Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2004, 21:59
Verwijderd
Dus reisjes van een paar dagen naar een bepaalde stad, om zoveel mogelijk van die stad te zien
Wel eens gedaan? Wat vind je ervan? Waar geweest? Hoe lang? Welke stad was het leukst? Wat is aan te raden en waar moet je niet heen? Zelf alles uitzoeken of met een organisatie mee?

Nou ja, alles over stedenreizen dus

Ik ben naar Parijs, Londen en Rome geweest. Parijs was een weekend met een organisatie, Londen een week met een vriendin en alles zelf uitgezocht, en Rome was 8 dagen met school.

Zelf alles uitzoeken vind ik de leukste manier. Je kunt zelf bepalen waar je heen gaat, wanneer en voor hoe lang. En met een reisgids kun je vanalles lezen over de gebouwen enzo waar je naar aan het kijken bent, en je wordt op leuke ideeën gebracht En met een landkaartje door een onbekende stad, heel vaak verdwalen, maar na een week toch wel al redelijk de weg weten en je voelen alsof je er al jaren rondloopt is echt leuk!

Ik kan eigenlijk niet kiezen wat ik het leukste vond. Het zijn allemaal geweldige steden, en naar Rome zou ik het liefst nog een keertje terug willen
Advertentie
Oud 13-02-2004, 22:21
Balance
Balance is offline
Maastricht () --> 3 dagen met school. We hadden wel een opdracht, maar die mochten we zelf verzinnen, dus dat werd iets in de trand van 'een theater van binnen bekijken' en 'op terrasjes zitten'.

Parijs --> 1x 2 dagen en 1x 1 dag. 2 dagen was met m'n ouders, dus zij regelden alles. 1 dag was met school, maar aangezien het puur voor de lol was, mochten we heel onze dag zelf inplannen.

Lille --> 1 dag met school. School regelde wat we gingen doen. Wel jammer dat we weinig eigen inbreng hadden, maar door 'te verdwalen' (lees: doen alsof) hebben we er een uurtje vrije tijd bij gesprokkeld.

Londen --> 5 dagen met school. Op 1 dag hadden we een opdracht, de rest mochten we zelf inplannen. Was super!
Oud 13-02-2004, 23:07
Briseïs
Briseïs is offline
Parijs: 1 dag met onze halve klas. We hadden een prijs gewonnen via school maar we mochten nie gewoon het geld houden. Dan maar zo dus. Niets echt leuk eigenlijk. Ik heb nu t id dat ik ongeveer alles in Parijs al gezien heb, terwijl ik dus ongeveer niets heb gezien.

Berlijn: 4 of 5 dagen met mn ouders, nadat onze gewone vakantie in de soep was gelopen. Was erg leuk, alles zelf uitgezocht, en elke dag de hele stad door met de metro. Wil zeker nog een keer terug, maar dan zonder mn ouders.

Rome: 8 dagen met school. Geweldig, vooral omdat je leraren hebt die er echt alles over weten, en omdat je zelf ook al het een en ander weet. Wij moesten zelf een reisgids samenstellen, dus iedereen moest een stukje schrijven over een bepaald gebouw oid. Sindsdien ben ik fan van de Engelenburcht. Moet zeker nog een keer terug, we hadden de catacomben gemist.
Oud 14-02-2004, 13:24
Miracle
Miracle is offline
Londen: Vijfdaagsereis. Met boot en bus. Was ontzettend gaaf, we hebben genoeg gezien. Ik zou er zo weer heen willen.

Parijs: Driedaagsebusreis. Met school. Was wel leuk, maar we hadden een slecht hotel en het was middenin een hittegolf.

Rome: We waren daar op vakantie op een camping daar in de buurt. We zijn drie dagen er heen geweest met een soort trein. Best leuk, maar ook weer erg warm. (warmte is wel leuk, maar niet erg handig als je allerlei dingen wilt bekijken.
Oud 14-02-2004, 15:22
sublime
sublime is offline
Gent; 3 dagen. was hip

met de trein, slapen in jeugdherberg
Oud 16-02-2004, 12:57
Lolita
Lolita is offline
Ik weet niet meer hoeveel dagen ik in elke stad was, maar twee jaar geleden heb ik in een maand tijd de volgende steden bezocht:
Parijs: Tja het is parijs he ik hoef hier weinig aan toe te voegen. het is gewoon een mooie stad waar heel veel te doen is
Bordeaux: geen aanrader
Lissabon: ik zat in het nieuwe gedeelte dus buiten de stad, maar heb me er wel vermaakt.
Madrid: erg mooi en zeker 3 grote musea die je (als je in kunst geintresserd bent) echt moet zien
Barcelona: Helemaal top echt een heel mooie stad
Florence: Van alle steden waar ik geweest ben vond ik dit de mooiste stad. Alles is op loop afstand en nou ja het is er gewoon heel erg mooi
Venetie: Ik ben er maar 1 dag geweest en ik denk dat dat wel genoeg was, het is er mooi maar om nou te zeggen dat er heel veel te doe is
Milaan: SHOPPEN, ik was er met de uitverkoop, maar behalve winkelen is het ook gewoon een leuke stad
Rome: OK je moet erg veel lopen want de stad is erg groot, maar het is er wel erg gaaf. Het oude Rome vond ik echt geweldig en al die ruines moet je gewoon een keer zien.
Oud 16-02-2004, 14:09
Verwijderd
ik ben afgelopen zomer met mijn moeder op een echte stedenreis geweest naar Parijs
3 dagen lang, met van Noot reizen.. het was wel leuk, al vond ik Parijs geen hol aan

een paar jaar geleden ben ik ook naar York (Noord-engeland) geweest, dat was 1 dag .. leuke stad

Verder..
Ik ben in Brussel geweest, in Barcelona, in Rome, in Siracusa, in Taormina, in Catania, in Milaan, in Porto, in Londen, in Keulen, vanalles.. maar echte stedenreizen meestal niet
meestal is het meer van 'een dagje winkelen in Londen'
Oud 16-02-2004, 14:18
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-02-2004 @ 23:21:
Maastricht () --> 3 dagen met school. We hadden wel een opdracht, maar die mochten we zelf verzinnen, dus dat werd iets in de trand van 'een theater van binnen bekijken' en 'op terrasjes zitten'.
dat was idd wel mooi ja, mooie macdonalds en H&M hebben ze daar

Lille --> 1 dag met school. School regelde wat we gingen doen. Wel jammer dat we weinig eigen inbreng hadden, maar door 'te verdwalen' (lees: doen alsof) en de antwoorden op de opdachten gewoon zelf te verzinnen hebben we er een uurtje vrije tijd bij gesprokkeld.
Verder praag met school 4 dagen was echt super alleen 2 verplichttte stadswandelingen maar dat was wel leuk ook eigenlijk.. en verder moesten we zelf maar kijken als je aan het einde van de week maar genoeg informatie had verzameld voor onze opdracht

Barcelona 3 dagen met ouders was ook leuk maarja dan wordt het al snel een btje kathedralen bekijken was wel mooi
verder nog geweest in
Londen met ouders een dag was wel mooi
Antwerpen met school dagje ook mooi
Brussel, Gent met vriendin
Marseille daar was opzig geen reet aan eigenlijk...
Oud 16-02-2004, 14:27
Breg
Breg is offline
een keer 3 dagen naar Parijs
2 keer vijf dagen naar New York
4 keer 2 dagen naar Londen
een keer een dag naar Liverpool
Liverpool was het minst leuk, omdat er gewoon het minste te doen is, maar heb me er toch vermaakt.
Verder in alle steden: belangrijkste bezienswaardigheden bekijken, winkelen, paar musea.

Het liefst zoek ik alles zelf uit, omdat je met een organisatie je vaak erg aan moet passen, terwijl als ik ergens maar kort ben ik het liefst zo veel mogelijk dingen wil doen die ik echt zelf wil doen, en niet 3 uur in een museum rondlopen wat me niet interesseert. Daarnaast vind ik het ook 'spannender', zelf je weg proberen te vinden, zelf verdwalen, niet proberen te laten merken dat je toerist bent
Oud 16-02-2004, 15:33
Jarahh
Jarahh is offline
8 dagen naar Florence
Oud 16-02-2004, 17:13
Nuck
Nuck is offline
Daar ben ik echt fan van, die weekendjes weg . Ik ben naar Parijs geweest, naar Rome & Florence en over 2 weken ga ik naar Londen. Zelf uitzoeken is inderdaad het leukst, maar daarbij loop je wel kans dat je echt mooie dingen mist (niet dat dat zo'n ramp is, maar toch). Nederlandse steden zijn trouwens ook zeer geschikt voor een weekendje weg, vooral Maastricht is errrg leuk). En het gaat natuurlijk om de luxe: hotelletje, winkelen, uit eten...en cultuur opsnuiven .

Ik vind dit soort tripjes eigenlijk leuker dan bijvoorbeeld 3 weken Frankrijk op de camping...daarom ga ik ook best vaak weekendjes weg, met mijn ouders ga sowieso niet op vakantie, dus zo'n weekendje met mijn moeder (of iemand anders) is altijd erg leuk .
Oud 17-02-2004, 17:12
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Oslo==> 1 dag
Kopenhagen ==> 1 dag
Londen ==> 1 dag (veel te kort )
Avignon==> 1 dag, wel heet
Parijs ==> Drie dagen plus een week
Dusseldorf ==> 1 dag, aan te raden hoor en niet zo ver

Stedentrips zijn erg leuk. Budget-tip: In Parijs hadden we een huisje gehuurd (via gites de france) dat ongeveer 50 km van Parijs aflag. Zijn we elke dag met de trein in ongeveer een half uurtje naar Parijs-Saint Michel gegaan...

Als je met meerdere personen bent is zo'n huisje echt goedkoper dan een hotel. Zeker omdat je zelf kunt koken en ontbijten dus je hoeft niet steeds uiteten...
Oud 17-02-2004, 17:18
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Marloes-Nanouk schreef op 17-02-2004 @ 18:12:

Als je met meerdere personen bent is zo'n huisje echt goedkoper dan een hotel. Zeker omdat je zelf kunt koken en ontbijten dus je hoeft niet steeds uiteten...
De luxe van een hotel en het uit eten gaan in leuke restaurantjes is juist zo leuk aan zo'n stedenreisje
Oud 17-02-2004, 17:33
Studentje
Studentje is offline
Ik vind ook dat een stedenreis pas een stedenreis is als je in een hotelletje in het centrum zit.

Parijs is Parijs niet zonder krakende bedden, gehorige kamers en een kapotte lift. Je zit toch nooit op je kamer, hooguit om te slapen. Verder is het inderdaad erg leuk om op zoek te gaan naar leuke restaurantjes.
Oud 18-02-2004, 17:49
Verwijderd
Ik ben in Wenen, Praag, Berlijn, Parijs, Londen, Stockholm, Helsinki, Kopenhagen, Oslo, Brussel, Luxemburg, Ljubljana en Amsterdam geweest. Praag blijft de mooiste Europese hoofdstad, maar Stockholm is ook heel erg mooi.

Overal zijn we een paar dagen geweest. Alleen Amsterdam, Brussel en Londen, daar ben ik 1 dag geweest. We hebben zelf alle bezienswaardigheden uitgezocht.
Oud 18-02-2004, 22:43
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
sublime schreef op 14-02-2004 @ 16:22:
Gent; 3 dagen. was hip

met de trein, slapen in jeugdherberg
Waw, daar kom ik iedere vrijdag en zondag!
Oud 19-02-2004, 10:08
Verwijderd
Ik ben alleen weekendjes naar Amsterdam, Den Haag en Utrecht geweest. En een weekend cruise naar New Castle..
Oud 19-02-2004, 13:51
Verwijderd
een weekenje antwerpen, barcelona, keulen, dusseldorf, amsterdam en parijs.
Parijs is erg leuk maar barcalona ook. en ja als je het iets dichter bij huis zoekt zijn keulen en dusseldorf erg leuk steden
Oud 19-02-2004, 16:46
Luna
Luna is offline
Budapest : met een vreind heengegaan, met de trein, 3 dagen gebleven. Alles zelf uitgezocht, was een hele mooie stad!
Bratislava : op weg naar Budapest kwamen we door deze stad, 2 dagen geweest, wel mooi maar ik voelde me er niet heel prettig, weetniet waardoor, ligt waarschijnlijk aan mezelf, de stad was niet eng ofzo.
Rome: 3 dagen geweest met school, echt geweldig! We mochten daar gewoon doen wat we wilden, niet met leraren enzo. Het was wel een kunstreis dus ze gingen ervan uit dat je wel kunst ging kijken. Heb ik ook gedaan, heeel veel gezien, vooral forum romanum vond ik indrukwekkend.
Florence: 2 dagen geweest, ook met school. Het is een mooie, niet al te grote stad. Na Rome was dat even een rustpauze, ik vond het er heel gezellig, heerlijk vega restaurantje gevonden en een heel schattig antiek marktje, beetje achteraf gelegen.
Parijs: twee keer een paar dagen geweest, tweede keer was het leukst toen was ik met vrienden en kende ik de weg al een beetje. 'T Pompidou is echt geweldig(als je van moderne kunst houdt) en de sfeer was er heel relaxed vond ik, metros zijn heel goed geregeld.
Milaan: Mooie stad, dure(maar leuke) winkels, leuk om daar te winkelen en ondertussen de stad te bekijken.De kathedraal is heel indrukwekkend. In verhouding tot Rome een hele nette/schone stad.

Regels voor berichten