Advertentie | |
|
![]() |
|
een keer 3 dagen naar Parijs
2 keer vijf dagen naar New York 4 keer 2 dagen naar Londen een keer een dag naar Liverpool Liverpool was het minst leuk, omdat er gewoon het minste te doen is, maar heb me er toch vermaakt. Verder in alle steden: belangrijkste bezienswaardigheden bekijken, winkelen, paar musea. Het liefst zoek ik alles zelf uit, omdat je met een organisatie je vaak erg aan moet passen, terwijl als ik ergens maar kort ben ik het liefst zo veel mogelijk dingen wil doen die ik echt zelf wil doen, en niet 3 uur in een museum rondlopen wat me niet interesseert. Daarnaast vind ik het ook 'spannender', zelf je weg proberen te vinden, zelf verdwalen, niet proberen te laten merken dat je toerist bent ![]()
|
![]() |
Daar ben ik echt fan van, die weekendjes weg
![]() ![]() Ik vind dit soort tripjes eigenlijk leuker dan bijvoorbeeld 3 weken Frankrijk op de camping...daarom ga ik ook best vaak weekendjes weg, met mijn ouders ga sowieso niet op vakantie, dus zo'n weekendje met mijn moeder (of iemand anders) is altijd erg leuk ![]()
|
![]() |
Oslo==> 1 dag
Kopenhagen ==> 1 dag Londen ==> 1 dag (veel te kort ![]() Avignon==> 1 dag, wel heet Parijs ==> Drie dagen plus een week Dusseldorf ==> 1 dag, aan te raden hoor en niet zo ver Stedentrips zijn erg leuk. Budget-tip: In Parijs hadden we een huisje gehuurd (via gites de france) dat ongeveer 50 km van Parijs aflag. Zijn we elke dag met de trein in ongeveer een half uurtje naar Parijs-Saint Michel gegaan... Als je met meerdere personen bent is zo'n huisje echt goedkoper dan een hotel. Zeker omdat je zelf kunt koken en ontbijten dus je hoeft niet steeds uiteten... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik vind ook dat een stedenreis pas een stedenreis is als je in een hotelletje in het centrum zit.
Parijs is Parijs niet zonder krakende bedden, gehorige kamers en een kapotte lift. Je zit toch nooit op je kamer, hooguit om te slapen. Verder is het inderdaad erg leuk om op zoek te gaan naar leuke restaurantjes.
|
Verwijderd
|
Ik ben in Wenen, Praag, Berlijn, Parijs, Londen, Stockholm, Helsinki, Kopenhagen, Oslo, Brussel, Luxemburg, Ljubljana en Amsterdam geweest. Praag blijft de mooiste Europese hoofdstad, maar Stockholm is ook heel erg mooi.
Overal zijn we een paar dagen geweest. Alleen Amsterdam, Brussel en Londen, daar ben ik 1 dag geweest. We hebben zelf alle bezienswaardigheden uitgezocht. |
![]() |
|
Budapest : met een vreind heengegaan, met de trein, 3 dagen gebleven. Alles zelf uitgezocht, was een hele mooie stad!
Bratislava : op weg naar Budapest kwamen we door deze stad, 2 dagen geweest, wel mooi maar ik voelde me er niet heel prettig, weetniet waardoor, ligt waarschijnlijk aan mezelf, de stad was niet eng ofzo. Rome: 3 dagen geweest met school, echt geweldig! We mochten daar gewoon doen wat we wilden, niet met leraren enzo. Het was wel een kunstreis dus ze gingen ervan uit dat je wel kunst ging kijken. Heb ik ook gedaan, heeel veel gezien, vooral forum romanum vond ik indrukwekkend. Florence: 2 dagen geweest, ook met school. Het is een mooie, niet al te grote stad. Na Rome was dat even een rustpauze, ik vond het er heel gezellig, heerlijk vega restaurantje gevonden en een heel schattig antiek marktje, beetje achteraf gelegen. Parijs: twee keer een paar dagen geweest, tweede keer was het leukst toen was ik met vrienden en kende ik de weg al een beetje. 'T Pompidou is echt geweldig(als je van moderne kunst houdt) en de sfeer was er heel relaxed vond ik, metros zijn heel goed geregeld. Milaan: Mooie stad, dure(maar leuke) winkels, leuk om daar te winkelen en ondertussen de stad te bekijken.De kathedraal is heel indrukwekkend. In verhouding tot Rome een hele nette/schone stad.
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Leukste moment uit je leven tot nu toe? Verwijderd | 88 | 12-12-2004 15:25 | |
Beleidszaken |
[R&V] Onderscheid tussen Europese Unie en Verweggistan (buiten europa) Maartenpaarten | 14 | 06-04-2004 23:07 | |
Algemene schoolzaken |
jaarboek 6e klas jaap | 17 | 16-09-2003 07:45 | |
Psychologie |
Analyseer je medeforummer! Quiana | 246 | 28-05-2003 13:05 | |
De Kantine |
Groot-Klaag-Topic [I] Evito | 127 | 11-04-2003 18:29 | |
Drugs & Alcohol |
raarste plaats waar je ooit geblowt hebt Mindfields | 29 | 11-11-2002 14:23 |