Advertentie | |
|
![]() |
|
ik herken het wel.. iedereen in mijn vriendinnengroep heeft het afgelopen half jaar een vriendje gehad en ik niet (door omstandigheden weliswaar). Ik was ook heel erg jaloers, maar ik besefte me dat het een natuurlijk gevoel is en dat het erbij hoort. Je moet je denk ik realiseren dat je niet altijd kunt hebben wat een ander heeft, ondanks het al 'behaalde' geluk van diegene. Misschien hebben ze gewoon een pakketje extra geluk gehad bij de geboorte ofzo
![]() Nou ja, succes ermee iig! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik heb haar nog niet gesproken vandaag, meeb is dit weer es n reden voor n goed gesprek. Dan laat ze me vast ook de dingen zien waar zij me om benijd ![]() Thnx voor je reactie, t zet me blijkbaar al op andere gedachten ![]()
|
Ik heb ook nog een periode gehad dat ik een tikkeltje jaloers was op een bloedmooie vriendin van me. Ze kon zowaar iedereen rond haar vingers winden.
Maar door veel te babbelen heb ik geleerd dat zij haar mooiheid ook niet altijd apprecieert. Ze weet nooit of mensen haar graag hebben om wat ze is. Ze heeft dan uiteindelijk ook gestopt met school na in een lichte depressie te hebben gesukkeld. Maar voor de buitenwereld zag ze er heel succesvol uit. |
![]() |
|
![]() |
ik vind het knap van je dat je er al met je vriendin over praat!
![]() ja, ik herken het wel een beetje ja ik ben er meestal erg bang voor dat een jongen die ik leuk vind, voor een van mijn vriendinnen zal vallen maarja, daar is niks aan te doen soms erger ik me ook aan hun gedrag, dus ik zij hebben ook hun mindere punten, net als ik (alleen lijkt het altijd alsof ik er meer heb ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Senks voor je reactie ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Als k me aan hen erger, dan laat k dat altijd wel op de een of andere manier blijken ![]() Senks voor je reactie ![]()
||
![]() |
Citaat:
En natuurlijk is uiterlijk niet alles. Je moet lekker in je vel zitten, en soms heeft dat ook een positief effect op je uiterlijk. Ik bedenk me net dat t misschien ook door bepaalde mensen uit mn omgeving komt waardoor ik mezelf niet aantrekkelijk vind. De sfeer in onze klas is nou niet dat je zegt ![]() Ook jij bedankt voor je reactie.
|
Uiterlijk betekent niks,en misschien lijkt die jongen leuk over msn maar valt hij in het echt heel erg tegen!!
En zij voelt zich vast en zeker ok wel is ongelukkig over haar lichaam of wat dan ook.. Praat er met haar over.. Door het voor te leggen en te vragen wat zij zal doen in die situatie? Succes!
||
Citaat:
Het scheelt niet aan die vriendin, maar aan jou. Het is reeds goed dat je beseft dat je jaloerse gevoelens hebt over bepaalde dingen van haar. Nu moet je die eens anders bekijken. Is het een minderwaardigheidscomplex over die dingen die je hebt? Het is idd zo als je klas niet zo op en top is, dat je negatieve zelfbeeld daar nog eens in bevestigd wordt. edit: Moest je werken aan je zelfbeeld en die wat kunnen opkrikken, zou je veel minder jaloerse gevoelens hebben, denk ik. Laatst gewijzigd op 11-03-2004 om 16:55. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Liefs, Ruud |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Minderwaardigheidscomplex vind k wel een groot woord, maar dat geeft niet. Ik heb nu één keer in de week een gesprek met iemand van school, omdat k vermoedde dat k faalangst had. Dat heb k niet, maar t neigt er wel naar. We praten ook over de situatie in onze klas, en k hoop dat er nog voor de tijd die rest een oplossing komt zodat we tog terug kunnen kijken op een redelijk fijne middelbare schoolcarrière *droomt weg ![]() ![]() Conclusie: I'm workin' on it, samen met mn vriendinnen ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Meeb dat jij dan ook wat aan deze reacties hebt ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Ik herken het ook wel een beetje... Ik heb een vriendin, en die lijkt zo perfect. Ze doet allerlei dingen die ik ook zou willen doen, is allerlei dingen die ik ook zou willen zijn, ga zo maar door. Ik benijd haar regelmatig een beetje. Dat komt met perioden. Ik voel mezelf dan zo stom en 'niks' als ik me vergelijk met haar. In andere perioden ben ik juist blij met mezelf, en vind ik dat ik het beter getroffen heb dan zij.
Ik heb er niet echt tips voor; probeer gewoon geen onredelijk beeld over jezelf te krijgen omdat zij zogenaamd perfect zou zijn. Er zijn vast een heleboel mensen die blij zouden zijn als ze jou zouden zijn! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik heb me ook voorgenomen aan mn zelfbeeld te gaan werken, zoals te lezen valt in bovenstaande reacties. Dat is denk k t enige dat k doen kan. Senks voor je reactie.
||
Citaat:
![]() Het gaat dus over een meisje waar ik verliefd op ben, wat nu een goeie vriendin geworden is... en nu is zij verliefd op mijn beste vriend ![]() Hoe het nu is, voel ik me ook niet helemaal goed... ze durft het hem niet te vertellen ![]() Hij weet het nu ook ondertussen... Maar ja, ik zal er maar mee moeten leren leven... *sniff* ![]() Liefs, Ruud Laatst gewijzigd op 12-03-2004 om 19:49. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Jaloers op je vrienden omdat zij wel samenwonen Blackeyed | 34 | 01-02-2009 21:12 | |
Liefde & Relatie |
Jaloers op de exen en verleden van m'n vriend :-( smurfinnetje198 | 64 | 01-08-2006 16:22 | |
Liefde & Relatie |
hebben jullie dr problemen mee al zou je vriend/in een beste vriend/in hebben?? sunflower83 | 28 | 28-05-2004 11:38 | |
Liefde & Relatie |
Jaloers op vrienden? Verwijderd | 31 | 03-05-2004 11:23 | |
Liefde & Relatie |
Een persoon die verliefd is op jouw vriend(in)... Verwijderd | 28 | 17-04-2003 18:37 | |
Liefde & Relatie |
Mijn moeder is jaloers op me schoonfamilie HelpMePlease | 10 | 18-05-2002 17:50 |