![]() |
|
![]() |
Man, wat ik net toch lees. In Amerika wil men een wetsvoorstel indienen dat er voor zorgt dat gamedevelopers schuldig kunnen worden bevonden aan criminele daden die de jeugd na het spelen van games doet.
Zo waren er een paar jaar terug 2 scholieren die langs de snelweg gingen staan en op auto's schoten met shotguns na het spelen van een potje Gta. Wat vinden jullie hier van? Ik vind het totale onzin, als je zo'n dingen doet dan ben je al niet fris voor je zo'n spel speelt. Dat spel heeft er niks mee te maken en de makers al helemaal niet. btw, bron artikel: http://www.spielerij.net/nieuws/697 |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
hmm, ik weet niet, daar is namelijk Risk Your Life 2 heel erg in... (alleen koreanen kunnen het (nu) nog spelen, binnenkort komen er ook servers in de vs en kunnen mensen van hier het ook spelen...
en dan nog, wie zegt dat koreanen zoveel spelen? lijkt me eerder dat japanners het doen... ik denk trouwens dat mensen niet zo lang kunnen spelen (muisarm), maar blizzard krijgt dan wel rechtzaken de amerikanen kennende met het I SUE YOU principe daar... kijk maar naar mcdonalds bijvoorbeeld |
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder wat Bloedpropje zegt... |
![]() |
||
Citaat:
Maar dat is weer een ander onderwerp ^^
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bullets don't kill people, internal bleedings kill people |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ontopic: tsja, de Amerikanen maken zichzelf weer eens onsterfelijk belachelijk. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
ik denk dat als het echt verboden zou worden (geweld in games) dat games opeens veel minder populair worden. zelfs in makkelijke games is geweld... (RCT met het kapotknallen van rollercoasters en mensen verzuipen etc... ook niet echt geweldloos)
*vraagt zich af wat er dan gebeurd met de spelletjesmarkt... oftewel ik denk ook dat geweld in spelletjes goed is, maar dan met mate. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Waarom zou je geweldadig moeten worden van een spelletje , achja , ze moeten tog een reden hebbe om al dat geweld te verklaren ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Niet alleen games maar ook andere media hebben grote invloed op kinderen. Uiteraard is er ook schuld te vinden bij de opvoeders/ouders.
En 't is uberhaupt al niet gezond om 24/7 te gamen... Toen Mortal Kombat in Nederland verscheen was er ook veel ophef over "oh een spel met 'echt' bloed!! Kan dat wel???". Dat met die jongetjes die langs de weg staan te schieten. Zo zijn er nog meer voorbeelden. Een paar jaar geleden was er een jongen die z'n ouders ofzo vermoorden met een zwaard, dit zou uit Final Fantasy komen... Misschien komt iemand ooit op 't gekke idee om dinosauriers te kweken, opdat dit in Jurassic Park te zien is :-) Kinderen en hun onbeperkte fantasie....uiterst gevaarlijk.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Al die soa's, en dan heb ik nog niet eens over de vele (onverantwoorde) tienerzwangerschappen. 'De jeugd' neukt er maar op los. ontopic: over dat ID laten zien... op spellen zit er geen leeftijdsverbod toch? Of misschien enkel op de 'gruwelijke' spellen?
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Als ze "hevig" gaan controleren op leeftijd bij games is hetzelfde als met drank vroeger. Je rekent af. Krijgt m niet mee. Laat je broer/zus/maat wie dan ook even dat spel voor je ophalen en hoppa
![]() En sowieso dan moeten ze het journaal ook maar afschaffen al dat brute geweld. Ik ben het er niet mee eens! Ik heb net GTA3 gekocht en heb nog niet de neiging gehad een auto te jatten, over mensen heen te rijden totdat ik de politie achter me aan heb, uit te stappen, een rondje om mijn auto heen te rennen totdat de politie bij hun deuren weg zijn en vervolgens daar in weg te scheuren. ![]() Maar dat kan nog komen ![]() |
![]() |
|
![]() |
journaal = harde waarheid en in andere landen is het erger... (daar doen ze soms ook dat het gerechtvaardigheid is DAT ze het doen oftewel iedereen wordt gebrainwashed)
het probleem dat mensen andere spellen spelen die ze niet mogen spelen blablabla maakt ook niets meer uit omdat je nu ook spellen kan downloaden en kopieren etc. (tja het is waar) en verder is niet iedereen zoals jij. sommige mensen kopen bijvoorbeeld ALLES wat ze zien op televisie in reclame etc. anderen trekken ze er niks van aan. niet iedereen is zoals jij. |
![]() |
||
Citaat:
Je kunt niet ontkennen dat games totaal géén effect hebben op iemand.
||
Citaat:
|
![]() |
er zijn een aantal verschillen. in een film is bepaald wat er gebeurt in een spel kan een persoon het zelf bepalen. extra veel onnodig schieten etc.
gta is een goed voorbeeld. en ook, het zijn niet dezelfde instanties (films = kijkwijzer, games = pegi (www.pegi.info)) dus die denken over andere dingen weer anders. in amerika zijn ze bijvoorbeeld veel strenger (zijn er ook kijkwijzers voor trailers etc.) maar dat heeft weer (onder andere) te maken met het i sue you principe i mentioned earlier. |
![]() |
||
Citaat:
(heerlijk, warcraft3 ![]()
||
![]() |
Citaat:
I didn't kill him, I shot him, Bullet's & the Fall killed him! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom 2 keer? Nogiets....Pegi...waar komen die vandaan? |
![]() |
||
Citaat:
Benadrukt moet worden, dat de PEGI-classificaties alleen van toepassing zijn op de inhoud en de geschiktheid van een product, en dus niet op de moeilijkheidsgraad ervan. De ontwikkeling van PEGI is van groot belang, aangezien het voor het eerst is dat enig medium in de entertainmentindustrie een classificatiesysteem heeft ontwikkeld dat voldoet aan de uiteenlopende maatschappelijke normen van verschillende Europese landen. Het PEGI-systeem is eigendom van en wordt bestuurd door ISFE, de Interactive Software Federation of Europe. Het Nederlands Instituut voor de Classificatie van Audiovisuele Media (NICAM) functioneert als ISFE’s administrateur, en is verantwoordelijk voor de implementatie van het PEGI-systeem in de praktijk. De Video Standards Council (VSC) is NICAM’s agent in Groot-Brittannië. PEGI is van toepassing op producten die worden verspreid in de volgende landen: Oostenrijk België Denemarken Finland Frankrijk Griekenland Ierland Italië Luxemburg Nederland Noorwegen Portugal Spanje Zweden Zwitserland Groot-Brittannië |
![]() |
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(zal ik dat dan nu ook maar met mijn buurmeisje doen? ![]() (oeh, nu wordt The Sims verboden omdat het zulk gedrag uitlokt ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Beleid/fb's Games Not for Sale | 14 | 17-04-2009 07:51 | |
Software & Hardware |
[Centraal] Processors Enlightenment | 85 | 09-12-2005 21:00 | |
Games |