Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2004, 16:24
Verwijderd
Dag mensen,

Ik heb een probleempje met het installeren van RedHat Linux 8.0. Ik wil deze gaan installeren, maar het volgende doet zich voor:

Ik start de pc op met de cd in de cd-rom drive en hij boot gewoon vanaf de cd. Maar als ik setup wil starten geeft hij de volgende foutmelding:

Error reading header: cpio Bad magic

en dan loopt ie gewoon vast.

Iemand bekend met dit probleem of heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?

Mijn specs:

Processor: Intel Pentium IV 2,4 GHz
Geheugen: 256 MB RAM
Harde schijf: Generic ide type 47 - 6 GB

Ik heb hetzelfde OS ook op mijn laptop ge-installeerd en daar heb ik nergens problemen mee....

Alvast bedankt!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2004, 16:51
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
misshien is je cd rom gewoon beschadigd..?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 17:13
Koen
Koen is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 17-02-2004 @ 17:51:
misshien is je cd rom gewoon beschadigd..?
Lijkt me ook best waarschijnlijk ja. Waarom niet meteen even de laaste redhat downloaden en die op cd zetten? Loop je meteen bij, en die werkt hoogstwaarschijnlijk wel.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 17:30
Verwijderd
redhat is toch niet meer te verkrijgen ???

en de cd-rom is goed, doet t namelijk op mijn laptop wel, ik heb wel ergens iets gelezen dat t aan de hard-disk of de IDE-aansluitingen kan liggen, maar kan geen problemen vinden eigenlijk....
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 17:44
Koen
Koen is offline
Citaat:
Wassup!! schreef op 17-02-2004 @ 18:30:
redhat is toch niet meer te verkrijgen ???
Redhat 9

Op den duur gaat Redhat geloof ik wel enterprise-only worden, dus voor de lange termijn is Redhat geen oplossing meer, maar for-now is Redhat 9 geen onaardige distro.

Citaat:

en de cd-rom is goed, doet t namelijk op mijn laptop wel, ik heb wel ergens iets gelezen dat t aan de hard-disk of de IDE-aansluitingen kan liggen, maar kan geen problemen vinden eigenlijk....
De CD-rom kan wat brak zijn en daardoor op de ene cdrom speler wel gelezen worden, en op de ander niet...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 17:52
Verwijderd
Oh ja, vergeten te melden: ik heb in deze pc 2 cd-rom spelers zitten, maar hij doet t op allebei niet, dus aan de cd-speler kan t eigenlijk niet liggen, maar de cd-rom is verder ook vrij gaaf (geen krassen ed).....toch blijf ik t vreemd vinden en RedHat 9 downloaden duurt me te lang hier
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 17:56
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Wassup!! schreef op 17-02-2004 @ 18:52:
Oh ja, vergeten te melden: ik heb in deze pc 2 cd-rom spelers zitten, maar hij doet t op allebei niet, dus aan de cd-speler kan t eigenlijk niet liggen, maar de cd-rom is verder ook vrij gaaf (geen krassen ed).....toch blijf ik t vreemd vinden en RedHat 9 downloaden duurt me te lang hier
dan kan je het voor ene paar eurotjes bestellen. Doe ik ook, hoef ik niet zo lang te downen met mn driehonderd-zoveel-kaa-bit-lijntje.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 23:08
dystopia
dystopia is offline
Of probeer Fedora. Dat is een door RedHat gesponsord op RedHat gebaseerd community-driven Linux distributie. Vrijwel zelfde als de laatste RedHat, maar deze wordt wel verder vrij en verder developed en is beschikbaar voor iedereen die dat wil. Support van RedHat krijg je echter niet.

Misschien heb je hier iets aan:
http://www.mail-archive.com/psyche-l.../msg18545.html
http://www.redhat.com/archives/redha.../msg03330.html
Reageren

Regels voor berichten