Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2004, 09:26
Stefanie
Stefanie is offline
Soms heb ik tijden dat ik ongelofelijk veel dorst heb. Dan kan ik in korte tijd heel veel water wegdrinken terwijl het niet helpt tegen de dorst.
Dit begon allemaal toen ik blaasonsteking kreeg (ik weet niet of het er mee te maken heeft?) en soms houdt het gewoon op en dan begint het een hele tijd later weer.

Wat kan dit zijn en is het wel normaal om zóveel te moeten drinken in korte tijd?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 09:27
Raven
Raven is offline
als je altijd dorst hebt .. dan zou ik me eens laten testen op diabetes ( suikerziekte)
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 09:46
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Zweepje schreef op 19-02-2004 @ 10:27:
als je altijd dorst hebt .. dan zou ik me eens laten testen op diabetes ( suikerziekte)
Ze hebben mn suiker getest toen ik blaasontsteking had. Ik weet niet of dit dan ook te maken heeft met diabetes of een andere test daarnaast nog gedaan moet worden?

Ik heb trouwens niet ALTIJD dorst, maar als ik het heb is het best wel erg...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 10:21
Auntie M
Auntie M is offline
Om te kijken of je diabetes hebt kun je ook om een bloedonderzoek vragen. Ik weet niet wat de beste uitkomsten geeft, urine of bloed.
Maar in ieder geval, veel dorst wordt meestal toegeschreven aan suiker omdat je dan veel moet plassen (je moet het dus zo zien dat je veel moet plassen en daardoor dorst krijgt en niet dat je veel moet plassen omdat je veel drinkt omdat je dorst hebt). Dus als je deze dorstaanvallen hebt, moet je dan veel plassen?
Oud 19-02-2004, 10:32
Gatara
Gatara is offline
Hoeveel drink je per dag gemiddeld?
Oud 19-02-2004, 11:32
Stefanie
Stefanie is offline
@ Auntie M: Ik plas het gewoon uit als ik zoveel heb gedronken, niet extra veel ofzo. En normaal plas ik eerder te weinig dan te veel, dus daar is niets mis mee.

@ Gatara: Ik drink op een dag iets minder dan dat je zou moeten drinken (ik geloof dat je minstens 1,5 liter moet drinken ofzo). Dat komt gewoon omdat ik ''normaal'' niet zoveel dorst heb en vaak drink als ik wél dorst heb.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 11:47
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 19-02-2004 @ 12:32:

@ Gatara: Ik drink op een dag iets minder dan dat je zou moeten drinken (ik geloof dat je minstens 1,5 liter moet drinken ofzo). Dat komt gewoon omdat ik ''normaal'' niet zoveel dorst heb en vaak drink als ik wél dorst heb.
Zou t daar niet aan liggen?
Oud 19-02-2004, 12:48
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 19-02-2004 @ 12:32:
@ Auntie M: Ik plas het gewoon uit als ik zoveel heb gedronken, niet extra veel ofzo. En normaal plas ik eerder te weinig dan te veel, dus daar is niets mis mee.

In dat geval en gezien het antwoord wat je aan Gatara gaf, je drinken meer verdelen over de dag zodat je niet ineens heel veel dorst hebt.
Oud 19-02-2004, 13:52
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 19-02-2004 @ 13:48:
In dat geval en gezien het antwoord wat je aan Gatara gaf, je drinken meer verdelen over de dag zodat je niet ineens heel veel dorst hebt.
Maar zoals ik al zei: Ik drink weken achter elkaar hetzelfde en inene krijg ik ontzettend veel dorst. Volgens mij ligt dat niet aan de hoeveelheid van het drinken, maar aan iets anders, maar wat weet ik dus niet... Want zóveel dorst hebben is echt niet goed volgens mij (het leek wel alsof ik al een dag niet had gedronken terwijl dat helemaal niet zo was). En ook als ik had gedronken had ik daarna NOG dorst.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 14:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 19-02-2004 @ 14:52:
Maar zoals ik al zei: Ik drink weken achter elkaar hetzelfde en inene krijg ik ontzettend veel dorst. Volgens mij ligt dat niet aan de hoeveelheid van het drinken, maar aan iets anders, maar wat weet ik dus niet... Want zóveel dorst hebben is echt niet goed volgens mij (het leek wel alsof ik al een dag niet had gedronken terwijl dat helemaal niet zo was). En ook als ik had gedronken had ik daarna NOG dorst.
de ene keer verlies je meer vocht dan de andere keer (ligt aan temperatuur/inspanning). MIsschien dat dat er mee te maken heeft?
Oud 19-02-2004, 19:52
funkypunk
funkypunk is offline
het kan dat je suikerspiegel op bepaalde momenten wat laag is en dan heb je gewoon dorst
ik had dit ook en heb me laten testen op suikerziekte; het resultaat was negatief. je kan de test gewoon aanvragen bij de huisarts en dan prikken ze wat bloed......

maar als ik dit zo lees denk ik dat er niks aan de hand is

Regels voor berichten