Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2004, 13:53
Sint Juttemis
Sint Juttemis is offline
Ik hoor wel eens dat mensen verschrikkelijk zwak, ziek en misselijk worden van het drinken van verschillende alcoholische en non-alcoholische drankjes achter elkaar (en dan drinken ze het niet eens door elkaar).
Zo weet ik dat je geen Cola en Baileys achter elkaar mag drinken, omdat er dan een dikke substantie in je maag ontstaat waar je gegarandeerd ziek van wordt.

Dus nou is mijn vraag: welke andere alcoholische drankjes mag je absoluut niet met elkaar mengen/ achter elkaar drinken?

Iemand ervaring?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2004, 13:57
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Dit paste beter op drugs en alcohol.
Oud 20-03-2004, 14:10
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef op 20-03-2004 @ 14:57:
Dit paste beter op drugs en alcohol.
Oud 20-03-2004, 14:25
Outlaw
Outlaw is offline
Ik weet zowieso uit ervaring dat je Blue Caracao beter niet met iets anders kan drinken en zeker niet met bier...

Wijn, en dan zeker witte wijn is ook neit bepaald een goede combinatie met bier...

Net als de meeste sterkere dranken.
Oud 20-03-2004, 14:32
Dolores
Dolores is offline
Verschilt ook wel per persoon.. maar bij mij is de combinatie tussen wijn en bier een keer héél slecht gevallen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 14:41
reuffneck32
reuffneck32 is offline
er was toch zoon spul, als je dat met iets meng ging je dood?....ken alleen niet meer op de namen komen
maar dat ging dan volgens mij onwijs gisten en ging je dood...ja als je het lekker vind mag je het wel mixen maar niet slim dus

edit: jo laat ik eens de begin post lezen...cola met bayles(zoiets) dus, ga je met een beetje geluk aan dood
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 18:19
*maai*
*maai* is offline
Zoals het alom bekende spreekwoord zegt: Bier na wijn geeft venijn.
Oud 20-03-2004, 18:58
Verwijderd
nee, zijn allemaal fabeltjes. Als je niet meer dan een glas of drie drinkt, dan wordt je ook niet ziek, wat voor dingen je ook met elkaar mengt (ja oke, van drie limonadeglazen wodka word je wel ziek, of van drie glazen bier-met-gootsteenontstopper, maar dat soort dingen kun je zelf ook wel bedenken).
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 18:59
Verwijderd
WoUw wEt j3 WeL Je mO3T 3gT UiTkIjKeN MeT BaIl3y$ En s3vEn uP WaNt dAr kUn jE EgT DoD An gAn11!1!! hIhI DuZz *OnE LuV*
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 19:04
Verwijderd
Citaat:
TrIple schreef op 20-03-2004 @ 15:25:
(...)
Wijn, en dan zeker witte wijn is ook neit bepaald een goede combinatie met bier...
(...)
Daar heb ik nog nooit iets van gemerkt, en ik heb toch regelmatig veel verschillende soorten bier en wijn door elkaar gedronken.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 20:58
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-03-2004 @ 19:59:
WoUw wEt j3 WeL Je mO3T 3gT UiTkIjKeN MeT BaIl3y$ En s3vEn uP WaNt dAr kUn jE EgT DoD An gAn11!1!! hIhI DuZz *OnE LuV*
Hahahaha
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Wil je met me trouwen?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 10:41
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb vaak genoeg baileys met seven-up gedronken, maar er is nog nooit wat gebeurd... Verschilt dat ook per persoon dan?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 10:42
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Zoek een dokter, nare man krijgt breezerverschijnselen
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 11:20
martijn1985
martijn1985 is offline
Wijn en sterk is niet zo'n punt hoor, ten minste: ik had van beide dranken op een avond behoorlijk wat op, maar ik had de volgende dag eigenlijk nergens last van.
Oud 21-03-2004, 11:53
A*
A* is offline
Wijn en bier.
Flugel, bier, en wijn.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 12:17
Verwijderd
Baileys en cola/7-up is gewoon gelul.
En eerst wijn en dan sterker maakt ook niet uit, andersom kan het wel voor problemen zorgen. :/
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 13:15
melkpakje
melkpakje is offline
Citaat:
Ik weet zowieso uit ervaring dat je Blue Caracao beter niet met iets anders kan drinken en zeker niet met bier...

Net als de meeste sterkere dranken.
hmzz...ik drink witte wijn en bier altijd door elkaar / na elkaar en ik merk er nooit wat van...
jah behalve dat je als je er teveel van drinkt de volgende dag een kater hebt
Oud 23-03-2004, 13:01
Verwijderd
advocaat mixen met 7 up, in een teug achteroverslaan en dan razendsnel een banaan naar binnen peuzelen
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 13:11
Verwijderd
Baileys met iets mixen, zoals seven-up, maakt echt geen zak uit. 'k Drink regelmatig Baileys en daarna cola, nooit ergens last van gehad. Ook als je het in een glas doet, gebeurt er níets.

Echt onzin dus.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 13:19
Verwijderd
ik heb het getest... een glas 7-up met wat baileys... het ging behoorlijk vlokken maar zag er nou niet zo uit dat je dr dood van gaat oid...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 13:21
Boogie
Boogie is offline
---> Drugs & Alcohol
Oud 23-03-2004, 13:23
Verwijderd
Combinatie baileys - tonic is niet dodelijk!!! Uitleg
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 13:51
Verwijderd
Citaat:
mwa ik heb meestal wel lol dan
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 14:46
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Katje schreef op 23-03-2004 @ 14:51:
mwa ik heb meestal wel lol dan

same here

verder kan ik bijna alles hebben volgens mij. De enige combo die me nog wel eens aan het draaien brengt is veel alcohol en veel wiet...

als er een van de twee in mindere (maar toch wel redelijke) mate aanwezig is maakt het niets uit.......

immuun zijn de gekste
Oud 23-03-2004, 15:05
Verwijderd
weer dat fabeltje...

Verschillend per persoon. Meeste witte wijn (behalve canei) bezorgt me probs evenals bier.

Voor de rest, blue curaçau is gewoon te mixen, anders stond ik er niet meer, is gewoon uitproberen wat je zel en niet kunt hebben. Succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 15:50
]{ing
]{ing is offline
de slechte combinatie was toch wel een fles jack, bier en daarna een paar teugen champagne gecombineerd met een hoop heftige wiet. toen was mijn grens wel ruimschoots overschreden
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 16:06
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
]{ing schreef op 23-03-2004 @ 16:50:
de slechte combinatie was toch wel een fles jack, bier en daarna een paar teugen champagne gecombineerd met een hoop heftige wiet. toen was mijn grens wel ruimschoots overschreden

hehe, ik herinner me ook zo'n voorval met artic ipv jack...

ohja....en 1 hijs van een joint

hehe, sjoerd lag op z'n 16e al kotsend voor de plaatselijke ballentent
Oud 23-03-2004, 16:36
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
ik vind t echt onzin...
je kan absoluut alles achter elkaar zuipen met of zonder alcohol

t maakt echt niet uit.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 17:18
Verwijderd
damn, hou je aan deze gouden regels en alles gaat goed.

bier na wijn brengt venijn
wijn na bier brengt vertier
drink je verschillende soorten wijn, begin dan bij de zwakste en eindig met de sterkste, dus drink 'omhoog'.
beperk je zoveel mogelijk tot dezelfde drank, dus ga niet alle mixdrankjes op 1 avond uitproberen, want gegarandeerd dat je je minder gaat voelen.
Mijn ervaringen met red label de hele avond en dan 2 slokken martini zijn niet goed te noemen
en baileys en frisdrank is NIET dodelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:00
professor2
professor2 is offline
Citaat:
sjek schreef op 23-03-2004 @ 18:18:
damn, hou je aan deze gouden regels en alles gaat goed.

bier na wijn brengt venijn
wijn na bier brengt vertier
drink je verschillende soorten wijn, begin dan bij de zwakste en eindig met de sterkste, dus drink 'omhoog'.
rare onzin ik drink zovaak na elkaar voor elkaar he maakt egt neit uit tenzij je gewoon te veel drinkt maar dat heb je met alle drank en wijn omhoog drinken ik mehebe r nooit wat van gemerkt
mja misschien ben ik wel een erg ongevoelig persoon
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:04
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 23-03-2004 @ 19:00:
rare onzin ik drink zovaak na elkaar voor elkaar he maakt egt neit uit tenzij je gewoon te veel drinkt maar dat heb je met alle drank en wijn omhoog drinken ik mehebe r nooit wat van gemerkt
mja misschien ben ik wel een erg ongevoelig persoon
je drinkt gewoon te weinig
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 12:57
QuietNoise
QuietNoise is offline
als je slecht tegen drank kan zijn al die versjes wel handig, maar als je sowieso er vrij goed tegen kan, maakt t allemaal geen hol uit..
maar t ongezondst van allemaal is toch volgens mij nog steeds wel dingen als 'gratis bier' daar heb ik toch best vaak mensen op onderuit zien gaan (in grotere tenten is het voor een bierpunk zonder geld meestal wel gratis zuipen, omdat er genoeg half lege flesjes rond staan war niemand op let )
maar ikzelf lus nog steeds geen bier, dus ik drink meestal alleen maar zelf geimporteerde vodka van de duitse aldi in grote hoeveelheden (4,99 per 70 cl en best drinkbaar)

SuuZ
Oud 24-03-2004, 18:18
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-03-2004 @ 14:11:
Baileys met iets mixen, zoals seven-up, maakt echt geen zak uit. 'k Drink regelmatig Baileys en daarna cola, nooit ergens last van gehad. Ook als je het in een glas doet, gebeurt er níets.

Echt onzin dus.
om je verhaal te onderbouwen

http://www.delta.tudelft.nl/jaargangen/29/38/aap.html

en laaat ik nou noooit meer iemand horen over baileys en frisdrank
Reageren

Regels voor berichten