Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2007, 20:21
RammsteinRulez
Avatar van RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
ikzelf niet, al verdenk ik mezelf af en toe van de een of de andere stoornis....hypochonder misschien?

nee hoor, k mankeer niets!

en jullie? wat brengt jullie op het psychologie gedeelte van s.com?
zelf een psychisch probleem/stoornis/syndroom? familie ermee?
gewoon interesse?

vroeg ik me zo af...
Advertentie
Oud 05-09-2007, 20:41
Izietje
Izietje is offline
Gwn interesse, ik vind psychologie heel boeiend
__________________
I love Yoghurt!!
Oud 05-09-2007, 20:44
Verwijderd
Ik ben er forumbaas.

En hoe ik er ooit beland ben: uit interesse en omdat ik al fb was op de voorloper ervan en één van de aanstichters was van het huidige Psychologie.
Oud 05-09-2007, 20:57
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ik lucht af en toe (wat vaker) en slik medicatie tegen depressie en ga daarvoor weer terug in behandeling

verder intresseer ik me sowieso in de mens
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 05-09-2007, 21:40
Verwijderd
Ik ben hier vooral uit interesse en om te luchten. Daarnaast heb ik een sociale fobie waarvoor ik in therapie ga zeer binnenkort.
Oud 05-09-2007, 21:53
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
geen idee,
ik had wel een keer een gesprekje met mijn buurman (psycholoog) waarin ik het had over mijn kijk op mensen..
daarop kwam spontaan een reactie van zijn kant 'een psychopaat heeft dat vaak ook'

doet me aan de middelbare denken.. ik vond het zo jammer in die tijd dat er geen opleiding tot psychopaat was. simpelweg om de reden dat het me best fijn lijkt om zo chaotisch te denken.
als je op één of andere manier je gezonde verstand zou kunnen weghalen, dan zou alles een stuk makkelijker zijn. geen verantwoordelijkheid, geen toerekeningsvatbaarheid en misschien wel geen spijt.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Oud 05-09-2007, 22:08
Verwijderd
ik kwam hier ooit toen ik in de problemen zat (dystime stoornis, psychose, borderline in ontwikkeling). Tegenwoordig gaat het stukken beter met me, ik slik medicatie en dat werkt goed en als het goed is krijgt mijn behandeling ook binnenkort een vervolg. Ik ben hier nu vooral omdat ik me in de psychologie van de mens interesseer, ik reageer niet meer zo veel.
Oud 05-09-2007, 22:10
Verwijderd
ik heb er 3 officiële
en 1 onofficiële
Oud 05-09-2007, 22:39
Beautiful Freak
Beautiful Freak is offline
(nog) niks officieels, maar er is een groot vermoeden van ADD en een dysthyme stoornis uitgesproken.
Oud 05-09-2007, 23:59
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
geen idee,
ik had wel een keer een gesprekje met mijn buurman (psycholoog) waarin ik het had over mijn kijk op mensen..
daarop kwam spontaan een reactie van zijn kant 'een psychopaat heeft dat vaak ook'

doet me aan de middelbare denken.. ik vond het zo jammer in die tijd dat er geen opleiding tot psychopaat was. simpelweg om de reden dat het me best fijn lijkt om zo chaotisch te denken.
als je op één of andere manier je gezonde verstand zou kunnen weghalen, dan zou alles een stuk makkelijker zijn. geen verantwoordelijkheid, geen toerekeningsvatbaarheid en misschien wel geen spijt.
Een anti sociale persoonlijkheidsstoornis (dat wat ze vroeger psychopaat noemden) karakeriseert zich eerder door een ontbrekende gewetensfunctie dan door een chaotische brein.

En ik kan me niet zo goed voorstellen dat je dit zou willen hebben?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 06-09-2007, 06:47
Verwijderd
Citaat:
als je op één of andere manier je gezonde verstand zou kunnen weghalen, dan zou alles een stuk makkelijker zijn. geen verantwoordelijkheid, geen toerekeningsvatbaarheid en misschien wel geen spijt.
En zou je binnen de kortste keren worden opgenomen op een gesloten afdeling omdat je een gevaar was voor jezelf en je omgeving. En dan is het leven opeens een stuk minder makkelijk...
Oud 06-09-2007, 06:55
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Ik ben hier terecht gekomen in een periode dat het niet zo goed met me ging, psychisch gezien. Heb geen officiele diagnoses, maar loop momenteel wel bij de Riagg.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 06-09-2007, 07:28
Luki
Avatar van Luki
Luki is offline
Nee sorry heb geen psychische stoornis behalve totale krankzinnigheid. Verder vind ik dit forum soms best interessant.
__________________
Don't laugh! Life's very serious business!
Oud 06-09-2007, 11:12
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Ik heb een 12 jaar lange depressie gehad met 2 pieken (zwaar depressief, in de eerste zelfs suicidaal) van elk ongeveer 2 jaar. Waar ik eindelijk vanaf ben.
Verder vermoed ik dat ik wel eens hoogsensitief zou kunnen zijn (het zou een hoop verklaren). Tevens vermoeder mensen in mijn omgeving dat ik wel eens ADD zou kunnen hebben maar dat kan samenliggen met hoogbegaafdheid (en die laatste is wel officieel vastgelegd)
Ik heb er al 2 reeksen gesprekken met een psycholoog op zitten en ga binnenkort een assertiviteitstraining doen. Maar ik vermaak me tegenwoordig wel (inmiddels al weer 4 maand een gelukkig mens )

Verder interresseer ik me wel voor psychologie en zou ik het leuk vinden om mensen te kunnen helpen met mijn ervaring.
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Oud 06-09-2007, 11:13
Verwijderd
Depressie gehad en ik heb ADD. Ook vanwege interesse in psychologie.
Oud 06-09-2007, 11:29
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
WTF, ik dacht dat ik hier gepost had. Zeker vergeten op reply te drukken...

Ik heb geen stoornissen, dat is ook niet de reden dat ik interesse heb in de psychologie. Ik heb wel angststoornissen gehad (helemaal over), maar de klinische kant van de psychologie trekt me niet zo dus dat is niet de reden.

Ik heb al langere tijd interesse in de psychologie, ik wil graag weten waarom mensen op een bepaalde manier redeneren, hoe ze hun denkbeelden vormen, welke bepalende factoren daarbij kunnen kijken en hoe dat te beïnvloeden is. De cognitieve ontwikkelingspsychologie vind ik dan ook de meest interessante richting. Mijn studie heeft ook te maken met de experimentele ontwikkelingspsychologie.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 06-09-2007, 11:34
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik zit hier al sinds mijn 15de. Toen was ik zwaar depressief. Ondertussen heb ik een dyshyme stoornis en een borderline persoonlijkheidsstoornis en zit ik hier nog steeds.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 06-09-2007, 12:44
Verwijderd
Geen stoornissen, vind de psyche gewoon interessant. Maar ik post dan ook weinig.
Ads door Google
Oud 06-09-2007, 12:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben verdacht van borderline, heb een jaar psychotherapie gevolgd omdat ik al een aantal jaar een beetje de weg kwijt was en er zelf niet meer uitkwam. Daarna voelde ik me wel weer sterk genoeg om zelf de wereld aan te kunnen en voelde ik me alleen maar belemmert in m'n vrijheid. Ik ben blij dat ik toen gestopt ben en voel me nu onwijs goed (ook door andere factoren). Ik kwam hier overigens terecht omdat ik benieuwd was wat het in zou houden en toen vond ik het wel fijn om hier m'n verhaal kwijt te kunnen en feedback te krijgen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-09-2007, 14:28
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Niet echt, ik kom hier vooral omdat je mag mauwen zonder dat er iemand commentaar op kan hebben
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 06-09-2007, 15:19
Verwijderd
Ik vind de psyche van de mens heel interessant
En wat kruimel zegt: 'Ik wil graag weten waarom mensen op een bepaalde manier redeneren, hoe ze hun denkbeelden vormen, welke bepalende factoren daarbij kunnen kijken en hoe dat te beïnvloeden is.'

Daarnaast heb ik een depressie, en PTTS.
Ben er voor in behandeling.
Oud 06-09-2007, 15:26
ScheleKameel
ScheleKameel is offline
Ik heb klassiek autisme,
en trekken van een schizoide en schizotypische persoonlijkheid.

Maar ik interesseer me ook zeer in dit onderwerp.
__________________
RUN BEFORE I'M FASTER THAN YOU....
Oud 06-09-2007, 15:29
Verwijderd
vind het vooral interessant, maar ben zelf ook ziek en gestoord..
Oud 06-09-2007, 15:32
Verwijderd
Ik krijg medicatie tegen bipolariteit, maar het is 'em vooral te doen om de langdurige depressieve periodes, van manische episodes heb ik geen last. Verder heb ik ook last van een ongewoon grote onzekerheid in alles wat ik doe en denk, daar moet nog aan gewerkt worden.

In het gezin...mijn vader is bipolair van het lichte type, mijn broer is momenteel herstellende van een heel zware depressie, mijn zus sukkelt al haar hele leven met wat we vermoeden dat borderline is. En in de familie zitten ook wel een paar kronkels in de hersenen. Enkel mijn moeder is relatief gezond in haar kop . Maarja, die wordt dan soms weer miserabel van ons gedrag .

Maar verder zit ik hier uiteraard ook omdat de motivatie van mensen in hun handelen mij interesseert.
Oud 06-09-2007, 17:03
moon
Avatar van moon
moon is offline
Ik vind psychologie in de eerste plaats gewoon boeiend en daarom kom ik hier ook. Ik kom hier ook omdat ik zelf een (of meerdere) psychischestoornis(sen) heb. Ik heb 2 depressies gehad, ik heb 2 officiële diagnoses gehad: borderline en de meest recente is (sociale) angststoornis en niet gediagnostiseerd maar wel een vermoeden: een hele lichte vorm van autisme (overigens kan ik mezelf in dat laatste niet vinden). Ik vind het prettig om hier te komen om mijn hart te kunnen luchten en soms een topic te openen met een persoonlijk probleem of om te vragen hoe andere forummers ergens over denken. Ook vind ik het prettig om andere forummers zo nu en dan even moed in te kunnen spreken. Dat is eigenlijk wat dit forum zo interressant maakt.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Advertentie
Oud 06-09-2007, 17:09
Verwijderd
Citaat:
en jullie? wat brengt jullie op het psychologie gedeelte van s.com?
Ik kwam hier vroeger omdat ik mij eenzaam voelde en herkenning zocht. Veel problemen ben ik echter uitgegroeid en nu kom ik hier eigenlijk alleen nog maar om de tijd te doden en soms ook om te kijken wat hier nog speelt.

Tsja
Oud 06-09-2007, 17:11
Verwijderd
Nou qua stoornissen ben ik gediagnostiseerd met een eetstoornis, dysthyme stoornis en een sociale angststoornis, met kenmerken van een persoonlijkheidsstoornis.
Maar ik vind psychologie ook gewoon heel interessant.
Oud 06-09-2007, 18:07
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Momenteel schijn ik te passen in het eetstoornis-plaatje, met (bijbehorende?) identiteitsproblematiek.

Vroeger kwam ik hier omdat ik depressief was, nu kom ik hier om mn hart te luchten en -cliché maar waar- omdat ik gevoelens en de menselijke psyche interessant vind . Hoewel ik hier waarschijnlijk een stuk minder vaak zou komen als alles goed zou gaan, ondanks die interesse.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 06-09-2007, 18:15
Verwijderd
Ik post hier niet zo vaak, maar ik lees hier regelmatig wat dingen in het LJH topic, omdat ik het interessant vind wat mensen daar te vertellen hebben (en omdat je op niet veel plaatsen de kans krijgt om zo intiem in de levens van onbekenden te kijken ). Ook open ik nog wel eens een topic uit medische interesse, of gewoom omdat het me een leuke topic leek, zoals bij deze.
Oud 06-09-2007, 18:22
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik kwam hier ooit door Eend (go eendje, go eendje) , omdat ik haar via een ander forum kende.

Tja en de nodige psychische problemen. Misschien dat de hel losbreekt na het noemen van mijn hoofddiagnose, maar ach. Mijn hoofddiagnose is DIS, dissociatieve identiteitsstoornis. Dat in combinatie met borderlineproblematiek.

Ik kom hier intussen wel minder voor mijn problemen en meer voor de "leuk" en de gezelligheid.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 06-09-2007, 18:27
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
wat brengt jullie op het psychologie gedeelte van s.com?
zelf een psychisch probleem/stoornis/syndroom? familie ermee?
gewoon interesse?

vroeg ik me zo af...
Ik ben op het psychologieforum terecht gekomen doordat ik onder andere geïnteresseerd ben in (klinische) psychologie. Sinds 18 maart 2003 weet ik dat ik een stoornis in het autistische spectrum heb (het syndroom van Asperger), vandaar dat ik me daar sindsdien mee bezig hou. Via het psychologieforum probeer ik me dan ook voor anderen als ervaringsdeskundige op het gebied van autisme beschikbaar te stellen.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Oud 06-09-2007, 19:13
GeleBloem
Avatar van GeleBloem
GeleBloem is offline
Ik ben meer geinteresserd in de psyche van de mens dan bijvoorbeeld de muzieksmaak van de mens (dat kan ook weer in de psyche liggen enzo maar goed). Verder heb ook ik etiketjes: depressie, dwangstoornis, sociale angststoornis en een eetstoornis. Maar zonder die etiketjes was ik hier denk ik ook wel gekomen.
__________________
Durf te vliegen.
Oud 06-09-2007, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Ik post hier niet zo vaak, maar ik lees hier regelmatig wat dingen in het LJH topic, omdat ik het interessant vind wat mensen daar te vertellen hebben (en omdat je op niet veel plaatsen de kans krijgt om zo intiem in de levens van onbekenden te kijken ). .
Dit geldt dus ook voor mij
Uiteraard heb ik ook wel eens een offdagje (en soms wat vaker/langer) but that's it.
Oud 06-09-2007, 20:41
le_mug
Avatar van le_mug
le_mug is offline
depressief door het leed dat prednison heet
__________________
je m0000000000000000000000000d'r
Oud 06-09-2007, 23:30
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Psychologie interesseert me enorm, vooral de klinische kant, daarom ben ik ook psychologie gaan studeren en kom ik bij verschillende forums op de psychologie-pagina (of iets wat daarop lijkt).

Ik kwam hier voor het eerst toen het niet zo goed met mij ging en ik even mijn verhaal kwijtwilde, omdat toen helemaal niemand in mijn omgeving wist wat er in me omging. Ik voelde me depressief en heb later ook die diagnose gekregen. Gelukkig is die nu weggestreept (net als de diagnose dwangstoornis), maar asperger en mijn eetproblemen blijven staan.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 07-09-2007, 07:26
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Eigenlijk kwam ik hier in het begin vooral omdat ik een uitlaatklep zocht die niet bij de mensen in mijn directe omgeving lag. Ik wilde mijn verhaal kwijt zonder dat mensen, in mijn omgeving, zich meteen zorgen gingen maken. Meer in de hoop dat ik wat begrip zou krijgen van de mensen hier en eventueel een objectief advies/tips.. In de loop van de jaren ben ik steeds meer geinteresseerd geraakt in de psyche van de mens en vond ik dit een fijne plek dus ben ik hier blijven hangen.

Ik heb wel psychische stoornissen maar of dat nou uit maakt voor het feit dat ik hier rondhang? Mijn officiële diagnose is een dysthyme stemmingsstoornis, identiteitsproblematiek, gegeneraliseerde angststoornis, NAO eetstoornis, en uiteindelijk neigend naar borderline persoonlijkheidsstoornis. Lekker rijtje om op te noemen
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Ads door Google
Oud 07-09-2007, 15:33
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Ik post hier niet zo vaak, maar ik lees hier regelmatig wat dingen in het LJH topic, omdat ik het interessant vind wat mensen daar te vertellen hebben (en omdat je op niet veel plaatsen de kans krijgt om zo intiem in de levens van onbekenden te kijken ).
Citaat:
Niet echt, ik kom hier vooral omdat je mag mauwen zonder dat er iemand commentaar op kan hebben
Ik heb geen psychische stoornissen, en ik kom hier af en toe om dezelfde redenen als Sarah en Vogelvrij.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 07-09-2007, 19:17
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Een anti sociale persoonlijkheidsstoornis (dat wat ze vroeger psychopaat noemden) karakeriseert zich eerder door een ontbrekende gewetensfunctie dan door een chaotische brein.

En ik kan me niet zo goed voorstellen dat je dit zou willen hebben?
het ontbreken van dat geweten zorgt voor chaotisch denken.
je kunt immers extreme of vage besluiten (spontaan) nemen zonder erbij te hoeven twijfelen ivb met ethiek/moraliteit.
het is eigenlijk een geestelijke staat van grote vrijheid. de enige beletting die kan opkomen is een lak of teveel aan motivatie.

maar waarom een chaotisch brein willen? gewoon met je gedachten weg van het grotere plaatje.. impulsief bezig zijn, geen spijt en geen afhankelijkheid van de mening van anderen.

maarja de nadelen.. vriendschappen zijn moeilijk, je kan ontsporen en zoals een ander al zei een gevaar worden voor jezelf en anderen. (en in dat geval heb je een grote kans dat je achter slot en grendel komt met een hoop geestslopende middelen, you name it)

nee, t past niet in het plaatje van een geweldige wereld zonder oorlog en haat.
wel past het in het plaatje van een vrije geest en een wereld voor jezelf.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Oud 07-09-2007, 19:19
Verwijderd
-Ik vind Psychologie boeiend
-Ik heb bij een psycholoog gelopen toen ik 2 jaar geleden helemaal de weg kwijt was. Dat wil zeggen: gepest, zelfbeeld kwijt, dalende cijfers, sociale problemen, onzeker, etc.
-momenteel gaat het heel goed, maar merk ik nog steeds dat ik groei, afbreek en weer groei. En ik zie op dit psych-forum af en toe herkenning
- hartje luchten, relatief anoniem
- ik vind psychologie boeiend
Oud 07-09-2007, 21:21
Verwijderd
Nog niks officieel vastgestelds, (ga maandag naar de dokter) maar ik heb het sterke vermoeden, eigenlijk zekerheid, dat ik een depressie heb. Al enige jaren in meerdere en mindere mate.
Oud 08-09-2007, 08:11
Verwijderd
Zelf heb ik een dysthyme stoornis en borderline in ontwikkeling, maar ik kom hier meer om verhalen van anderen te lezen omdat ik dat interessant vind. Ik post dan ook niet zo veel.
Oud 08-09-2007, 09:25
Elfe
Avatar van Elfe
Elfe is offline
Naast het feit dat ik zelf stoornissen heb, vind ik het ook interessant om de verhalen van andere mensen te lezen.
__________________
hanging out the window with a bottle full of rain
Oud 08-09-2007, 11:28
Verwijderd
Citaat:
het ontbreken van dat geweten zorgt voor chaotisch denken.
je kunt immers extreme of vage besluiten (spontaan) nemen zonder erbij te hoeven twijfelen ivb met ethiek/moraliteit.
het is eigenlijk een geestelijke staat van grote vrijheid. de enige beletting die kan opkomen is een lak of teveel aan motivatie.

maar waarom een chaotisch brein willen? gewoon met je gedachten weg van het grotere plaatje.. impulsief bezig zijn, geen spijt en geen afhankelijkheid van de mening van anderen.

maarja de nadelen.. vriendschappen zijn moeilijk, je kan ontsporen en zoals een ander al zei een gevaar worden voor jezelf en anderen. (en in dat geval heb je een grote kans dat je achter slot en grendel komt met een hoop geestslopende middelen, you name it)

nee, t past niet in het plaatje van een geweldige wereld zonder oorlog en haat.
wel past het in het plaatje van een vrije geest en een wereld voor jezelf.
Dat het voor andere mensen extreme of vage besluiten zijn of dat je ze spontaan neemt, wil niet zeggen dat je chaotisch dénkt. Het ligt er maar net aan wat jij als orde ervaart. Sommige mensen vinden hun spullen alleen terug in een voor andere mensen enorm rommelige indeling van hun kamer...
Oud 08-09-2007, 21:10
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
je hebt er zeker gelijk in dat het voor jezelf eigenlijk geen chaotisch denken is, slechts voor anderen & de maatschappelijke norm.
hohoho, tis ook maar een manier van discussieren.
kan ik hier eigenlijk uit opmaken dat je een rommelige kamer hebt?
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Oud 08-09-2007, 22:09
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
je hebt er zeker gelijk in dat het voor jezelf eigenlijk geen chaotisch denken is, slechts voor anderen & de maatschappelijke norm.
hohoho, tis ook maar een manier van discussieren.
kan ik hier eigenlijk uit opmaken dat je een rommelige kamer hebt?
Ik ben het helemaal met Morgan eens.

En om even een reactie op bovenstaande te geven:
Ook voor omstanders is er bij iemand met een antisocialepersoonlijkheidsstoornis geen sprake van "chaotisch denken", er is sprake van oninvoelbare acties, impulsieve (agressieve) daden. Dat staat los van chaotisch denken/ handelen.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 08-09-2007, 22:20
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
wat is volgens jou chaotisch denken/handelen dan wel?

spontaan aggresief of vaag handelen.. geen rekening houden met anderen..
dat past niet in deze maatschappij, het werkt tegen de balans in.
als iedereen zo was, dan was deze maatschappij niet mogelijk.
elke maatschappij is afhankelijk van een eigen soort orde.

en iemand die spontaan katten van straat oppakt en in de sloot gooit vind ik wel chaotisch (om maar een voorbeeld te noemen)
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Oud 08-09-2007, 22:52
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
wat is volgens jou chaotisch denken/handelen dan wel?

spontaan aggresief of vaag handelen.. geen rekening houden met anderen..
dat past niet in deze maatschappij, het werkt tegen de balans in.
als iedereen zo was, dan was deze maatschappij niet mogelijk.
elke maatschappij is afhankelijk van een eigen soort orde.

en iemand die spontaan katten van straat oppakt en in de sloot gooit vind ik wel chaotisch (om maar een voorbeeld te noemen)
Wat betreft jouw voorbeeld:
een kat oppakken en in de sloot werpen, gebeurd vanuit een impuls. Je vindt dat de poes in de weg loopt, en besluit de kat uit de weg te ruilen. (Bijvoorbeeld).
Dit valt wat mij betreft in de categorie "handelen vanuit een impuls".

Chaos is een beetje vagelijke term. Als ik chaotisch denken zou moeten omschrijven, zou het iets worden in de zin van "rommelig, verward, ongeordend"-denken. Chaos is iets wat over een langer tijdsbestek aanwezig is. Je bent niet "een kwartiertje chaotisch en daarna compleet ordelijk.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 08-09-2007, 23:29
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
je praat jezelf alleen maar in een hoekje zo.
tuurlijk kun je wel een kwartiertje chaotisch zijn.

en jawel het is een vage term. overblijfsel van de oude griekse wereld.. 'Χαος/khaos' wat 'het niets' of 'de leegte' betekent. waaruit zo'n beetje alles is voortgekomen.

zo ook het mooie gezegde: 'zonder chaos kan er geen orde zijn'
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Oud 08-09-2007, 23:41
Verwijderd
PTSS, nav ongewenst sexueel verkeer.
En een daarvan afgeleid PDS.

En algemene intresse rond 1 uur 's nachts.
Oud 08-09-2007, 23:47
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
ongewenst sexueel verkeer als in aanranding of verkrachting?
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.