Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2002, 22:04
Jolla
Jolla is offline
Wat is volgens jullie de invloed van bijvoorbeeld geweld in videogames (en films) op het gedrag van de jeugd ?

Zijn de verschillende gebeurtenissen zoals de schietpartij op een school in duitsland en de verschillende schietpartijen op scholen in amerika (gedeeltelijk) te wijten aan de hedendaagse opvoeding die gepaard gaat met veel geweld in zowel games als films ?

Zo schreef een man naar de volkskrant "...de jongen (in duitsland) had jarenlang videogames gespeeld waarbij hij door mensen neer te schieten naar een hoger niveau kwam. Toen hij vlak voor zijn eindexamen van school werd gestuurd belemmerde dit voor hem de stap naar het volgende level..."

Simpel gezegd;
Maant een spel als 'Hooligans' aan tot relschoppen ?
Ga je na het spelen van Carmegeddon denken aan het overijden van mensen ?
Ben je na het spelen van Mortal Kombat agressiever ?

Hebben jullie zelf ooit gemerkt dat je gedrag werd beinvloed door een spel of film ? Of denk je dat dit ooit invloed op je gedrag zal hebben ? Waarom wel / niet ?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2002, 22:11
knijtert!
knijtert! is offline
Bij sommige wel...
Maar ik weet zeker als ze geen computer zouden hebben ddan zouden ze wel door de tv of door andere dingen aan het slechte pad raken...
Het is dus niet tegen te houden...
Net al het relschoppen bij voetbal wedstrijden, als je het stopt bij voetbal gaan ze het wel doen bij bv korfbal of bij hockey...
of bij de dood van Pim Fotyuin...
Oud 06-05-2002, 22:47
MadEgg
MadEgg is offline
Ik kan me niet voorstellen dat dat enige invloed zou hebben. Ik heb vanaf mn 4e ook de meest verschrikkelijke horror-films gezien, en ik ben daar ook niet aggresief van geworden.
Games zien er veel minder realistisch uit, het is grappig en leuk om te spelen, maar dat het je nou beinvloed? Nee, ik denk het niet.
Oud 07-05-2002, 01:17
Verwijderd
Ach, als je die gedachte door gaat trekken krijg je iets als

Sexfilms --> Bevordert verkrachting.
Science Fiction --> Werkt sociaal isolerend.
Actie --> Word je agressief van.
Tekenfilms --> Word je kinds van.
WO2 documentaire's op Discovery --> Daar krijg je Nazistische gedachtes van.

Grote onzin, i.m.o.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 01:58
Diablos
Diablos is offline
voor mensen met een beetje gezond verstand lijkt het me weinig tot geen invloed hebben.. alleen mensen met een kronkel in het hoofd kunnen veel ideeen opdoen door films en spelletjes.
Oud 07-05-2002, 11:58
Verwijderd
moet eerlijk zeggen dat ik door tv-invloeden wel vaker 'crap' zeg
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 12:31
dystopia
dystopia is offline
Het schijnt dat die gozer die in Duitsland wraak genomen had op z'n school de hele dag computerspelletjes speelde
Oud 07-05-2002, 12:44
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ik vind het helemaal geen invloed hebben, mits de persoon in kwestie goed bij zijn hoofd is...ik ben nu sinds MK verslaafd aan vechtspellen, maar heb bij alle bedreigingen die tegen me zijn geuit nou nooit het idee gehad van, die sla ik wel ff in elkaar ofzo...
Oud 07-05-2002, 14:15
Kezmanian Devil
Kezmanian Devil is offline
Ik word er juist rustiger door. Als ik gestresst ben ga ik ff achter mijn PC wat Nazis ofzo afschieten en dan voel ik me weer goed

Maar mensen met weinig verstand zouden dit natuurlijk ook kunnen hebben en bij gebrek aan een mooi computerspel het in het echt proberen...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 00:45
Tofke_H
Tofke_H is offline
Maar neen, een hoopje onzin.

Er worden daar een heleboel mensen juist rustig van.
Oud 08-05-2002, 00:55
Obi Wan
Obi Wan is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Maar neen, een hoopje onzin.

Er worden daar een heleboel mensen juist rustig van.
Juist

Games en films laten het in de meeste gevallen juist goed uitkomen

De stress en spanning word erop geuit

Er zijn helaas wel gevallen waardoor mensen gek worden maar hey.. die heb je ook zonder dat ze games spelen of films teveel kijken
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 00:55
D@mien
D@mien is offline
Computerspellen zijn mijn school...ik leer mn engels oa door de RPGs, kleer me concentreren, en ja...vechtspellen leren mij moves...maar om nou te zeggen dat ik iedereen neer wil meppen..nee...integendeel juist...echt als je dr va gaat flippen, dan ben je gewoon ziek ik je hofd...
Oud 08-05-2002, 03:09
'EliteZeehond'
'EliteZeehond' is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Het schijnt dat die gozer die in Duitsland wraak genomen had op z'n school de hele dag computerspelletjes speelde
Het kwam ook niet omdat hij van school gestuurd was maar omdat CS 1.4 2 dagen daarvoor was uitgekomen... hij had gewoon geen zin om weer helemaal aan die update te wennen!!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 15:19
Verwijderd
eerst waren het drugs en rock & roll

toen was het de tv

en nu weer de computerspellen

ga ik na hooligans relschoppen: nee, want ik ben niet zielig

ga ik na carmageddon denken over voetgangers omver rijden: ja, maar dan in de humoristische zin: "oud vrouwtje, bonuspunten!", wie maakt die geintjes nou NIET?

ga ik naar soldier of fortune denken aan het ontleden van andere mensen?: normaal gesproken niet, maar nu zijn er een paar mensen in de wereld die ik het zou toewensen

het is allemaal politiek gezeik zodat politieke partijen er zogenaamd iets aan kunnen don...

hmpf

ik zie het juist andersom: over het algemeen is het voor veel jongeren een uitlaatklep...
slechte dag op school gehad?

speel Treadmarks en verander alle namen van de computertegenstanders in de namen van je leraren

is dat erg: nee
is het erg als je het in de praktijk gaat brengen: ja, mensen vinden het over het algemeen niet fijn als er met een tank op ze geschoten en over ze heen gereden wordt...

zit er veel verschil tussen die 2: ja

wat moet er gebeuren om over te gaan naar de 2e?: een zeer zieke geest...

komt die zieke geest door computerspellen: nee, door slechte jeugd/opvoeding
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 15:54
Rhinus
Rhinus is offline
Natuurlijk heeft 't veel spelen van geweldadige spellen invloed op je. Maar welke? Dat is de vraag. Bij mij heeft het geen agresieve invloed. Maar bij andere..? Volgens mij is hoeveel invloed en welke invloed het heeft verschillend.

En bij mensen die al voor 3/4 compleet maf zijn zou het best aan kunnen zetten tot geweld lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 07:28
psygnosos
psygnosos is offline
T ligt ook aan de mate waarin gespeeld wordt, kijk als je een opa voor t eerst Quake laat spelen gaat hij niet meteen alle andere opa's afslachten. Die gast in Erfurt speelde net zo lang totdat de vader maar van pure ellende de stroom afsloot. Kijk dan wordt het ziek en kan je inderdaad vreemde gedachtes krijgen, dan denk je alleen maar aan het spel en als je ergens over moet nadenken denk je over hoe je vrder komt in dat spel.

Dus gewoon gedoseerd toedienen
Oud 09-05-2002, 20:07
Orion84
Orion84 is offline
behalve dat men engels der beter van wordt zie ik weinig invloeden. ik denk dat je je beter kunt afreageren op een shooter dan op een echt persoon of dier. ik vind da wel lekker als ik boos ben effe lekker online (nep) mensen neerknallen
Oud 09-05-2002, 21:26
Rhinus
Rhinus is offline
NIET BIJ IEDEREEN HEEFT HET DE ZELFDE INVLOED. SOMMIGE KINDEREN (ik heb het zelf gezien) WORDEN ER WEL AGRESIEVER DOOR!

Ik kan d'r niet tegen als iedereen zegt dat 't geen invloed heeft. Want dat heeft het wel. ALLES in je leven heeft invloed op je. Punt.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 23:36
Naz
Naz is offline
aan de andere kant, het is naïf om te zeggen dat er nu opeens veel geweld is.

Kijk maar eens naar de middeleeuwen, toen waren er wel ergere roofmoorden gepleegd en veel frequenter, en allemaal zonder invloed van TV.Radio e.d toen werden ook mensen vermoord omdat ze een andere mening hadden...

Ik denk wel, dat als je constant met agressieviteit te maken hebt en oook door invloeden van computer e.d dat je agressiever errvan kan worden maar datb verschild per persoon.
Oud 10-05-2002, 01:39
MadEgg
MadEgg is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
NIET BIJ IEDEREEN HEEFT HET DE ZELFDE INVLOED. SOMMIGE KINDEREN (ik heb het zelf gezien) WORDEN ER WEL AGRESIEVER DOOR!

Ik kan d'r niet tegen als iedereen zegt dat 't geen invloed heeft. Want dat heeft het wel. ALLES in je leven heeft invloed op je. Punt.
Met invloed bedoelde ie in dit geval NEGATIEVE invloed... en daar gaat de discussie dus ook over.
Oud 10-05-2002, 09:15
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik denk dat dit soort spellen en films vooral invloed hebben op geestelijk reeds instabiele personen...
Oud 10-05-2002, 13:35
miss_virus
miss_virus is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Ik denk dat dit soort spellen en films vooral invloed hebben op geestelijk reeds instabiele personen...
ja precies ik heb er geen last van hoor!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 16:06
Verwijderd
Gewelddadige spellen kunnen alleen een negatieve invloed hebben als je al niet helemaal 'normaal' bent, dan zijn die spellen een soort voedingsbodem voor je agressie. Bij 99% van de mensen (geen feitelijk getal, een schatting) werkt het spelen van een gewelddadig spel slechts als amusement...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 23:23
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Als computerspellen invloed op schietpartijen hebben dan zou de hele wereld al "gefragged" zijn toch? allllll die kindertjes die cs spelen schieten toch niemand neer, HOE KAN JE IN GODSNAAM EEN REGEL OP 1 GEVAL BASEREN dat snap ik niet. Die jongen in duitsland speelde dagen cs? en schoot zn school neer SO WHAT 1.000.000kindertjes spelen cs...... vaag hoor die link.

Verder moet je Johnny the Homicidal Maniac maar eens lezen ( het voorwoord van Z?)Dat gaat mooi geillustreerd over de uitlaatklep van geweld bij mensen en de comic is steengoed.
Oud 12-05-2002, 19:38
marreco_k
marreco_k is offline
Als je je op deze manier laat beinvloeden door games, zit er bij je zelf gewoon een steekje los. Ziek als je daar niet tegen kan.

Wat ik eerder erg vind is dat je rond een uur of vijf 's middag's op V8 een of andere zieke serie heb, met rare mannetjes, met zwaarden met sterke lasers enzo.
Verder zijn films meestal gewelddadig. Die truukjes die je daar zal zien, zal je meer beinvloeden. Die ga je IRL eerder uitproberen dan de dingen die je in games ziet.
Zelfde geldt overigens voor spellen zoals Tekken, waar ik totaal het nut niet van inzie. CS is hele andere koek, veel betere, wat je veeeeel minder zal beinvloeden.

mzzl, marco
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten