Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2004, 23:16
Vakje88
Vakje88 is offline
Koud, grimmig en N.S., niet?

Wel gaaf i.i.g.
Oud 05-01-2004, 23:27
Vakje3x222
Vakje3x222 is offline
gevaarlijk dit hoor.

maar wel idd behoorlijke teringherrie
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 23:31
Vakje3x222
Vakje3x222 is offline
nog meer van die grimmige herrie eigenlijk?
ik moet toch eens meer van die crap luisteren.
Oud 05-01-2004, 23:34
Vakje88
Vakje88 is offline
Ik heb nog veel meer ·΅░▒▓█ ΛΛ Є Ỉ Ş Ŧ ∑ Я █▓▒░΅· muziek

Thor's Hammer bijvoorbeeld. Of Dub Buk als je iets technisch verantwoord wilt.
Oud 05-01-2004, 23:43
Vakje3x222
Vakje3x222 is offline
Hate Forest zeg ik. Produktie is eigenlijk iets te gelikt om nog true te zijn, maar goed.
Oud 05-01-2004, 23:44
Vakje88
Vakje88 is offline
Citaat:
Vakje3x222 schreef op 06-01-2004 @ 00:43:
Hate Forest zeg ik. Produktie is eigenlijk iets te gelikt om nog true te zijn, maar goed.
Dat was hij bij de "Blood Fire 7´" al, maar des te machtig.
Oud 05-01-2004, 23:48
Vakje88
Vakje88 is offline
Heb je eveh voor meh...
Oud 06-01-2004, 00:00
SolitarySaviour
SolitarySaviour is offline
Ah ja. Het meeste valt wel te waarderen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 00:33
Vakje3x222
Vakje3x222 is offline
Citaat:
SolitarySaviour schreef op 06-01-2004 @ 01:00:
Ah ja. Het meeste valt wel te waarderen.
da's een wel erg tactisch antwoord...

krieg, pest en haat! en niet 'valt wel te waarderen'

ze hebben niet voor niets zo'n necro uitstraling hoor.
Oud 06-01-2004, 00:40
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
el vachos
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 00:50
Vakje3x222
Vakje3x222 is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef op 06-01-2004 @ 01:40:
el vachos
vakje is the root of all evil, prijs zijn kwaardaardigheid.

'And thus, a legend is born....'
Oud 06-01-2004, 01:00
SolitarySaviour
Citaat:
Vakje3x222 schreef op 06-01-2004 @ 12:33:
da's een wel erg tactisch antwoord...

krieg, pest en haat! en niet 'valt wel te waarderen'

ze hebben niet voor niets zo'n necro uitstraling hoor.
Dingen als Thor's Hammer zijn wel aardig, maar niet wereldschokkend en wellicht zelfs verwaarloosbaar. Na een tijdlang BM aangeluisterd te hebben begint minimalistische muziek me wat te vervelen...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 01:07
Vakje3x222
Vakje3x222 is offline
niet alle bm is minimalistisch dunkt mij, maar goed, ik snap je punt.
Oud 06-01-2004, 07:49
Vakje88
Vakje88 is offline
Citaat:
SolitarySaviour schreef op 06-01-2004 @ 02:00:
Dingen als Thor's Hammer zijn wel aardig, maar niet wereldschokkend en wellicht zelfs verwaarloosbaar. Na een tijdlang BM aangeluisterd te hebben begint minimalistische muziek me wat te vervelen...
Nee, ik denk dat Thor's Hammer voor de kenner best vernieuwend valt te noemen. Dat in dit geval Black Metal wordt gecombineerd met Death Metal is niet te vergelijken met een band die "DM met een BM-sfeer" maakt; dat soort muziek verliest al zijn waarde zodra een nummer melancholisch, truerig doch beukend wordt ingezet terwijl Herr Capricornus er toch degelijk in geslaagd is het hatelijke van beiden te vangen binnen zijn eigen stijl. Zulk drumwerk kun je bijna niet vaker hebben gehoord, het gitaarwerk is gewoon knarsend maar wel aan de technische kant en de vocals zijn grunts maar niet het lompe schreeuwwerk, en weer haal ik het hatelijke aan.
Oud 06-01-2004, 09:37
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
waarom heet je vakje? en waarom 88?
Oud 06-01-2004, 10:49
Vakje88
Vakje88 is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 06-01-2004 @ 10:37:
waarom heet je vakje? en waarom 88?
Ken je forum-geschiedenis, jongen.
Oud 06-01-2004, 11:05
Footprint
Footprint is offline
hehe 1488 dwazen
Oud 06-01-2004, 11:24
Vakje3x222
Vakje3x222 is offline
Citaat:
Footprint schreef op 06-01-2004 @ 12:05:
hehe 1488 dwazen
dat jullie hier nog niet zo lang rondlopen dat jullie vakje niet kennen
Oud 06-01-2004, 11:26
Footprint
Footprint is offline
vakjesdwazen
Oud 06-01-2004, 11:33
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
dwazen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 11:38
Vakje3x222
Vakje3x222 is offline
wazen
Oud 06-01-2004, 11:42
Vakje88
Vakje88 is offline
Niet fokken met Vakje
Oud 06-01-2004, 11:49
Vakje3x222
Vakje3x222 is offline
ongelovigen zijn het.
Oud 06-01-2004, 11:53
Blenderhead
Blenderhead is offline
het vorige vakje kwam een stukje volwassener over,

met dit vakje ga ik stukken meer lol hebben
Oud 06-01-2004, 12:00
Vakje88
Vakje88 is offline
Dat komt omdat de vorige vakje god is en wij slechts volgelingen.
Oud 06-01-2004, 12:07
Vakje88
Vakje88 is offline
Citaat:
birthmark schreef op 06-01-2004 @ 12:53:
het vorige vakje kwam een stukje volwassener over,

met dit vakje ga ik stukken meer lol hebben
Oh, en alsof de authentieke Vakje niet plezant was.
Oud 06-01-2004, 12:12
Escapism
Escapism is offline
vakje, dat is best wel oldschool

wie hier heeft ook wel es een vakje nick gehad?

geweldig was dat
Oud 06-01-2004, 12:20
Vakje3x222
Vakje3x222 is offline
vakje0, vakje24 tm 29, vakje666. d'r waren er een hoop iig
Oud 06-01-2004, 12:54
Vakje88
Vakje88 is offline
Gaat heen en vermenigvuldig u als zijnde Vakje!
Oud 06-01-2004, 13:08
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Escapism schreef op 06-01-2004 @ 13:12:
vakje, dat is best wel oldschool

wie hier heeft ook wel es een vakje nick gehad?

geweldig was dat
vakje 27 was dat geloof ik
Oud 06-01-2004, 13:13
Escapism
Escapism is offline
ja maar toen kwamen er opeens allemaal spin offs
Oud 06-01-2004, 13:36
Blenderhead
Blenderhead is offline
spinrip
Oud 06-01-2004, 13:40
Vakje3x222
Vakje3x222 is offline
Citaat:
birthmark schreef op 06-01-2004 @ 14:08:
vakje 27 was dat geloof ik
dat is volledig correct ende juist, ooit nog forumbaas zelfs.
Oud 06-01-2004, 13:58
Footprint
Footprint is offline
dacht 24
Oud 06-01-2004, 13:58
SolitarySaviour
Citaat:
Vakje88 schreef op 06-01-2004 @ 19:49:
Nee, ik denk dat Thor's Hammer voor de kenner best vernieuwend valt te noemen. Dat in dit geval Black Metal wordt gecombineerd met Death Metal is niet te vergelijken met een band die "DM met een BM-sfeer" maakt; dat soort muziek verliest al zijn waarde zodra een nummer melancholisch, truerig doch beukend wordt ingezet terwijl Herr Capricornus er toch degelijk in geslaagd is het hatelijke van beiden te vangen binnen zijn eigen stijl. Zulk drumwerk kun je bijna niet vaker hebben gehoord, het gitaarwerk is gewoon knarsend maar wel aan de technische kant en de vocals zijn grunts maar niet het lompe schreeuwwerk, en weer haal ik het hatelijke aan.
Technisch gezien zal het ongetwijfeld vernieuwend, wellicht zelfs superieur zijn aan andere NSBM edoch mij spreekt het weinig meer aan. Ik noemde nu Thor's Hammer als voorbeeld, misschien niet het beste voorbeeld daar ik 'the Fate Worse than Death' zelf ook bezit en graag kan beluisteren, maar BM in het algemeen begint me wat te vervelen. De 'schuld' daarin ligt ook voor een groot deel aan mijn kant. Ik prefereer de laatste tijd vrolijkere melodiën, als in Temnozor. Het hoeft voor mij niet zo haatdragend en kil meer. Melancholie e.d. komt in mijn ogen beter tot zijn recht in ambient en neofolk.

Laatst gewijzigd op 06-01-2004 om 14:03.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 22:50
Verwijderd
Citaat:
SolitarySaviour schreef op 06-01-2004 @ 14:58:
Technisch gezien zal het ongetwijfeld vernieuwend, wellicht zelfs superieur zijn aan andere NSBM edoch mij spreekt het weinig meer aan. Ik noemde nu Thor's Hammer als voorbeeld, misschien niet het beste voorbeeld daar ik 'the Fate Worse than Death' zelf ook bezit en graag kan beluisteren, maar BM in het algemeen begint me wat te vervelen. De 'schuld' daarin ligt ook voor een groot deel aan mijn kant. Ik prefereer de laatste tijd vrolijkere melodiën, als in Temnozor. Het hoeft voor mij niet zo haatdragend en kil meer. Melancholie e.d. komt in mijn ogen beter tot zijn recht in ambient en neofolk.
Melancholiek blijft een individuele expressie, voor mij is heidense muziek goed als het erin is geslaagd een Volks-ziel vast te leggen. Een Slavische band die zich begeeft aan Donar kan ik niet zo goed begrijpen, maar als een Slavische band over zijn beren, wolken, eigen goden etc. teksten en hymnen gaat schrijven dan heb ik daar heel erg respect voor. Als het dan ook nog eens het muzikale gedeelte vanuit de Slavische volksziel komt dan is dat helemaal goed. Een band als Wojnar of Vilki is daarin heel sterk. (Slavisch was in dit geval een voorbeeld)

Germaanse volks-muziek als een Zonnewiel of Vinterriket vind ik daarom ook geniaal. Ze dragen de ziel van hun identeit uit, niet van hun individu. Dat is wat volks-muziek grotendeels definieert. Natuurlijk komt er een stukje individu aan te pas, maar "volk" blijft een algemeen en gemeenschappelijk iets.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 23:03
SolitarySaviour
Citaat:
Ulfheidin schreef op 07-01-2004 @ 10:50:
Melancholiek blijft een individuele expressie, voor mij is heidense muziek goed als het erin is geslaagd een Volks-ziel vast te leggen. Een Slavische band die zich begeeft aan Donar kan ik niet zo goed begrijpen, maar als een Slavische band over zijn beren, wolken, eigen goden etc. teksten en hymnen gaat schrijven dan heb ik daar heel erg respect voor. Als het dan ook nog eens het muzikale gedeelte vanuit de Slavische volksziel komt dan is dat helemaal goed. Een band als Wojnar of Vilki is daarin heel sterk. (Slavisch was in dit geval een voorbeeld)

Germaanse volks-muziek als een Zonnewiel of Vinterriket vind ik daarom ook geniaal. Ze dragen de ziel van hun identeit uit, niet van hun individu. Dat is wat volks-muziek grotendeels definieert. Natuurlijk komt er een stukje individu aan te pas, maar "volk" blijft een algemeen en gemeenschappelijk iets.
Daar ben ik het an sich ook mee eens, en de NS in NSBM representeert ook dat volks-, eenheidsgevoel, doch er moet in mijn ogen ook plaats blijven voor (abstracte) individuele expressie, die in mijn ogen niet geheel tot zijn recht komt in volksgebonden muziek.
Overigens vind ik de laatste 7" van Zonnewiel wat tegenvallen. De boodschap is helder, maar muzikaal gezien laat het me ietwat koud, helaas.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 08:46
Verwijderd
Citaat:
SolitarySaviour schreef op 07-01-2004 @ 00:03:
Daar ben ik het an sich ook mee eens, en de NS in NSBM representeert ook dat volks-, eenheidsgevoel, doch er moet in mijn ogen ook plaats blijven voor (abstracte) individuele expressie, die in mijn ogen niet geheel tot zijn recht komt in volksgebonden muziek.
Overigens vind ik de laatste 7" van Zonnewiel wat tegenvallen. De boodschap is helder, maar muzikaal gezien laat het me ietwat koud, helaas.
Stad in verval vind ik een geweldig nummer, dat is aan de luisteraar. Ik ben het er mee eens dat het verschilt met Jeroen's eerdere werk, zijn eerste werk was inderdaad ietwat warmer en mysterieuzer. De boodschap doet het dit keer ook goed in een killer en desolater jasje.

NSBM zal nooit volledig volk presenteren. Daar is het als muziek denk ik te elitair voor. NSBM kan muzikaal gezien volk-invloeden hebben en haar lyrics kunnen volledig volk gebasseerd zijn, NSBM is geen volks-muziek omdat het muzikaal geen volks-ziel uitdraagt.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 09:55
SolitarySaviour
Citaat:
Ulfheidin schreef op 07-01-2004 @ 20:46:
NSBM zal nooit volledig volk presenteren. Daar is het als muziek denk ik te elitair voor. NSBM kan muzikaal gezien volk-invloeden hebben en haar lyrics kunnen volledig volk gebasseerd zijn, NSBM is geen volks-muziek omdat het muzikaal geen volks-ziel uitdraagt.
Klopt, volksmuziek heeft meer draagvlak, alhoewel het ook deels gebonden is aan persoonlijke intepretatie. Wat is de functie van NSBM dan? Agressieve propaganda?
En spreekt volksmuziek bij jou individuele, niet volks-gebonden emoties aan, of zoek je dat ook in andere muziek op?

Laatst gewijzigd op 07-01-2004 om 10:00.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 10:11
Verwijderd
Citaat:
SolitarySaviour schreef op 07-01-2004 @ 10:55:
Klopt, volksmuziek heeft meer draagvlak, alhoewel het ook deels gebonden is aan persoonlijke intepretatie. Wat is de functie van NSBM dan? Agressieve propaganda?
En spreekt volksmuziek bij jou individuele, niet volks-gebonden emoties aan, of zoek je dat ook in andere muziek op?
Ik denk dat NSBM ontstaan is uit de haat jegens het Judeo-Christendom zo rond de jaren 90. Toen begonnen bands als Burzum Heidense onderwerpen aan te gaan. Dit heeft denk ik bijgedragen aan het belang dat volk tegenwoordig heeft binnen NSBM. Zo is anti-Christelijke BM uitgegroeid naar anti-Joodse BM.

Volks-muziek spreek mij hoofdzakelijk aan vanwege de volks-gebonden emoties, maar individuele emoties kunnen door thema's spreken. De dood van Baldr wekt, hoe emo dat ook klinkt, ook mijn emoties op als dat op een goede manier vertolkt is in volks-muziek. Elk thema heeft zijn eigen emotionele metaforen en heeft daarom denk ik betrekking tot een ieder die het aangaat. Let wel; het Germaanse volk heeft zijn eigen culturele beweging van emotie, hierbij spelen vooral de normen en waarden een rol als "dood is contributie" (waarbij de dood niet per definitie een betreur-waardige gebeurtenis is).

Mijn individuele emoties zoek ik in muziek als Tool, Pink Floyd & V/A

Wat jij?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 10:36
SolitarySaviour
Citaat:
Ulfheidin schreef op 07-01-2004 @ 22:11:
Volks-muziek spreek mij hoofdzakelijk aan vanwege de volks-gebonden emoties, maar individuele emoties kunnen door thema's spreken. De dood van Baldr wekt, hoe emo dat ook klinkt, ook mijn emoties op als dat op een goede manier vertolkt is in volks-muziek. Elk thema heeft zijn eigen emotionele metaforen en heeft daarom denk ik betrekking tot een ieder die het aangaat. Let wel; het Germaanse volk heeft zijn eigen culturele beweging van emotie, hierbij spelen vooral de normen en waarden een rol als "dood is contributie" (waarbij de dood niet per definitie een betreur-waardige gebeurtenis is).
Hier ben ik het op zeker mee eens, als voorbeeld draag ik Thor aan, mijn beschermer op momenten dat ik het gevoel heb het niet alleen te redden, of Odin die persoonlijke strubbelingen maar ook geestelijke expansie kan representeren. Enzovoorts. Het mooie aan heidendom vind ik persoonlijk dat er geen ideaal levenspatroon te volgen valt en het veel aan je eigen gevoel overlaat. Wil je viermaal per dag een offer brengen of doe je dat slechts met bijvoorbeeld Joel? En dat vind ik ook kundig aan de verschillende goden, hoe die zo wijdverbreid aan kunnen spreken.

Citaat:
Mijn individuele emoties zoek ik in muziek als Tool, Pink Floyd & V/A

Wat jij?
Individuele, nog abstractere emoties die ik geen werkelijke plaats geven kan, zoek ik op in muziek als Pink Floyd, Creedence Clearwater Revival, Blur, e.v.a. Grappig om te zien dat het om ongeveer dezelfde soort muziek gaat.

In elk geval bedankt voor het verschaffen van enkele inzichten!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 10:42
Verwijderd
Even een vraagje tussendoor; ben jij toevallig lid van het NlHF?

Het mooie idd van het heidendom is dat het geen streven trekt. Je moet het doen met de eigenschappen, capaciteiten en vaardigheden die je hebt. Als je die ontbreken zul je dat moeten accepteren en je niet moeten richten tot een god. Thor ruist bijv. door je lichaam als je sport en zijn Mjolnir jouw hart doet slaan, maar Thor geeft je niet de kracht die het jou mogelijk maken te sporten.

In wezen is dan wel de natuur een streefbeeld, waar een ieder op zichzelf is aangwezen en zich niet hoeft te onderwerpen aan een god als het hem eventjes tegenzit.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 11:01
SolitarySaviour
Nee, ik ben wel bekend met het bestaan ervan maar heb tot dusverre geen lidmaatschap overwogen. Ik zal de webstek eens goed doornemen de komende dagen. Ben jij lid?

Verder kan ik wat je zegt niet meer dan beamen; De goden zijn er voor ons als leidraad, en kunnen ons de weg wijzen, maar we moeten die weg zelf bewandelen. We zijn tevens niet minderwaardig aan goden.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 11:21
Verwijderd
Ik ben zelf actief lid en kan zeggen dat het de moeite waard is. Of het die voor jou is, is aan jou.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 16:06
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
Vakje3x222 schreef op 06-01-2004 @ 00:43:

gelikt? dan vraag ik me af wie de nieuwste dimmu in jou hate forest doosje heeft gestopt...
Oud 07-01-2004, 16:10
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef op 07-01-2004 @ 11:42:
Even een vraagje tussendoor; ben jij toevallig lid van het NlHF?
Toevallig? Dat zouden wel een boel toevalligheden worden of niet dan?
Oud 07-01-2004, 16:30
Verwijderd
Citaat:
telluriet schreef op 07-01-2004 @ 17:10:
Toevallig? Dat zouden wel een boel toevalligheden worden of niet dan?
Je weet maar nooit

Hoe was jouw meeting trouwens?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 17:05
Vakje3x222
Vakje3x222 is offline
Citaat:
Infaustus schreef op 07-01-2004 @ 17:06:
gelikt? dan vraag ik me af wie de nieuwste dimmu in jou hate forest doosje heeft gestopt...
die staat ook in de kast, dus nee. Als je dan toch true ende evil bent, dan mag de sound ook wel iets grimmiger. (note: iets grimmiger, ik zeg geen stofzuigersound)
Oud 07-01-2004, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Vakje3x222 schreef op 07-01-2004 @ 18:05:
die staat ook in de kast, dus nee. Als je dan toch true ende evil bent, dan mag de sound ook wel iets grimmiger. (note: iets grimmiger, ik zeg geen stofzuigersound)

Geen Ildjarn voor Vakje3x222?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 18:27
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
Vakje3x222 schreef op 07-01-2004 @ 18:05:

mwah, ik heb liever het geluid van bijvoorbeeld scythia of purity, dan dat van transilvanian hunger ( om eens iets te noemen)
Reageren

Regels voor berichten