Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2004, 17:05
Heartagram
Heartagram is offline
ik heb een vraagje, is hier iemand die dagbehandeling heeft gehad of der mee bezig is? dus in een psychiatrische inrichting zeg maar en dan dagtherapie daar......dan zou ik graag willen weten wat je daar doet/of gedaan hebt en of het geholpen heeft of dat het helpt? want ik ben van plan misschien dagbehandeling te gaan volgen, omdat ik sinds 1998 al in behandeling ben bij een psycholoog maar ik schiet niks op. ik ben ook chronisch depressief etc. dus ik weet niet of ik die dagbehandeling zal gaan doen en kan me der dus niks bij voorstellen, vandaar dat ik het ff vraag....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2004, 17:28
Fantôme
Fantôme is offline
ik heb er geen verstand, van, dyfusica op het forum heeft dagbehandeling (gehad). misschien zou je haar een pm kunnen sturen ofzo?
xxx
Oud 07-03-2004, 17:38
emi
emi is offline
Ik begin er woensdag mee.
Dus over 2 weekjes weet ik wel wat meer.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 21:10
alpha
alpha is offline
mijn zus heeft het gehad, ik weet niet precies wat ze had, maar volgens de naslagwerken die ik er zelf op na heb geslagen was ze manisch depressief.
Just ask for more info, alhoewel je dat dan wel van mij krijgt, dit is dus uit tweede hand, ik ga er niet naar vragen, dat is nog altijd, na 3 jaar ofzo, een pijnlijk onderwerp thuis.

Laatst gewijzigd op 08-03-2004 om 14:27.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 21:20
Verwijderd
ik heb een jaar dagbehandeling gehad. ik ging van maandag t/m vrijdag van 12 tot 5 daarheen. eerst aten we wat met de groep (ongeveer 6 jongeren + 2 man begeleiding) dan hadden we therapie, dan pauze en dan nog een blok therapie en dan afsluiten en naar huis. die therapieen liepen heel uiteen : creatieve therapie, cognitieve gedragstherapie, muziektherapie, zwemmen, meidengroep/ jongensgroep, pmt (psycho-motore therapie, beetje sporten en met je lichaam bezig zijn), boerderij, zelfstandigheids training (gewoon omdat er gepoetst moet worden en er boodschappen moeten worden gedaan) enz. de meeste therapieen deden we met de dagbehandelings-groep zelf, sommige waren gemixt met de andere jeugdgroepen (gesloten en open afdeling).
ik heb er wel wat dingetjes geleerd, zoals een beetje praten enzo, maar het is lang niet genoeg. in dat jaar heb ik ook een aantal crisis-opnames gehad, een half jaar geleden ben ik met ontslag gegaan en ik heb inmiddels weer 2 crisissen gehad en komende week ga ik weer voor 2 programmas naar de dagbehandeling. het zorgt wel dat je meer structuur krijgt in je leven, je leerst sommige moeilijke situaties goed aan te pakken en ze kunnen je goed in de gaten houden.
als je nog meer vragen hebt, vraag ze maar!
sterkte!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 12:45
Eend
Eend is offline
Ik heb wel dagbehandeling gehad. Die duurde van half 10 tot half 1. Klinkt kort, maar het was hele zware dagbehandeling en veel met emoties enz. Het ligt er aan wat jou probleemstelling is, in wat voor groep je terecht komt, wat je achtergrond is, waar je moeilijkheden liggen, enz. Denk alleen dat een persoon uit je groep, of anders een persoon die daar heeft gezeten je kan vertellen wa t je daar doet en zo

Ik kan nu wel hele verhalen over mijn dagbehandeling op gaan hangen, maar daar hebbie vrij weinig aan.
Oud 08-03-2004, 19:35
dyfusica
dyfusica is offline
Ik zit zelf op dagbehandeling.

Het is gewoon 5 dagen per week, van half 9 tot 4 hier.

Wat je daar doet. Tja, bij ons is het zo dat je een deel van de dag met therapieen bezig bent, en een deel met school. Bij ons zijn er 4 groepen en het verschilt per groep wat je allemaal doet op een dag. Iedere groep heeft een eigen rooster en ook andere therapieen enzo. Je hebt bijvoorbeeld Sociale Vaardigheidstraining, Exposure, Doelengroep, Jongens/Meidenuur, Thema, Muziek Therapie, Sport en Spel ect.
En waar ik zit heb je ook nog gewoon school, alleen wel veel minder, en les met alleen je eigen groep. En je hebt natuurlijk ook gewoon pauzes, en lunch enzo.

Ik zit er pas sinds de herfstvakantie maar voor mij heeft het wel al heel veel geholpen. Ik heb het er echt heel erg naar mn zin.

Ik kan niet echt al teveel erover zeggen, want het is natuurlijk overal anders, en ook iedereen ervaart het anders maar ik vind het zeker de moeite waard.

Als je nog vragen hebt mag je altijd mailen/pm'en
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 09:11
Heartagram
Heartagram is offline
bedankt voor de reactie's ik word in juni 18 ik krijg dan een volwassen psycholoog en psychiater ik ben dan van plan ook voor dagtherapie te gaan ik heb nou 6 jaar therapie achter de rug bij het altrecht en ben niks opgeschoten der mee, ze hebben gezegt dat het erg goed zou zijn als ik dagtherapie zou gaan doen omdat ik heel erg depressief ben ik lijd onder PTSS (posttraumatischestressstoornis) en ik heb een vader die zwaar psychopaat is en zodra mensen me dingen vragen over me vader klap ik dicht, maar ik moet het juist verwerken die dingen die zijn gebeurd zodat me depressie etc. ook weg gaan want 80% van al die klachten die ik heb komt door me vader. ik heb ook geen dag ritme, ik zit niet op school en werk niet daar staat me hoofd heel niet naar. vandaar dat ik denk dat het beste is dat ik dagtherapie ga volgen en ik vroeg me gewoon af wat me dan ongeveer te wachten staat.....ook jullie wens ik veel succes met alles en lief dat jullie berichtje achter gelaten hebben kus
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 15:45
darkmoonlight
darkmoonlight is offline
me moeder heeft het gehad,
die was depressfief..
Ze had een vast programma, met gesprekken, vrije tijd, ontspanning dingen enzo
Suc6!!
Reageren

Regels voor berichten