Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2004, 16:32
Stefanie
Stefanie is offline
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort het spel Resident Evil gekocht en ik vind hem echt goed en vooral heel eng

Wie heeft dit spel en wat vind je dr van? Heb je hem al uitgespeeld? Misschien nog tips voor me?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2004, 17:28
beeble
beeble is offline
me broertje heeft het spel, het ziet er cool uit, maar de besturing vind ik voor de rest is het een goed spel.
Oud 05-04-2004, 19:08
D@mien
D@mien is offline
Deel 1 vind ik zéér goed...de controls wen je wel aan...de sfeer is érg goed....
Deel 0 vind ik tegenvallen....minder eng...
Oud 05-04-2004, 19:28
Stefanie
Stefanie is offline
Hebben jullie nog tips ofzo of iets wat je echt moet weten? Wat is bijvoorbeeld de eindbaas? Ik ben nu bij een stuk ergens in een ander huisje met een gigantisch grote spin
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 19:54
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 05-04-2004 @ 20:28 :
Hebben jullie nog tips ofzo of iets wat je echt moet weten? Wat is bijvoorbeeld de eindbaas? Ik ben nu bij een stuk ergens in een ander huisje met een gigantisch grote spin
Je moet dan nog een redelijk stukje doorspelen..het irritantste deel komt nog...(irritante vijanden)..wat de eindbaas is merk je wel
Oud 05-04-2004, 20:38
Verwijderd
Het spel is sowieso een van de briljantste spellen ooit.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 10:16
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
D@mien schreef op 05-04-2004 @ 20:54 :
Je moet dan nog een redelijk stukje doorspelen..het irritantste deel komt nog...(irritante vijanden)..wat de eindbaas is merk je wel
Oke, we zijn nu met dat bassin met die haaien en hebben het water en alles dr uit laten lopen. Het is alleen heel vervelend dat niet je oneindig veel spullen kan oppakken en dat je constant terug moet naar die kist.

Maar is dat spel heel groot (het huis, tuin etc. namelijk wel Echt huge gewoon)?

En wat zijn die irritantere vijanden dan?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 10:29
Verwijderd
Hunters....

Die springen van alle kanten door de ruiten heen, zijn verschrikkelijk snel en als je ze de tijd geeft om aan te vallen onthoofden ze je in een keer.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 10:41
Stefanie
Stefanie is offline
Hoe zien die eruit? Ook dood net als die zombies?

En ik had trouwens nog een vraagje

Er liggen verspreid een aantal dode mensen in het huis, moet je die laten liggen of verbranden, want mn vriend en ik waren bang dat ze anders weer zouden opstaan. Het waren geen zombies, maar echt mensen zeg maar...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 10:59
Verwijderd
Ze zien eruit als groene moerasmenneren met grote klauwen.

Je hoeft alleen 'al dode' zombies/weetikveel wat in de fik te steken, anders komen ze terug als 'crimson heads' en die zijn bijna even snel/sterk als die hunters.

zie ook www.gamefaqs.com
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 11:13
Stefanie
Stefanie is offline
Dankje! Zat net ook al wat rond te neuzen daaro...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 11:30
Verwijderd
Niet de walktrough bekijken hm, dat verpest een hoop spanning enzo.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 12:04
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Reverend schreef op 06-04-2004 @ 12:30 :
Niet de walktrough bekijken hm, dat verpest een hoop spanning enzo.
Oepzzz

Sorry, ik kan dat nooit laten. Al weet ik nu nog niet wat de eindbaas is. De walkthrough was nog niet afgemaakt ofzo...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:13
Verwijderd
vrouwen...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:53
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Je kan alle zombies wel in de fik zetten, maar je hebt niet altijd genoeg benzine. Om te voorkomen dat ze terugkomen als crimson heads is het daarom verstandig hun kop eraf te blasten met de shotgun. Je moet met de shotgun op ze richten, dan omhoog ingedrukt houden. Dan moet je ze dichterbij laten komen, ongeveer als je shotgun onder hun kin gericht is. Dan een keertje shieten, en BOEM.. onthoofd als het goed is, en zo hoef je dus geen benzine en een aansteker mee te slepen/te gebruiken.

Ik vind het een briljante game. Vooral die vette schrikmomenten, als die honden of hunters door de ruiten springen of een deur inbeuken, of als zo'n crimson head op je afstormt in een kamer waar je de zombies vermoord had.
Oud 06-04-2004, 14:01
Verwijderd
Je kan beter de shotgunkogels voor de hunters e.d gebruiken. Zombies kan je trouwens ook makkelijk ontlopen, wat in het begin aan te raden is.

wel die shotgun trick gebruiken als er 3 zombies vlakbij je zijn, dan is het wel waard om in een x 3 headshots te geven
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:13
Stefanie
Stefanie is offline
Jep, dat wist ik allemaal al. Of zo'n handgranaatjes in zn mond proppen En ik hoorde trouwens ook dat je een bepaald pistool voor de eindbaas moet bewaren of iig genoeg kogels, maar weet ff niet hoe t heet.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:14
Verwijderd
Je hebt voor de eindbaas niet een bepaald pistool nodig, wel is er een manier om hem vrij simpel te verslaan.

speel je trouwens met jill of met chris?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:14
Stefanie
Stefanie is offline
Wat ik trouwens jammer vind is dit: als je in een kamer staat en je hoort dat er iets is dan kun je niet meteen zien wat omdat het beeld niet meedraait, dat vind ik echt heel irritant. Dan moet je dus net zo lang wachten tot het voor je staat om het neer te knallen.

Of zoals bij die wortels van die plant. Je denkt dat het een vijand is en begint te schieten, maar het gaat maar niet dood. Op een gegeven moment probeer je er doorheen te lopen en gebeurd er helemaal niets...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:16
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Reverend schreef op 06-04-2004 @ 15:14 :
Je hebt voor de eindbaas niet een bepaald pistool nodig, wel is er een manier om hem vrij simpel te verslaan.

speel je trouwens met jill of met chris?
Met Chris speelt mn vriend en ik ben begonnen met Jill.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:16
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Reverend schreef op 06-04-2004 @ 15:14 :
Dat dachten wij eigenlijk... Naja, fout gedacht
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 20:32
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 06-04-2004 @ 14:53 :
Je kan alle zombies wel in de fik zetten, maar je hebt niet altijd genoeg benzine. Om te voorkomen dat ze terugkomen als crimson heads is het daarom verstandig hun kop eraf te blasten met de shotgun. Je moet met de shotgun op ze richten, dan omhoog ingedrukt houden. Dan moet je ze dichterbij laten komen, ongeveer als je shotgun onder hun kin gericht is. Dan een keertje shieten, en BOEM.. onthoofd als het goed is, en zo hoef je dus geen benzine en een aansteker mee te slepen/te gebruiken.
Dat werkt goed, maar het is nog verstandiger om zombies in hun knieeen te schieten. De kans dat je ze daarmee op voorhand al permanent uitschakeld(te herkennen aan een "plop"geluid) is minstens zo groot als bij een headshot. Maar er is nog een groot voordeel: als het niet lukt om ze met een knieschot permanent te doden en ze wel terug komen als crimsonheads, zijn ze door de schade AANZIENLIJK langzamer geworden. In ieder geval zo langzaam dat je ze gemakkelijk kunt 'outrunnen'

(Ik weet overigens niet of dit altijd werkt, maar die keren dat ik het probeerde ging het goed)
Reageren

Regels voor berichten