Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2004, 13:00
Daangerous
Daangerous is offline
Wat vind jij de beste Nederlandse film. en vooral: waarom? dat ontbreekt nl. een beetje in die andere topics vind ik. geen rijtjes dus...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2004, 13:47
Sithan
Sithan is offline
Ik vond 'Ik ook van jou' om eerlijk te zijn erg goed, een van de beste zelfs, ik weet niet precies waardoor, maar het geheel raakte me gewoon...Angela Schijf was erg overtuigend naar mijn idee. Het was op zich af en toe best wel heftig, maar toch was het niet zoals heel veel Nederlandse films, overdreven en dat vond ik het goede eraan.
Oud 22-02-2004, 14:51
Aurora
Aurora is offline
Ik vond Van God Los persoonlijk echt supergoed. Tygo speelt echt super daar
Oud 22-02-2004, 14:54
Dinalfos
Dinalfos is offline
De vierde man, karakter, Soldaat van Oranje . Turks fruit is uitstekend, maar niet goed genoeg.
Oud 22-02-2004, 15:42
lovetear
lovetear is offline
Ik vond turks fruit nogal saai eigenlijk, net zoals karakter. Ben benieuwd naar cloaca, die schijnt erg goed te zijn. Maar tot nu toe beste nederlandse film die ik heb gezien is denk ik phileine zegt sorry of oesters van nam kee ofzo, vooral oesters wist me te raken.

Waarom is er trouwens zoveel seks in nederlandse films?(niet dat ik het erg vind, maar ik vroeg me af of er een reden voor is)
Oud 22-02-2004, 15:51
xx
xx is offline
Citaat:
lovetear schreef op 22-02-2004 @ 16:42:
Ik vond turks fruit nogal saai eigenlijk, net zoals karakter. Ben benieuwd naar cloaca, die schijnt erg goed te zijn. Maar tot nu toe beste nederlandse film die ik heb gezien is denk ik phileine zegt sorry of oesters van nam kee ofzo, vooral oesters wist me te raken.

Waarom is er trouwens zoveel seks in nederlandse films?(niet dat ik het erg vind, maar ik vroeg me af of er een reden voor is)
dat is idd een interessante vraag, nu ik er over nadenk is dat wel heel erg vaak zo!! Maar waarom........ ik heb geen idee!

xx
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 15:53
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Van God Los was erg goed vond ik, maar ik heb geen idee of het de beste is aangezien ik vrij weinig nederlandse films bekijk.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 15:57
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
nederlandse films zijn per definitie bagger.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 15:58
Mindfields
Mindfields is offline
De vierde man was erg goed, verder vond ik Liever verliefd erg leuk
Oud 22-02-2004, 15:58
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Sithan schreef op 22-02-2004 @ 14:47:
Ik vond 'Ik ook van jou' om eerlijk te zijn erg goed, een van de beste zelfs, ik weet niet precies waardoor, maar het geheel raakte me gewoon...Angela Schijf was erg overtuigend naar mijn idee. Het was op zich af en toe best wel heftig, maar toch was het niet zoals heel veel Nederlandse films, overdreven en dat vond ik het goede eraan.
Serieus? Ik vond Angela Schijf juist HEEL ERG SLECHT acteren, echt heel erg. Ook in het begin toen ze in die discotheek waren, het was allemaal zo nep
Oud 22-02-2004, 15:59
The Stranger
The Stranger is offline
Citaat:
lovetear schreef op 22-02-2004 @ 16:42:
Omdat mensen dat graag willen zien. Er zijn twee dingen die mensen naar de bioscoop trekken: speciale effecten en seks. Aangezien de speciale effekten te duur zijn voor een Nederlandse film, is het altijd seks.

Ik heb nog nooit een goede Nederlandse film gezien. Ik heb er dan ook niet veel gezien.
Oud 22-02-2004, 16:33
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Parallel schreef op 22-02-2004 @ 16:58:
Serieus? Ik vond Angela Schijf juist HEEL ERG SLECHT acteren, echt heel erg. Ook in het begin toen ze in die discotheek waren, het was allemaal zo nep
Nah dat vond ik juist heel erg meevallen, helemaal met dat GTST soap geacteer .
Nou vind ik het Nederlands acteerwerk wat in de bioscoop verschijnt niet daverend , maar voor Nederlandse begrippen vond ik r toen erg goed.
Oud 22-02-2004, 16:35
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
evEndzhar schreef op 22-02-2004 @ 16:59:
Omdat mensen dat graag willen zien. Er zijn twee dingen die mensen naar de bioscoop trekken: speciale effecten en seks. Aangezien de speciale effekten te duur zijn voor een Nederlandse film, is het altijd seks.

Ik heb nog nooit een goede Nederlandse film gezien. Ik heb er dan ook niet veel gezien.
Toch gek dat er juist in de populairste en meest vleesgerichte film van nederlandse bodem, costa, net geen expliciete seks zat.

Oh, loverboy vond ik trouwens behoorlijk goed, vooral het einde, en die dragan is . Denk dat ik die sowieso beter vond dan oesters van nam kee.
Oud 22-02-2004, 17:45
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
lovetear schreef op 22-02-2004 @ 17:35:
Oh, loverboy vond ik trouwens behoorlijk goed, vooral het einde, en die dragan is . Denk dat ik die sowieso beter vond dan oesters van nam kee.
die dragan zat in mijn jury bij mn auditie in Arnhem, hehe...

Tegen iedereen die vind dat er geen goede Nederlandse films zijn heb ik 1 woord: Cloaca...

Verder oa.: Lek, Karakter, Van God Los, Qui Vive en vele meer.

Over de seks, in de vijf films die ik noem zit 1 film (Van God Los) met seks. En waarom in andere films dan wel zoveel? Omdat Nederlandse films vaak het gewone leven beschrijven, waarin iets absurds gebeurd, of iemand die in een moeilijk situatie komt. Bij het gewone leven hoort ook seks. Een andere reden is misschien dat veel Nederlandse scriptschrijvers ook toneelschrijvers zijn, op het toneel is de schok die seks of naakt brengt natuurlijk groter, maar misschien is het wel een reden waarom het niet zelden in Nederlandse films zit.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 17:49
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 22-02-2004 @ 16:53:
Van God Los was erg goed vond ik, maar ik heb geen idee of het de beste is aangezien ik vrij weinig nederlandse films bekijk.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 18:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
Sithan schreef op 22-02-2004 @ 14:47:
Ik vond Angela Schijf niet slecht spelen (maar heb ook nooit gedacht 'goh wat speelt ze goed).
Toch vind ik de film helemaal niks.
Op een of andere manier leek heel de film over 1 ding te gaan: Angela Schijf d'r borsten. En dan niet goed uitgespeeld, maar alleen maar om de paar scenes even d'r truitje omhoog.
Nee, ik vond d'r weinig aan.

Ga waarschijnlijk vanavond Van God Los kijken. Verwacht er best wel veel van, dus ben benieuwd.
Oud 22-02-2004, 18:03
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik snap niet dat er mensen zijn die Phileine zegt sorry en soortgelijken beschouwen als goede voorbeelden van de polderlandse cinema. Want dit zijn doorgaans nu juist de films waar ik plaatsvervangende schaamte voor koester wegens de belabberde kwaliteit.

En zeggen dat de Nederlandse films per definitie slecht zijn is natuurlijk een gotspe. Er zijn tal van goede Nederlandse films gemaakt, alleen deze worden door het grote publiek grotendeels genegeerd vanwege het te hoge art house-karakter. Dat verklaart dus ook de toenemende populariteit van de Nederlandse popfilm, deze sluiten simpelweg beter aan op de "wensen" van het tienerpubliek. Dus veel soap-gezichtjes, oeverloze liefdesperikelen, veel geseks, hippe jeugdslang, gelikte regie en "lekkere deuntjes". Niet mijn ding, maar an sich wel respectabel.
Oud 22-02-2004, 18:25
Verwijderd
phileine zegt sorry is niet echt goed...........
maar ik vind zowiezo de nederlandse producties niet goed.. nou volle maan wel
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 18:27
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 22-02-2004 @ 19:25:
Phileine slechter dan volle maan?

ik vind dat Nederlandse films niet echt van goede kwaliteit zijn.
Phileine vond ik wel aardig maar verder kijk ik liever buitenlandse films.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 18:28
BoB_HenK
BoB_HenK is offline
Van God Los is wat mij betreft de beste Nederlandse film, maar goed, ik heb er dan ook niet zo heel veel gezien .
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 18:30
Balance
Balance is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 22-02-2004 @ 19:25:
meen je dat serieus?
ik vond Volle Maan wel zóóó verschrikkelijk slecht!!
Als ik die in de bios zou hebben gezien, was ik zeker weten in de pauze weggelopen, terwijl ik dat normaal toch echt zonde van je geld vind.
Oud 22-02-2004, 18:34
Verwijderd
die moet nog gemaakt worden, ik vindt sommige nederlandse films echtwel cool, maar ik ben van mening dat het nog veel vetter kan
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 18:43
Verwijderd
Mogen de Vlaams-Nederlandse films ook meedoen?
Dan wordt het wat mij betreft Daens.

En waarom is De Tweeling nog niet genoemd? Bij dezen wel dus. Prachtig..

Verder: Cloaca, Lek, All Stars (erg leuk) en De kleine blonde dood (das 3 x Jean van de Velde achter elkaar)
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 18:50
Verwijderd
precies 'de tweeling' mist ik dus ook al. goed verhaal, en fantastisch geaccteerd. niet voor niets genomineerd voor een oskar!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 18:55
*gaapt*
*gaapt* is offline
Ik vond "Van God Los" goed en "All Stars" erg leuk
Oud 22-02-2004, 19:08
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
de tweeling is inderdaad erg mooi!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 19:16
joopie
joopie is offline
Persoonlijk vind ik Spoorloos de beste nederlandse film (de film is minstens zo goed als het boek 'het gouden ei', het beklemmend einde, brrr...dat bleef een hele tijd door mijn hoofd spoken) tot nu toe, maar ik heb er nog wel een heel stel op mijn lijstje staan. O.a. Cloaca, Karakter, Soldaat van Oranje, Abel, De Noorderlingen, De Passievrucht, Het Zuiden... Ze lijken me stuk voor stuk goede films. Ik heb eigenlijk nog te weinig nederlandse films gezien, maar dat ga ik zeker inhalen!

Van God Los, AmnesiA en de tweeling vind ik ook zeer aardige films.

Helaas staat de nederlandse film bij veel mensen in een verkeerd daglicht(niet alleen de nederlandse film, sowieso alles wat niet engelstalig is). Neem nou de opmerking van Screaming Slave een eindje hierboven, hoezo kortzichtig?

Laatst gewijzigd op 22-02-2004 om 19:20.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 19:41
Billie
Billie is offline
phileine zegt sorry, schatjes, Lek. Ik heb de tweeling en van god los nog niet gezien dus die staan er nog niet bij, maar zo te lezen komt dat nog wel.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 19:47
misshobbit
misshobbit is offline
Spoorloos
Oud 22-02-2004, 20:00
Ketjing
Ketjing is offline
Allstars. Goede humor, goede karakters en leuke verhaallijn
(moet wel toegeven dat ik Karakter, Soldaat van Oranje en dat soort "klassiekers" nog niet gezien heb)
Oud 22-02-2004, 20:29
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 22-02-2004 @ 18:45:
die dragan zat in mijn jury bij mn auditie in Arnhem, hehe...
Cool, waar ging je auditie voor doen?

Citaat:
Daangerous schreef op 22-02-2004 @ 18:45:
Tegen iedereen die vind dat er geen goede Nederlandse films zijn heb ik 1 woord: Cloaca...
Weet je toevallig wanneer die op video uitkomt?
Oud 22-02-2004, 20:33
lovetear
lovetear is offline
Oh, shouf shouf habibi is trouwens de grappigste film van nederlandse bodem die ik heb gezien. De enige nederlandstalige film die me echt aan het schaterlachen kreeg.
Oud 22-02-2004, 21:56
Verwijderd
Citaat:
lovetear schreef op 22-02-2004 @ 21:33:
Oh, shouf shouf habibi is trouwens de grappigste film van nederlandse bodem die ik heb gezien. De enige nederlandstalige film die me echt aan het schaterlachen kreeg.
ik heb m nog niet gezien, maar hij is dus de moeite waard?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 09:18
Freshh~
Freshh~ is offline
Ik moet Cloaca nog zien
maar vond ik ook van jou, soldaat van oranje en de tweeling erg goed (verder weet ik even niet zo snel goede..)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 13:04
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
lovetear schreef op 22-02-2004 @ 21:29:
Cool, waar ging je auditie voor doen?
Voor de Toneelschool in Arnhem, ben door naar de 2e ronde

Citaat:
Weet je toevallig wanneer die op video uitkomt?
hij komt pas in april op video, maar hij draait ook in verschillende filmhuizen
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 18:16
Verwijderd
Allstars.

De Swift Boys zijn gewoon cool.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 18:29
The Stranger
The Stranger is offline
Citaat:
lovetear schreef op 22-02-2004 @ 17:35:
Toch gek dat er juist in de populairste en meest vleesgerichte film van nederlandse bodem, costa, net geen expliciete seks zat.
Dat is dan misschien weer om de minimale leeftijd laag te houden. Kinderen van twaalf vinden het natuurlijk hartstikke leuk om seks en naakte lichamen in een film te zien, maar daar heeft niemand wat aan als ze de bioscoop niet in gelaten worden.
Oud 23-02-2004, 18:36
Hyphen
Hyphen is offline
'Phileine zegt sorry' is de beste! Eindelijk eens geen drama en gezeik! Ik vind deze film egt een verademing. En het is één van de weinige films waarbij de film precies het boek verwoordt.
Goed goed dus.
Maar 'Liever verliefd' is ook erg lief!
Oud 23-02-2004, 18:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
'Soldaat van Oranje' vond ik een geweldige film! Spannend verhaal, leuke personages en goed geacteerd.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 18:41
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 22-02-2004 @ 22:56:
ik heb m nog niet gezien, maar hij is dus de moeite waard?
Nee, dat niet. Het was geen leuke comedy, ik weet niet eens of ik het wel een comedy zou durven noemen, maar er zaten wel supergrappige stukjes in.

Citaat:
Daangerous schreef op 23-02-2004 @ 14:04:
Voor de Toneelschool in Arnhem, ben door naar de 2e ronde
Gefeliciteerd en succes verder.

Citaat:
Daangerous schreef op 23-02-2004 @ 14:04:
hij komt pas in april op video, maar hij draait ook in verschillende filmhuizen
Mja in amersfoort heeft hij ook gedraaid, maar ik kon toen niemand vinden die mee wou, daardoor heb ik hem gemist. Achteraf gezien had ik ook best in mijn eentje kunnen gaan.

Citaat:
evEndzhar schreef op 23-02-2004 @ 19:29:
Dat is dan misschien weer om de minimale leeftijd laag te houden. Kinderen van twaalf vinden het natuurlijk hartstikke leuk om seks en naakte lichamen in een film te zien, maar daar heeft niemand wat aan als ze de bioscoop niet in gelaten worden.
Hmm, daar heb je waarschijnlijk gelijk in ja.
Oud 23-02-2004, 19:17
Econome
Econome is offline
Waarom er zoveel sex in Nederlandse films zit? Waarschijnlijk omdat die films worden gebasseerd op Nederlandse boeken, en het is nu eenmaal zo dat er in Nederlandse boeken ook veel sex voor komt.

Beste Nederlandse film? Dat is een moeilijke. Ik zelf vond Ik ook van jou, een heel mooie film. En dan heb je natuurlijk nog 'De Soldaat van Oranje', ook erg mooi.
Amsterdamned en de lift vond ik iets minder serieus te nemen, maar ach, die moeten er ook zijn.

Heeft iemand trouwens ooit de verfilming van: 'De donkere kamer van Damokles', gezien? Als twee druppels water, heet de film, die jammerlijk nergens te halen valt.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 19:48
funkypunk
funkypunk is offline
Kleine blonde dood
ik ook van jou

en die film met dioe jehova die punk wordt (gespeeld door egbert jan weeber)
Oud 23-02-2004, 19:50
Chérie
Chérie is offline
Zusje vond ik ook wel leuk. Volle maan de slechtste, zeker weten..
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 22:13
Daangerous
Daangerous is offline
opvallend dat "ik ook van jou" zo vaak genoemd wordt. aangezien ik dit echt in geen opzicht een sterke film wordt. ik heb hem voor Nederlands gekeken, en moest ook het boek lezen. Het boek is kut, ik ben echt totaal geen Giphart fan, maar het verhaal in de film is zo aangepast dat ik niet eens snap dat het een boekverfilming te noemen is. tis ook gewoon niet logisch verfilmt. en ik vind angela schijf ook echt, tegen vele meningen in, helemaal niet goed.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 10:58
Verwijderd
'The Discovery of Heaven', maar die wordt misschien niet helemaal onder Nederlandse Film gerekend.

Zo niet, vind ik 'Spetters' wel een hele goede film.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 11:17
Ghost
Ghost is offline
de flodder films vind ik toch wel het leukst
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 11:22
Lady Jane
Lady Jane is offline
Abel.

Zusje.
Van god los.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 11:39
Rioto
Temmink ..

een nederlandse knok film zegt al genoeg ( en dan hebben we het niet over fighting fish! )
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 11:41
Daangerous
Daangerous is offline
die is toch met jack wouterse en jacob derwig? die moet ik ook nog zien jah
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 16:37
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Ik denk dat de beste film die in nl is gemaakt Flodder is..
Beter dan dat kunnen nederlanders niet maken ..
Reageren

Regels voor berichten