Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik dácht dat het aangeboren was (of dat de aanleg ervoor iig al aanwezig is vanaf je geboorte), weet niet zeker of je dat hieruit kan/mag halen... (nav de eerste drie zinnen) Mja, 'k zal ook eens verder kijken, als het nog niet gevonden is ed. ![]() (mathfreak weet dat wel denk ik...) Ik denk btw dat jij niet zomaar de conclusie kan trekken of hij autistisch is of niet... (ik maak uit je post iig op dat je dat wel denkt iig?) Weet je of hij het er met z'n hulpverlener(s) ed over heeft gehad?
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() @appelsientje87: Als hij alles en iedereen afstoot, vraag ik me een beetje af hoe hij jou als vriendin gekregen heeft; en als die zo gesloten is, waarom je van 'm houd? ![]() Wat voor soort hulp krijgt die dan en hoe merk je dat 't al beter met 'm gaat? Probeer je zelf ook dingen om 'm te helpen en wat probeer je dan zoal? ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Autisme ontwikkel je geleidelijk aan vanaf de geboorte, volgens mij kan het niet ergens halverwege je leven onstaan...
Bijna geen vrienden hebben, afsluiten van alles, in jezelf gekeerd zijn, leven met een bepaald ritme, enz. enz. enz. kunnen ook heel goed kenmerken van een depressie zijn... |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
En waarom ik van hem hou? Onder die geslotenheid zit echt een prachtige jongen en op het moment is het zeker niet makkelijk om dat te zien want zelfs mij sluit ie buiten Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ben zelf Autistisch, nou ja; afgekort dan,
Ik heb PDD-NOS wat in mijn kinderjaren vooral heeft opgetreden; nu blijk ik er niks van over gehouden te hebben...terwijl het blijvend is. Autisme/PDD-Nos komt vaak om hetzelfde neer, Maar ik vind dat mensen met "het" er zich niet te druk over moet maken;;; vooral mensen met autisme...want die kunnen direct in een depressie raken (ik ook, maar weet er mee om te gaan) |
![]() |
||
Citaat:
Het kan ook een andere emotionele aandoening zijn of geen emotionele maar een lage intelligentie, Het heeft vele vormen ervan hoor. |
![]() |
|
PDD-NOS is geen variant op autisme, het is een aan autisme verwante stoornis (ik noem het bij voorkeur een stoornis, geen afwijking
![]() Maar voor absolute zekerheid moet je dan toch bij een professional zijn, en nog belangrijker: hij moet wel geholpen willen worden (als je vind dat het een probleem begint te vormen).
||
Citaat:
Ook wat jij zegt dat hij in zichzelf gekeerd is komt ook bij dat dochtertje voor. Maar ik denk, hoe ouder je word hoe minder last je ervan krijgt, dat het langzaam weggaat.
||
Citaat:
mijn moeder is (kinder)psycholoog, en zij heeft heel veel te maken met autisme. ik weet er zelf niet veel van, maar ze heeft me wel eens verteld dat het vaak voorkomt dat autisten in 1 specfiek ding geinteresseerd zijn (er zijn bijvoorbeeld autisten die het telefoonboek uit hun hoofd kennen, of alles weten over elektrische treinen). ze werkt alleen met jonge kinderen, dus ik weet niet of het kan dat het pas op latere leeftijd naar voren komt. ik denk echter dat het niet zo is dat je 'er van af kunt komen', zoals denk ik ook al blijkt uit de zin Autisme is een complexe stoornis in de hersenen die diep doordringt in de ontwikkeling van de mens op alle levensgebieden. ik weet ook (maar misschien is dat alleen bij hele jonge kinderen, dat weet ik niet) dat autisten met bijna alles wat ze zien gaan draaien... volgens mij is autisme heel erg ingewikkeld en zijn er ook andere mogelijkheden bij deze vriend van jou, want ik denk dat het niet zo simpel is om zomaar van iemand te herkennen dat diegene autistisch is als je er niet heel veel vanaf weet. er zijn wel allerlei testen voor, dus misschien is het een idee als hij eens met een arts (om te beginnen..) en eventueel een psycholoog gaat praten... je zult er wel niks aan hebben.... maar het viel te proberen... kus, lotje
|
Autisme of aanverwante stoornissen komen vaak al vroeg in de ontwikkeling naar buiten. Volgens mij begin je er standaard al voor het derde levensjaar al wat van te zien. Kinderen zoeken weinig sociaal contact, kijken je niet of weinig aan, zijn in zichzelf gekeerd, behandelen mensen weinig anders dan voorwerpen, liggen motorisch iets achter en blijven bij sommige stoornissen achter in taalontwikkeling.
Er zijn verschillende aanverwante stoornissen, waaronder het syndroom van Aserger, PDD-NOS, CD en nog een paar waar ik zo even niet op kom. Niet elke stoornis hoeft een levensbepalende invloed te hebben; met een beetje goede begeleiding is er voor sommige mensen met autisme of een verwante stoornis een vrijwel normale ontwikkeling mogelijk. Zo zijn er zat mensen die er pas tijdens volwassenheid achter komen dat ze een dergelijke stoornis hebben. Draaiende bewegingen zijn overigens vaak geliefd onder mensen die autisme hebben. De draai heeft een bepaalde structuur en regelmaat die snel te zien is, ik denk dat het daar mee te maken heeft. Logica in een verwarrende wereld. In perioden van onzekerheid of instabiliteit kunnen de symptomen volgens mij wel erger worden. Dan heeft zo iemand veel structuur nodig enzo. Ik twijfel er alleen aan of het goed is die symptomen te accepteren, zo veel weet ik er niet van.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
De stoornis van Rett (ook een aan autisme verwante stoornis) kan zich volgens mij wel op wat latere leeftijd ontwikkelen (meen zo iets gelezen te hebben)... Maar goed...volgens mij is dit wel een vrij ernstige stoornis...'t is veel meer dan 'terugtrekken', enz. heeft ook lichamelijke/motorische kenmerken ed. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 01-03-2004 om 18:51. |
![]() |
|
![]() |
Heel herkenbaar voor mij wat hij heeft.
Ik heb precies dezelfde dingen. Maar ik houd er nog wel van om met vrienden om te gaan. Tot voor kort zat ik in therapie. Ik heb daar ook aan een psychdiagnostisch onderzoek gedaan. Men dacht dat ik een lichte 'aan autisti-verwante persoonlijkheidsstoornis' had. Uit de uitslag van het onderzoek is iets anders gekomen. Dat ik niet goed om kan gaan met negatieve dingen/gebeurtenissen (dat zou een te lang verhaal zijn om uit te leggen). Autisme-(stoornissen)is altijd van geboorte af aan bepaald. Ik zou het meer een probleem noemen dat met internet verslaving te maken heeft. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() (Uiteraard laat ik dat niet merken, want dat vinden ze vast niet leuk) Ik ben voorzover ik weet niet autistisch en ook niet depressief.... Alleen vreemd, zelfs mensen die vreemd zijn vinden mij vreemd, doordat ik zo gesloten ben denk ik. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
autisme xtessxa | 2 | 08-12-2016 07:56 | |
Psychologie |
het grote autisme topic Verwijderd | 153 | 04-10-2010 06:05 | |
Psychologie |
Ik kan mijn autisme niet accepteren Verwijderd | 18 | 28-08-2010 15:25 | |