Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2004, 19:04
MieX
MieX is offline
Ik heb al een aantal keer erg last van mijn ogen gehad, het voelt als een soort spierpijn en het helpt niet als ik mijn ogen dichtdoe ofzo, het doet behoorlijk pijn, daarbij heb ik soms voordat mn ogen zo'n pijn doen last van een wazige vlek voor mijn ogen, zeg maar net zoals wanneer je in een felle lamp kijkt maar dan dus zonder dat ik in een lamp kijk, de vlek gaat soms na een half uur, soms na een paar uur weer weg maar daarna komt die pijn aanzetten en pas geleden kreeg ik ook enorme hoofdpijn, maar de hoofdpijn ging wel weg toen ik een paracetamol nam.

Nou had mijn moeder het hier toevallig met een kennis over en volgens die kennis zou het best een migraine kunnen zijn, dat dit zich ook kan uiten in pijn in de ogen in plaats van hoofdpijn. Weet iemand of dit klopt?

Ik denk trouwens wel dat ik zowiezo wel komende week als ik een keer niet vroeg moet beginnen langs het spreekuur van de huisarts ga, maar ik heb de huisarts al eerder gebeld hierover (toen ik net een "aanval" had gehad) en volgens hem moest ik het maar even afwachten, maar ik heb nu de afgelopen week al 3 keer erg last gehad..
Oud 27-02-2004, 19:38
marrel
marrel is offline
Het zou inderdaad goed kunnen, als ik kijk naar wat mensen in mijn omgeveving die migraine hebben. Tuurlijk zijn er nog 1001 andere mogelijkheden maar dit zou goed kunnen
Oud 27-02-2004, 20:21
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Lastig te zeggen, migraine is er in zo veel vormen en in verschillende mate. Ik heb/had het in een vorm die niet echt op
de beschrijvingen van jou lijkt, maar dat zegt dus niets. Je kan het beste naar de huisarts gaan!.

Groetje,
Dreamerfly
Oud 28-02-2004, 04:45
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ja, ik heb ook last van migraine gehad. Het laatste jaar niet meer echt last van gehad. *klopt af*

Ik kreeg eerst altijd een waas voor mijn ogen. Als je dan een tekst probeert te lezen, dan zie de halve zin niet, die valt gewoon weg. Echt heel eng. Het is inderdaad net zoiets als je in een lamp kijkt, in een kaars, of in een flits van een fototoestel. Alleen de waas blijft zitten en veroorzaakt gaten in het beeld.
Daarna krijg ik altijd enorme hoofdpijn voor een paar uur. Geen paracetamol/ibuprofen/zetpil die daar tegen werkt. Ik ga dan gewoon op bed liggen en het uitslapen. Ook word ik daarbij erg misselijk en af en toe moet ik dan overgeven.

Om migraine te kunnen stoppen moet je achter de oorzaak komen. Bij mij was het in het begin dat ik teveel vet at. En dan voornamelijk frituurvet. Mijn gal kon dat allemaal niet aan en dan kreeg ik migraine.
Later kwam ik erachter dat ik ook migraine kreeg na een stressvolle periode. Moest ik op reis, me tas inpakken. Deed ik altijd heel druk en stresserig. Ja, dan kreeg ik de volgende dag (de dag dat ik op reist moest) migraine. Niet zo handig dus .
Ook na stress periodes op school. Dan kreeg ik vaak in het weekend migraine.

Als je de oorzaak weet, dan kun je er wat aan doen. Bij de eerste oorzaak is het gewoon het eten wat migraine veroorzaakt niet meer eten. Bij de tweede oorzaak is het gewoon zorgen dat je minder stress hebt. Lijstjes maken bijvoorbeeld met dingen die je moet inpakken of moet doen. Werkt heel goed .

Zelf heb ik ook een magneetbed aangeschaft. Klinkt heel raar, maar werkt super. Het schijnt dat je energievelden om je heen hebt. En als je stress hebt, dat die energievelden veeel sterker worden, en dat je daar dus migraine van krijgt. Slapen op een magneetbed neutraliseert blijkbaar je energieveld. Misschien een zweverige omschrijving, maar het helpt wel. Eerst had ik zeker één keer per maand migraine. Nu heb ik het al meer dan een jaar niet meer gehad.
Oud 28-02-2004, 08:07
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 28-02-2004 @ 05:45:
Ja, ik heb ook last van migraine gehad. Het laatste jaar niet meer echt last van gehad. *klopt af*

Ik kreeg eerst altijd een waas voor mijn ogen. Als je dan een tekst probeert te lezen, dan zie de halve zin niet, die valt gewoon weg. Echt heel eng. Het is inderdaad net zoiets als je in een lamp kijkt, in een kaars, of in een flits van een fototoestel. Alleen de waas blijft zitten en veroorzaakt gaten in het beeld.
Daarna krijg ik altijd enorme hoofdpijn voor een paar uur. Geen paracetamol/ibuprofen/zetpil die daar tegen werkt. Ik ga dan gewoon op bed liggen en het uitslapen. Ook word ik daarbij erg misselijk en af en toe moet ik dan overgeven.

Om migraine te kunnen stoppen moet je achter de oorzaak komen. Bij mij was het in het begin dat ik teveel vet at. En dan voornamelijk frituurvet. Mijn gal kon dat allemaal niet aan en dan kreeg ik migraine.
Later kwam ik erachter dat ik ook migraine kreeg na een stressvolle periode. Moest ik op reis, me tas inpakken. Deed ik altijd heel druk en stresserig. Ja, dan kreeg ik de volgende dag (de dag dat ik op reist moest) migraine. Niet zo handig dus .
Ook na stress periodes op school. Dan kreeg ik vaak in het weekend migraine.

Als je de oorzaak weet, dan kun je er wat aan doen. Bij de eerste oorzaak is het gewoon het eten wat migraine veroorzaakt niet meer eten. Bij de tweede oorzaak is het gewoon zorgen dat je minder stress hebt. Lijstjes maken bijvoorbeeld met dingen die je moet inpakken of moet doen. Werkt heel goed .

Zelf heb ik ook een magneetbed aangeschaft. Klinkt heel raar, maar werkt super. Het schijnt dat je energievelden om je heen hebt. En als je stress hebt, dat die energievelden veeel sterker worden, en dat je daar dus migraine van krijgt. Slapen op een magneetbed neutraliseert blijkbaar je energieveld. Misschien een zweverige omschrijving, maar het helpt wel. Eerst had ik zeker één keer per maand migraine. Nu heb ik het al meer dan een jaar niet meer gehad.
Het komt bij mij, wel zweverig aan. Ik meende dat ze niet precies wisten waar migraine vandaan komt.(stress verergert het of heeft mede-invloed(zeggen ze), maar of het de oorzaak is?..........)
Oud 28-02-2004, 11:45
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 28-02-2004 @ 09:07:
Het komt bij mij, wel zweverig aan. Ik meende dat ze niet precies wisten waar migraine vandaan komt.(stress verergert het of heeft mede-invloed(zeggen ze), maar of het de oorzaak is?..........)
Ik heb nu een paar keer migraine gehad maar het was toevallig wel na een drukke periode (na een werkweek van teveel uur in combinatie met een aankomende verjaardag en vakantie, nog een keer op vakantie na een drukke schoolperiode)

Alleen nou vraag ik me af wat voor zin het heeft om naar de huisarts te gaan, die kan er toch niets aan doen? (Ok, als het heel vaak voorkomt dan misschien wel) Het enige wat bij mij helpt, is slapen (of iig liggen) in een donkere kamer, overgeven (lucht op ) en een zetpil. Na een paar uur voor ik me dan weer mens.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 17:37
Cayfo
Cayfo is offline
Ik heb zelf ook last van migraine. Ken de verschijnselen die jij noemt. Het komt altijd heel snel opzetten. Vage vlekken voor je ogen. Soms gaan ze bij mij over in sterretjes. Erg irritant. Als dat eindelijk weg is krijg ik knallende koppijn en word vaak ook misselijk. Je hebt dan echt een dag niks meer aan mij. Hmz, ik ben er al geregeld voor bij de dokter geweest en heb er al sinds ik acht was last van. Maar de medicijnen die ik krijg werken nooit. Je hoort wel van mensen waar het wel bij helpt, maja.
Migraine is bij veel mensen heel verschillend. Maar altijd vervelend. Ik heb het zelf heel onregelmatig, soms drie keer in een maand en soms een maand niet. Drie keer in een week vind ik erg veel. Ik hoop voor je dat de huisharts je een medicijn kan voorschrijven dat helpt bij jou.
Je kan ook eerst kijken of de aanvallen na een periode met stres kwamen en het kan ook te maken hebben met je menstruatie.
Niet dat dat bij mij zo is, maar goed. Sterkte ermee!
Oud 28-02-2004, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Dreamerfly schreef op 28-02-2004 @ 09:07:
Idd. En stress hoeft niet eens een rol te spelen, net zo min als iets anders...soms is de oorzaak niet te achterhalen, soms wel. 't kan aan stress liggen (tijdens stress of er vlak na en volgens mij kan er voor ook), aan bepaald eten of drinken, aan je manier van leven, erfelijke aanleg kan ook een (grote) rol spelen, vermoeidheid, te grote lichamelijke inspanning, hormonen, enz. enz. enz. En dat maakt het zo lastig.

Bij mij heeft een dieet me erg geholpen, ik heb nu vrijwel geen last meer van migraine-aanvallen en ook wat minder van gewone hoofdpijn.

Als het niet over gaat, zou ik toch eens langs de huisarts gaan als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 20:09
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
ik heb zoiets ook een keer gehad: hele erge pijn aan een kant van mijn hoofd, vooral aan het oog en iets boven mijn wenkbrauw, ik ben toen naar de huisarts gegaan, die zei inderdaad dat ik migraine had, ik heb toen pilletjes gehad die ik moest nemen als iik het voelde aankomen, die werkte heel goed. het rare is dat de laatste keer dat ik er last van heb gehad 6 maanden geleden is.
Oud 28-02-2004, 21:56
Freestyler*
Freestyler* is offline
ja, het lijkt er wel op jah

zelf ook... niet zo fijn
maar ik weet wel zo´n beetje waar het aan ligt
het is allemaal begonnen toen ik de pil ging slikken

maar stress kan inderdaad een aanleiding zijn ofzo
bij mij uit het zich dan in vakanties..
eens was ik langer dan een week uitgeschakeld met elke dag tenminste 1 aanval.. » ik ben nog nooit zo blij geweest dat school weer begon
Oud 28-02-2004, 22:34
Verwijderd
Citaat:
ImeZ schreef op 28-02-2004 @ 22:56:
het is allemaal begonnen toen ik de pil ging slikken
Dan ben je hopelijk toch wel weer gestopt met de pil slikken? En/of naar de dokter geweest...? Dat wordt iig wel aangeraden in de bijsluiter...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten