Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2004, 17:13
lisanne_tje
lisanne_tje is offline
Ik weet nog niet wat ik wil doen na mijn vwo opleiding.
maar ik weet wel dat het iets moet worden met economie, recht, management of logistiek. Doet er iemand hier een opleiding in dit gebied en kan die m er wat meer over vertellen?????
kusjes lies
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2004, 17:23
Verwijderd
Rechten kan ik je afraden als je niet van veel lezen houdt.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 19:14
Verwijderd
Ik heb een vraag die hier wel een beetje op aansluit: Zou het mogelijk zijn tegelijkertijd zowel Rechten als Economie te studeren? Ik wil dus graag de 2 studies onafhankelijk volgen, maar ik weet niet of het kan en waar dan kan. Bij mijn weten kan dat soort dingen bij de universiteit van Utrecht in ieder geval wel.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 20:21
Verwijderd
Tegelijkertijd lijkt me heel sterk, dat gaat niet werken. Er zijn al vaker vragen over het volgen van twee studies geweest en het antwoord is altijd: dat kan niet, tenzij er speciale regelingen voor zijn. Zo kun je bijvoorbeeld op sommige plekken criminologie & psychologie doen, of recht & management, maar als je op eigen houtje gaat combineren loop je een groot risico dat je colleges dubbel hebt, of erger nog, tentamens dubbel hebt.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 21:33
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-02-2004 @ 21:21:
Tegelijkertijd lijkt me heel sterk, dat gaat niet werken. Er zijn al vaker vragen over het volgen van twee studies geweest en het antwoord is altijd: dat kan niet, tenzij er speciale regelingen voor zijn. Zo kun je bijvoorbeeld op sommige plekken criminologie & psychologie doen, of recht & management, maar als je op eigen houtje gaat combineren loop je een groot risico dat je colleges dubbel hebt, of erger nog, tentamens dubbel hebt.
Wat een onzin. Als je bij rechten al inleiding recht hebt gehad hoef voor economie niet nog eens inleiding tot het recht te doen; zo is het op de KUN geregeld tenminste. Kan me niet voorstellen dat er nog universiteiten zijn die studenten geen vrijstellingen geven. Voor dit soort dingen zijn studieadviseurs, diensten studentenzaken en decanen. Alleen als je niemand inlicht dat je een tweede studie doet, zou de situatie die nare man schetst werkelijkheid kunnen zijn.
Oud 28-02-2004, 21:40
Verwijderd
En? Dan heb je het over één klein vak, te weten inleiding tot het recht, terwijl die studies vier jaar duren. Als die samengevoegd hadden kunnen worden was dat echt al wel gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 14:35
El Kim
El Kim is offline
Je hebt toch ook een studie Rechten en Economie aan de Erasmus (duur: 6 jaar). Zou dat niet iets zijn?
Oud 29-02-2004, 14:43
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 29-02-2004 @ 15:35:
Je hebt toch ook een studie Rechten en Economie aan de Erasmus (duur: 6 jaar). Zou dat niet iets zijn?
Ken je toevallig persoonlijk mensen die die studie volgen?

Voor de rest bedankt voor de informatie iedereen.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 14:50
El Kim
El Kim is offline
Nee, maar ik weet wel dat van mijn oude school een aantal mensen die studie aan de Erasmus ging doen, stond in het jaarboek. Je zou misschien een oproepje kunnen plaatsen op Contact Gezocht?

Voor meer info:
*klik*
*klik*
Reageren

Regels voor berichten