Advertentie | |
|
![]() |
|
Dit is komt mij echt heel erg bekend voor, en wel van mijn ex-vriendin. Die had in de tijd dat ik nog veel contact met haar had echt precies hetzelfde. Ik weet niet heel goed hoe zij dit alles tegenwoordig beleefd, maar ik denk wel dat je er mischien wat aan hebt om het er met haar over te hebben. Zij is namelijk ook lid van dit forum, mischien dat je haar een prive berichtje kan sturen. Ik weet niet zeker of ze daar blij van word, maar als je er belangstelling bij hebt moet je mij maar even in pm haar gebruikersnaam vragen. Het ligt alleen wat lastig omdat zij op dit moment helaas geen contact met mij wil, en ik wil ons moeizame contact op het moment niet nog verder verpesten, aangezien ik haar met mijn eigen probleempjes juist nu zelf ook wel weer kan gebruiken als raadgever als ze nog weer contact met mij wil. Mgoed aan de andere kant gaat het hier om jou en als ze je ermee kan helpen zal ze het vast nie heel erg vinden. Want volgens mij hebben jullie echt precies hetzelfde!
Wat ik je er verder over kan zeggen is dit: het is absoluut niet zo dat als jou vader zo is dat jij ook zo bent of wordt. Ten eerste is hier geen enkele logische reden voor te bedenken, en ten tweede juist omdat je er zo bang voor bent zal het niet snel gebeuren denk ik. Natuurlijk blijft het wel heel vervelend, ik kan het me helemaal voorstellen gezien wat ik ervan meegemaakt heb. Ik weet niet hoe oud je bent, maar je moet beseffen dat je hem niet je hele leven zo dicht om je heen houdt (alhoewel je daar nu mischien niet heel veel aan hebt ![]() Over het saaie, nutteloze gevoel: Ik denk dat iedereen dat op zijn tijd heeft. Het is wel heel vervelend, maar ik denk dat het ook iets is wat voor een deel in je hoofd zit. Ik weet niet wat je zoal doet de hele week, maar volgens mij is er niemand die echt de hele week door volgepland heeft, en bovendien denk ik ook nie dat je daar blij van zou worden ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 14-03-2004 om 23:04. |
![]() |
||
Citaat:
|
Wat wil je?
Realiseer dat. I do what I like and I like what I do, dat is waar je denk ik achteraan moet gaan. Doe de dingen die je leuk vindt, leer over dingen die je interessant vindt en ben zoals je het liefste wilt zijn. Dat is moeilijk, zeker als het allemaal nieuwe dingen zijn, maar er zijn zo veel mogelijkheden. Soms is het gewoon beter naar de mogelijkheden te kijken in plaats van de bezwaren. Durf uit te spreken wat je wilt en durf voor de dingen te gaan die je echt graag wilt. En als het mis gaat is het rot, maar heb je er waarschijnlijk een waardevolle ervaring bij.
||
Citaat:
Ik heb hem pas leren appreciëren toen ik (weeral eens) in een dipje zat en hij me trooste. Toen kwam er meer openheid en eindelijk eens gesprek in de plaats dan elkaar te treiteren. Ik leerde een andere kant van mijn vader kennen en besef nu dat hij eigenlijk heel veel van me houd. Hij begrijpt veel dingen niet aan me, terwijl mijn moeder dat wel redelijk kan, maar hij probeert en zit met me in. Ik waardeer dit ongelofelijk en toen hij zei dat hij me graag zag en zo toen ik aan het huilen was (op stage, slecht moment en ik moest daar de hele week slapen, voelde me opgesloten..bla) begon ik spontaan nog harder te wenen. Ik wil maar zeggen, aan een persoon zijn er veel al dan niet verdoken kanten en voor je deze eens gezocht hebt, moet je proberen niet al te vlug een oordeel te vellen en daarop enkel de bevestigigen zien. Sta er eens bij stil wat hij reeds voor je gedaan heeft. Denk eens aan zijn angsten, hoe hij zich niet moet voelen. Probeer een keertje stil te staan dat hij zich zowiezo reeds kwetsbaar voelt en door jullie misschien wel nog meer in zijn schulp gaat kruipen. Denk er eens over na. |
![]() |
||
Citaat:
"Ik VeRVeEl mUh WIe VRoLuhKt MiJ oP?" Aan de aantal keren dat ik dat al langs heb zien komen te zien, loop je niet zo heel veel mis. Ik denk dat je meer naar jezelf kan proberen te kijken ipv je te meten aan anderen (niet dat ikzelf altijd dat advies opvolg, maar dat is een ander verhaal..). Jij maakt de regels van wat je gaat doen, jij weet wat je prettig vind. Het is jouw feestje. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb het ook (gehad). Ik zit nu al vanaf december thuis (daarvoor was ik drie maanden naar het buitenalnd), even tellen, 3 maanden dus. Ik ga niet naar school en ik werk niet. Al mijn vriendinnen zitten in het buitenland (iedereen is klaar met school en neemt een tussenjaar) behalve een vriendin en mn vriend. Begin april ga ik ook weg voor twee maanden. Maar van december tot april moet ik ook maar wat zien te doen. Op een of andere manier kom ik die tijd wel door, met niksdoen, ik heb geen idee wat ik allemaal doe maar eigenlijk is het niks. Bijvoorbeeld rijles of een stukje fietsen is nu het hoogtepunt van mijn dag terwijl ik vroeger eerst naar school ging tot een uur of drie, dan nog even chillen met vriendinnen, vervolgens huiswerk maken en eventueel savonds weer wat afspreken met mensen. Ik doe nu zoveel minder maar ik geniet des te meer van de dingen die ik wél doe. In het begin was het moeilijk, begin januari gingen veel vriendinnen weer naar het buitenland. Ik zat thuis te niksen en dacht steeds: "Oh, iedereen is nu met allemaal mensen die ze niet kennen aan het uitgaan en allemaal leuke dingen aan het doen en dit en dat en zus en zo". Maar nu ik weet dat ik zelf ook dat soort dingen ga doen vind ik het minder erg. Je moet gewoon voor jezelf leven, doen wat jíj leuk vindt en niet alles steeds met anderen vergelijken. Ik probeer gewoon meer dingen zelf te ondernemen, zwemmen, fietsen, mn kamer eens grondig opruimen, koken, weet ik veel, doe wat je leuk vindt. Succes.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Sponstanietje: Ik moet ineens denken aan die vage TMF chat: "Ik VeRVeEl mUh WIe VRoLuhKt MiJ oP?" Aan de aantal keren dat ik dat al langs heb zien komen te zien, loop je niet zo heel veel mis. Ik denk dat je meer naar jezelf kan proberen te kijken ipv je te meten aan anderen (niet dat ikzelf altijd dat advies opvolg, maar dat is een ander verhaal..). Jij maakt de regels van wat je gaat doen, jij weet wat je prettig vind. Het is jouw feestje. jah, je hebt helemaal gelijk! ik zal proberen m'n gedachten gang daar in om te vormen ![]() phensicske <verhaal> hey wat "leuk" dat het zo hetzelfde verhaal is. Ik had echt het idee dat ik de enige was die zo met haar vader omging. Wat je zegt over dat hij ook andere kanten heeft, dat weet ik ook wel. Maar het is zo moeilijk om m'n gedragwijze tegenover hem te veranderen. dat je hem hebt leren appreciëren vind ik heel mooi. ik ben benieuwd of zoiets bij mij, met zo'n gebeurtenis, ook nog 'ns gebeurd..
||
Citaat:
Ik ga niet zeggen dat het allemaal koek en ei is nu, zeker niet. We hebben elke dag nog misverstanden of dan weet ik dat hij uit is op discussie en wil ik niet antwoorden, maar dan maakt hij zich toch kwaad en zitten we dan toch in die discussie. Maar nu is het behalve die mindere dingen, ook soms eens aangenaam en kunnen we al eens een normale conversatie aangaan. 't Vergt tijd, maar er zit wel verbetering in, met zijn ups en downs. Veel succes ermee. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 | |
De Kantine |
SAAI leefde, SAAI leeft, SAAI zal leven! #1790 Verwijderd | 500 | 03-03-2013 19:21 | |
Psychologie |
heb jij een "psychische stoornis" ? (of hoe je dat netjes zegt) RammsteinRulez | 133 | 16-08-2009 12:12 | |
Psychologie |
Psychische problemen en relaties vlinderbloem | 22 | 08-06-2007 17:35 | |
Psychologie |
Psychisch / psychiatrisch Angel Eyes | 19 | 06-05-2007 22:30 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Daklozen Heraclitus | 14 | 06-03-2002 07:50 |