Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2004, 20:50
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 18-10-2011 om 21:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2004, 21:14
Verwijderd
Je mag maar twee keer blijven zitten op het regulier onderwijs, toch...?

Toelatingseisen voor twee jaar in één zullen per school verschillen, denk ik. Een overgangsbewijs van vier naar vijf vwo zul je iig moeten hebben (maar die heb je ook). Verder misschien leeftijd en motivatie. En niet te vergeten veel geld ('t is vaak een stuk duurder dan regulier onderwijs). Volwassen onderwijs zou je eventueel ook nog kunnen overwegen.

En/of heel hard gaan werken en zorgen dat je over gaat.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 21:19
mosterd
mosterd is offline
je kan vwo 5,6 in 1 jaar doen op ROC als je maar een overgangsbewijs hebt van 4vwo naar 5
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 21:20
ieniemienie
ieniemienie is offline
Je kunt het sprint vwo gaan doen. Dat is via het ROC. Dan kan je 5 en 6 in een jaar doen. Maar voor zover ik weet kan dat alleen via de volwassen opleiding. Maar dat moet je bij de instelling zelf informeren. De decaan op je school kan je in ieder geval meer vertellen.
Je zegt dat je waarschijnlijk blijft zitten, je kunt ook nog heel hard gaan werken en wel over gaan...

Succes ermee!
Oud 10-03-2004, 21:30
Verwijderd
Citaat:
oreo schreef op 10-03-2004 @ 22:21:
Ik woon nl. in Friesland. En er is een in A'dam die me toe zou laten.
Ik weet dat er in Leeuwarden ook één zat (die had iig twee jaar havo in één, misschien ook wel twee jaar vwo in één)...wie weet nog steeds...ik weet alleen geen naam...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 21:35
thunder110
thunder110 is offline
Versneld VWO is wel heel intensief he? Ik lees nu dat je wat toetsweken heb gemist ofzo, en dat je 14 weken in therapie gaat. Als je vijf en zes VWO in een jaar doet, zul je daar geen tijd meer voor hebben.
Oud 10-03-2004, 21:39
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef op 10-03-2004 @ 22:35:
Versneld VWO is wel heel intensief he? Ik lees nu dat je wat toetsweken heb gemist ofzo, en dat je 14 weken in therapie gaat. Als je vijf en zes VWO in een jaar doet, zul je daar geen tijd meer voor hebben.
Dat doet ze dan toch ook pas volgend jaar...? Wie weet is haar leven dan weer een beetje op orde... Maar misschien is gewoon volwassen onderwijs wel weer handiger, omdat je dan meer tijd 'overhoudt'.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 22:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
oreo schreef op 10-03-2004 @ 22:43:
t is inderdaad zo dat k in therapie ga voor 14 weken. maar als k toegelaten wordt begint zo'n versnelde opleiding pas in september. Tegen die tijd zal mijn therapie al ten einde zijn.En ook is mn leven wat meer op orde. (hopelijk!) Het is nu voor mij gewoon onmogelijk om nog gewoon naar school te gaan en keihard ervoor te gaan. Er zijn nu teveel dingen gaande waardoor ik me niet op school kan concentreren.

Ik weet dat het intensief is maar k zou het dan wel aankunnen
Ik heb nog nooit een onvoldoende gehaald in mn leven. Gemiddelde is rond de 8/9 .K ben ben blijven zitten wegens gebrek aan cijfers...
Maar je kan dus op zich wel leren?
En kan je jezelf ook inzetten om iets te gaan doen, ook al heb je geen zin? En ook als het slecht met je gaat, denk je dat je dan genoeg zelfdiscipline hebt?
Want vergis je niet, 5 en 6 vwo in 1 jaar is echt keihard werken!! Je wint er dan wel één jaartje mee, maar als je denkt dat je niet genoeg zelfdiscipline hebt zou ik er niet aan beginnen, want dan zak je geheid en zit je alsnog op evenveel jaren. Dan kun je het beter rustig aan doen en 5 en 6 vwo gewoon los van elkaar doen.
Reageren

Regels voor berichten