Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2009, 15:43
marrel
marrel is offline
Ik pers de laatste tijd wel eens zelf sinasappels uit en soms blijft er net een glas over wat ik wil bewaren voor later op de avond. Volgens internet kun je het allemaal wel een paar uur of zelfs wel dagen bewaren. (welliswaar met verval van vitamine C)

Alleen toen ik dat pas deed werd het sap heel erg bitter en vies. Is dit toeval geweest? Of kan het eigenlijk toch niet. Zat te denken of het misschien zou helpen als ik er wat citroensap bij zou doen ofzo?

Misschien hebben jullie het verlossende antwoord.
Oud 10-01-2009, 17:05
dennis018
dennis018 is offline
je kan vers geperst sap prima bewaren, het blijft ook goed...

alleen de smaak word inderdaad zuurder omdat het vers is en geen zoetstoffen en dergelijke worden toegevoegd. Het beste kan je gewoon op de dag zelf voor die dag persen... dan blijft het het lekkerste
Met citaat reageren
Oud 11-01-2009, 09:33
blurred
blurred is offline
Dat van die smaak weet ik niet precies. Wel weet ik dat je versgeperst sap het beste afgedekt kunt bewaren, door bijvoorbeeld plastic folie over het glas heen te spannen.
Oud 12-01-2009, 17:33
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Dat van die smaak weet ik niet precies. Wel weet ik dat je versgeperst sap het beste afgedekt kunt bewaren, door bijvoorbeeld plastic folie over het glas heen te spannen.
qft
Oud 15-01-2009, 08:01
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Ik pers de laatste tijd wel eens zelf sinasappels uit en soms blijft er net een glas over wat ik wil bewaren voor later op de avond. Volgens internet kun je het allemaal wel een paar uur of zelfs wel dagen bewaren. (welliswaar met verval van vitamine C)

Alleen toen ik dat pas deed werd het sap heel erg bitter en vies. Is dit toeval geweest? Of kan het eigenlijk toch niet. Zat te denken of het misschien zou helpen als ik er wat citroensap bij zou doen ofzo?

Misschien hebben jullie het verlossende antwoord.
Ik had een poosje geleden hetzelfde. Ik perste het 's avonds uit en de volgende morgen was het echt heel vies!
Oud 15-01-2009, 13:57
marrel
marrel is offline
Citaat:
Ik had een poosje geleden hetzelfde. Ik perste het 's avonds uit en de volgende morgen was het echt heel vies!
Misschien hebben we dan gewoon pech gehad met een stomme sinasappel ofzo? Ik had het ook al na een paar uur toen. 2 uur geperst 5 uur nog eens gedronken ofzo. Doet me er wel aan denken dat ik nog een net heb liggen wat op moet
Reageren

Regels voor berichten