Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2004, 21:17
Ruudje
Ruudje is offline
Ik heb een enige tijd geleden een processor(AMD Athlon XP 2500+) teruggestuurd naar de zaak waar hij vandaan kwam, wegens een defect. Dit defect is na ongeveer 2 maanden opgetreden(hij is gewoon dood).
Netjes een RMA formulier ingevuld(om retour te laten gaan naar de leverancier)... en gevraagd hoe lang het zou duren... tot nu toe heeft het 5 weken geduurd, en nog heb ik er niks van gehoord.
Hoe lang kan ik nog gaan wachten? en kan ik een vervangend product eisen?
In de wet staat dat de winkel je een vervangend product moet verzorgen, maar er staat niet in hoe lang ze daar over mogen doen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2004, 21:19
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Direct achteraan gaan, morgen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 21:22
Ruudje
Ruudje is offline
Ik heb eens gelezen op GoT(ja, daar hebben ze ervaring met RMA) hoe lang het soms kon duren... 6-8 weken... maar dan mijn 2e vraag, kan ik gewoon een vervangend product eisen?
Voor school heb ik het eigelijk wel hard nodig, want een P1 werkt niet al te goed meer
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 21:25
Verwijderd
gewoon eerst netjes vragen in die winkel.. als ze dat niet willen kun je ze altijd met de neus op de feiten drukken.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 21:27
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Tjah, ga polshoogte nemen bij de winkel. Je bent op hun in de eerste instantie aangewezen. Als zij er ervaring mee hebben en ze vertellen dat het nog een week duurt, zo zij het.

Citaat:
en gevraagd hoe lang het zou duren..
En wat zei de winkel ?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 21:41
Ruudje
Ruudje is offline
'Hallo,

Helaas kan dit wel even duren... wij vragen een RMA aan bij hun, dan moeten we wachten op een RMA nr. Meestal duurt dit een dag of 2, dan wordt hij daarheen gestuurd en zij sturen het door naar AMD... en dan die weg weer terug. Zodra hij terug is handelen wij het af voor u .'

Dus het is gewoon hopeloos?(tis trouwens een webshop)
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 23:31
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Ruudje schreef op 16-02-2004 @ 22:17:
Hoe lang kan ik nog gaan wachten? en kan ik een vervangend product eisen?
Je kan eisen dat ze hun gedeelte van jullie koopovereenkomst nakomen. Jij bent verplicht te betalen, en zij zijn verplicht tot het leveren van een werkende processor. Nu heb je de processor maar hij blijkt van dusdanig slechte kwaliteit te zijn dat hij het na twee maanden begeeft. In feite hebben ze je dus niet een werkende processor geleverd. Ze zijn dus tekortgeschoten in de nakoming.

Nu kan je

A. Eisen dat ze alsnog leveren. Of ze nu repareren of een nieuwe terugsturen maakt in dat opzicht niet uit. Een werkende processor is een werkende processor niet waar?

B. Overeenkomst ontbinden.
Dit lijkt me hier niet wenselijk want het duurt ook wel een tijd (winkel moet eerst nog in verzuim zijn etc.) en dan moet je nog maar zien dat ze je geld teruggeven zonder moeilijk te doen (ook al heb je er recht op).

Als ik jou was zou ik rustig afwachten en kijken of ze je een werkende processor toesturen en pas wanneer dat uitblijft kijken wat je juridisch allemaal wel niet kan ondernemen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 13:25
Ruudje
Ruudje is offline
Dan wacht ik nog 3 weken... daarna ga ik eens mailen hoe het ermee zit... echt goeie service geeft een zaak pas als ze hier niet moeilijk over zouden gaan doen.
Ik laat het wel weten wat er gebeurt na 3 weken
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 17:51
Studentje
Studentje is offline
Bij het aangaan van de koop ben je ongetwijfeld accoord gegaan met hun algemene voorwaarden. Nu betekent dat bij een webshop vaak dat, als er iets kapot gaat, jij het naar hun opstuurt, zij sturen het naar de fabrikant of hun leverancier op, en vervolgens keert het product via dezelfde weg weer terug.

Nu is het natuurlijk lullig dat jij in de tussentijd zonder processor zit. Alleen toen jij de processor kocht, heb jij waarschijnlijk voor de betreffende webshop gekozen vanwege de concurrende prijs. Die concurrende prijs kun je pas bieden, wanneer je je kosten zo laag mogelijk houdt. Willen ze jou er echter nu eentje geven, dan zitten ze straks dus met een gerepareerde of nieuwe processor, die zij dus op voorraad moeten houden tot ze een nieuwe klant vinden. En, zoals iedereen weet, voorraad kost geld.

Nu vind je voor een processor natuurlijk vrij makkelijk een nieuwe klant, maar als winkel kun je nou eenmaal niet lukraak uitzonderingen gaan maken. Een mooie TFT bijvoorbeeld of een gloednieuwe videokaart is een stuk lastiger.

Er is ook nog een andere kant. Deze week gaan de procesoren namelijk ontzettend in prijs dalen, waardoor het die webshop dus geld gaat kosten als ze er jou nu een ter vervanging geven. Dat de processoren nu goedkoper worden, is louter toeval, maar prijzen variëren nou eenmaal heel erg in die markt.

In feite is dit nou eenmaal het manco van een webshop (vooral de wat kleinere). Ze willen concurrende prijzen bieden, en als je daar gebruik van wilt maken, zul je met deze gevolgen moeten leven.

Voor goede service en snelle vervanging moet je gewoon meer betalen, zo werkt het. Je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Een tip voor de volgende keer: probeer je kapotte dingen rechtstreeks naar de fabrikant te sturen, meestal gaat dat sneller.
Oud 18-02-2004, 19:20
Ruudje
Ruudje is offline
Opzich is het een perfecte webshop hoor... het gaat hier om Eynstein Computers(srry voor de reclame).
Het is gewoon kut voor mij, jammer dan...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten