Onze jeugd
Het donker van de avond deed zeer aan de ogen, toen Alex zijn mes schoon veegde aan een witte doek.
Het was een hete na zomerse dag in Groet geweest. Het was druk op het strand geweest maar toch gezellig realliseerde Tom zich. “ Mam ik ga naar ‘De Golf’ riep Tom richting zijn moeder terwijl hij het huis verliet. De Golf was voor hem echt een toevluchts oord geworden sinds hij verkering heeft met Saskia, daar spreken ze samen af om wat te drinken. Als ze wat gedronken hebben gaan ze vaak een wanddelingetje maken door de duinen waar ze vaak ook even gaan liggen uitrusten en wat praten over van alles en nog wat. “Hehe” riep Tom naar Saskia toen hij haar al zag staan bij De Golf en liep op haar af , hij gaf haar een klein kusje om haar gedag te zeggen. Op het terras bij De Golf zei Saskia “ gaan we vanavond wat doen, ik had gehoord dat er een feestje is bij Nick”. “Ow” zei Tom “ laten we er maar heen gaan”. Saskia dacht even dat Tom niet wilde, want Tom wil altijd dolgraag naar feestjes. Ze liepen hun gebruikelijke rondje en gingen liggen in het hoge gras. “ Saskia ik moet je wat vertellen ik hou heel veel van je, mocht er ooit wat gebeuren vergeef ik me het zelf nooit dat ik je nooit verteld hebt dat ik nog nooit zoiets voor iemand heb gevoeld”. Saskia kijkt hem aan en geeft hem en zoen “ lieferd ik weet dat je van me houd, dat doe ik ook van jou als je dat maar niet vergeet”. Ze verlieten de Duinstreek hand in hand op weg naar huis. Ze hadden om acht uur bij Saskia afgesproken om daarna naar Nick’s feest te gaan. “Ding dong” daar zullen we Tom hebben dacht Saskia. Ze loopt naar de deur om hem te openen voor Tom, “he lieferd” zegt ze “hoi” zegt Tom heel vrolijk. “Gaan we eerst binnen nog even zitten of wou je gelijk naar Nick” vroeg Saskia. “Laten we maar eerst even hier blijven anders zitten we de hele avond tegen die rot kop van Alex aan te kijken.” Alex was een vriend van Nick die ze beide niet echt mochten, want hij was maar op een ding uit altijd stoken tussen Tom&Saskia ze wisten niet waarom maar hij was jarloers op Tom dat zal later pas blijken. “ wat wil je drinken” vraagt Saskia aan Tom, “ doe maar wat fris” . Saskia komt terug met twee glazen sinas. Ze hebben een heel gesprek over wie er vanovond allemaal komen en wat er zou gaan gebeuren. “Laten we maar gaan” stelt Saskia voor. Onderweg komen ze Sandra tegen samen met haar fietsen ze naar Nick’s huis. “Welk nummer ook al weer” vroeg Tom, “ 46” zei Sandra. Ze bellen aan en Nick doet open en zegt “ kom binnen we zijn alvast begonnen, wat willen we te drinken” “ doe maar wat lekkers antwoord Tom” de rest stemt ermee in. De avond verloopt heel gezellig zelfs Alex is in een goede bui. Iedereen danst midden in de kamer het is een echt geslaagd feestje. “ He Alex wat ben je stil vandaag” zegt Tom uitlokkend , “ hou op man laten we het gezellig houden” stelt Nick voor. Het is twee uur iedereen heeft besloten dat het een mooie tijd voor het einde is. Saskia en Tom nemen innig afscheid en wensen elkaar een lekkere nacht en spreken af voor de volgende dag. Tom fietst naar huis maar ziet vedderop iemand midden op de weg staan. He wat heeft hij in zijn hand.
Saskia belt de volgende dag naar Tom “ Goedemorgen is Tom er”, “ nee hij is er niet hij zou toch bij Nick blijfen slapen”. “ Nee hoor ik heb hem zelf naar huis zien gaan”, “ maak je je maar niet druk hij komt wel weer boven water”.Ding dong de bel gaat Saskia rent naar de deur en ziet Tom onder het bloed zitten. “ wat is er gebeurt” vraagt ze, “ ik ben neergestoken door Alex hij is gek geworden.” “Kom snel binnen ik zal je helpen , wat is er met Alex gebeurd”, “Hij is snel weggegaan” . “ Kom in mijn armen schat ik zal je nooit meer laten gaan ik beloof het je”.