Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja, dat vind ik behoorlijk grof. Zij hebben niks te maken met de Tweede Wereldoorlog, maar worden nog wel betiteld als de mensen die ooit zoveel leed veroorzaakten.
Bovendien, als ze je een keer horen is het behoorlijk lullig. Ze zullen zich meteen ongewenst voelen.
|
De interpretatie is in de loop der jaren heus sterk veranderd. Het heeft een lichtere hoedanigheid gekregen, waardoor de jeugd het als een synoniem is gaan zien.
Als ik het woord Mof hoor, denk ik niet aan een WOll, maar gewoon aan een Duitser, zonder verdere conceptie hierachter. Dit is een iets verder voorbeeld dan de topic over het fenomeen student, maar vergelijkbaar ![]() ![]() |
![]() |
|
jah me broertje gebruikt ut, mij boeit nie zo veel, wij zijn absoluut niet rassisisch, maar ut zijn "die maffe belgen" "die stomme moffen" "die fransen weer" en "die geflipte amerikanen"
tja, weenie, tis gwoon meer uitdrukking eig en of ut nou mof is of belg, ut gaat er om hóe je het gebruikt, niet wát je gebruikt ![]() wat die fransen betrefd; me broertje vind van wel ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() mmm, me grammatica mag ook wel wat beter ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(en aangezien het sarcasme hier wel af druipt, zet ik er geen rol-oog achter) |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
In Duitsland worden mensen die dat soort uitspraken doen achter slot en grendel gezet. Hier lopen ze vrij rond, ongestraft. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vraag me af of het opsluiten van antisemieten geen versterkend effect heeft. Antisemiet haat joden-> antisemiet wordt opgesloten -> Hij trekt de conclusie dat de joden het gedaan hebben-> nog grotere haat omdat hij zijn mening niet mag uiten. Het opsluiten van antisemieten zorgt ervoor dat ze hun mond houden, niet dat ze joden ineens liev en schattig vinden. Indoctrinatie werkt beter dan angst en woede. ![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zou ik ook een bron mogen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Iemand die niet mag zeggen wat hij wil zeggen, kan behoorlijk kwaad worden. Dat hij dat verbaal niet kan uiten, betekent niet dat die haat er niet zit. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
1. Net alsof alle boeren dom zijn (het woord boer wordt nimmer stand-alone gebruikt). 2. Net alsof alle Duitsers de benaming mof kunnen/mogen dragen. Als jij 'domme boer' gewoon gaat gebruiken in een zin met als intentie dat er geen vernederende woordkeus op grond van verleden gebruikt mag worden, kan ik de volgende zin formuleren met als fundering jouw bijdrage: "Wie domme boer zegt, is een mof en dient te worden opgeknoopt". ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik durf erom te wedden dat er in elk land wel zo'n anti-semitisch site'je is opgericht. Dus je geweldige bewijs doet me vrij weinig. Tis dan ook niet echt een verrassing dat er ook een nederlandse variant bestaat. En ja, die tekst is vrij heftig, dat is de duitse, italiaanse, poolse, oostenrijkse, engelse, deense, franse en spaanse tekst ook. Heb je de turken trouwens wel eens over de koerden gehoord...? PoePoe. Dat bewijst trouwens ook dat het nog erger kan dan deze tamelijk onschuldige nederlandse uitspraken. En ohja, Duitsland staat zo bekend om zijn neo-nazische bewegingen omdat die bewegingen ook actie ondernemen. Dat komt in Nederland ten opzichte van Duitsland relatief weinig voor.
Laatst gewijzigd op 12-03-2004 om 19:17. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Gezien de achtergrond van de daders, leden van de neonazistische Nederlandse Volksunie (NVU), lijkt het correct hier niet enkel van zware mishandeling maar ook van poging tot moord te spreken. In februari 2002 werd een joods jongeren-voetbalteam in Amsterdam-Noord belaagd door spelers en supporters van voetbalclub SC Oriënt. Nadat de joodse spelers van het veld waren gejaagd werden zij in de kleedkamers aangevallen, waarbij een speler een ernstige hersenschudding opliep en een ander gescheurde enkelbanden. De tuchtcommissie van de KNVB spreekt SC Oriënt vrij van beschuldigingen van antisemitisme. In mei 2002 werden de kinderen van de joodse basisschool Rosh Pina opnieuw slachtoffer van een antisemitische aanval. Bij een picknick werden de kinderen beschoten vanuit een aangrenzend huis. De politie arresteerde de daders en nam twee windbuksen in beslag. Er was sprake van een meerpersoonlijk daderschap. Later op de dag werd de kinderen bij recreatiemeer Bussloo (Stedendriehoek) vanuit een kleedhokje toegeroepen 'Juden raus'. Oh, ja, dat is waar ook. Extreem-rechts geweld tegen joden komt in Nederland bijna niet voor... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De NVU, waarvan vier aanhangers een joodse jongen mishandelden, is bijvoorbeeld niet verboden. Zie hun website: www.nvu.info |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1.) in Duitsland worden mensen die neonazi lulkoek verkopen als tuig gezien, 2.) in Nederland niet, En dat koppel je dan met een duidelijk mentaliteitsverschil. Heb je dat allemaal onderzocht? Of 'weet' je dat gewoon? Of heb je een goede bron? Ik geloof er namelijk niets van dat het verschil zo groot is en dat je het daarom ook meteen een mentaliteitsverschil kan noemen. Misschien dat je hier in NL meer opvangt over de echt extreme neonazi-groepen in Duitsland en dat het daarom meer als tuig lijkt. De kleinere 'zaken' zie of hoor je niet, maar wél de kleinere 'zaken' in NL. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Jou geloof is in algehele tegenstijd met mijn ervaringen, en als je hier een krant openslaat over allochtonen dan heb je dezelfde lulkoek als wanneer je een flyer van extreem rechts in duitsland krijgt toegestopt, met als leuk verschil dat die extreem rechtsen daar als tuig worden gezien, en het hier gewoon in de gerenomeerde dagbladen staat. Zegt toch zeker wel iets uit over de mentaliteit van het nederlandse volk jegens allochtonen en buitenlanders ![]() |
![]() |
|
![]() |
Of het woord nou een andere betekenis heeft gekregen voor sommige mensen of niet, ik vind niet dat dat er toe doet. In de geschiedenis heeft het zo'n negatieve klank gekregen dat dat het woord altijd zal tekenen, en het altijd overkomt als 'die negatieve duitsers'. Gewoon niet meer gebruiken dus.
@FA: Ga ergens in een hoekje medelijden met jezelf hebben ofzo, dan hebben wij geen last meer van je.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Uit een Europees onderzoek bleken de Grieken het meest rascistische volk te zijn en niet de Nederlanders, FA.
Maar hij heeft krijg wel een punt als hij zegt dat Nederlanders ten tijde van WO erg fanatiek de Joden hebben begeleid naar hun dood.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Het Weerwolfspel #43 Dark Phoenix | 500 | 08-01-2008 20:11 | |