![]() |
|
Scarification – huidversiering met littekens – is al eeuwenlang een populaire gewoonte in Afrika. Met name in Soedan komt het veel voor en per regio zijn de littekens verschillend: Noord-Soedanese stammen hebben meestal alleen wat inkervingen op de slapen, maar in het zuiden van het land kent de creativiteit geen grenzen. Sommige etnische groepen bedekken het hele lichaam met stippen en strepen en ook het gezicht wordt uitbundig versierd met geometrische patronen.
zie hier Met andere woorden, gewoon littekens maken als versiering. Zouden jullie dit doen? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Scarificatie is een manier om je lichaam te versieren. Wat is daar zo inhoudsloos en onorigineel aan? (Mits je het doet omdat je het zelf mooi vindt plus zelf een scar verzint in plaats van er eentje in 'n boekje aan te wijzen, uiteraard.) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom is dat verlagen? 'k Bedoel, 't is een vorm van lichaamsversiering en er zit symboliek achter. Net zoals er hier mss vroeger een kruisje werd gedragen als teken dat je christen was. Wat een dieptepunt dat je dan toch niet bereikt, hè? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Fuck (sub)cultuurrelativisme. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je zegt dat de grenzen maatschappelijk bepaald worden, maar hier op het forum zijn er toch wel veel uitzonderingen, niet? Of bedoelde je gewoon in het algemeen? Zoiets als 'trop est trop'? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar volgens je eigen argumenten spreek je jezelf wel tegen. De maatschappelijke opvattingen worden gevormd door de maatschappij, dus iedereen draagt daar in bij. Oók de mensen die scarificatie/piercings/whatever mooi vinden. En nu kun je wel zeggen dat de mening van de meerderheid telt, maar over het algemeen worden piercings en tattoo's geaccepteerd door de massa en zijn er niet bijster veel mensen die het een ontsiering van natuurlijke schoonheid vinden, zoals jij stelt. Dus hoe je het ook wendt of keert, er zijn geen argumenten tegen zulk soort versiersels te vinden in de 'maatschappelijke opvattingen', enkel in je eigen mening. Die ik je ook best gun, zolang je die maar niet baseert op maatschappelijke prutjes die zichzelf tegenspreken. ![]() Hm, en ik geloof dat ik nogal onduidelijk heb uitgelegd waarom ik het tegenstrijdig vind. Maar ik ben lui, dus als het té onduidelijk is dan laat ik het alsnog gewoon hierbij. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() maar goed, vind t erg lelijk maar das natuurlijk erg perosonlijk |
![]() |
||
Citaat:
Enfin. Nee.
|
|