Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
krieg, pest en haat! en niet 'valt wel te waarderen' ze hebben niet voor niets zo'n necro uitstraling hoor.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-01-2004 om 14:03. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Germaanse volks-muziek als een Zonnewiel of Vinterriket vind ik daarom ook geniaal. Ze dragen de ziel van hun identeit uit, niet van hun individu. Dat is wat volks-muziek grotendeels definieert. Natuurlijk komt er een stukje individu aan te pas, maar "volk" blijft een algemeen en gemeenschappelijk iets. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens vind ik de laatste 7" van Zonnewiel wat tegenvallen. De boodschap is helder, maar muzikaal gezien laat het me ietwat koud, helaas. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
NSBM zal nooit volledig volk presenteren. Daar is het als muziek denk ik te elitair voor. NSBM kan muzikaal gezien volk-invloeden hebben en haar lyrics kunnen volledig volk gebasseerd zijn, NSBM is geen volks-muziek omdat het muzikaal geen volks-ziel uitdraagt. |
![]() |
||
Citaat:
En spreekt volksmuziek bij jou individuele, niet volks-gebonden emoties aan, of zoek je dat ook in andere muziek op? Laatst gewijzigd op 07-01-2004 om 10:00. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Volks-muziek spreek mij hoofdzakelijk aan vanwege de volks-gebonden emoties, maar individuele emoties kunnen door thema's spreken. De dood van Baldr wekt, hoe emo dat ook klinkt, ook mijn emoties op als dat op een goede manier vertolkt is in volks-muziek. Elk thema heeft zijn eigen emotionele metaforen en heeft daarom denk ik betrekking tot een ieder die het aangaat. Let wel; het Germaanse volk heeft zijn eigen culturele beweging van emotie, hierbij spelen vooral de normen en waarden een rol als "dood is contributie" (waarbij de dood niet per definitie een betreur-waardige gebeurtenis is). Mijn individuele emoties zoek ik in muziek als Tool, Pink Floyd & V/A Wat jij? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
In elk geval bedankt voor het verschaffen van enkele inzichten! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Even een vraagje tussendoor; ben jij toevallig lid van het NlHF?
Het mooie idd van het heidendom is dat het geen streven trekt. Je moet het doen met de eigenschappen, capaciteiten en vaardigheden die je hebt. Als je die ontbreken zul je dat moeten accepteren en je niet moeten richten tot een god. Thor ruist bijv. door je lichaam als je sport en zijn Mjolnir jouw hart doet slaan, maar Thor geeft je niet de kracht die het jou mogelijk maken te sporten. In wezen is dan wel de natuur een streefbeeld, waar een ieder op zichzelf is aangwezen en zich niet hoeft te onderwerpen aan een god als het hem eventjes tegenzit. |
![]() |
|
Nee, ik ben wel bekend met het bestaan ervan maar heb tot dusverre geen lidmaatschap overwogen. Ik zal de webstek eens goed doornemen de komende dagen. Ben jij lid?
Verder kan ik wat je zegt niet meer dan beamen; De goden zijn er voor ons als leidraad, en kunnen ons de weg wijzen, maar we moeten die weg zelf bewandelen. We zijn tevens niet minderwaardig aan goden. |
![]() |
||
Citaat:
gelikt? dan vraag ik me af wie de nieuwste dimmu in jou hate forest doosje heeft gestopt...
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
mwah, ik heb liever het geluid van bijvoorbeeld scythia of purity, dan dat van transilvanian hunger ( om eens iets te noemen)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Wat heb je nieuw qua CD's, LP's, EP's, Tapes, Bandwear etc. II Master of Puppets | 500 | 31-01-2006 18:12 | |
Muziek |
Black-Metal tips? Verwijderd | 241 | 03-11-2004 06:10 | |
Muziek |
Pats hier met je muziekcollectie telluriet | 216 | 05-09-2004 19:20 | |
Muziek |
Iemand in voor echte blackmetal? capibara | 252 | 24-12-2003 22:10 | |
Muziek |
Canadian Scene 86dagreed | 23 | 12-02-2003 12:50 | |
Muziek |
tetter tatter toeter wat luister ik nu op je scooter Onze Zoon | 369 | 19-01-2003 14:35 |