Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2005, 17:43
Public_Enemy
Public_Enemy is offline
Man, wat ik net toch lees. In Amerika wil men een wetsvoorstel indienen dat er voor zorgt dat gamedevelopers schuldig kunnen worden bevonden aan criminele daden die de jeugd na het spelen van games doet.

Zo waren er een paar jaar terug 2 scholieren die langs de snelweg gingen staan en op auto's schoten met shotguns na het spelen van een potje Gta. Wat vinden jullie hier van? Ik vind het totale onzin, als je zo'n dingen doet dan ben je al niet fris voor je zo'n spel speelt. Dat spel heeft er niks mee te maken en de makers al helemaal niet.

btw, bron artikel: http://www.spielerij.net/nieuws/697
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2005, 17:49
M@niac
M@niac is offline
IK vind dit dus weer eens de grootste onzin. Dan zou je alle dingen kunnen gaan verhalen op games

Sorry politieagent dat ik zojuist, 15 mensen, 30 koeien en 60 kippen dood heb gereden. Ik dacht vanmorgen : Trek Carmegeddon weer eens uit de kast.

Maar ja, tegenwoordig moet je van onnozel nieuws als dit al niet meer op te kijken. De maatschappij over de hele wereld gaat gewoon naar de klote. Over een paar jaar zijn de mensen in de armste delen van Afrika de gelukkigste
Oud 07-03-2005, 18:22
Halogeen
Halogeen is offline
Hmja, wilde Bush ook niet op basisscholen laten prediken dat seks slecht is voor de gezondheid?

Ik bedoel maar, het is goed dat er onderzoek wordt gedaan naar de invloed van games op mensen. Als er een direct en duidelijk verband is, dan roept dat inderdaad wel vraagtekens op. Maar ik dacht eigenlijk dat wel bewezen was dat games alleen effect hebben op mensen die toch wel criminele daden zouden plegen. En dat zelfs die invloed maar mininaal is.
Oud 07-03-2005, 18:45
Q
Q is offline
Dat komt voornamelijk van de mensen die games niet snappen denk ik. Er is al jaren een discussie gaande over hoe media (games maar ook films enz) invloed heeft op mensen. Maar wordt daar ok gekeken of het positief invloed heeft? Het kan natuurlijk net zo goed andersom zijn dat iemand echt mensen wilt plat rijden en in plaats daarvan GTA maar pakt.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 18:52
Verwijderd
Laten ze eerst maar eens beginnen met het verbieden van de wapenhandel.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 19:01
Maxic
Maxic is offline
Er is al vaak genoeg onderzoek naar gedaan en nooit echt resultaat uitgekomen dat Games echt tot geweld kunnen aanzetten....
En het is natuurlijk ook stom als je 4 dagen achter elkaar zit te WoW'en en dan doodgaat van honger... (stomme Koreanen)
Oud 07-03-2005, 19:28
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Maxic schreef op 07-03-2005 @ 20:01 :
Er is al vaak genoeg onderzoek naar gedaan en nooit echt resultaat uitgekomen dat Games echt tot geweld kunnen aanzetten....
En het is natuurlijk ook stom als je 4 dagen achter elkaar zit te WoW'en en dan doodgaat van honger... (stomme Koreanen)
dat is niet stom, dat heet discipline
Oud 07-03-2005, 21:03
Obi Wan
Obi Wan is offline
Sja als ze dat van plan zijn moeten ze ook de ouders/verzorgers achter tralies zetten bij wijze van

Die zorgen dat hun minderjarige (dat zijn het namelijk in de meeste gevallen) kinderen hun spellen spelen (want ik neem aan dat die minderjarige zelf het spel niet meekrijgen?!)

Als ze dat nou eens eerst aan zouden pakken voor dat ze de vingers wijzen naar de makers..

Anders zouden ze de uitgevers en makers van films ook op moeten pakken
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 21:05
Jolt
Jolt is offline
Dat mensen geweldadig worden van games ligt helemaal aan het persoon zelf.

Als je niet eens het verschil weet tussen fictie en non fictie dan tik je niet helemaal boven in je hoofdje.
Oud 07-03-2005, 21:09
Smobbo
Smobbo is offline
*zucht*

Daar gaan we weer...
Achja, er is geen onderzoek die 1 van beide standpunten ondersteunt, maar ik geloof dat games van invloed zijn op het gedrag van de jeugd (in negatieve zin). Of ze zo gek zijn om dan op mensen te schieten, o.i.d. durf ik daarentegen te betwijfelen.
Oud 07-03-2005, 21:23
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Amerika he, alles om niet te hoeven erkennen dat legaal wapenbezit problemen veroorzaakt.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 08:12
Verwijderd
"Games don't kill people, people kill people"

Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 09:00
Wammus
Wammus is offline
Ik vind het onzin. Wie zegt dat het door de games komt? Zoals al gezegd zijn de mensen die het leuk vinden om iemand neer te knallen na het spelen van een game gewoon niet goed bij hun hoofd. Daar kan het spel weinig aan doen.
Oud 08-03-2005, 09:12
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 07-03-2005 @ 19:22 :
Maar ik dacht eigenlijk dat wel bewezen was dat games alleen effect hebben op mensen die toch wel criminele daden zouden plegen. En dat zelfs die invloed maar mininaal is.
Klopt, naar mijn weten hadden alle onafhankelijke wetenschappelijke onderzoeken die er naar het fenomeen gedaan zijn dat als resultaat.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 11:35
T_ID
T_ID is offline
Tja, komt ervan als belangenverstrengeling zorgt dat politici de echte oorzaken niet mogen noemen...
Oud 08-03-2005, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 07-03-2005 @ 19:52 :
Laten ze eerst maar eens beginnen met het verbieden van de wapenhandel.
so true
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 12:45
Neone
Neone is offline
Het hangt er een beetje vanaf over wat voor een soort persoon het gaat idd. Jonge mensen die geweldadige spellen spelen zoals gta etc. kunnen een verkeerd beeld over de wereld krijgen. Het hangt natuurlijk van persoon tot persoon af, maar als het "in" is om veel gewelddadige spellen te spelen dan zullen mensen en met name jonge mensen deze "ideeën" over onze wereld in die spellen overkopiëren, en toepassen in het echt.

Niet alleen spellen hebben zo'n invloed op mensen, ook muziek etc.

Citaat:
(Jolt wrote) Dat mensen geweldadig worden van games ligt helemaal aan het persoon zelf. Als je niet eens het verschil weet tussen fictie en non fictie dan tik je niet helemaal boven in je hoofdje.
Als mensen worden opgevoed en ook omgaan met de verkeerde mensen of wat dan ook dan gaan ze het vanzelf denken, dus die mensen hoeven niet perse getikt te zijn.

Citaat:
Maxic schreef op 07-03-2005 @ 20:01 :
World of warcraft komt uit america (blizzard) btw...
Citaat:
Obi Wan wrote: Sja als ze dat van plan zijn moeten ze ook de ouders/verzorgers achter tralies zetten bij wijze van

Die zorgen dat hun minderjarige (dat zijn het namelijk in de meeste gevallen) kinderen hun spellen spelen (want ik neem aan dat die minderjarige zelf het spel niet meekrijgen?!)
Het hoeft niet perse aan de ouders te liggen, ook vriendjes etc. kunnen daarvoor zorgen. en reclame ervan op de televisie etc. En ook, wat denk je dat sommige kinderen doen met hun zakgeld? Eigenlijk zou het ook al goed zijn als de "hoe oud moet je zijn voor dit spel" of hoe dat ook heet op spellen gehanteerd worden in winkels. mensen die het spel maken doen dat al, maar aangezien (bijna) niemand zich eraan houdt is het niet hun schuld maar van de verkopers.

En natuurlijk van de regering want die gaat daarover.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 13:10
Obi Wan
Obi Wan is offline
Citaat:
Neone schreef op 08-03-2005 @ 13:45 :

Het hoeft niet perse aan de ouders te liggen, ook vriendjes etc. kunnen daarvoor zorgen. en reclame ervan op de televisie etc. En ook, wat denk je dat sommige kinderen doen met hun zakgeld? Eigenlijk zou het ook al goed zijn als de "hoe oud moet je zijn voor dit spel" of hoe dat ook heet op spellen gehanteerd worden in winkels. mensen die het spel maken doen dat al, maar aangezien (bijna) niemand zich eraan houdt is het niet hun schuld maar van de verkopers.

En natuurlijk van de regering want die gaat daarover.
Uhm dat is waar ik op doelde alleen zei ik het anders
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 16:19
Maxic
Maxic is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 07-03-2005 @ 20:28 :
dat is niet stom, dat heet discipline
Dat is eigenlijk wel stom, omdat gamen zo een slechte naam krijgt en ik niet wil dat Blizzard een dikke rechtszaak aan zijn broek krijgt hangen omdat die mensen zelf zo stom zijn.....

Citaat:
Neone schreef op 07-03-2005 @ 20:28 :
World of warcraft komt uit america (blizzard) btw...
Weet ik maar dan kunnen Koreanen het nog wel spelen toch??....
Oud 08-03-2005, 16:24
Neone
Neone is offline
hmm, ik weet niet, daar is namelijk Risk Your Life 2 heel erg in... (alleen koreanen kunnen het (nu) nog spelen, binnenkort komen er ook servers in de vs en kunnen mensen van hier het ook spelen...

en dan nog, wie zegt dat koreanen zoveel spelen? lijkt me eerder dat japanners het doen...

ik denk trouwens dat mensen niet zo lang kunnen spelen (muisarm), maar blizzard krijgt dan wel rechtzaken de amerikanen kennende met het I SUE YOU principe daar... kijk maar naar mcdonalds bijvoorbeeld
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 16:26
RanC
RanC is offline
Citaat:
Revan schreef op 08-03-2005 @ 09:12 :

"People don't kill people either. Bullets kill people."

Verder wat Bloedpropje zegt...
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 20:18
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
RanC schreef op 08-03-2005 @ 17:26 :

Verder wat Bloedpropje zegt...
"Bullets kill body's. Words kill minds."

Maar dat is weer een ander onderwerp ^^
Oud 08-03-2005, 21:59
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 08-03-2005 @ 17:26 :
Hehe, true

Bullets don't kill people, internal bleedings kill people
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 07:54
Verwijderd
Citaat:
Revan schreef op 08-03-2005 @ 22:59 :
Bullets don't kill people, internal bleedings kill people
Internal bleedings don't kill people, oxygen deficiency kills people.

Ontopic: tsja, de Amerikanen maken zichzelf weer eens onsterfelijk belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 09:43
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-03-2005 @ 08:54 :
Internal bleedings don't kill people, oxygen deficiency kills people.
Oxygen deficiency doesn't kill people, death kills people. Kthxbai.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2005, 10:29
Eresh
Eresh is offline
Doorquoten is doorkloten, ga nou back ontopic.

OT: het zou verboden moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 10:31
Neone
Neone is offline
ik denk dat als het echt verboden zou worden (geweld in games) dat games opeens veel minder populair worden. zelfs in makkelijke games is geweld... (RCT met het kapotknallen van rollercoasters en mensen verzuipen etc... ook niet echt geweldloos)

*vraagt zich af wat er dan gebeurd met de spelletjesmarkt...

oftewel ik denk ook dat geweld in spelletjes goed is, maar dan met mate.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 10:33
Eresh
Eresh is offline
De meest populaire games bevatten geweld. GTA, Quake, Duke Nukem, zelfs Mario. Als dat verboden zou worden stort de markt in.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 16:47
Pancake
Pancake is offline
Citaat:
Eresh schreef op 09-03-2005 @ 11:33 :
De meest populaire games bevatten geweld. GTA, Quake, Duke Nukem, zelfs Mario. Als dat verboden zou worden stort de markt in.
lol ja mario trapt die wandelende paddestoele plat , dat is ook geweld dus
Waarom zou je geweldadig moeten worden van een spelletje , achja , ze moeten tog een reden hebbe om al dat geweld te verklaren
Oud 13-03-2005, 02:54
DioS
DioS is offline
Citaat:
Obi Wan schreef op 07-03-2005 @ 22:03 :
(want ik neem aan dat die minderjarige zelf het spel niet meekrijgen?!)
Ik denk niet dat er veel winkels zijn die om je ID vragen.
Oud 13-03-2005, 13:35
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Pancake schreef op 09-03-2005 @ 17:47 :
lol ja mario trapt die wandelende paddestoele plat , dat is ook geweld dus
Waarom zou je geweldadig moeten worden van een spelletje ,
Ik kan me best voorstellen dat het doodschieten van mensen bij bv. GTA wel een bepaalde grens kan wegnemen bij het daadwerkelijk doodschieten van mensen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 13:36
moenbase
moenbase is offline
Niet alleen games maar ook andere media hebben grote invloed op kinderen. Uiteraard is er ook schuld te vinden bij de opvoeders/ouders.
En 't is uberhaupt al niet gezond om 24/7 te gamen...

Toen Mortal Kombat in Nederland verscheen was er ook veel ophef over "oh een spel met 'echt' bloed!! Kan dat wel???".
Dat met die jongetjes die langs de weg staan te schieten. Zo zijn er nog meer voorbeelden. Een paar jaar geleden was er een jongen die z'n ouders ofzo vermoorden met een zwaard, dit zou uit Final Fantasy komen...

Misschien komt iemand ooit op 't gekke idee om dinosauriers te kweken, opdat dit in Jurassic Park te zien is :-)
Kinderen en hun onbeperkte fantasie....uiterst gevaarlijk.
Oud 13-03-2005, 13:38
Obi Wan
Obi Wan is offline
Citaat:
DioS schreef op 13-03-2005 @ 03:54 :
Ik denk niet dat er veel winkels zijn die om je ID vragen.
Dat is het punt dus ook
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 13:40
skeleton
skeleton is offline
Oud 14-03-2005, 10:54
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 07-03-2005 @ 19:22 :
Hmja, wilde Bush ook niet op basisscholen laten prediken dat seks slecht is voor de gezondheid?
Maar dat is toch niet on-waar?
Al die soa's, en dan heb ik nog niet eens over de vele (onverantwoorde) tienerzwangerschappen.
'De jeugd' neukt er maar op los.

ontopic:
over dat ID laten zien... op spellen zit er geen leeftijdsverbod toch? Of misschien enkel op de 'gruwelijke' spellen?
Oud 14-03-2005, 13:16
Q
Q is offline
Citaat:
moenbase schreef op 14-03-2005 @ 11:54 :
Al die soa's, en dan heb ik nog niet eens over de vele (onverantwoorde) tienerzwangerschappen.

ontopic:
over dat ID laten zien... op spellen zit er geen leeftijdsverbod toch? Of misschien enkel op de 'gruwelijke' spellen?
Er staat op de meeste spellen wel een leeftijdsindicatie net als bij films. Dus Resident Evil 4 is bijv als 18+ genoteerd. Maar een verbod...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 13:21
Neone
Neone is offline
hmm hangt van het land af... de vroegere gta's werden in sommige landen helemaal niet verkocht omdat ze te gewelddadig waren.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 13:33
2B!
2B! is offline
Als ze "hevig" gaan controleren op leeftijd bij games is hetzelfde als met drank vroeger. Je rekent af. Krijgt m niet mee. Laat je broer/zus/maat wie dan ook even dat spel voor je ophalen en hoppa

En sowieso dan moeten ze het journaal ook maar afschaffen al dat brute geweld.

Ik ben het er niet mee eens! Ik heb net GTA3 gekocht en heb nog niet de neiging gehad een auto te jatten, over mensen heen te rijden totdat ik de politie achter me aan heb, uit te stappen, een rondje om mijn auto heen te rennen totdat de politie bij hun deuren weg zijn en vervolgens daar in weg te scheuren.

Maar dat kan nog komen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 13:36
Neone
Neone is offline
journaal = harde waarheid en in andere landen is het erger... (daar doen ze soms ook dat het gerechtvaardigheid is DAT ze het doen oftewel iedereen wordt gebrainwashed)

het probleem dat mensen andere spellen spelen die ze niet mogen spelen blablabla maakt ook niets meer uit omdat je nu ook spellen kan downloaden en kopieren etc. (tja het is waar)

en verder is niet iedereen zoals jij. sommige mensen kopen bijvoorbeeld ALLES wat ze zien op televisie in reclame etc. anderen trekken ze er niks van aan.

niet iedereen is zoals jij.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 13:41
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
2B! schreef op 14-03-2005 @ 14:33 :

Ik heb net GTA3 gekocht en heb nog niet de neiging gehad een auto te jatten, over mensen heen te rijden totdat ik de politie achter me aan heb, uit te stappen, een rondje om mijn auto heen te rennen totdat de politie bij hun deuren weg zijn en vervolgens daar in weg te scheuren.
Dit hoeft ook niet. Het gaat ook vast niet over enkele individuen, maar om de uitslag uit onderzoeken op meer algemene schaal.
Je kunt niet ontkennen dat games totaal géén effect hebben op iemand.
Oud 14-03-2005, 13:46
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Q schreef op 14-03-2005 @ 14:16 :
Er staat op de meeste spellen wel een leeftijdsindicatie net als bij films. Dus Resident Evil 4 is bijv als 18+ genoteerd. Maar een verbod...
Dat is best wel vaag eigenlijk, als 't dan vergelijkt met films, dan zit er totaal geen logica in.
Oud 14-03-2005, 13:50
Neone
Neone is offline
er zijn een aantal verschillen. in een film is bepaald wat er gebeurt in een spel kan een persoon het zelf bepalen. extra veel onnodig schieten etc.

gta is een goed voorbeeld.

en ook, het zijn niet dezelfde instanties
(films = kijkwijzer, games = pegi (www.pegi.info))

dus die denken over andere dingen weer anders. in amerika zijn ze bijvoorbeeld veel strenger (zijn er ook kijkwijzers voor trailers etc.) maar dat heeft weer (onder andere) te maken met het i sue you principe i mentioned earlier.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 15:04
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Revan schreef op 08-03-2005 @ 09:12 :

Guns don't kill people, I DO!
(heerlijk, warcraft3 )
Oud 15-03-2005, 00:52
2B!
2B! is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 14-03-2005 @ 16:04 :
Guns don't kill people, I DO!
(heerlijk, warcraft3 )

I didn't kill him, I shot him,
Bullet's & the Fall killed him!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 00:54
2B!
2B! is offline
Citaat:
Neone schreef op 14-03-2005 @ 14:36 :
en verder is niet iedereen zoals jij. sommige mensen kopen bijvoorbeeld ALLES wat ze zien op televisie in reclame etc. anderen trekken ze er niks van aan.

Waarom 2 keer?

Nogiets....Pegi...waar komen die vandaan?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 06:38
Q
Q is offline
Citaat:
2B! schreef op 15-03-2005 @ 01:54 :
Waarom 2 keer?

Nogiets....Pegi...waar komen die vandaan?
De afkorting PEGI staat voor Pan European Game Information. Het is het eerste Pan-Europese classificatiesysteem voor computer- en videospelletjes. Het is bedoeld om ouders meer zekerheid te geven dat de inhoud van een spel geschikt is voor een bepaalde leeftijdscategorie.
Benadrukt moet worden, dat de PEGI-classificaties alleen van toepassing zijn op de inhoud en de geschiktheid van een product, en dus niet op de moeilijkheidsgraad ervan.

De ontwikkeling van PEGI is van groot belang, aangezien het voor het eerst is dat enig medium in de entertainmentindustrie een classificatiesysteem heeft ontwikkeld dat voldoet aan de uiteenlopende maatschappelijke normen van verschillende Europese landen. Het PEGI-systeem is eigendom van en wordt bestuurd door ISFE, de Interactive Software Federation of Europe. Het Nederlands Instituut voor de Classificatie van Audiovisuele Media (NICAM) functioneert als ISFE’s administrateur, en is verantwoordelijk voor de implementatie van het PEGI-systeem in de praktijk. De Video Standards Council (VSC) is NICAM’s agent in Groot-Brittannië.

PEGI is van toepassing op producten die worden verspreid in de volgende landen:

Oostenrijk
België
Denemarken
Finland
Frankrijk
Griekenland
Ierland
Italië
Luxemburg
Nederland
Noorwegen
Portugal
Spanje
Zweden
Zwitserland
Groot-Brittannië
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Neone schreef op 14-03-2005 @ 14:50 :
er zijn een aantal verschillen. in een film is bepaald wat er gebeurt in een spel kan een persoon het zelf bepalen. extra veel onnodig schieten etc.
Ah ja, want omdat je zelf op een knopje mag drukken wordt je natuurlijk meteen gebrainwashed en dat is heel schadelijk voor kinderen.

Citaat:
moenbase schreef op 14-03-2005 @ 11:54 :
Volwassenen krijgen natuurlijk geen soa's en neuken er ook niet op los.

Citaat:
Machiavelli schreef op 13-03-2005 @ 14:35 :
Ik kan me best voorstellen dat het doodschieten van mensen bij bv. GTA wel een bepaalde grens kan wegnemen bij het daadwerkelijk doodschieten van mensen.
Dan ligt de fout toch echt bij dat persoon en niet bij de game. Als je werkelijkheid en illusie niet uit elkaar kan halen moet je uberhaupt niet in de maatschappij rondlopen.

Citaat:
moenbase schreef op 13-03-2005 @ 14:36 :
Niet alleen games maar ook andere media hebben grote invloed op kinderen. Uiteraard is er ook schuld te vinden bij de opvoeders/ouders.
En 't is uberhaupt al niet gezond om 24/7 te gamen...

Toen Mortal Kombat in Nederland verscheen was er ook veel ophef over "oh een spel met 'echt' bloed!! Kan dat wel???".
Dat met die jongetjes die langs de weg staan te schieten. Zo zijn er nog meer voorbeelden. Een paar jaar geleden was er een jongen die z'n ouders ofzo vermoorden met een zwaard, dit zou uit Final Fantasy komen...

Misschien komt iemand ooit op 't gekke idee om dinosauriers te kweken, opdat dit in Jurassic Park te zien is :-)
Kinderen en hun onbeperkte fantasie....uiterst gevaarlijk.
Dan ligt de fout toch echt bij dat persoon en niet bij de game. Als je werkelijkheid en illusie niet uit elkaar kan halen moet je uberhaupt niet in de maatschappij rondlopen. En kinderfantasie is iets wat juist gestimuleerd moet worden en niet (zoals tegenwoordig gebeurd) met harde hand eruit geslagen moet worden.

Citaat:
Neone schreef op 14-03-2005 @ 14:21 :
hmm hangt van het land af... de vroegere gta's werden in sommige landen helemaal niet verkocht omdat ze te gewelddadig waren.
Onzinnige vorm van censuur, gewoon downloaden en je kan het alsnog spelen. Nu loopt de regering nog inkomsten mis ook terwijl het spel toch wel wordt gespeeld.

Citaat:
Neone schreef op 14-03-2005 @ 14:36 :
journaal = harde waarheid en in andere landen is het erger... (daar doen ze soms ook dat het gerechtvaardigheid is DAT ze het doen oftewel iedereen wordt gebrainwashed)

het probleem dat mensen andere spellen spelen die ze niet mogen spelen blablabla maakt ook niets meer uit omdat je nu ook spellen kan downloaden en kopieren etc. (tja het is waar)

Dan ligt de fout toch echt bij dat persoon en niet bij de game. Als je werkelijkheid en illusie niet uit elkaar kan halen moet je uberhaupt niet in de maatschappij rondlopen.

Citaat:
moenbase schreef op 14-03-2005 @ 14:41 :
Dit hoeft ook niet. Het gaat ook vast niet over enkele individuen, maar om de uitslag uit onderzoeken op meer algemene schaal.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 10:25
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
moenbase schreef op 14-03-2005 @ 14:41 :
Een ontstressend effect zelfs. Je zou je kunnen afvragen hoeveel geweld door games voorkomen is door de jaren heen.
Oud 15-03-2005, 10:45
Neone
Neone is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 15-03-2005 @ 11:12 :

Dan ligt de fout toch echt bij dat persoon en niet bij de game. Als je werkelijkheid en illusie niet uit elkaar kan halen moet je uberhaupt niet in de maatschappij rondlopen. En kinderfantasie is iets wat juist gestimuleerd moet worden en niet (zoals tegenwoordig gebeurd) met harde hand eruit geslagen moet worden.

tja als je niet anders gewent bent... we hebben het over kinderen en sommigen kunnen die verantwoordelijkheid niet nemen dus zou iemand anders het moeten doen. als een volwassene hierdoor wordt beïnvloed dan ok, maar kinderen zijn toch iets anders. en trouwens, als de fout dan ligt bij de persoon etc. tja wat doe je er dan aan? ze opsluiten? niet iedereen is de perfecte mens (en dat is maar goed ook). en ook nog, games are not to blaim, people are to blaim omdat ze ervoor kiezen het te spelen dus dat punt is al zowiezo van toepassing.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 11:40
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-03-2005 @ 11:25 :
Een ontstressend effect zelfs. Je zou je kunnen afvragen hoeveel geweld door games voorkomen is door de jaren heen.
Ik vind het heerlijk om in The Sims mijn sim op te sluiten en te laten verhongeren als ik mezelf weer eens verveel.
(zal ik dat dan nu ook maar met mijn buurmeisje doen? )

(oeh, nu wordt The Sims verboden omdat het zulk gedrag uitlokt )
Reageren

Regels voor berichten