Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2002, 11:42
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
*Een kort gedeelte uit een verhaal dat ik anderhalve week geleden heb geschreven,gaat over mijn huidige thuissituatie*

Met een harde klap slaat de deur dicht, met een harde klap word ik verbannen van de 2 personen die het dichtst bij me stonden.
Gevoelens, emoties alles vliegt door mijn hoofd, ik hoor stemmen maar ik kan niet horen wat ze zeggen misschien zijn het stemmen die me willen lijden naar een uitweg maar misschien willen ze me gewoon verder de put intrekken..Ik negeer ze, ik sluit me af van alles.
Harder als ooit tevoren begin ik te rennen, rennen zonder dat ik weet waar naartoe, ik zie Mn eigen schaduw over de grauwe stoep heen vliegen, vliegend zonder richting..
Voor een moment sta ik stil en probeer ik na te denken:ik sta alleen op straat, het is donker, ik heb het koud, ik heb geen geld... niks.
Meer dan dat kon er niet in me opkomen.
Langzaam begint het te regenen en ik zak op de grond, de koude druppels glijden over Mn schokkende lichaam en vervloeien met mijn tranen waarna ze op de grond neerkomen.
Mijn make-up,tevens het enigste masker waarachter ik me verborgen kan houden verspreidt zich over Mn hele gezicht, eerst probeer ik het wanhopig te fatsoeneren ik wil niet dat iemand ziet dat het niet goed gaat, dat ik mezelf niet onder controle heb... ik wil niet dat het zoveelste bewijs wordt geleverd dat ik dom ben,zodra ik besef dat dat bewijs allang is geleverd laat ik mijn make-up voor wat het is en kijk voor me uit,zoekend naar een oplossing voor dit alles.
Na een paar minuten voor me uit te hebben gestaard raak ik in een trance, ik zie niks meer alles wordt vaag voor Mn ogen maar mijn gevoelens worden intenser... het steekt, het doet zo pijn,mijn adem begint te stokken... het is de eenzaamheid die me wurgt.
Zodra het stopt met regenen tracht de kou door Mn lichaam heen te gaan ik probeer het tegen te gaan door Mn natte jas uit te trekken en die te verwisselen met een klamme trui die ik in Mn vluchtigheid uit de kast heb kunnen trekken, na een tijdje wordt ik bevangen door de kou en val ik flauw.
Ik probeer Mn ogen te openen maar ze zijn te zwaar, ik zie alles... maar toch ook niks.
Ik zie mensen, ik hoor stemmen..Ik roep voor hulp maar ze horen me niet, ze lopen door me heen... ben ik onzichtbaar, willen ze me niet zien... ben ik. dood?
Ik kan niks zien maar voelen des te beter, ik voel een klein handje gevuld met liefde over Mn gezicht strelen, zachte traantjes die zijde sporen achter laten op mijn versteende gezicht.
En ik hoor een stem, het duurt niet lang om deze stem te identificeren, het is een stem als geen ander... gevuld met haat en frustraties en angst"Kom stijn we gaan, niet huilen..EN WAT ZEG IK JE NOU... blijf AF!"
Voetstappen, verwijderen mij van de enige haat en liefde die ik heb gekend.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2002, 12:00
Gwen.
Gwen. is offline
*houdt emoties even binnen* Puur over de schrijfwijze: heel goed, meeslepend, boeiend. Wel een paar kleine foutjes, als ipv dan, enigste ipv enige, en hoofdletters in zinnen maar dan ben ik wel een mierenneuker.

Over de inhoud: juah zoals ik al zei het lokt emoties uit meeslepend, maakt me aan het huilen, verdreitig en kut. Laatste stukje, zin is echt gruwelijk mooi.
Oud 21-02-2002, 12:37
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef:
*houdt emoties even binnen* Puur over de schrijfwijze: heel goed, meeslepend, boeiend. Wel een paar kleine foutjes, als ipv dan, enigste ipv enige, en hoofdletters in zinnen maar dan ben ik wel een mierenneuker.

Over de inhoud: juah zoals ik al zei het lokt emoties uit meeslepend, maakt me aan het huilen, verdreitig en kut. Laatste stukje, zin is echt gruwelijk mooi.
... dat wou ik dus ook te zeggen ...
Oud 21-02-2002, 12:41
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
beetje droef, maar wel mooi.. Ik zou alleen ook proberen komma's in de zinnen te zetten want dit leest heel vervelend (vind ik). Naar einde ...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 14:41
stroopwafel
stroopwafel is offline

heel mooi!!
Oud 21-02-2002, 14:49
MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
Sorry, ik heb al tijden lang geen zin meer om zware, deprimerende verhaaltjes te lezen (dus lees ik hier nooit meer iets)..

Citaat:
Miss Quasy schreef:
Over de inhoud: juah zoals ik al zei het lokt emoties uit meeslepend, maakt me aan het huilen, verdreitig en kut.
daarom ja.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 14:57
Requiem II
Requiem II is offline
Triest maar mooi . Vooral de laatste zinnen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 15:07
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Socratesss schreef:
Sorry, ik heb al tijden lang geen zin meer om zware, deprimerende verhaaltjes te lezen (dus lees ik hier nooit meer iets)..

heb ik ook
Oud 21-02-2002, 16:28
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Op zich heelmooi en ookwel goed geschreven. Let alleen op je Nederlands, je interpunctie en de lengte van jezinnen. Je moet het e lezer altijd zo gemakkelijk mogelijk proberen te maken en deze kleine dingen vormen stremmingen en dat is zonde. Verder goed.
Oud 21-02-2002, 17:19
AtHell
AtHell is offline
jij iz n beetje deprie dus *knuffol*
Oud 22-02-2002, 11:34
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Jah nederlands is gewoon niet mn sterkste kant
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 10:59
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
*upt stiekum*
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 17:26
!KiTTiE!
!KiTTiE! is offline
hijs errug Mooi, mooi geschreven ensow.. ..
*knuvv*
Reageren

Regels voor berichten