Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2000, 20:02
thinka
thinka is offline
Of hebben jullie erop gezeten. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je latijn en grieks interessant vind als je het niet gehad hebt. Ik bedoel, ik vind het niet eens interessant en zit er nog minstens 3 jaar aan vast!!!

------------------
Peace and love for everyone!!!
Oud 19-07-2000, 20:45
Optima
Optima is offline
uuhm... heb je het nu over Alexander??? Je moet hem niet ontmoedigen hoor.... Ik zit niet op het gym, maar in vwo +. Net niet het niveau van het gymnasium ( wel evenveel uur in pakket) maar ik heb geen Grieks, en wel Latijn. Wat ook meevalt, is dat mijn leraan een zeer toffe vent is, maakt niet uit als ik een 3 haal ( haal ik nie hoor, daarom ishet zo'n toffe vent )
Oud 19-07-2000, 20:54
Verwijderd
Ik zit wel op het gymnasium, maar meepraten op een forum waar je weinig vanaf weet kan toch ook wel leuk zijn?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2000, 08:06
Alexander
Alexander is offline
Ik zit op een normaal VWO, dus zonder Latijn, en ik denk dat als je zoiets niet hebt als vak, het erg interessant kan lijken, als je uitspraken aan mij reffereerden....

Maar zo snel ontmoedig je me niet !
Oud 23-07-2000, 23:45
mif
mif is offline
Ik doe VWO met Latijn. En ik denk dat het voor Alexander niet zo moeilijk is om ook Latijn te gaan leren. Het enige wat je nodig hebt, is heel veel doorzettingsvermogen.

------------------
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
Oud 29-07-2000, 11:11
jah ik zit op een gymnasium....
Met citaat reageren
Oud 29-07-2000, 17:08
Onbekende
Onbekende is offline
Ik zit op een scholengemeenschap met afdeling gymnasium. We hebben alle lessen met uitzondering van de klassieke talen met de atheneumleerlingen.
Oud 29-07-2000, 21:00
Amidala
Amidala is offline
Twee jaar gymnasium gehad.....
Ga nu Atheneum.....

------------------
May the force be with you!

HOMEPAGE
Met citaat reageren
Oud 08-05-2001, 20:49
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Ik zit half op het Gymnasium, ik doe alleen Grieks, dus is het VWO+...

Leuk, oude topics omhoog halen..
Oud 08-05-2001, 23:08
Verwijderd
Ik doe alleen Latijn en zit op het vwo (in de 6e)
Met citaat reageren
Oud 09-05-2001, 15:16
Alexander
Alexander is offline
Nu is het bijna een jaar later... En nog heb ik niet mijn boekje uit. Weinig tijd, daar houden we het maar op. Amo, amas, amat, amamus, amatis, amant. Zover ben ik nog net gekomen
Maar het is zeker de moeite waard. Je leert er erg veel van, en al is de taal 'dood', toch zijn resten nog springlevend
Eeuwig zonde blijft het, maar ja, gedane zaken nemen geen keer
En misschien is het niet eens zo slecht geweest..
Oud 09-05-2001, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Evergreen schreef:
Ik doe alleen Latijn en zit op het vwo (in de 6e)
hier hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 09-05-2001, 19:29
*suus*
*suus* is offline
ik heb ook alleen latijn en toch zit ik op het gymnasium :-) jah heb wel 2 jaar grieks gehad hoor... maar nu dus lekkur niet meer haha
Oud 09-05-2001, 19:33
Verwijderd
ik doe atheneum met latijn in mijn vrije deel.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2001, 19:40
Mik-mother
Mik-mother is offline
Ik zit tevens op een scholengemeenschap waar een afdeling gymnasium zit. Bij ons noemen ze alles wat minstens 1 klassieke taal heeft, gymnasium. Dus geen gedoe met VWO+.
Oud 09-05-2001, 20:02
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Mik-mother schreef:
Bij ons noemen ze alles wat minstens 1 klassieke taal heeft, gymnasium. Dus geen gedoe met VWO+.
Dat is geloof ik niet helemaal hetzelfde.
Als je een gymnasiumdiploma wilt hebben moet je latijn en grieks hebben gehad. Een van de twee hoef je dan maar een of twee jaar gehad te hebben. Als je slechts een van de twee hebt gehad heet dat geloof ik VWO+.
(Hoe kom ik hier eigenlijk bij? Ik heb het wel eens gehoord, maar ik heb geen idee waar en of dat een betrouwbare bron was)

Citaat:
J@SPER schreef:
Leuk, oude topics omhoog halen..
Ik ben in mijn groot enthousiasme alweer bijne dezelfde reactie aan het plaatsen, zie ik opeens dat hij er al staat! Ik had eerst dus niet gezien dat het een oude topic was.
Oud 09-05-2001, 20:56
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Als je een gymnasiumdiploma wilt hebben moet je latijn en grieks hebben gehad. Een van de twee hoef je dan maar een of twee jaar gehad te hebben. Als je slechts een van de twee hebt gehad heet dat geloof ik VWO+.
Ja? Dan heb ik het verkeerd begrepen, ik heb 2 jaar latijn en grieks gehad, nu alleen grieks. Dus ik krijg wel een gymnasiumdiploma???

Oud 10-05-2001, 08:32
Verwijderd
Mjah, still op Gym. Volgend jaar hoop ik er nog wel te zitten ja...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2001, 16:01
Charlie's Angel 2001
Charlie's Angel 2001 is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Ik zit op een scholengemeenschap met afdeling gymnasium. We hebben alle lessen met uitzondering van de klassieke talen met de atheneumleerlingen.
Is bij ons ook zo.. gelukkig hebben we nog wel les met de atheneumleerlingen..
Oud 10-05-2001, 18:04
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
J@SPER schreef:
Ja? Dan heb ik het verkeerd begrepen, ik heb 2 jaar latijn en grieks gehad, nu alleen grieks. Dus ik krijg wel een gymnasiumdiploma???
Ik meende het, maar misschien heb ik het wel fout. Ik had al gezegd dat ik niet meer wist waar ik dit vandaan had. Het lijkt me verstandig om het gewoon even op school te vragen.
Oud 10-05-2001, 19:20
Verwijderd
Ik schijn ook een gymnasiumdiploma te krijgen...

Ik heb eigenlijk alleen Latijn gehad en doe ook alleen latijnexamen, maar in de onderbouw hebben wij overuren latijn gehad, waardoor we ook de griekse mythologie enz hebben behandeld en dat 'schijnt' genoeg te zijn...

Maar het wisselt bij ons op school met het jaar, hoor... het ene jaar vertellen ze dat je wel een gymdiploma krijgt, het jaar erna dat je het niet krijgt...

Over ongeveer een maand weet ik het!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2001, 11:45
Hannibal
Hannibal is offline
Iedereen lijkt me, wat doe je anders op dit forum.
Alhoewel, de forumbaas hier doet Atheneum+... Alleen Grieks. Kan je jezelf niet een jaar gaan bijspijkeren in Latijn in de zomervakantie?
Oud 12-05-2001, 20:39
NiZZie
NiZZie is offline
eum, ik wil niet vervelend doen hoor
maar volgens mij doe je niet automatisch VWO + als je maar één klassieke taal doet
dat zou betekenen dat ong. 95% van onze gymnasium-eindexamen kandidaten dus geen gymnasium-diploma heeft gehaald maar een VWO+-diploma?
Oud 13-05-2001, 09:50
Ellun
Ellun is offline
Citaat:
J@SPER schreef:

Bij ons zou je wel een gymnasiumdiploma krijgen met alleen Latijn of Grieks, het gaat mede om het aantal extra uren dat je werkt geloof ik. Ik weet het niet helemaal precies. Maar ik vind het best een beetje raar, want dat is toch niet echt eerlijk voor de mensen die wel allebei de klassieke talen doen?

Oud 13-05-2001, 13:13
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Volgens mij krijg je een gymnasiumdiploma als je examen doet in minstens één klassieke taal en minstens één jaar les hebt gevolgd in de andere klassieke taal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2001, 15:31
sab
sab is offline
ik zit op het gym, ja
Met citaat reageren
Oud 15-05-2001, 17:08
hopeloos geval
hopeloos geval is offline
Grieks en latijn zijn júist hartstikke leuk!!!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2001, 15:28
mayonaise
mayonaise is offline
2 jaar latijn gehad
Met citaat reageren
Oud 16-05-2001, 15:31
mayonaise
mayonaise is offline
vwo+ is bij ons iets heel anders hoor. Das als je in de brugklas al latijn wil hebben zodat je in de 3de maar 2 uur hebt en niet zoals ik 4 uur. maar dat heeft niet s met je diploma of met de bovenbouw te maken
Met citaat reageren
Oud 16-05-2001, 17:52
Iejoor
Iejoor is offline
Ik heb alleen latijn, maar dat heet bij ons gewoon gymnasium. VWO + is bij ons wanneer je evenveel uur hebt als iemand die op het atheneum zit, maar wel latijn doet.
Gymnasium is gewoon meer uur, maakt niet uit of je Latijn en Grieks of een van die twee hebt
Met citaat reageren
Oud 16-05-2001, 17:53
Iejoor
Iejoor is offline
op je diploma zal dus waarschijnlijk gewoon gymnasium staan J@sper
Met citaat reageren
Oud 16-05-2001, 21:29
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Iejoor schreef:
op je diploma zal dus waarschijnlijk gewoon gymnasium staan J@sper
Dat dacht 'De bezoeker' ook al, dus I hope so..

Oud 17-05-2001, 13:05
Breg
Breg is offline
Citaat:
Optima schreef:
uuhm... heb je het nu over Alexander??? Je moet hem niet ontmoedigen hoor.... Ik zit niet op het gym, maar in vwo +. Net niet het niveau van het gymnasium ( wel evenveel uur in pakket) maar ik heb geen Grieks, en wel Latijn. Wat ook meevalt, is dat mijn leraan een zeer toffe vent is, maakt niet uit als ik een 3 haal ( haal ik nie hoor, daarom ishet zo'n toffe vent )
He ik zit ook op het vwo+, ik wist niet dat ze dat op meer scholen hadden.

Oud 19-05-2001, 19:07
Ik heb in de 2e en 3e klas latijn en grieks gehad. Ik surf hier nog wel eens rond om mijn kennis op de proef te stellen. En soms om anderen. Die nog niet verder zijn dan ik ooit ben gegaan te helpen. (latijn paste niet meer in mijn profiel, best jammer eigenlijk)
Met citaat reageren
Oud 21-05-2001, 19:24
Tygertjuh
Tygertjuh is offline
Jeeh... gymknobbel hier
Oud 23-05-2001, 23:27
TR
TR is offline

ik zit ook op het gymnasium.

Volgens mij kun je Atheneum+ niet helemaal
vergelijken met het Gymnasium, want behalve
de verplichte klassieke taal, heb je ook
10% meer werk.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2001, 12:22
maseru
maseru is offline
Hoi Allemaal

Een antwoord van mij op deze vraag... Nee ik doe geen gymnasium. Ik had in de brugklas gymnasiumadvies en men wilde mij er graag heen hebben, maar ik wilde niet. Ik wilde meer creatieve vakken hebben en geen Latijn en Grieks. Van dat laatste heb ik achteraf spijt gekregen, maar voor de rest ben ik nog steeds heel blij dat ik atheneum doe. Zo groot is het verschil niet! En ja... je kunt dus geïnteresseerd zijn in klassieke talen als je ze niet hebt. Ik heb nu een tijdje een klein beetje Latijn gedaan, en het was best leuk, ook al leer je het natuurlijk nooit zo goed als een gymnasiast tenzij je er echt op gaat blokken!

Tenslotte nog een handige site: http://home.soneraplaza.nl/mw/prive/norack/startre.htm

en groets Christie

PS ik heb wel KCV
Reageren

Regels voor berichten