Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2004, 14:55
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik heb aangeboden gekregen om bij iemand schoon te maken een of twee keer per week (ga vr eerst peilen wat voor huis t is en hoe vaak ik denk dat t nodig is)
maarre wat kun je zwart voor schoonmaken vragen op t moment? hoor bedragen van 10-15euro van iedereen maar mijn schoonmoeder maakt schoon voor 25euro per 4u... vind dat te weinig want bij thuiszorg verdien ik dus meer en dan krijg ik nog vakgeld ook... als je zwart werkt kun je per uur toch meer vragen omdat er geen kosten bij komen kijken??

wat vinden jullie???
ps heb helemaal nog geen idee wat hij voor bedrag in gedachten had maar ik weet wel dat ie geld zat heeft en dat ik zelf mag bepalen hoeveel uur k nodig heb (jij weet t t beste zei is )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2004, 15:31
Verwijderd
Zoals je zegt, dat kun je zelf bepalen. Noem een bedrag en dan gaat hij daar wel op in, als hij het teveel vindt zal hij het verlagen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 18:08
Verwijderd
totaal offtopic besef ik nu :

Ik zou bij de thuiszorg gaan werken. Het gaat niet alleen om het geld maar ook om jouw rechten: wat gebeurd er als je je vertild, je enkel zwikt of een ander ongeluk krijgt terwijl je daar aan het werk bent. Ik weet niet hoe goed je de mensen kent waarvoor je gaat werken maar thuishulpen worden beschuldigd van stelen. Als je voor een organisatie werkt heb je in ieder geval nog je collega's en Ztm die een goed woordje voor je kunnen doen. Als je daar zwart werkt, is het jouw woord tegen dat van hen.

Ik heb gehoord dat de prijs van schoonmaaksters minimaal 8 euro is. Maximaal 15 euro.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 18:20
Verwijderd
mijn nicht maakt schoon op een camping *huisjes boenen enzo* en verdient bijna 10 euro per uur. mijn zus heeft ook een schoonmaakjob gehad bij een bedrijf, en die verdiende ook rond de 10 euro. dus ik vind rond de 8-10 euro best redelijk om te vragen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 18:22
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
uh zie mn post daar staat ook in: bij de thuiszorg verdien ik......
dus ik werk daar al maar ik heb dus n 18-24u contract en wegens de onduidelijkheid over t aantal klanten dat opzegt (eigen bijdrage is pas deze maand bekend) kan ik vast nu maar 18u werken en pas over n half jaar op zn vroegst evt 24u vaste uren hebben dat is dus omdat ze eerst duielijkheid willen hebben over t aantal klanten dat zal blijven... voor tzelfde geld zegt 1 klant van mij op en kunnen ze mijn uren niet opvullen vandaar dus...

en dit gaat dus om de zoon van een van mijn vaste klanten.. hij praat nergens over en ik ben me ervan bewust dat ik dus geen geld heb word ik ziek tis gewoon een extra zakcentje ben neit van plan nog meer extra huizen te nemen puur deze.. kvroeg me gewoon af wat anderen erover horen (de bedragen per uur)
omdat mn schoonma er zo op blijft hameren dat zij 25euro voor 4 u krijgt en dat dat veel is nou ik vind dat bagger weinig ik wil sowieso niet minder krijgen dan ik bij de thuiszorg krijg
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 18:23
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-03-2004 @ 16:31:
Zoals je zegt, dat kun je zelf bepalen. Noem een bedrag en dan gaat hij daar wel op in, als hij het teveel vindt zal hij het verlagen.
jah idd maar ik wil niet te onredelijk overkomen
enne ik wil er ook rekening mee houden dat hij dus omlaag gaat en dat ik dan toch nog een mooi bedrag over kan houden...
als je t uitrekend heb ik bij de thuiszorg incl vakgeld dan (omgerekend) toch bijna10euro dus wil dat eigenlijk wel hebben.. want als ik ziek ben heb ik weer niks dat wil ik incalculeren....
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 19:35
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 03-03-2004 @ 19:23:
jah idd maar ik wil niet te onredelijk overkomen
enne ik wil er ook rekening mee houden dat hij dus omlaag gaat en dat ik dan toch nog een mooi bedrag over kan houden...
als je t uitrekend heb ik bij de thuiszorg incl vakgeld dan (omgerekend) toch bijna10euro dus wil dat eigenlijk wel hebben.. want als ik ziek ben heb ik weer niks dat wil ik incalculeren....
De schoonmaakster bij ons krijgt 30 euro voor 4 uur (vaak is ze wel wat eerder klaar enzo, dus denk dat 10 euro wel redleijk is
Oud 03-03-2004, 23:56
Verwijderd
10 euro per uur lijkt me meer dan redelijk. Het is natuurlijk vrij simpel werk met veel voordelen (eigen tijd indelen, flexibel, je kan je tijd er voor nemen)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 11:30
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
jah idd ben sowieso erg benieuwd hoe t er daar uitziet mrg ga ik langs en ik ga t op 10euro houden denk ik.. is ook makkelijk rekenen mocht ik een keer half uur langer doorwerken of eerder weggaan... enne idd hij zegt zelf: je moet maar kijken hoeveel uur jij denkt dat t nodig is dat weet jij t beste (dit bewijst dat ie zelf echt geen flikker doet )
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 14:20
Princesita
Princesita is offline
Ik heb een tijdje bij iemand schoolgemaakt, normaal huis, 2 onder 1 kapper. Deed ik 2 a 3 uur per week over, en dan deed ik de boven Of de onderverdieping, en sowieso altijd de badkamer en wc. Ik kreeg hier 10 euro per uur voor, is wel een goede prijs denk ik. Misschien kun jij wel ietsje meer vragen omdat je wat ouder bent? Maar 10 euro lijkt mij op zich ook wel goed
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 19:46
xuslo
xuslo is offline
onze schoonmaakster krijgt 25 euro per 3 uur. ik vind dat wel redelijk om te vragen....
Oud 05-03-2004, 12:51
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik krijg dus ook 25euro per 3uur maar ga 2x 3uur werken tis heel groot ene dag doe ik boven en de andere dag onder.. en zijn drukkerij zit onder zijn huis (t hele pand is dus in principe van hem) dus af en toe ook ff daar stofzuigen en keuken en wc schoonmaken...
zal goed moeten gaan plannen hoop dat t lukt en dat ik er kan blijven want 50euro per week erbij is mooi

enne ik heb een beetje gelogen want zn zus wou me 7,50 per uur geven toen keek die man (mn baas dus in principe) me aan van wat verdien je dan bij de thuiszorg?? ik zei 9euro maar goed dat is dus 8,50 khoop niet dat ze daarachter komt
maar ik wou t niet voor 7,50 doen vooral omdat t echt flink aanpoten is....
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 09:46
very drunk driver
very drunk driver is offline
ik kreeg om een discotheek schoon te maken 7 euro per uur. maar dan ook de wc's

ik denk dan dat 30 euro per 3 uur wel redelijk is vooral voor iemand van 20.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:
en dit gaat dus om de zoon van een van mijn vaste klanten.. hij praat nergens over en ik ben me ervan bewust dat ik dus geen geld heb word ik ziek tis gewoon een extra zakcentje ben
Maar als die zoon jouw beschuldigd van diefstal, gaat hij dat ook even melden bij de thuiszorg; dan heb je zwart gewerkt en je bent beschuldigd van diefstal. Dit is misschien een worst case scenario maar de schoonmaker/hulp is altijd de eerste verdachte als een klant iets kwijt is. Je kan beter legaal een 2e baan erbij zoeken in een bejaardenhuis o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 14:06
kakelkip
kakelkip is offline
onze schoonmaakster verdiend 18 euro per 2 uur....

maar das opzich niet weinig

zou ong. 7 a 8 euro per uur vragen
Oud 10-03-2004, 15:32
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
jah ik had idd 10 kunnen vragen MAAR hij heeft n eigen zaak dus als ie dan wit iemand zou nemen zou ie weer wat beter uitkomen belastingtechnisch dus ik dacht ach als ik het hier naar mn zin heb (hij is wel heel spontaan en zn kindereen tot nu toe ook)
dan vind ik het wel lekker om 50euro handje contantje te hebben elke week dan hoef ik doordeweeks niks te pinnen en kan ik wat beter mn geld op de bank sparen (anders pin ik 3-4x 20euro in de eerste weken van mn salaris hahaha)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten