Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
De knobbels als in hersenknobbels, dus eigenlijk redeneringen. Dus die gedachten verwarren nog eens de knopen (ik zit in de knoop) waar ik reeds in zit. Een beetje dubbel dus. |
![]() |
|
Ik denk dat dat dubbele juist erg toepasselijk is, in dat geval. Het duidt nóg eens de verwarring aan
![]() Ik vind de vergelijkingen die je maakt sterk, omdat je heel veel zegt met bijvoorbeeld het woord 'kogel'; door deze woordkeuze maak je niet alleen de vergelijking duidelijk, maar ken je ook een heleboel eigenschappen zoals 'vernietigend, snel' aan het beeld toe. Bij het lezen van de eerste strofe kon ik mij moeilijk een beeld vormen bij 'eenzaamheid / mijn wolkjes aan flarden'; ik begrijp de zinsconstructie nog niet helemaal; weet niet in welk zinsverband ik het moet zien. De inhoud vind ik duidelijk overkomen, maar ik mis nog een beetje het beeld. De witregel tussen 'ik val diep / eindeloos' vind ik erg sterk; het toont de diepte aan ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
De gedachte eenzaamheid schiet dus mijn illusies overhoop, ik word terug in de realiteit getrokken. Leef niet meer in dromenland..(~wolkjes). De zwarte kan je omschrijven als al het slechte, alle negatieve gedachten die me in een draaiende spiraal houden en waar ik niet meer uit geraak. Ik verlies mijn greep. Zoiets. Dus ja, je zit wel redelijk goed met jouw interpretatie. ![]() Bedankt voor je reactie. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Ongevoelige clitoris? anja | 21 | 30-06-2017 23:14 | |
Verhalen & Gedichten |
knal Verwijderd | 2 | 28-01-2003 19:14 | |