Ok ik heb nu ff wat meer infortmatie opgezocht, en er schijnen meer manieren te zijn om vrijstelling te krijgen:
Citaat:
Vrijstellingen
Misschien heb je al meer werkervaring of relevante kennis opgedaan dan de gemiddelde student. Er bestaat een mogelijkheid om deze kennis en ervaring te laten erkennen en daarvoor vrijstellingen voor modulen of voor de stage te krijgen. Voor het verkrijgen van vrijstellingen moet je een overzicht inleveren van je ervaring en kennis. Een commissie vergelijkt dit overzicht bij de aanvang van de studie met het onderwijsprogramma van de opleiding Small Business & Retail Management. Eventueel word je gevraagd een praktijktoets af te leggen.
Als MBO-student kun je de studie Small Business & Retail Management in drieeëneenhalf jaar* volgen, als je voldoet aan
de volgende eisen:
- Alle deelkwalificaties behaald bij het diploma Ondernemer Groothandel of het diploma Ondernemer/Manager detailhandel;
- Doorstroommoduul MBO-HBO (aangeboden aan partnerscholen BIT-shop) of doorstroomkwalificatie 417 behaald of relevant extern certificaat (bijvoorbeeld NIMA A);
- Goede motivatie en werkhouding die in een persoonlijk gesprek tijdens het eerste jaar worden vastgesteld.
* het halve jaar vrijstelling valt in het tweede (duale) leerjaar of in het keuzeprogramma.
|
Op internet kan ik hier niet meer informatie over vinden. Weet iemand wat ik het beste kan doen? De doorstroommoduul MBO-HBO, deelkwalificatie 417 of NIMA A. En waar kan ik 1 van deze dingen halen?
Ik hoop dat iemand me hier wat meer over kan vertellen.
*edit:
Ik heb nog 1 vraagje: Zoals al in de quote staat valt de vrijstelling in het 2e jaar of in het keuzeprogramma. Betekent dit dat ik dan een half jaar geen school heb, of dat ik gewoon een half jaar vooruit ga?