Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2004, 14:07
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
hallo zoals jullie misschien al hebben gezien op games heb ik een probleempje met mohaa

nu hebben ze mij daar wijsgemaakt dat ik mijn videokaart moest updaten??

ik heb deze videokaart
NVIDIA GeForce2 MX/MX 400

hoe nu verder??
Oud 11-03-2004, 14:10
Rieno
Rieno is offline
een nieuwe videokaart kopen....en nee, das geen geintje
(je kunt altijd nog de nieuwste drivers van de nVidia site halen en installeren, maar of het dan lekker draait?)
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 14:14
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
waarom zou die dan niet lekker draaien??
Oud 11-03-2004, 15:34
Koning
Koning is offline
Citaat:
FOOIJDONK schreef op 11-03-2004 @ 14:32:
ik heb dit spel dus geinstalleerd, maar als ik het wil spelen krijg ik deze foutmelding:

...GLW_ChoosePFD( 16, 16, 0 )
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...failed to find an appropriate PIXELFORMAT
...restoring display settings
...WARNING: could not set the given mode (3)
...shutting down QGL
...unloading OpenGL DLL
...assuming '3dfxvgl' is a standalone driver
...initializing QGL
...WARNING: missing Glide installation, assuming no 3Dfx available
...shutting down QGL
GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem

en daar kan ik dus geen taart van bakken,

kunnen jullie mij mischien ff helpen??

het lijk er op dat je 3dfx wilt gebruiken, dit ondersteunt jou kaart niet.. je moet met deze kaart direct3d of opengl gebuiken.... probeer het spel in "safe mode" te openen en het te veranderen..

die nieuwe drivers (forceware 5x.xx) moet je zeker downloaden.. ze zijn niet helemaal bedoelt voor jou kaart maar je mertk denkik niks.. probeer maar ff...

http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Oud 11-03-2004, 19:06
Dumbass
Dumbass is offline
ik zou ineens ander mobo, cpu en videokaart kope.
Je hebt nu waarschijnlijk een pentium 3 en dan is het niet de moeite om ander videokaart te kopen.
Als je dit dan toch wil dan doen is de radeon 9600pro het beste
maar als je een nieuw mobo, cpu koopt neem dan een radeon 9800pro of xt
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 19:24
Hoppla
Hoppla is offline
videokaart update en spelen maar
Oud 12-03-2004, 03:02
Dannemann
Dannemann is offline
Wat een onzin, met die video kaart kon ik mohaa goed spelen vroeger, ik heb weleens bij games problemen gehad met nieuwe drivers en toen ik wat oudere installeerde werkten ze wel weer
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 08:56
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Dit ligt neit aan je videokaart hoor, je videokaart is goed zat vor MOHAA, ik heb dat een hele tijd gespeeld met een radeon 7000, dus jouw kaart meot hier perfect voor zijn.

Zoals hierboven al gezegd word lijkt jouw probleem erinderdaad op dat je gebruik wilt maken van 3dfx drivertjes, dit werkt dus neit, dit werkt alleen maar met Voodoo kaarten (oud en voor die tijd retesnel). Kortom, als ik eht me goed herinner zat er een configuratie programmatje bij, daarmee kan je de grafix drivers veranderen. Direct3D is waarschijnlijk het beste voor jou. OpenGL kan ook best, is als je mazzel hebt iets sneller, maar volgens mij waren nVidea kaarten juist beter in Direct3D dan in OpenGL.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 19:43
--Rob Smid--
--Rob Smid-- is offline
euhm, ik had winXP geinstalled en had hetzelfde probleem(en dezelfde videokaart) geupdate en hij deed et weer
Oud 18-03-2004, 14:40
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 12-03-2004 @ 09:56:
Dit ligt neit aan je videokaart hoor, je videokaart is goed zat vor MOHAA, ik heb dat een hele tijd gespeeld met een radeon 7000, dus jouw kaart meot hier perfect voor zijn.

Zoals hierboven al gezegd word lijkt jouw probleem erinderdaad op dat je gebruik wilt maken van 3dfx drivertjes, dit werkt dus neit, dit werkt alleen maar met Voodoo kaarten (oud en voor die tijd retesnel). Kortom, als ik eht me goed herinner zat er een configuratie programmatje bij, daarmee kan je de grafix drivers veranderen. Direct3D is waarschijnlijk het beste voor jou. OpenGL kan ook best, is als je mazzel hebt iets sneller, maar volgens mij waren nVidea kaarten juist beter in Direct3D dan in OpenGL.
oh....ok dan...ik heb zelf ook zo'n Ge-Force geval in mn eigen bak en daar waag ik me niet zo snel aan spellen
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 18:16
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 18-03-2004 @ 15:40:
oh....ok dan...ik heb zelf ook zo'n Ge-Force geval in mn eigen bak en daar waag ik me niet zo snel aan spellen
Je video akart kan best goed (oudere) spellen aan hoor. Dingen zoals counterstrike, mohaa enzo kan ie perfect draaien hoor.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 20:05
pimomes1987
pimomes1987 is offline
Ik had een tijdje geleden nog een GF 2 GTS 64mb en MOHAA haperde ook op mn pc. Toen heb ik het geheugen van 265mb (RDRAM) naar 512mb uitgebreid en geen centje pijn meer gehad. Ram erbij zetten kan heel veel schelen. Zeker de oude SDRAM modules kosten bijna nix meer dus ik zou het cker eens overwegen...
Reageren

Regels voor berichten