Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2005, 19:59
Stefanie1984
Stefanie1984 is offline
Heb je ooit gedacht, toen het uit was dat je nooit meer verliefd zou kunnen worden. Zo ja wat voelde je precies?

Laatst gewijzigd op 04-10-2005 om 20:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2005, 20:02
notorius
notorius is offline
Dan voel je dat je nooit meer verlieft kan worden. (nooit last van gehad btw)
Oud 04-10-2005, 20:04
Joey22
Joey22 is offline
Mjah, je vraagt of je het al gevoeld hebt en wat je dan voelt
Enjah, al eens meegemaakt.
Ik had na een maand een half een nieuwe...
Oud 04-10-2005, 20:06
Thee Muts
Thee Muts is offline
Toen ik in mijn eerste relatie zat kon ik me niet voorstellen dat ik ooit nog zoiets voor een ander zou kunnen voelen. Verschrikkelijk naief natuurlijk, maarja wat wil je ook als je voor het eerst verliefd bent?

Toen onze relatie tegen het einde begon te lopen, besefte ik wel degelijk dat dat gevoel minder kon worden of zelfs over kon gaan en dus leek het me logisch dat je die gevoelens ook wel weer voor een ander zou kunnen krijgen. Dus toen onze relatie eenmaal uit was, was ik realistisch genoeg om te beseffen dat ik deze relatie dan maar als een mooie leerervaring moest zien voor een volgende.

En inmiddels is voor mij meer dan ooit bewezen dat je zeker diezelfde gevoelens voor een ander kunt gaan ervaren, en dat zelfs nog op een hoger niveau

En natuurlijk, als je logisch nadenkt weet je ook wel dat je op gegeven moment over je ex heen bent en weer verliefd op een ander kunt worden. Maar het gevoel dat je denkt dat dat onmogelijk is, kent iedereen wel denk ik, zeker na je eerste echte relatie.
Oud 04-10-2005, 20:16
Zwoek
Zwoek is offline
Nee want ik dacht van er zijn nog zat jongens
Oud 04-10-2005, 20:29
Verwijderd
Dacht ik wel ja, todat ik bedacht dat als hij bij me hoorde, hij wel terug zou komen. En zo niet, dan liep er blijkbaar iemand rond die nog beter bij me paste...

En gelijk had ik, hij is inderdaad beter voor mij

Dat komt echt allemaal uiteindelijk weer...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 20:50
Verwijderd
ik roep nog steeds dat ik nooit meer een vent wil. zo hard heeft het er dus ingehakt maar het komt vast ooit wel weer terug. zo'n beeindigde relatie gaf mij toch een hardere knauw dan verwact..
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 20:51
WolterB
WolterB is offline
nee, want ik ben sowieso geen negatieve denker
Oud 04-10-2005, 20:57
Rioto
kan sowiezo nie verliefd worden
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 21:13
Verwijderd
Nee, dat zou een vreemde gedachte zijn aangezien de mens een natuurlijk aanleg heeft om wel verliefd te worden.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 11:36
Verwijderd
Nee, maar wel afgevraagd wanneer ik eindelijk weer verliefd word, want daar heb ik best wel zin in
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 12:57
Bravo
Bravo is offline
Ja, maar dat is meer een gevoel dat je op dat moment hebt omdat je je zo ontzettend klote voelt. Diep in je hart weet je namelijk dat je heus wel weer verliefd word.

Ik heb wel een keer zoiets gehad toen ik een vriendin aan het troosten was. Zij was er die dag achtergekomen dat haar vriend na 1,5 jaar was vreemdgegaan.
Toen ik haar zo verschrikkelijk verdrietig zag, dacht ik: ik wil nooit meer een vriendje want ik wil dit niet meemaken!

(heb nu overigens sinds een week een vriendje dus... )
Oud 05-10-2005, 13:14
zoef de haas
zoef de haas is offline
Mja over het algemeen ben ik niet zo uberemotioneel maar toen het uitging heb ik een week lang alleen maar zitten janken en had ik het idee dat de wereld verging en dat er niemand anders was
Beetje naief enzo maarja
Oud 05-10-2005, 15:35
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ik nooit meer zo verliefd zal worden.
Misschien word ik wel weer verliefd op een andere jongen, maar ik weet zeker dat hij nooit zo perfect is als mijn ex, en dat het nooit meer zo fijn zal zijn als het met hem was.
En die gedachte maakt me dan weer erg verdrietig...
Oud 05-10-2005, 15:58
Verwijderd
Citaat:
LOLA3000 schreef op 05-10-2005 @ 16:35 :
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ik nooit meer zo verliefd zal worden.
Misschien word ik wel weer verliefd op een andere jongen, maar ik weet zeker dat hij nooit zo perfect is als mijn ex, en dat het nooit meer zo fijn zal zijn als het met hem was.
En die gedachte maakt me dan weer erg verdrietig...
Het zal nooit hetzelfde zijn als wat je had, maar dat is alleen maar goed, want zo blijft het een uniek iets en speciaal en kun je met een ander weer iets heel anders speciaals en unieks opbouwen. Want als het zo perfect was, dan was het ook niet uit gegaan
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 16:01
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Nee, daar geloof ik niet in.
Oud 05-10-2005, 16:44
Verwijderd
Ik dacht idd ook dat ik nooit meer zoiets voor iemand zou kunnen voelen, maar dat was inderdaad erg naïef.

Gewoon onzin natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 16:51
Skaven
Skaven is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 04-10-2005 @ 21:29 :
Dacht ik wel ja, todat ik bedacht dat als hij bij me hoorde, hij wel terug zou komen. En zo niet, dan liep er blijkbaar iemand rond die nog beter bij me paste...

En gelijk had ik, hij is inderdaad beter voor mij

Dat komt echt allemaal uiteindelijk weer...
dit is lief
Oud 05-10-2005, 18:17
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Stefanie1984 schreef op 04-10-2005 @ 19:59 :
Heb je ooit gedacht, toen het uit was dat je nooit meer verliefd zou kunnen worden. Zo ja wat voelde je precies?
Absoluut, ik dacht dat hij de enige was waar ik ooit van kon houden en dat na dit gedoe nooit meer iemand zou kunnen vertrouwen. lekker onzin dus, maar op dat moment is álles dramatisch!
Oud 05-10-2005, 18:18
LoeLoe
LoeLoe is offline
Weleens gehad.. ben er echt maaaaanden kapot en ziek van geweest. Dood wou ik, omdat ik dacht dat ik niet zonder hem zou kunnen leven. Allerlei rare dingen die ik in mijn hoofd heb gehaald.

Je weet heel goed dat het allemaal weer goed komt, als je het maar de tijd geeft. Maar op dat moment wil je het niet geloven, op dat moment voel je alleen het verdriet.

Door veel tijd in mezelf te stoppen, door dingen te doen die ik echt zelf leuk vond om te doen, heb ik mezelf gelukkig weer terug gevonden.

Misschien dat het ook een beetje leeftijdsgebonden is. Ik sta, nu ik wat ouder ben, een stuk steviger in me schoenen en zulke dingen weerhouden me er niet van om te genieten van het leven.
Oud 05-10-2005, 18:28
Pierreke
Pierreke is offline
Ja... De eerste tijd nadat het uit was. Maar ook nu heb dat idee een beetje. Ben (al) 1,5 jaar vrijgezel en heb in de tussentijd ook helemaal niks uitzicht gehad op iets nieuws. Ben ook niet echt verliefd geworden; ja misschien een paar dagen iets meer aan 1 persoon gedacht. Maar echt verliefd....zou t nog kunnen?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 18:43
nietzijweer
nietzijweer is offline
Nee nooit,
meestal maakte ik het juist uit omdat ik een ander leuker vond.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 19:13
Kaa
Kaa is offline
Mnee niet echt, ben er binnen 120 minuten overheen...
Oud 05-10-2005, 19:57
Sasbeest
Sasbeest is offline
Ja, dat had ik de eerste keer dat ik verliefd was. Dat was ook meteen heel erg intensief/heftig (bij gebrek aan een beter woord), en toen had ik echt het idee dat ik nooit meer zoiets voor iemand zou kunnen voelen.

Precies zo (dat intense) heb ik (tot nu toe) niet nog een keer mee gemaakt. Wel weer heel erg verliefd geweest, maar niet meer zoals toen. Maar ik denk dat dat gewoon komt omdat het toen de eerste keer was dat ik verliefd was, is toch op de een of andere manier anders.
Oud 05-10-2005, 21:40
Akilina
Akilina is offline
Ik dacht dat ik juist wel weer heel makkelijk verliefd zou worden, omdat ik tijdens de relatie wel heel vaak en makkelijk gevoelens had voor anderen. Ik denk dat dit komt doordat het toen veilig was. Nu sluit ik mezelf af voor nieuwe verliefdheden of ik kap betekenisvolle contacten af. Ik kan het niet aan om weer helemaal het gevoel te hebben dat je overgeleverd bent aan je eigen gevoelens, verlangens en hartstochten want dan maak je jezelf echt zo kwetsbaar en afhankelijk dat ik persoonlijk er niet meer door kan functioneren. Ik ervaar soms nog wel amoureuze gevoelens, maar niet meer op zo'n manier dat ik heel mijn ziel en zaligheid daarin leg. (Hoe melodramatisch )

Gewoon zelfbescherming dus, maar het is wel fijn dat je je verliefdheid zelf enigszins onder controle kunt houden, aangezien het toch voornamelijk illusionair van aard is. Verliefdheid is een mooie drug, maar je moet er wel tegen bestand zijn denk ik. Wil ik mezelf er weer aan over kunnen geven dan moet er wel een heel bijzonder persoon op m'n pad komen of zo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2005, 21:46
Dobomobo
Dobomobo is offline
Bahbah, ik denk nu totaal NIET aan andere liefdes. Ik wil pas weer een ander als ik met mijn 3de leven bezig ben
Oud 06-10-2005, 08:05
Fuzzly
Fuzzly is offline
Ik had zoiets wel eerst in het begin. Maar op zekeren tijd had ik zoiets van..'Er zijn genoeg meiden.'
Oud 08-10-2005, 11:41
alfalfa
alfalfa is offline
dat voelde ik niet..misschien kwam het doordat onze relatie stuk is gegaan toen er al 3 maanden niets meer inzat dan ruzie en misverstanden en dat soort dingen.

niet dat ik meteen achter de andere jongens aanzat hoor, maar gewoon even fijn alleen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 12:33
Optima
Optima is offline
Ja, mijn eerste liefde was zo heftis qua verliefdheid ( ik weet nog dat ik in het eerste half jaar iedere keer moest huilen als ik afscheid van hem nam) dat ik dacht dat het nooit meer te evenaren viel en het alleen maa rminder kon worden.

Nu klopt dit ook. Mijn verliefdheid is stukken minder heftig, maar het is niet vervelend. Het geeft een gevoel van controle wat je ook nodig hebt om niet jezelf al teveel te verliezen. Iedere verliefdheid is uniek, weet ik nu. En mijn hormoontjes werken gelukkig nog goed
Oud 08-10-2005, 12:46
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
Optima schreef op 08-10-2005 @ 13:33 :
Ja, mijn eerste liefde was zo heftis qua verliefdheid ( ik weet nog dat ik in het eerste half jaar iedere keer moest huilen als ik afscheid van hem nam) dat ik dacht dat het nooit meer te evenaren viel en het alleen maa rminder kon worden.
En zag je hem dan iedere dag, of 1 keer in de zoveel tijd?
Oud 08-10-2005, 17:12
nietzijweer
nietzijweer is offline
Citaat:
Ja, mijn eerste liefde was zo heftis qua verliefdheid ( ik weet nog dat ik in het eerste half jaar iedere keer moest huilen als ik afscheid van hem nam)
Hmm das wel heftig ja, maar wat vond hij daar dan van!?
nou ben ik zelf een meisje, maar ik zou toch wel een beetje de bibbers krijgen van iemand die steeds huilt als ik wegga enzo.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 19:06
MightyDuck
MightyDuck is offline
Bij de een zijn er wat meer eisen verbonden aan de "mogelijkheid tot verliefdheid" dan bij de ander. Maakt het er ook niet makkelijk op. Als je weet dat je erg selectief bent dan kan ik me goed voorstellen dat je denkt dat de kans erg klein is dat het je nog eens overkomt.
Oud 08-10-2005, 21:30
Verwijderd
Ja, dat gevoel heb ik erg lang gehad. Ook omdat ik erg veel eisen stel aan iemand. En ik gewoon sowieso niet erg snel iemand 'leuk' vind en dus eventueel verliefd zou kunnen worden.
Maar, nu heb ik weer iemand op het oog, dus er is een kans dat er weer een verliefdheid ontstaat. Ik hoop het, want verliefd zijn is leuk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten