Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2004, 19:03
Francine_Luyckx
Francine_Luyckx is offline
Hoi allemaal! Ik heb nu vier maanden een vriend en het gaat echt goed. Hij zegt vaak lieve dingen zoals 'je bent zo mooi' of 'ik geef echt om je'. Maar hij wil mij maar één dag in de week zien, dat vindt hij genoeg. Alleen op zondag zien we elkaar, in het weekend is hij namelijk altijd met zijn vrienden, en daar mogen beslist (zucht) geen meisjes bij... Door de week hebben we het allebei druk met school en werk. Hij studeert ook nog in Maastricht, dus hij is lange dagen weg. Het zou best kunnen om elkaar bijv. twee of drie keer per week te zien, en als ik onverwacht langskom ofzo zegt hij ook altijd dat hij het leuk vindt dat ik er ben, maar zelf komt hij er nooit mee. Het maakt hem gewoon niet uit! Dat vind ik erg jammer, want ondanks dit is onze relatie perfect! Ik zou hem zo graag wat vaker willen zien! Herkent iemand dit, of heeft iemand een idee? Alvast bedankt! Groetjes, Francine.
Oud 09-02-2004, 19:05
Verwijderd
nou, het klinkt echt belachelijk, of je vriend heeft het echt TE druk met school.. of hij wil zijn vrienden er niet onder laten 'lijden' ofzo..maar dit klinkt echt idioot

tja, ik zou het er eens met hem over hebben dat jij dit niet leuk vind en dat hij maar eens duidelijk moet maken waarom jij hem nou maar 1x per week mag zien
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 19:08
Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Duidelijk dat hij niet naar je verlangt of verliefd op je is.

Hij geeft wel om je, maar hij verlangt niet naar je. Hier zul je op den duur kapot aan gaan meid! Misschien wordt het later beter als jullie meer tijd hebben voor elkaar, maar wat ik zo lees verlangt hij niet naar je, dus is de echte liefde er niet bij hem.

/me heeft er ervaring mee

Laatst gewijzigd op 09-02-2004 om 19:10.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 19:13
Francine_Luyckx
Citaat:
Fatal Exception schreef op 09-02-2004 @ 20:08:
Duidelijk dat hij niet naar je verlangt of verliefd op je is.

Hij geeft wel om je, maar hij verlangt niet naar je. Hier zul je op den duur kapot aan gaan meid! Misschien wordt het later beter als jullie meer tijd hebben voor elkaar, maar wat ik zo lees verlangt hij niet naar je, dus is de echte liefde er niet bij hem.

/me heeft er ervaring mee
Hm, bedankt voor je reactie. Ik hoop alleen dat het niet waar is. Het is ook wel een beetje raar, want hij stuurt me dan wel weer sms-jes met 'ik mis je' of iets dergelijks als we niet bij elkaar zijn, en als ik langskom vindt hij het alleen maar leuk. Maar het komt gewoon niet bij 'm op om ZELF eens te bedenken dat het ook wel leuk zou zijn elkaar eens wat vaker te zien... Ik wil 'm niet kwijt...
Oud 09-02-2004, 19:18
Verwijderd
Misschien ben jij z'n zondagsmeisje.

geeneens zo'n gek idee, als je dit zo leest.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 19:25
*Madel*
*Madel* is offline
Als ik jou was zou ik gewoon eens met hem praten en vragen wat nou de échte reden is dat hij je zo weinig wilt zien. Misschien heeft hij last van bindingangst of wil hij liever meer tijd alleen doorbrengen. Dat zijn allemaal maar suggesties die wij hier doen he, dus zult er alleen achterkomen als je met hem gaat praten!!

En daarbij komt...Hij gaat er heus niet dood aan als hij eens op een andere dag dan de zondag tijd voor jou zou maken in plaats van met zijn vrienden weggaan hoor
Oud 09-02-2004, 19:27
Fatal Exception
Ik denk dat hij niet zo naar je verlangt, maar wel om je geeft en van je houdt. Een relatie kan wel op deze manier werken, maar het lijkt nu erg uit evenwicht omdat jij wel sterk naar hem verlangt (wil graag bij hem zijn).

De situatie zou kunnen veranderen als jullie klaar zijn met studeren en bij elkaar gaan wonen.

Als je hem wil houden moet je je niet gaan opdringen dat je hem vaker wil zien, want dit heeft een averechts effect. Ga hier zeker niet over klagen, en zeg niet dat je denkt dat hij niet genoeg naar je verlangt, want dat zet hem aan het twijfelen, waardoor je hem kwijt kunt raken.

Maar uit ervaring weet ik dat die instelling van hem je erg onzeker maakt, en dat je twijfelt bij zijn sms-jes. Heeft hij trouwens die sms-jes uit zichzelf gestuurd, of heb je gezegd dat je het leuk zou vinden als hij die sms-jes stuurt? Waarom schrijft hij "ik mis je" als hij het toch altijd te druk heeft met zijn eigen ding? Als hij je echt zou missen, zou hij wel meer tijd voor je vrijmaken, ook al heeft hij het druk. Dan kun je toch wel bij hem zijn als hij met zijn dingen bezig is?

Het belangrijkste is hem accepteren zoals hij is, en als hij niet naar jou verlangt dan zij het zo, en moet je dat accepteren als je hem wilt houden. Maar weet wel dat zo'n onevenwichtige liefde op de lange duur tot kwellingen kan leiden.
Oud 09-02-2004, 19:33
Verwijderd
Vraag hem waarom hij je maar een keer per week wil zien. Misschien heeft hij het echt te druk.

Citaat:
Dan kun je toch wel bij hem zijn als hij met zijn dingen bezig is?
Dit leidt ab-so-luut niet af en is ook ab-so-luut niet vervelend voor haar. Ik zal je vertellen waar dat op uitdraait: 1. Hij komt niet aan zijn werk toe omdat hij met haar bezig is en dus op het laatste moment al zijn werk moet doen.
2. Hij doet wel zijn werk en zij zit verveeld op de bank tv te kijken en te denken: "Wat doe ik hier in godsnaam?"

Praat eerst met hem over de situatie.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 19:43
Fatal Exception
In ieder geval zou ik nooit meer een relatie met een vrouw aan gaan die niet net zoveel naar mij verlangt als ik naar haar.
Oud 09-02-2004, 19:52
ZerO
ZerO is offline
Zoals iedereen hier zegt: Praat met hem hierover.
Het is een beetje vreemd dat hij je maar een keer per week wil zien, jullie hebben nog maar 4 maanden. Oke je hoeft mekaar zeker niet elke dag te zien en dat hij tijd voor zijn vrienden wil maken en weet ik veel wat mag allemaal, maar ja een keer per week terwijl je de mogelijkheid hebt om mekaar vaker te zien is gek.
Oud 09-02-2004, 22:30
AMDFreak
AMDFreak is offline
Hmm, zie het als dat jij hem zijn vrijheid afneemt..

Dit had ik in het begin heel erg. Zag ik heel vaak me vriendin.. maar op een gegeven moment miste ik me vrijheid.. en nu zie ik haar 1 a 2 keer per week.. vind het wel beter zo
Oud 09-02-2004, 22:45
miekmuis
miekmuis is offline
Tsjah mannen....

Ik denk dat het feit dat hij zegt dat hij het leuk vindt dat je spontaan langskomt toch wel wat zegt hoor. De meeste jongens denken daar niet eens bij na.

Verder vind ik het ook lief dat hij smst dat hij je mist, als hij het meent tenminste en jij weet dat beter dan wij.

Maar praat er gewoon eens met hem over. Vraag waarom hij zo weinig het initiatief neemt om je te zien, en of hij echt niet behoefte heeft om je vaker dan 1 dagje per week te zien..
Oud 09-02-2004, 23:08
Kadaver
Kadaver is offline
Ik hoef een vaste vriendin ook niet meer dan 1 keer per week te zien eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 12:48
Francine_Luyckx
Bedankt allemaal voor de reacties! De 'ik mis je' sms-jes stuurt hij inderdaad uit zichzelf. Ik denk dat hij me wel echt leuk vindt maar, zoals uit een paar reacties ook al bleek, sommige jongens hun vriendin gewoon niet te vaak willen zien. Eerlijk gezegd kan ik het niet begrijpen, maar nu ga ik gewoon met mijn vriend praten en begrijp ik wel dat als hij me zo weinig wil blijven zien, ik óf daarmee moet leren leven, óf het uit moet maken... Bedankt voor de hulp!
Oud 11-02-2004, 12:58
Roos
Roos is offline
Citaat:
Kadaver schreef op 10-02-2004 @ 00:08:
Ik hoef een vaste vriendin ook niet meer dan 1 keer per week te zien eigenlijk.
Ja inderdaad.
Iedereen doet net, alsof die jongen niet goed wijs is.

Maar sommige mensen hebben nu eenmaal minder behoefte aan veel contact dan anderen. Drie keer per week afspreken? Dat is om de dag! Daar zou ik ook gek van worden. Ik wil namelijk ook genoeg tijd over houden voor m'n vriendinnen enzo.

Je zegt zelf al dat hij lange dagen maakt op de universiteit. Dan heeft hij misschien niet altijd zin om ook nog de hele avond 'bezet' te zijn.

Dus maak je niet zo druk: het betekent echt niet gelijk dat -ie je niet verlangt ofzo
Oud 11-02-2004, 13:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik denk dat je m moeilijk kunt dwingen. Misschien dat jullie gewoon niet bij elkaar passen. Jij wilt iets anders dan hem en daar komen jullie moeilijk uit. Je kunt denk k weinig aan de situatie veranderen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:05
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Roos schreef op 11-02-2004 @ 13:58:
Ja inderdaad.
Iedereen doet net, alsof die jongen niet goed wijs is.

Maar sommige mensen hebben nu eenmaal minder behoefte aan veel contact dan anderen. Drie keer per week afspreken? Dat is om de dag! Daar zou ik ook gek van worden. Ik wil namelijk ook genoeg tijd over houden voor m'n vriendinnen enzo.

Je zegt zelf al dat hij lange dagen maakt op de universiteit. Dan heeft hij misschien niet altijd zin om ook nog de hele avond 'bezet' te zijn.

Dus maak je niet zo druk: het betekent echt niet gelijk dat -ie je niet verlangt ofzo
Mee eens.
Oud 11-02-2004, 13:25
Verwijderd
kom op zeg, je moet elkaar ook de vrijheid kunnen geven... jij zou toch ook niet zomaar je sociale leven voor hem opgeven? als je dat wel doet vind ik dat een beetje zonde! Bij mij zou mijn studie ook op de eerste plaats komen! En mijn relatie een gedeelde tweede plaats met mijn vrienden...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 15:34
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ik zou het ook niet leuk vinden als hij me zo weinig wil zien...
kunnen is natuurlijk een ander verhaal!

Hoe zit het met vakanties? Zie je hem dan ook alleen op Zondag?
Oud 11-02-2004, 15:40
Verwijderd
Maar het is toch raar dat hij standaard zegt "1x per week". Hij spreekt toch heus niet altijd op dezelfde dag af met vrienden, is niet iedere dag om dezelfde tijd klaar met z'n studie, enz.
Dus zou hij de ene week wat meer tijd kunnen hebben dan de andere week.
Het moet toch wel een keertje voorkomen dat hij wel spontaan met je af wil spreken enzo, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 15:42
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 11-02-2004 @ 14:25:
kom op zeg, je moet elkaar ook de vrijheid kunnen geven... jij zou toch ook niet zomaar je sociale leven voor hem opgeven? als je dat wel doet vind ik dat een beetje zonde! Bij mij zou mijn studie ook op de eerste plaats komen! En mijn relatie een gedeelde tweede plaats met mijn vrienden...
gedeelde tweede plaats, maar een relatie kan alleen als je toevallig nog een uurtje vrij hebt op zondagmiddag?

ik geef je groot gelijk in dat je relatie niet ten koste moet gaan van je sociale leven maar in een relatie moet je nou eenmaal ook wat tijd steken, waarom heb je anders een relatie?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:04
Francine_Luyckx
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 11-02-2004 @ 16:34:

Hoe zit het met vakanties? Zie je hem dan ook alleen op Zondag?
Nee, in de vakantie zie ik hem wel iets vaker: twee keer per week ...
Verder is onze relatie wel serieus: ik heb zijn ouders ontmoet, hij de mijne en hij ziet het met mij ook wel zitten voor de 'toekomst'.

Hij heeft wel vaste dagen om af te spreken met zijn vrienden... dat is nogal heilig geloof ik...
Oud 11-02-2004, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Francine_Luyckx schreef op 11-02-2004 @ 21:04:
Hij heeft wel vaste dagen om af te spreken met zijn vrienden... dat is nogal heilig geloof ik...
nee, op die vaste dagen ziet hij zijn andere vriendin
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:19
Punkygirl
Punkygirl is offline
Damn..
Dit is wel heel erg weinig.

Ik zou toch snel geneigd zijn om te denken dat hij toch niet zo heel erg veel om je geeft en je ( sorry voor de botheid) alleen maar heeft om de vrije uurtjes op te vullen.

Ik zou eens een beetje afwachten, en zeg hem ook maar rustig dat hij ook eens wat moeite mag doen voor je. Dat jij het ook leuk vind om een spontaan verrast te worden door hem ipv dat alles op jou neerkomt.

En het lijkt ook alsof zn vrienden veel belangrijker zijn als dat jij bent voor hem. Vraag hem eens waarom hij niet met een van hun verkering neemt
Oud 11-02-2004, 20:35
Verwijderd
Tsja. Je kunt hem niet dwingen jou meer nodig te hebben dan hij zelf wil. Als jij vindt dat je hem niet voldoende vaak ziet moet je dat melden. Als hij dan aardig is gaat hij er met je over praten. Je moet hem in elk geval niet tegen zijn zin laten langskomen. Iemand kan niet zomaar ineens zin laten ontstaan omdat die ander het graag wil. Als hij voldoende heeft aan éens per week contact (wat ik me best kan voorstellen als hij gewoon studeert) dan moet je je daarbij neerleggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2004, 13:47
groovy
groovy is offline
maar wil hij af en toe niet blijven slapen bij jou, of andersom? Hij wil je alleen de hele dag op zondag zien..?
Weet hij dat jij dat minder leuk vindt?
Ik denk eerlijk gezegd niet, dat ik dat zou accepteren van mijn vriend..jouw vriend steekt momenteel meer tijd in zijn vrienden, best lullig..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 13:51
Verwijderd
Wat is er mis met 1 keer per week? Ja oke, ik zou het ook erg weinig vinden, maar als hij het superdruk heeft met zijn studie, dan heeft hij nog maar 2 dagen in de week over. Ik begrijp best dat hij het contact met zijn vrienden niet wil verminderen, dus die ziet hij dan nog steeds 1 dag in de week, en dan is er dus een hele dag over voor jou; die jongen heeft geen moment meer voor zichzelf, ik vind 't al best knap van 'm zo.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 15:32
load_harmony
load_harmony is offline
ik ben van mening dat een relatie opbouwen tijd kost.... niet 1 keer per week.. ik vind het echt een beetje raar hooooor! jullie hebben een RELATIE en ik denk echt: als je verliefd bent op iemand datn wil je die gene echt wel vaker zien hoor!! trap er nou maar neit in...
Oud 12-02-2004, 16:44
Cinamon
Cinamon is offline
Schapig.
Hij heeft z'n vrijheid blijkbaar nodig. Geef het hem, verder niet zeuren. Klaar.
Oud 12-02-2004, 17:18
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
hmm komt me bekend voor...

ik heb ook regelmatig weken dat ik het heeeel erg druk heb met school. Dan wil ik me daar ook op concentreren en ik heb haar dat ook gezegd. Wij zijn elkaar op school dan wel en ongeveer 1x per weekend. Zij vind dat weinig, wat meiden vaak niet begrijpen is dat jongens veel liever gewoon met hun eigen vriendenkring optrekken. Bij mij is het zelfs erger, ze zegt meestal helemaal niets, of soms zelfs een heel klein beetje. Ze legt geen contacten met mensen die ze kent van zien. Ze beleefd zoals ze zelf zegt nooit iets, terwijl ik 24/7 lol heb.

ik zie door haar mijn echte vrienden bijna niet meer. Ik denk ook dat ik het uit ga maken....
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 20:31
Verwijderd
Is het misschien niet wat veel verwacht om elkaar 24/7 te willen zien?
Als ik het goed begrijp studeert hij in een andere stad en moet hij reizen, ik begrijp best dat hij daarna gewoon rust wil, en geen andere dingen aan zn hoofd, ook begrijp is best dat hij ook nog met zn vrienden wil omgaan, daarvoor blijft dan de zaterdag over, en voor jou maakt hij dan de zondag vrij. mja

Misschien moeten jullie afspreken om op een andere avond in de week nog iets samen te doen, gewoon samen eten of iets in die trent
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 20:39
Verwijderd
ik herken het heel goed, zit een eenzelfde situatie.

ik zie mn vriend op woensdag en zondag, daarbij 'zie' ik hem echt alleen maar op donderdag avond en zaterdag als ik moet werken ( we werken bij dezelfde AH )
Ik heb welleens gevraagd of we elkaar vaker kunnen zien of dat hij eens het uitzichzelf kan vragen. Want ik heb het idee dat hij er zo alleen voor mij is en ik niet voor hem (klinkt gek... dus ik verlang naar hem en hij niet naar mij, hij is er om mijn verlangen om dat moment te doven maar bij hem is dat niet nodig...)
We hebben het er vrijdag over gehad en hij vind het ook heel leuk als we samenzijn. Maar ondertussen zijn we een week verder en heeft hij nog niet een keer extra gebeld, of geintresserd in mij gedaan...

moet zeggen dat ik er een beetje moe van word...

probeer het er in ieder geval met hem over te hebben, en kijken wat er dan gebeurt...

succes
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 16:51
sas_andrea
sas_andrea is offline
ja, ik zou t niet kunnen... maar je wist van te voren al waar je aan begon. dus ja, als hij je niet meer zien wil, moet je dat accepteren of er maar mee ophouden. je kunt m toch niet dwingen en zo ja, lijdt je relatie eronder.
Oud 13-02-2004, 20:46
Verwijderd
Hee, kom op!
Jullie zitten een hele week op school en maken lange dagen daarna moeten jullie nog eens huiswerk doen en dan kan ik wel ergens verwachten dat je geen zin meer hebt om weg te gaan. Het is misschien wel rot maar als jongens met elkaar uitgaan willen ze er dus absoluut geen meiden bij hebben, vraag me niet waarom maar dat is nou eenmaal zo. En zijn vrienden krijgen ook vriendinnetjes en uiteindelijk gaan jullie met z'n allen uit
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 21:00
Verwijderd
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 12-02-2004 @ 21:39:
ik herken het heel goed, zit een eenzelfde situatie.

ik zie mn vriend op woensdag en zondag, daarbij 'zie' ik hem echt alleen maar op donderdag avond en zaterdag als ik moet werken ( we werken bij dezelfde AH )
Ik heb welleens gevraagd of we elkaar vaker kunnen zien of dat hij eens het uitzichzelf kan vragen. Want ik heb het idee dat hij er zo alleen voor mij is en ik niet voor hem (klinkt gek... dus ik verlang naar hem en hij niet naar mij, hij is er om mijn verlangen om dat moment te doven maar bij hem is dat niet nodig...)
We hebben het er vrijdag over gehad en hij vind het ook heel leuk als we samenzijn. Maar ondertussen zijn we een week verder en heeft hij nog niet een keer extra gebeld, of geintresserd in mij gedaan...

moet zeggen dat ik er een beetje moe van word...

probeer het er in ieder geval met hem over te hebben, en kijken wat er dan gebeurt...

succes
Je ziet hem 4 keer per week, die jongen heeft misschien ook nog wel wat andere zaken in zn leven dan alleen naar je toe te hobbelen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten