Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2004, 11:18
Gast
Gast is offline
Hey iedereen, ik zit nogal in een lastige stuatie en wil eigelijk wel weten wat anderen daar over denken.

Als volgt: ik heb nu bijna 3 maanden met mijn vriendin, het is m'n eerste vriendin en was/is in bijna alle opzicht een meid van me dromen. Nou was er in het begin nogal veel onzekerheid en hebben we het dus rustig aan gedaan, uitein dlijk dus tog een relatie begonnen maar het verliep voor allemaal in het begin iets te snel. Dus hebben we het even op een laag pitje gezet.

Affijn, we zijn nu bijna 2 maanden verder en in die tussentijd is er veel gebeurd, we zijn een weekendje naar Center Parks geweest, dagje Winterefteling, noem allemaal maar op. Ze is nu echter sinds 2,5 week een ziek/heeft pijn en de doktoren kunnen ook niets vinden. Ik probeer haar zo goed mogelijk in deze situatie te steunen, dr school leidt er ook al onder...en ik moet zeggen dat het onze relatie ook niet echt veel goeds doet. We hebben afgezien van een leuke valentijn weinig leuks meer gedaan en ondernomen en her verliefde gevoel trekt ook wel een beetje weg bij mezelf. Mede omdat zij ook de laaste tijd behoorlijk bot en kortaf tegen me is (terwijl ik juist alles doe om dr te steunen).

Nou heb best begrip voor haar situatie en kan ik me voorstellen dat je dan ook nog niet eens een zeurende(?) vriend aan je hoofd wil hebben, dus neem ook maar wat meer afstand. Ik hegb het echter toch even met haar op MSN bespoken en toen gaf ze toe dat ze inderdaad ook wel minder verliefdheidsgevoelens heeft dan in het begin en dat ze het gevoel heeft dat ik meer om haar over heb dan andersom en dat ik te lief voor haar ben. (het klopt het dat bijna al de leuke dingen die we gedaan hebben ideeen van mij waren)...we gaan het er vanmiddag dan nog wel over hebben maar ik ben zo bang dat haar ziekheid onze relatie nu zal nekken...er is sprake van wederzijdse iritatie op bepaalde punten, maar alleen op grond van dit soort dingen hoeft het tch niet snel over te zijn? Ups en down horen toch bij een relatie? Of zie ik het nou verkeerd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2004, 11:32
miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb zelf ook een heel klein beetje zoiets. Ongeveer 4 maanden geleden kreeg ik ineens last van mijn rug. De pijn zaakte naar mijn been en het werd steeds erger en erger. De hiusarts gaf me steeds weer nieuwe pijnstillers. Op een gegeven moment had ik zelfs pillen die bijna zo sterk als morfine waren.
Zelfs die pillen helpten niet.
Ondertussen was ik helemaal mezelf niet meer. Ik was steeds sjagerijnig omdat ik veel bewegingen niet kon maken en omdat ik mezelf niet kon zijn door die pijn.
De huisartsen konden er maar niet achter komen wat het was en ik was zo gefrustreerd omdat er geen enkel uitzicht op genezing was dat ik echt vaak niet meer vrolijk kon zijn.
Dat had ook zo zijn inpact op mijn relatie. Nou viel het bij mij allemaal wel mee, omdat ik zelf meteen wel doorhad dat het niet zo bevorderlijk voor mijn relatie was en ik daar een beetje op moest letten, maarja.
Ik weet niet wat voor ziekte je vriendin heeft, maar ik kan me dus voorstellen dat ze gewoon even niet meer zo kan genieten van dingen en dus ook niet van jou.
Ik weet niet goed wat je hier aan kunt doen. Zelf sterk blijven lijkt me in ieder geval een goede zaak, en een beetje positief ingesteld. Maar aan de andere kant moet je ook naar haar kunnen luisteren als ze ermee zit en er over wil praten en het dan niet afdoen met "Ach het komt wel goed"
Oud 19-02-2004, 12:08
Gast
Gast is offline
Ze krijgt nu ook pijnstillers inderdaad, de dosering wordt ook steeds hoger. Dr eigen dokter nam het (zeker in het begin) niet erg serieus en dat maakte de situatie alleen maar pijnlijker. Een alternatieve arts heeft wel wat geholpen...maar het blijft gissen. Morge krijgt ze iig een echo en drna gaat ze meteen een week op wintersport.

Ik praat best veel haar over dr pijn en ik wijs het zeker niet af met het "komt wel goed" idee. Alleen ze wordt er gewoon sjaggie van en dat lijkt zich een beetje op mij te uitten af en toe. (Van dr vriendinnen hoor ik ook dat ze het superlief vind wat ik doe.) Nou neme we de komende week dus verplicht een beetje afstand...(letterlijk en figuurlijk) maar ik ben bang dat het na 3 moeilijke weken en een week Wintersport te veel is...en dat het daardoor over gaat.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 13:05
miekmuis
miekmuis is offline
Maar waar zit de pijn dan bij haar?
Oud 19-02-2004, 13:12
snoopy
snoopy is offline
weet je zeker dat het alleen door die pijn komt? Heel veel mensen worden minder veriefd, na drie maanden, hoor... Hoeft helemaal geen probleem te zijn. Ik snap wel dat hier ook nog iets anders aan de hand is, maar toch... denk dr s over.
Oud 19-02-2004, 14:28
Bodien
Bodien is offline
als zij zegt dat de verliefdheid ook minder is geworden denk ik niet dat dat alleen komt doordat ze ziek is. sorry maar ik denk dat je een beslissing met haar moet gaan nemen....of ermee kappen of zij moet zorgen dat ze weer normaal gaat doen want aan jou ligt het niet...suc6!!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 10:08
Gast
Gast is offline
Bedankt voor de reacties!

Ik ben gistermiddag maar even naar dr toe gegaan onder andere om het uit te praten. Dat is er jammergenoeg niet van gekomen...(het praat toch beter als je met z'n tweeen bent ) We hebben het er nu maar even bij gelaten, echt dwars zat het (nog) niet en zij gaf zelf ook al toe dat de laatste week haar ook erg uitgeput had en dat ze daarom nogal negatief naar alles keek. Hopelijk is dat dus iets wat over 1.5 week beter is.

Dat de verliefdheid minder wordt lijkt mij ook logisch, dit gaat optenduur over in een soort van "houden van"/geven om elkaar. Van mijn kant wel in ieder geval. Op sommige momenten zijn die verliefde gevoelens er dan wel weer heel sterk van beide kanten, maar zoals in het begin niet meer. Dit zou geen barriere moete vormen voor de relatie lijkt mij, anders kun je elke relatie na een paar maanden wel afkappen omdat het 'gevoel' weg is. Ofniet?

Die pijn is trouwens de laatste twee dagen wel minder geworden, het schijnt iets in dr darmen te zijn...en ze heeft nu ook een homeopatisch middel wat wel een beetje helpt. Dus ik zie het allemaal iets beter in.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 10:21
Avondel
Avondel is offline
Ach ja van die dipjes zul je altijd hebben. Ik denk niet dat het echt iets is om druk over te maken. Soms gaat het wat slechter en dan ga je ook meer twijfelen over je relatie. Dat doet iedereen alleen als je het zegt klinkt het meteen zo van: ik ga het uitmaken. Maar waarschijnlijk heb jij ook wel eens nagedacht over jullie relatie en keek je er een beetje somber tegenaan.
Ik denk dat het allemaal helemaal goed komt
Beterschap voor je vriendin.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten