Advertentie | |
|
![]() |
|
Computerspellen zijn mijn school...ik leer mn engels oa door de RPGs, kleer me concentreren, en ja...vechtspellen leren mij moves...maar om nou te zeggen dat ik iedereen neer wil meppen..nee...integendeel juist...echt als je dr va gaat flippen, dan ben je gewoon ziek ik je hofd...
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
eerst waren het drugs en rock & roll
toen was het de tv en nu weer de computerspellen ![]() ga ik na hooligans relschoppen: nee, want ik ben niet zielig ga ik na carmageddon denken over voetgangers omver rijden: ja, maar dan in de humoristische zin: "oud vrouwtje, bonuspunten!", wie maakt die geintjes nou NIET? ga ik naar soldier of fortune denken aan het ontleden van andere mensen?: normaal gesproken niet, maar nu zijn er een paar mensen in de wereld die ik het zou toewensen ![]() het is allemaal politiek gezeik zodat politieke partijen er zogenaamd iets aan kunnen don... hmpf ik zie het juist andersom: over het algemeen is het voor veel jongeren een uitlaatklep... slechte dag op school gehad? speel Treadmarks en verander alle namen van de computertegenstanders in de namen van je leraren ![]() is dat erg: nee is het erg als je het in de praktijk gaat brengen: ja, mensen vinden het over het algemeen niet fijn als er met een tank op ze geschoten en over ze heen gereden wordt... zit er veel verschil tussen die 2: ja wat moet er gebeuren om over te gaan naar de 2e?: een zeer zieke geest... komt die zieke geest door computerspellen: nee, door slechte jeugd/opvoeding |
![]() |
|
![]() |
Natuurlijk heeft 't veel spelen van geweldadige spellen invloed op je. Maar welke? Dat is de vraag. Bij mij heeft het geen agresieve invloed. Maar bij andere..? Volgens mij is hoeveel invloed en welke invloed het heeft verschillend.
En bij mensen die al voor 3/4 compleet maf zijn zou het best aan kunnen zetten tot geweld lijkt mij. |
![]() |
|
![]() |
T ligt ook aan de mate waarin gespeeld wordt, kijk als je een opa voor t eerst Quake laat spelen gaat hij niet meteen alle andere opa's afslachten. Die gast in Erfurt speelde net zo lang totdat de vader maar van pure ellende de stroom afsloot. Kijk dan wordt het ziek en kan je inderdaad vreemde gedachtes krijgen, dan denk je alleen maar aan het spel en als je ergens over moet nadenken denk je over hoe je vrder komt in dat spel.
Dus gewoon gedoseerd toedienen ![]()
|
behalve dat men engels der beter van wordt zie ik weinig invloeden. ik denk dat je je beter kunt afreageren op een shooter dan op een echt persoon of dier. ik vind da wel lekker als ik boos ben effe lekker online (nep) mensen neerknallen
|
![]() |
aan de andere kant, het is naïf om te zeggen dat er nu opeens veel geweld is.
Kijk maar eens naar de middeleeuwen, toen waren er wel ergere roofmoorden gepleegd en veel frequenter, en allemaal zonder invloed van TV.Radio e.d toen werden ook mensen vermoord omdat ze een andere mening hadden... Ik denk wel, dat als je constant met agressieviteit te maken hebt en oook door invloeden van computer e.d dat je agressiever errvan kan worden maar datb verschild per persoon.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Gewelddadige spellen kunnen alleen een negatieve invloed hebben als je al niet helemaal 'normaal' bent, dan zijn die spellen een soort voedingsbodem voor je agressie. Bij 99% van de mensen (geen feitelijk getal, een schatting) werkt het spelen van een gewelddadig spel slechts als amusement...
|
![]() |
|
Als computerspellen invloed op schietpartijen hebben dan zou de hele wereld al "gefragged" zijn toch? allllll die kindertjes die cs spelen schieten toch niemand neer, HOE KAN JE IN GODSNAAM EEN REGEL OP 1 GEVAL BASEREN dat snap ik niet. Die jongen in duitsland speelde dagen cs? en schoot zn school neer SO WHAT 1.000.000kindertjes spelen cs...... vaag hoor die link.
Verder moet je Johnny the Homicidal Maniac maar eens lezen ( het voorwoord van Z?)Dat gaat mooi geillustreerd over de uitlaatklep van geweld bij mensen en de comic is steengoed.
|
![]() |
Als je je op deze manier laat beinvloeden door games, zit er bij je zelf gewoon een steekje los. Ziek als je daar niet tegen kan.
Wat ik eerder erg vind is dat je rond een uur of vijf 's middag's op V8 een of andere zieke serie heb, met rare mannetjes, met zwaarden met sterke lasers enzo. Verder zijn films meestal gewelddadig. Die truukjes die je daar zal zien, zal je meer beinvloeden. Die ga je IRL eerder uitproberen dan de dingen die je in games ziet. Zelfde geldt overigens voor spellen zoals Tekken, waar ik totaal het nut niet van inzie. CS is hele andere koek, veel betere, wat je veeeeel minder zal beinvloeden. mzzl, marco |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Profielwerkstuk enquete mabsie013 | 12 | 21-12-2010 10:08 | |
Games |
Game-verslaving Angelos | 28 | 16-04-2007 16:56 | |