Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2005, 10:07
evilwoman
evilwoman is offline
Hey!
Heb de laatste tijd echt ontzettend veel dorst... Zelfs zoveel dat er tegenwoordig een paar glazen water naast m'n bed staan omdat ik steeds wakker word omdat ik dorst heb! En verder ben ik ook heel erg moe, maar dat lijkt me niet zo gek als je zo vaak wakker wordt snachts! Wat zou dit zijn... Wie heeft hier nog meer last van?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 10:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Veel dorst is een kenmerk van suikerziekte, misschien moet je je daar eens op laten testen.
Oud 26-04-2005, 10:27
Verwijderd
zou inderdaad diabetes kunnen zijn. Daar kan je je ook futloos van gaan voelen, omdat je veel glucose kwijtraakt en ook al moeilijker vetten en eiwitten verbrandt, en dus niet veel overhoudt om je energie uit te halen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 10:47
Kim18
Kim18 is offline
Citaat:
evilwoman schreef op 26-04-2005 @ 11:07 :
Hey!
Heb de laatste tijd echt ontzettend veel dorst... Zelfs zoveel dat er tegenwoordig een paar glazen water naast m'n bed staan omdat ik steeds wakker word omdat ik dorst heb! En verder ben ik ook heel erg moe, maar dat lijkt me niet zo gek als je zo vaak wakker wordt snachts! Wat zou dit zijn... Wie heeft hier nog meer last van?
Lijkt me inderdaad verstandig om eens langs de dokter te gaan. Zowel dorst als vermoeidheid zijn symptomen van suikerziekte ...
Oud 26-04-2005, 11:19
Verwijderd
Idd, naar de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 12:02
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
Kim18 schreef op 26-04-2005 @ 11:47 :
Lijkt me inderdaad verstandig om eens langs de dokter te gaan. Zowel dorst als vermoeidheid zijn symptomen van suikerziekte ...
hmm drink je dan niet juist veel limonade ipv water? Ik dacht altijd dat als je suikerziekte hebt dat je heel veel dingen eet/drinkt waar suiker inzit.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 12:14
Verwijderd
*doet copy-paste*

het veel drinken bij suikerziekte komt doordat je veel plast. De hoge bloedglucosespiegel zorgt ervoor dat er meer glucose in de pre-urine zit; omdat je nieren de vloeistof ook niet oneindig kunnen blijven concentreren, blijft er dan ook meer water inzitten. Doordat je zo veel plast krijg je dorst, maar dat zei ik al.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 15:46
evilwoman
evilwoman is offline
Hmm... diabetes
Maar dan val je toch ook veel af!
Ik ben juist eerder een paar kilo aangekomen...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 16:00
Mackan
Mackan is offline
Zijn er naast vermoeidheid en dorst nog meer symptomen voor suikerziekte? Nu ik de verhalen van jullie zo lees, voel ik me op een of andere manier ook aangesproken...en wanneer ik mijn bloed laat prikken bij de huisarts; heb ik dan direct de uitslag, of duurt dat een tijdje?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 16:14
brynn
brynn is offline
Er zijn nog veel meer symptomen die bij diabetes kunnen passen, maar deze zijn daar niet exclusief voor of komen ook bij veel mensen niet voor, dus een toegevoegde waarde hebben ze niet echt. Er zijn wel veel mensen die zeggen waziger te zien, buikpijn te hebben en zich energieloos voelen (naast vermoeidheid bijvoorbeeld). Maar goed, afhankelijk van hoe ver gevorderd je eventueel onbehandelde diabetes is en je lichaam dit kan compenseren, kun je verschillende symptomen hebben.

Maar goed, als je het zeker wilt weten, ga even langs de dokter, zeg dat je je zorgen maakt dat je misschien diabetes hebt, die doet waarschijnlijk een vingerprik, en dan weet je de uitslag meteen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 17:23
Zozo
Zozo is offline
Vroeger proefden de huisartsen altijd de urine, om te kijken of het zoet smaakt. Dan is er iets mis. Misschien kun je het ook eens proberen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 17:48
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Mackan schreef op 27-04-2005 @ 17:00 :
Zijn er naast vermoeidheid en dorst nog meer symptomen voor suikerziekte? Nu ik de verhalen van jullie zo lees, voel ik me op een of andere manier ook aangesproken...en wanneer ik mijn bloed laat prikken bij de huisarts; heb ik dan direct de uitslag, of duurt dat een tijdje?
Kenmerk van diabetes is ook dat je veel moet plassen; als gevolg van dat vochtverlies ga je veel drinken. De test bij de huisarts is heel simpel: een klein prikje in je vinger en 30 seconden later heb je de glucose-waarde in je bloed (en weet je dus zeer waarschijnlijk of je DM hebt).
Oud 27-04-2005, 18:29
Iveauh
Iveauh is offline
Citaat:
Zozo schreef op 27-04-2005 @ 18:23 :
Vroeger proefden de huisartsen altijd de urine, om te kijken of het zoet smaakt. Dan is er iets mis. Misschien kun je het ook eens proberen.

hihi
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 18:57
Brown eye
Brown eye is offline
Klinkt idd als suikerziekte!.... ff naar de dokter zou ik zeggen!
Oud 27-04-2005, 20:59
Prof. Dr. Uil
Prof. Dr. Uil is offline
Citaat:
Silverchoice schreef op 27-04-2005 @ 18:48 :
Kenmerk van diabetes is ook dat je veel moet plassen; als gevolg van dat vochtverlies ga je veel drinken. De test bij de huisarts is heel simpel: een klein prikje in je vinger en 30 seconden later heb je de glucose-waarde in je bloed (en weet je dus zeer waarschijnlijk of je DM hebt).
Correct, bloedglucose-waardes zijn een goeie indicatie voor diabetes mellitus. Echter niet altijd, want als je net gegeten hebt zal je bloedglucose-waarde waarschijnlijk ook boven gemiddeld zijn.

Mijn vraag aan de TS is of zij zich ook specifiek vermoeid voelt na intensief sporten. Omdat bij DM je suikerhuishouding helemaal in de war is uit dit zich in het bijzonder tijdens, en na intensief sporten. Als je meestal erg futloos bent na een intensieve inspanning en je er dan ook bleek uitziet is dat een juiste indicatie voor diabetes. Ben je ook wel eens periodes kwijt? Dat je niet meer precies weet waar je bent geweest en wat je gedaan hebt?
Oud 29-04-2005, 19:51
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik heb dat ook, maar ik heb dat al heel lang. Ook al drink ik heel veel achter elkaar, dan nog heb ik dorst daarna. Dat gevoel gaat gewoon nooit weg bij mij, heel raar

Regels voor berichten