Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2004, 17:15
EvertH
EvertH is offline
Hallo. Ik doe op dit moment de MBO opleiding ondernemer/managere detailhandel (niveau 4). Ik zit nu in het laatste jaar en wil hierna graag de HBO opleiding Small Business/Retail managment doen. Deze opleiding sluit goed aan op de opleiding die ik nu volg.

Zaterdag ben ik naar een opendag geweest (van het CHN in Leeuwarden) en daar heb ik wat meer informatie gekregen over deze opleiding. Hier werdt vertelt dat de opleiding 4 jaar duurt, maar dat ik een half jaar vrijstelling kan krijgen als ik MBO detailhandel heb + de deelkwalificatie 417 (=extra wiskunde en engels). Deze deelkwalifictie kon ik bij mij op school aanvragen werd me vertelt.

Vandaag heb ik dus gevraagt of het mogelijk was dat ik die deelkwalificatie kon volgen, dit was op mijn school niet mogelijk (mijn school is in Heerenveen), maar de lerares aan wie ik het heb gevraagt zou informeren of het op de MBO in Leeuwarden wel mogelijk is, zodat ze dat kunnen opsturen. Alleen is dit niet zeker, en ik krijg het pas over een week te horen of het mogelijk is, en over 3 weken krijgen we het erg druk met andere opdrachten.

Nu wou ik vragen of het misschien ook mogelijk is om dit in een zomercursus oid te volgen. Weet iemand of dit kan, en zo ja ook waar(liefst in Friesland).

Alvast heel erg bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2004, 18:30
EvertH
EvertH is offline
Ok ik heb nu ff wat meer infortmatie opgezocht, en er schijnen meer manieren te zijn om vrijstelling te krijgen:

Citaat:
Vrijstellingen
Misschien heb je al meer werkervaring of relevante kennis opgedaan dan de gemiddelde student. Er bestaat een mogelijkheid om deze kennis en ervaring te laten erkennen en daarvoor vrijstellingen voor modulen of voor de stage te krijgen. Voor het verkrijgen van vrijstellingen moet je een overzicht inleveren van je ervaring en kennis. Een commissie vergelijkt dit overzicht bij de aanvang van de studie met het onderwijsprogramma van de opleiding Small Business & Retail Management. Eventueel word je gevraagd een praktijktoets af te leggen.

Als MBO-student kun je de studie Small Business & Retail Management in drieeëneenhalf jaar* volgen, als je voldoet aan
de volgende eisen:

- Alle deelkwalificaties behaald bij het diploma Ondernemer Groothandel of het diploma Ondernemer/Manager detailhandel;
- Doorstroommoduul MBO-HBO (aangeboden aan partnerscholen BIT-shop) of doorstroomkwalificatie 417 behaald of relevant extern certificaat (bijvoorbeeld NIMA A);
- Goede motivatie en werkhouding die in een persoonlijk gesprek tijdens het eerste jaar worden vastgesteld.

* het halve jaar vrijstelling valt in het tweede (duale) leerjaar of in het keuzeprogramma.
Op internet kan ik hier niet meer informatie over vinden. Weet iemand wat ik het beste kan doen? De doorstroommoduul MBO-HBO, deelkwalificatie 417 of NIMA A. En waar kan ik 1 van deze dingen halen?

Ik hoop dat iemand me hier wat meer over kan vertellen.

*edit:
Ik heb nog 1 vraagje: Zoals al in de quote staat valt de vrijstelling in het 2e jaar of in het keuzeprogramma. Betekent dit dat ik dan een half jaar geen school heb, of dat ik gewoon een half jaar vooruit ga?

Laatst gewijzigd op 16-02-2004 om 18:40.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 18:38
load_harmony
load_harmony is offline
grote kans dat ze automatisch al in je pakket zitten aangezien een MBO opleiding opgebouwt is met deelkwalificaties....
Oud 16-02-2004, 18:42
EvertH
EvertH is offline
Citaat:
load_harmony schreef op 16-02-2004 @ 19:38:
grote kans dat ze automatisch al in je pakket zitten aangezien een MBO opleiding opgebouwt is met deelkwalificaties....
Bedankt voor je reactie.

De deelkwalificatie 417 is een MBO deelkwalifictie maar deze zit niet in mijn pakket. De deelkwalificatie wordt ook niet aan mijn school gegeven. Dat is dus juist mijn probleem
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 13:13
EvertH
EvertH is offline
Is er echt niemand die hier over iets weet???
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten