Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-02-2004, 11:58
logeetje
logeetje is offline
oke ik ben een meisje, nou ja lichamelijk dan. Bijna in elke discotheek wordt ik aangezien als een jongen, vooral als ik naar de wc ga: "Moet je niet aan de andere kant zijn?" Vervelende situatie? BEHOORLIJK maar je went eraan zegt men.

Ja ik ben lesbisch maar voel me prettig zo, moeten mensen veranderen qua uiterlijk voor de buitenwereld?? Ik ben wel iets verandere van kleding steil, maar het helpt nog niet echt: Bij de balie van het Postkantoor wordt ik nog aangesproken als jongen!

Wat zou jij doen, en wat is het verstandigst??
Oud 29-02-2004, 12:34
Balance
Balance is offline
Ik sluit me aan bij.
Als jij graag als vrouw gezien wil worden en ook geen probleem hebt om d'r zo uit te zien, zou je je haar kunnen laten groeien of stylen op een vrouwelijke manier. En verder wat vrouwelijkere kleding dragen ofzo. Maar zorg er wel voor dat dat altijd dingen zijn die jij leuk vindt en geen dingen waar je je niet lekker bij voelt.
Maar als jij je lekker voelt hoe je nou bent en je kan zeggen 'ik negeer die opmerkingen gewoon' dan moet je gewoon lekker blijven dragen en doen hoe je nu bent.
Doe in ieder geval niks waar je niet achterstaat.

Laatst gewijzigd op 02-09-2007 om 12:50.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:36
Verwijderd
Hoe bedoel je: "Wat zou jij doen, en wat is het verstandigst??" Wat kán je doen? En wát zou er verstandig zijn? Als jij je zo prettig voelt, dan is er toch geen probleem? (Hoewel ik door de eerste 'alinea' niet echt overtuigd ben dat je je zo echt prettig voelt...)

Voel je je vrouwelijk? (En kom dan niet aan met 'ik ben lesbisch', want dat zegt, in mijn ogen, niks over wel of niet vrouwelijk zijn.)
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 29-02-2004 @ 13:34:
Ik sluit me aan bij.
Als jij graag als vrouw gezien wil worden en ook geen probleem hebt om d'r zo uit te zien, zou je je haar kunnen laten groeien of stylen op een vrouwelijke manier. En verder wat vrouwelijkere kleding dragen ofzo. Maar zorg er wel voor dat dat altijd dingen zijn die jij leuk vindt en geen dingen waar je je niet lekker bij voelt.
Maar als jij je lekker voelt hoe je nou bent en je kan zeggen 'ik negeer die opmerkingen gewoon' dan moet je gewoon lekker blijven dragen en doen hoe je nu bent.
Doe in ieder geval niks waar je niet achterstaat.
*eens*

Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 16:02
ILUsion
ILUsion is offline
ik herken het probleem;
een vriendin van mij heeft net hetzelfde:
- ze lijkt ook niet helemaal op een meisje (ze heeft amper borsten (sry, it's the truth) en kleedt zich zeer mannelijk (en ook zeer mannelijk kapsel) )
(toevallig is ze ook lesbi)

We zijn wel goede vrienden enzo; maar als we met vrienden wegzijn en (voor ons) onbekenden tegenkomen is vaak de vraag : "Is da nu een jonge of een meiske?". Ik vind het wel heel erg voor haar (en voor jou ook) dat iedereen naar haar kijkt alsof zij een hij is.
Ook op school wordt door sommigen wel eens gespot met haar uiterlijk; misschien nog goed dat die personen het andere feit niet weten ...

BTW; nog een kwetsend feitje: mijn moeder verwijst altijd naar haar als "dat jongetje"

Ikzelf hb het ook al een keertje meegemaakt, omdat ik nu niet echt het toonbeeld ben van een wildebras. Kwetsen is het wel, maar als de bedoeling van de persoon niet negatief is, vergeet je het wel.

Ik zou zeggen: als je jezelf vrouwelijker wilt kleden: zeker doen. Maar kleed je niet vrouwelijker omdat wij dat zeggen, kleed je hoe jij dat zelf wilt.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 16:09
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 29-02-2004 @ 17:02:
- ze lijkt ook niet helemaal op een meisje (ze heeft amper borsten (sry, it's the truth) en kleedt zich zeer mannelijk (en ook zeer mannelijk kapsel) )
(toevallig is ze ook lesbi)
dat vraag ik me af.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 16:31
jetzt
jetzt is offline
ik denk niet dat je in een verkeerd lichaam bent geboren!
ik heb hetzelfde probleem, en ja ik ben ook lesbisch!
iedereen noemt mij een jongen, zelfs mijn ouders... alleen moet ik die nog vertellen dat ik lesbisch ben!
maarja, je bent dus niet de enige, en als je je niet vrouwelijk wilt voelen, of gewoon voelt, kun je daar altijd wat aan doen. Maarja ieder zijn stijl en dat moet je gewoon accepteren!
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 17:06
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Oorbellen is een goeie! Er zijn vast wel oorbellen te vinden die jij leuk vindt....Ze moeten natuurlijk wel zichtbaar zijn....
Oud 29-02-2004, 17:16
Zeldom
Zeldom is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 29-02-2004 @ 18:06:
Oorbellen is een goeie! Er zijn vast wel oorbellen te vinden die jij leuk vindt....Ze moeten natuurlijk wel zichtbaar zijn....
Ergens denk ik niet dat zichtbare oorbellen de oplossing zijn van het probleem...
Oud 29-02-2004, 21:05
logeetje
logeetje is offline
Citaat:
Als jij je zo prettig voelt, dan is er toch geen probleem? (Hoewel ik door de eerste 'alinea' niet echt overtuigd ben dat je je zo echt prettig voelt...)

Voel je je vrouwelijk? (En kom dan niet aan met 'ik ben lesbisch', want dat zegt, in mijn ogen, niks over wel of niet vrouwelijk zijn.) [/B]
Ik voel me thuis erg prettig of bij mij vrienden, zij weten hoe ik wel ben en kennen mij als ware. Meestal is het probleem of wordt het probleem gevormd als ik ga stappen. Niemand zou zich toch prettig voelen als ze als jongen worden aangezien?
Daarbij voel ik mij niet altijd als vrouw, ik heb meer de denkwijze en het gedrag van een man (hoezeer dat ook raar is en niet past bij een vrouw), daar kun je weinig aan veranderen toch? Zelfs mij moeder (zij respecteert mij volledig en we hebben een geweldig contact ) zei laatst dat ik gewoon in een verkeerd lichaam was geboren!
Ik heb vaak dus het gevoel dat ik thuis mezelf kan zijn maar niet in de buitenwereld! Helaas zitten zo veel meer meisjes maar ook jongens.

Daarbij nog één ding: Als een vrouw of meisje veel op een jongen lijkt, zoals kleding en uiterlijk, is het negen van de tien keer een lesbi. Dat gelt ook wel bij jongens maar minder opvallend naar mijn mening.

Laatst gewijzigd op 29-02-2004 om 21:21.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 21:09
logeetje
logeetje is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 29-02-2004 @ 18:06:
Ha das best wel grappig dat je daarover begint, ik had er zelf ook al aangedacht. MAAAAAR het probleem is dat ik dan geen oor-ring wil, maar een piercing boven in het oor en aan één kant. En dat schiet volgens mij niet zo op.
Iedereen denkt vast: "Dan trek je toch gewoon een jurk of rokje aan of doe je make-up op!" Helaas is dat de makkelijke kant en niet dé oplosing, niemand trekt kleren aan waarin je je niet lekker voelt toch??
Oud 29-02-2004, 21:34
Freestyler*
Freestyler* is offline
Nee, een mooie roze trui zal het ook goed doen

maar het is vaak inderdaad het kapsel en wenkbrauwen enzo
maar er zijn toch vast wel meisjesachtige kleren waar jij je wel fijn in voelt

Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 21:54
logeetje
logeetje is offline
Inderdaad dat is het voornaamste probleem, ik denk dat ik het met het kapsel en vooral kleding ga proberen. Desnoods met een roze trui

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten