebruikelijk is...
Oud 11-02-2004, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Mother Earth schreef op 11-02-2004 @ 18:22:
Ik denk dat bijna iedereen in de 'westerse wereld' dit soort dingen raar vindt, omdat het gewoon ongebruikelijk is...
Kwestie van een goed geoliede draaideur opentrappen. Heb je behalve cliché's ook nog iets anders te melden? >:]
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 19:54
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Even wat argumenten?

Waarom is dat verlagen? 'k Bedoel, 't is een vorm van lichaamsversiering en er zit symboliek achter.
Net zoals er hier mss vroeger een kruisje werd gedragen als teken dat je christen was. Wat een dieptepunt dat je dan toch niet bereikt, hè?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:42
Verwijderd
het lijkt me zeer pijnlijk... ik denk niet dat deze Afrikaanse modetrent overwaait naar het Westen
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:08
snoodaard
snoodaard is offline
Beetje kansloos maar wel erg metal \m/
Oud 11-02-2004, 21:09
Verwijderd
Het kan best dat het over 10 jaar heel normaal is, net als piercings of tatoeages nu.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:25
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 11-02-2004 @ 20:54:
Even wat argumenten?

Waarom is dat verlagen? 'k Bedoel, 't is een vorm van lichaamsversiering en er zit symboliek achter.
Net zoals er hier mss vroeger een kruisje werd gedragen als teken dat je christen was. Wat een dieptepunt dat je dan toch niet bereikt, hè?
Een mening kun je niet beargumenteren, maar als je mijn beweegredenen wilt horen, vooruit. Ik vind dat er grenzen zijn aan het aantasten van het menselijk lichaam. Welke grenzen dat zijn wordt bepaald door de maatschappelijke opvattingen. Die opvattingen vorm ik zelf ook. Ik vind het er walgelijk uitzien omdat het de natuurlijke schoonheid van het menselijk lichaam ontsiert. Daarom ben ik ook tegenstander van vrijwel alle piercings, tattoo's en dergelijke. Ik vind het niet mooi, kan het niet beargumenteren, maar heb er wel een slecht gevoel bij.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 11-02-2004 @ 18:20:
(...)

Scarificatie is een manier om je lichaam te versieren. Wat is daar zo inhoudsloos en onorigineel aan? (Mits je het doet omdat je het zelf mooi vindt plus zelf een scar verzint in plaats van er eentje in 'n boekje aan te wijzen, uiteraard.)
Op die manier is jezelf aan pianosnaren van een brug gooien zodat de stukjes in de lucht zwaaien ook kunst. Dat relativerende gewauwel irriteert mij. Net als mensen die alles maar afdoen met 'als die mensen dat nou leuk vinden' of 'dat is nou eenmaal hun gebruik'.

Fuck (sub)cultuurrelativisme.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:34
slender_fungus
ze vallen jou er niet mee lastig toch
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:38
Verwijderd
Citaat:
slender_fungus schreef op 11-02-2004 @ 22:34:
ze vallen jou er niet mee lastig toch
Nee, nou en? Sinds wanneer is 'ergens mee lastig gevallen worden' een vereiste om ergens commentaar op te mogen leveren?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:46
slender_fungus
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2004 @ 22:38:
Nee, nou en? Sinds wanneer is 'ergens mee lastig gevallen worden' een vereiste om ergens commentaar op te mogen leveren?
niks ik noemde alleen nog een cliche
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:54
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2004 @ 22:25:
Een mening kun je niet beargumenteren, maar als je mijn beweegredenen wilt horen, vooruit. Ik vind dat er grenzen zijn aan het aantasten van het menselijk lichaam. Welke grenzen dat zijn wordt bepaald door de maatschappelijke opvattingen. Die opvattingen vorm ik zelf ook. Ik vind het er walgelijk uitzien omdat het de natuurlijke schoonheid van het menselijk lichaam ontsiert. Daarom ben ik ook tegenstander van vrijwel alle piercings, tattoo's en dergelijke. Ik vind het niet mooi, kan het niet beargumenteren, maar heb er wel een slecht gevoel bij.
Idd, argumenteren was niet het juiste woord, maar toch bedankt voor de toelichting.

Je zegt dat de grenzen maatschappelijk bepaald worden, maar hier op het forum zijn er toch wel veel uitzonderingen, niet?
Of bedoelde je gewoon in het algemeen? Zoiets als 'trop est trop'?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 12:38
Tuc
Tuc is offline
Pffft, ik vind het er zelf wél mooi uit zien, maar nee... Dat zou ik nou nooit doen! Die pijn...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 14:22
Eaglewing
Eaglewing is offline
Liever niet!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 16:24
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2004 @ 22:33:
Op die manier is jezelf aan pianosnaren van een brug gooien zodat de stukjes in de lucht zwaaien ook kunst. Dat relativerende gewauwel irriteert mij. Net als mensen die alles maar afdoen met 'als die mensen dat nou leuk vinden' of 'dat is nou eenmaal hun gebruik'.

Fuck (sub)cultuurrelativisme.
Och, of het kunst is weet ik niet, maar een grappig schouwspel lijkt het me wel.

Maar volgens je eigen argumenten spreek je jezelf wel tegen. De maatschappelijke opvattingen worden gevormd door de maatschappij, dus iedereen draagt daar in bij. Oók de mensen die scarificatie/piercings/whatever mooi vinden. En nu kun je wel zeggen dat de mening van de meerderheid telt, maar over het algemeen worden piercings en tattoo's geaccepteerd door de massa en zijn er niet bijster veel mensen die het een ontsiering van natuurlijke schoonheid vinden, zoals jij stelt.
Dus hoe je het ook wendt of keert, er zijn geen argumenten tegen zulk soort versiersels te vinden in de 'maatschappelijke opvattingen', enkel in je eigen mening. Die ik je ook best gun, zolang je die maar niet baseert op maatschappelijke prutjes die zichzelf tegenspreken.

Hm, en ik geloof dat ik nogal onduidelijk heb uitgelegd waarom ik het tegenstrijdig vind. Maar ik ben lui, dus als het té onduidelijk is dan laat ik het alsnog gewoon hierbij.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 16:27
Otis
Otis is offline
looks kinda kinky to me
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 16:28
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2004 @ 22:33:
Op die manier is jezelf aan pianosnaren van een brug gooien zodat de stukjes in de lucht zwaaien ook kunst. Dat
onderschat nooit de artistieke waarde van het pianosnaar slingeren nare

maar goed, vind t erg lelijk maar das natuurlijk erg perosonlijk
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 16:40
Phunkie
Phunkie is offline
Citaat:
snoodaard schreef op 11-02-2004 @ 22:08:
Beetje kansloos
Oud 12-02-2004, 19:17
rodina
rodina is offline
Citaat:
Woutertje, je lijkt mn vader wel die zei exact dat over Bram

Enfin. Nee.
Oud 12-02-2004, 22:06
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 12-02-2004 @ 20:17:
Woutertje, je lijkt mn vader wel die zei exact dat over Bram

Enfin. Nee.
Ik ben nog niet aan kinderen toe hoor.

En ik vind piercings c.a. gewoon nogal raar. Mijn fetisj.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 22:53
Verwijderd
ik vind het wel wat hebben,
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten