Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2004, 09:31
Raakvlak
Raakvlak is offline
Zoals aangekondigd in het topic over de vermeende saaiheid van 'letteren' een topic over het doel ervan.

Voorbeeld van een overzcihtelijke post:

Raakvlak:
Doel van mezelf : nu en dan wat werk lezen, sneller goed van slecht werk onderscheiden. Fouten eruit kunnen halen. Geen baat bij zelf publiceren.

Doel van de site : mensen publiceren hun verhalen, andere mensen reageren daarop. Mensen zouden naar kwaliteit moeten streven, waardoor slechte verhalen mogen worden afgemaakt, tenzij de fouten voortkomen uit onwetenheid. (jonge mensen die willen schrijven afzeiken is een nono. Maar mensen die serieus met schrijven zeggen bezig te zijn, steeds een grote bek hebben maar zelf geen kwaliteit leveren mogen worden anagepakt)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2004, 10:44
Verwijderd
Ik spreek als mezelf, niet als moddereter:

Doel voor mijzelf
Mogelijk enigzins proberen de dodelijke saaiheid en vernietiging die de middelbare school toebrengt aan het onderwerp literatuur teniet te doen. Ander doel is om geschreven teksten te publiceren en reacties te krijgen.

Doel van Letteren:
Ik zou het niet, zoals Raakvlak, willen beperken tot een forum over zelfgeschreven verhalen, hoewel dit zeker een belangrijke spil is. Hier moet ruimte zijn voor literatuur in welke zin van het woord dan ook. Er zouden ook meer discussies moeten zijn, maar de meeste discussies beperken zich vaak tot de reacties op geschreven verhalen en tot 'dit boek was goed' 'nee, dit boek was niet goed' (ook ik zelf maak me vaak schuldig aan het laatste).

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 10:53
Raakvlak
Raakvlak is offline
Correctie: Raakvlak wil het ook niet beperken tot verhalen.
Alle literaire zaken zijn welkom, uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 14:21
sublime
sublime is offline
Doel van mezelf : inspiratie op doen voor te lezen boeken, kijken hoe anderen zich met literatuur bezighouden, discussies over het nut van literatuur(onderwijs) volgen en me er in mengen en af en toe schrijfsels lezen en/of posten; mij gaat het meestal meer om de literatuur-kant van dit forum dan om de schrijf-kant

Doel van de site : mijns inziens een mogelijkheid bieden voor beginnende (amateur)schrijvers om onbekenden hun werk te laten bekritiseren en van opbouwende kritiek te voorzien. daarnaast, wat LUH ook zei, een andere kant van literatuur laten zien dan de manier waarop het op de middelbare scholen momenteel wordt gebracht. natuurlijk komen hier in de eerste plaats mensen die zich al enigszins voor literatuur interesseren (lijkt mij), maar dit forum biedt wel een mogelijkheid om met leeftijdsgenoten meningen, ideeën en ervaringen op het gebied van literatuur uit te wisselen.

aangezien je op veel middelbare scholen niet snel mensen vindt die die interesse delen lijkt me dat erg zinvol. > het "you're not alone!!!!" idee
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 16:16
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 02-03-2004 @ 11:44:
moddereter
sorry, dit wordt een absoluut irrelevante reactie:
k dacht dat hier stond dat je modder ging eten
Oud 03-03-2004, 00:04
Charlottetje
Charlottetje is offline
Doel voor mijzelf:
Vermaak, in eerste instantie.
Lezen voor zover dat leuk is, en vervolgens eventueel nog nutteloos commentaar geven (want ik heb er natuurlijk absoluut geen verstand van, kan alleen zeggen wat ik vind, meer niet)
En discussies, kunnen ook erg leuk zijn..

doel van Letteren:
discussie, literatuur bekritiseren en inderdaad is het leuk te lezen over literatuur, wat het eigenlijk is zeg maar. Literatuur van een andere kant belichten dan op school vaak gebeurd.
Verhalen kunnen plaatsen en kunnen bekritiseren ook.
Ookal heeft iemand niet de ambitie een echt schrijver te worden, ik zelf vind het bijvoorbeeld ook gewoon leuk mijn schrijfsels, die gewoon voor eigen gebruik zijn, wel te verbeteren...
Oud 10-03-2004, 12:42
Endomychus
Endomychus is offline
voor mij is dit om verhalen te droppen en advies of tips te vragen of tips aan iemand te geven. Helaas is de scheiding tussen bekritiseren en afkraken op dit forum ver te zoeken
Reageren

Regels voor berichten