Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2002, 14:24
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hebben jullie dat ook weleens? Dat je net 2 bekers water op hebt en dat je 5 minuten later weer gigantische dorst hebt? En wat doe je eraan, behalve je ongans drinken? Want dat vind ik nogal irritant, dan voel ik het water gewoon binnen in me klotsen. Ik vraag me af of het ook te maken heeft met wat en hoeveel je eet. Krijg je meer dorst als je niets eet?

Monrath
Oud 09-12-2002, 14:34
Gatara
Gatara is offline
In eten zelf zit ook vocht, dus als je weinig eet tot niets, lijkt het me logisch dat je meer dorst hebt

Het ligt er ook aan hoeveel je zweet, je plast etc..

ALs je eht water in je voelt klotsen: probeer dan eens thee te drinken (rooibostee (niet die van Pickwick), bv. Daarin zit geen theine en heeft geen zware smaak. Of groene thee.)

ALs je denkt dat je echt veel te veel dorst hebt, kan het ook zijn dat het een symptoom is van iets anders (bv. suikerziekte). Ga dan naar de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 14:42
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Bedankt.....

Ik zal eerst eens beginnen met erop te letten of ik meer dorst heb op een slechte dag (en ik dus niets eet) dan op een goede dag, dan kan ik dan een conclusie trekken...
Op rooibosthee heb ik het niet zo, dus ik moet wel heel wanhopig zijn wil ik dat gaan drinken, maar goed.
Ik had zelf ook al aan suikerziekte gedacht, maar de gedachte aan prikken en spuiten liet me geloven dat ik dàt niet heb....
Oud 09-12-2002, 14:45
qghp
qghp is offline
ik heb zondagochtend altijd ontiechelijke dorst maar dat lijkt me duidelijk hoe dat komt
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 15:17
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
mat-ice schreef:
ik heb zondagochtend altijd ontiechelijke dorst maar dat lijkt me duidelijk hoe dat komt
Haha....
Maar ik drink eigenlijk bekant nooit alcohol, dus dat kan het niet zijn, hoor!!!!
Oud 09-12-2002, 20:44
nl2suzy
nl2suzy is offline
Je kan zo een testje doen of je daadwerkelijk suikerziekte hebt. Met je ochten urine... Je kan bij de apotheek en drogist van die staafjes kopen.. die dat kunnen bepalen.. Maar als je suikerziekte of terwijl diabetes zou hebben dan zou je dat ook moeten merken aan je gewicht, en onwijs veel plassen.. En ach dat prikken is niet altijd meer nodig

don't worry.. Ik hou ook niet van prikken, en kep ook suikerziekte dus...
Oud 10-12-2002, 09:26
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Hm. Over het algemeen is lauwe thee zonder suiker de beste dorstlesser, maar je moet het niet vies vinden ( wat ik dus wel doe ). Het hoeft ook niet per se zonder theine zijn, want onafhankelijk van de Nederlandse paranoia rond theine, als je af en toe thee met theine drinkt om de dorst te verhelpen, ga je er echt niet dood aan .
Ik heb ook gehoord dat je geen ijskoude drank moet drinken als je dorst hebt, omdat je dan juist nog meer behoefte krijgt aan drinken in plaats van niet.
Wat ook sommige mensen hebben, is dat ze iets met een smaakje moeten drinken om de dorst te lessen en niet water, maar dat moet je bij jezelf uitzoeken, want anderen weer kunnen het beste water drinken ...
Heel individueel dus.

Ik kan trouwens niet zeggen dat ik grotere dorst heb wanneer ik niet eet, maar het kan ook zijn dat mijn lichaam al gewend is het met kleinere hoeveelheden drank uit te houden. Ik heb dan eerder de behoefte aan iets dat SMAAKT ( wat wel in een "drinkbui" kan resulteren ).
Oud 10-12-2002, 10:34
tacidvs
tacidvs is offline
Pff, tuig... 2 héle glazen dan nóg dorst??????? Je bent bijna dood! Ren naar de dokter, bel 112, pak cyaankali voor als het te erg wordt! Dit kán echt niet, zodadelijk steek je nog iemand aan ofzo! Levensgevaarlijk!
Oud 10-12-2002, 15:10
guesst
guesst is offline
Ik heb het een aantal dagen geleden ook gehad, had ik net iets gedronken, had ik gelijk weeeeer dorst. Maar in mijn geval heeft het te maken met verkouden worden/ zijn...en jahoor: dag erna was ik ook verkouden! Maybe wordt jij dus ook wel verkouden?!

Suc6 met de 'dorst' verder!

Greetz Guesst
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 16:41
qghp
qghp is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Pff, tuig... 2 héle glazen dan nóg dorst??????? Je bent bijna dood! Ren naar de dokter, bel 112, pak cyaankali voor als het te erg wordt! Dit kán echt niet, zodadelijk steek je nog iemand aan ofzo! Levensgevaarlijk!

doe niet zo belachelijk! ze vraagt allleen wat je eraan kan doen en hoe het komt omdat ze het iriitant vind en dan kom jij met zon bullshit opmerking.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 17:10
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
mat-ice schreef:
doe niet zo belachelijk! ze vraagt allleen wat je eraan kan doen en hoe het komt omdat ze het iriitant vind en dan kom jij met zon bullshit opmerking.
Tja, er zijn altijd mensen die zielig moeten doen, hè?
Oud 10-12-2002, 17:11
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
nl2suzy schreef:
Je kan zo een testje doen of je daadwerkelijk suikerziekte hebt. Met je ochten urine... Je kan bij de apotheek en drogist van die staafjes kopen.. die dat kunnen bepalen.. Maar als je suikerziekte of terwijl diabetes zou hebben dan zou je dat ook moeten merken aan je gewicht, en onwijs veel plassen.. En ach dat prikken is niet altijd meer nodig

don't worry.. Ik hou ook niet van prikken, en kep ook suikerziekte dus...
Wat precies met je gewicht? Ik ben namelijk 2 kilo afgevallen, maar ik heb een eetprobleem dus is niet echt bijzonder......
zo'n testje... nou, dat laat ik nog even zitten, kijk het wel even aan, maar toch bedankt hè!!!!!

Allemaal bedankt trouwens muv tacidvs
Oud 10-12-2002, 17:23
tacidvs
tacidvs is offline
Het getuigd mijns inziens gewoon niet van een overschot aan grijze cellen, te denken dat er iets mis is als je na 2 glazen water nog dorst hebt en water voelt klotsen in je maag, dat is alles.

Graag gedaan voor allemaal, m.u.v Maanrat die maar eens moet leren spellen.
Oud 10-12-2002, 17:41
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Het getuigt mijns inziens gewoon niet van een overschot aan grijze cellen, te denken dat er iets mis is als je na 2 glazen water nog dorst hebt en water voelt klotsen in je maag, dat is alles.

Dat is dan jouw mening, maar je moet er wel rekening mee houden dat de manier waarop je die brengt irritant kan zijn voor anderen. Bovendien stond er in haar eerste post dat ze het irritant vond om continu te drinken en dan het water in zich te voelen klotsen, en niet dat ze dat na het drinken van 2 glazen al voelde terwijl ze nog dorst had.
Oud 10-12-2002, 17:48
tacidvs
tacidvs is offline
Mijn zin dient anders geïnterpreteerd te worden. Ik behandel twee dingen in een zin.

Voorts, of het irritant is, da. Denken voor het schrijven is niet verboden.
Oud 11-12-2002, 08:02
nl2suzy
nl2suzy is offline
Hmm je valt er door af omdat je zoveel moet plassen. En omdat je geen "insuline" aanmaakt ga je "vet" verbranden. En dan val je dus af. Maar je bent echt uhmm.. lusteloos, en voelt je niet lekker als je suikerziekte (diabetes) hebt. En je er nog niet voor behandeld word.

Sterkte!
Oud 11-12-2002, 16:24
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Het getuigd mijns inziens gewoon niet van een overschot aan grijze cellen, te denken dat er iets mis is als je na 2 glazen water nog dorst hebt en water voelt klotsen in je maag, dat is alles.

Djeez, wat spel ik nou weer fout? m.u.v. zeker, wat maken die kleine rotpuntjes nou uit? Als ge gewoon niet zoveel commentaar op me wilt leveren, bedankt. Ik vraag gewoon iets, en daar wil ik graag normaal antwoord op. Als je het een dom of raar probleem vind, mij best, maar hou dat dan gewoon voor je.

Monrath

Regels voor berichten